Luco's Alpine is (nooit) klaar

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 21 jun 2026, 16:53

Vandaag de 4e dag van Oetz in Oostenrijk naar Ponte di Legno in Italie.
Vandaag alleen maar bergpassen, bergpassen, bergpassen en nog eens bergpassen :-).

Maar man man wat een idioten, fietsers die de 100 proberen te halen bergaf en in blinde bochten gewoon compleet op jou weghelft komen, motorrijders idem, auto's die in een blinde bocht fietsers inhalen en op jou weghelft komen, het zijn mooie passen, maar erg druk.

Bijna twee motorrijders op de voorkant gehad, ging net goed, auto die fietser inhaalde ging ook net goed met de kanttekening dat ik uit moest wijken en een schtervelg heb geraakt, beetje poedercoat eraf helaas.

Maar fantastisch gereden, wel rustig aan gedaan, er is niks te winnen.
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.11.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.11.jpeg (309.19 KiB) 641 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.22.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.22.jpeg (234.41 KiB) 641 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.36.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-21 at 09.30.36.jpeg (283.98 KiB) 641 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 21 jun 2026, 17:17


Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3866
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door HJ2 » 22 jun 2026, 09:25

Over de reflecties: Of die meuk spuiten met Electrodag of Vanta-black, dan spiegelt het ook niet meer :-)
Je filmpjes voelen een beetje als 'rail away' :df:

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Robin » 22 jun 2026, 09:54

Genieten Luco!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 22 jun 2026, 16:37

HJ2 schreef: 22 jun 2026, 09:25 Over de reflecties: Of die meuk spuiten met Electrodag of Vanta-black, dan spiegelt het ook niet meer :-)
Je filmpjes voelen een beetje als 'rail away' :df:
rail away?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 22 jun 2026, 16:46

Vandaag de 5e dag, weer allerlei passen waaronder twee keer de stelvio :-)
Bij de eerste pas kwamen we vast te staan, vrachtwagen zat vast in een tunneltje, moesten allemaal wachten, sluiten er 4 porsches achter me aan, 3x carrera 4 gts targa en een ddichte gts.

Waren amerikanen, spraken me gelijk aan, waren door een alpine aangehouden in frankrijk, vonden hem erg mooi, ik zeg, ja maar 40 jaar oud, die van jullie sturen beter.
Nadat we verder konden ff flink doorrijden, de 4 porsches achter me aan, verderop weer gestopt, stopten hun ook, duimpjes omhoog, ging toch wel vlot zeiden ze, ik zeg jullie hebben flippers, kan veel harder, moesten ze lachen. Toen ze weer verder gingen lieten ze een drone meevliegen over de stelvio, die beelden zou ik wel willen zien.

Hadden de porsches bij porsche duitsland besteld, zelf opgehaald, tijdje europ rijden en dan gingen de porsches op de boot naar amerika, erg aardige lui, de meeste porscherijders gunnen je geen blik waardig.
Terwijl de ferrari, lambo, mclaren, am rijders allemaal flitsen og hun duimpje opsteken.

Nu zie je met zon trip meer porsches dan gezinswagens hier, lijken wel gratis :-)
Ben overigens in die 5 dagen maar 1 alpine tegengekomen een 130R full carbon, vleugel heel de rim ram erop.
WhatsApp Image 2026-06-22 at 09.09.27 (3).jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 09.09.27 (3).jpeg (419.18 KiB) 384 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-22 at 08.26.40.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 08.26.40.jpeg (419.8 KiB) 384 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-22 at 12.03.44.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 12.03.44.jpeg (234.32 KiB) 384 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-22 at 11.00.51 1.jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 11.00.51 1.jpeg (551.99 KiB) 384 keer bekeken
WhatsApp Image 2026-06-22 at 09.09.27 (1).jpeg
WhatsApp Image 2026-06-22 at 09.09.27 (1).jpeg (377.2 KiB) 384 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Martijn_bmw » 22 jun 2026, 21:35

Mooi verhaal weer en foto’s! Fantastische trip zo :df:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 22 jun 2026, 21:55

als je deze foto vergroot zie je de drone
drone.jpeg
drone.jpeg (279.15 KiB) 309 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Thomasss » 22 jun 2026, 22:52

Wellicht een beetje rondneuzen op US Porsche fora of deze trip daar ook gedocumenteerd wordt?

Geertmans
Berichten: 774
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Geertmans » 22 jun 2026, 23:07

Martijn_bmw schreef: 22 jun 2026, 21:35 Mooi verhaal weer en foto’s! Fantastische trip zo :df:
Prachtig verhaal idd, heerlijke trip!
En fijn dat er foto’s bij zitten, al is er geen begenadigd fotograaf in je verloren gegaan 😉

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 30140
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door Luco » 23 jun 2026, 06:40

Geertmans schreef: 22 jun 2026, 23:07
Martijn_bmw schreef: 22 jun 2026, 21:35 Mooi verhaal weer en foto’s! Fantastische trip zo :df:
Prachtig verhaal idd, heerlijke trip!
En fijn dat er foto’s bij zitten, al is er geen begenadigd fotograaf in je verloren gegaan 😉
Haha, klopt Geertmans, ik ben geen beste fotograaf :tooth:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3866
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Luco's Alpine is (nooit) klaar

Bericht door HJ2 » 23 jun 2026, 12:22

Maar wel een vroege vogel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten