@Jos, maarja bij de volgende Verkiezingen wordt rechts nóg veel groter en zijn 'we' af van alles links van(en) VVD.
Wordt allemaal niks. Iets met zand in de raderen enzo.
Precies, zo denk ik er ook over.
Laat mij nou ook eens een beetje dagdromen Robin!Robin schreef: 12 sep 2026, 06:19
@Jos, maarja bij de volgende Verkiezingen wordt rechts nóg veel groter en zijn 'we' af van alles links van(en) VVD.
Wordt allemaal niks. Iets met zand in de raderen enzo.
Het ontgaat me nog altijd wat je motivatie dan is om het nieuws te volgen.Robin schreef: 11 sep 2026, 12:15 @TLRS, dat zal wel, ik vind 't prima wat jij ervan vindt (of iemand anders), no worries.
Ik probeer de laatste tijd zo min mogelijk in deze maatschappelijk/politieke draadjes te posten, maar dat lukte me even niet: Ik erger me dezer weken mateloos aan het 'verdwijnen' van ON en de manier waarop dat vieze vuile spelletje wordt/werd gespeeld. Dan nog de overwinning van AfD die door velen en de msm als ondemocratisch wordt gezien en dan hier nog het stukje 'zand in de raderen', daarbij even discussie over zogenaamde beperking van Vrijheid van Meningsuiting....tja.....
Proberen te begrijpen is ook een optie hè. Het lijkt er namelijk niet echt op dat we nu zoveel mensen hebben in NL die bereid zijn tot een open gesprek. Dat valt dan toch ook niet echt democratisch te noemen.Tom schreef: 11 sep 2026, 13:56 Bizar inderdaad. Kennelijk leven dat soort denkbeelden bij meer mensen.
That`s a bingo.
Begin volgend jaar wellicht wel idd (en ICE) wat dealers dan nog nieuw op voorraad hebben zal zakelijk nauwelijks meer te slijten zijn.
Dan dus een X5 50e zoeken?Martijn_bmw schreef: 13 sep 2026, 14:42Begin volgend jaar wellicht wel idd (en ICE) wat dealers dan nog nieuw op voorraad hebben zal zakelijk nauwelijks meer te slijten zijn.
Hier telt namelijk anders dan bij bijtelling niet datum eerste tenaamstelling maar datum ter beschikking stelling zodra die na 31-12-2026 is dan pseudo eindheffing op enkele kleine uitzonderingen na. (Rijscholen, ambulance, etc)
Als je een nieuwe of heel jong gebruikte wil grote kans dat het helptArthur schreef: 13 sep 2026, 14:45Dan dus een X5 50e zoeken?Martijn_bmw schreef: 13 sep 2026, 14:42Begin volgend jaar wellicht wel idd (en ICE) wat dealers dan nog nieuw op voorraad hebben zal zakelijk nauwelijks meer te slijten zijn.
Hier telt namelijk anders dan bij bijtelling niet datum eerste tenaamstelling maar datum ter beschikking stelling zodra die na 31-12-2026 is dan pseudo eindheffing op enkele kleine uitzonderingen na. (Rijscholen, ambulance, etc)![]()
@fokkos2442
1 uur geleden
De EV verkoopt niet in een vrije markt, en dus worden dit soort dwangmaatregelen gebruikt om het 'gewenste gedrag' af te dwingen, tegen de wil van de vrije mens in.
De EV wordt je zo gewoon door de strot geduwd als zakelijke rijder.
Praktisch komt dit gewoon neer op dwang, want geen enkel bedrijf gaat (logischerwijs) die boete betalen. Het net sluit zich.
Europa is de nieuwe EUSSR geworden, met Nederland als koploper en braafste jongetje van de klas.
4
Beantwoorden
Zie 'm gelijk voor me
Waar heb je die lijst vandaan?Bombadil schreef: 13 sep 2026, 14:34 inzake de afnemende leesvaardigheid / PISA-scores, stond een stukje in The Economist. Met ook inderdaad
- Speelt breder in het Westen
- Corona geen excuus, het begon eerder en zal lang duren om te fixen
- Linkse beleidsmakers "muddle-headed" richten veel schade aan door sociaal beleid; resultaten en uitkomsten te vergoedelijken en minder te testen.. "Math is racist, tests are harmful"
- Schermpjes trekken 'oefentijd' weg van concentratiebevorderende hobby's zoals boeken lezen
- UK scoort steeds beter door een conservatieve aanpak met stevige examens, strenge inspectie en onderwijs gebaseerd op feiten
Vond de laatste opvallend.
- Zorgen over hersenluiheid door gebruik AI, terwijl goed AI-gebruik juist veel mentale inzet/capaciteit vraagt
Waarschijnlijk bedoelen ze met "op feiten gebaseerd onderwijs", meetbaar onderwijs. Waarbij de valkuil is dat wat ze niet (makkelijk) kunnen meten niet mee telt.Bram schreef: 13 sep 2026, 14:42 Wat heeft op feiten gebaseerd onderwijs te maken met leesvaardigheid?
Stond in het Engels "fact filled curriculum" oid. Denk dat het om de bredere context van de baten van een klassiek lesprogramma ging.Bram schreef: 13 sep 2026, 14:42 Wat heeft op feiten gebaseerd onderwijs te maken met leesvaardigheid?
Mijn leesvaardigheid laat kennelijk ook te wensen overBombadil schreef: 13 sep 2026, 20:13 @TRLS bron: in The Economist op het werk gisteren. Engelstalig tijdschrift. Ergens voorin. Was geen lang artikel met vele bronnen maar vroeger was het een uiterst gerenommeerd tijdschrift.
Je moet wel een hele rare kronkel hebben om dit soort fratsen te bedenken.veejay schreef: 13 sep 2026, 12:38 Lang geen nieuws meer gevolgd maar de pseudo eindheffing gaat dus 12% per jaar kosten, wat een gekkigheid hebben ze er weer doorgedrukt.
https://nos.nl/artikel/2631022-grote-tr ... -aan-spoorGrote treinstoring door sabotageactie: buizen vastgemaakt aan spoor
Door een grote storing is het treinverkeer in grote delen van Nederland ontregeld. Volgens spoorbeheerder ProRail gaat het vermoedelijk om sabotage.
"Op meerdere plekken op het spoor zijn materialen aangetroffen die daar bewust zijn neergelegd", zegt een woordvoerder. "Er lijkt sprake van sabotage." De spoorbeheerder spreekt van een unieke situatie.
Er zijn volgens de woordvoerder buizen aan het spoor vastgemaakt, maar verdere details wil ze niet geven. Of de sabotage verband houdt met Prinsjesdag, vandaag in Den Haag, is onduidelijk.
De storing begon volgens ProRail om 05.30 uur. Op zeker twintig verschillende plekken zijn storingen in het beveiligingssysteem. Daardoor kan niet worden gecontroleerd of er een trein over het spoor rijdt of niet. Veilig reizen is dan onmogelijk en seinen springen op rood.
Nederland krijgt agentschap voor investeringen in baanbrekende technologie
Nederland krijgt definitief een agentschap dat investeert in bedrijven die werken aan baanbrekende technologie. Het kabinet maakte op Prinsjesdag bekend daar een half miljard euro voor vrij te maken.
Dat gaat wel heel erg mal. Iemand?MWilhelmina was bastaardjong van Emma met haar secretaris. Wilhelmina door erfelijke mankementen diverse miskramen gehad en toen ze eindelijk een jong baarde was het een mongool.dat jong is omgeruild met een baby van een boerengezin uit Soest. Dus die huppelkut die zich nu ,,prinses" noemt heeft totaal geen Oranje DNA meerlaatste Oranje was Willem 3
![]()