Overige simulator games

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 12 jun 2026, 12:45

RS50 voldoet prima(icm Pro Pedals=loadcell) en handrem is toch wel fijn.
ACC is een prima sim. AC1 is completer en AC EVO is next gen en gewoon je-van-het anno 2026 vind ik.


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12210
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Overige simulator games

Bericht door WJ » 12 jun 2026, 18:42

Ik zou ACC skippen en Automobilista 2 nemen. :mrgreen:
Let wel dat je het bij beide extra zal moeten aankopen denk ik.

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 14 jun 2026, 09:48

AMS2 heeft weer een update:)

Maar ik vermaak me zeker met FH6!
Zojuist hier aan begonnen. Prachtig, moerasserig/hoog water en dan met een rwd V10 mee willen doen 12/12 :dood:

Afbeelding

Iemand deze 'stage' al gedaan?

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7429
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Overige simulator games

Bericht door Fabian » 14 jun 2026, 13:13

Bram schreef: 12 jun 2026, 12:14 Ja, ik zit al te denken over maar meteen voor een direct drive stuur te gaan, de Logitech RS50.

Ik heb over een actie/korting gepost in het stuurwielen draadje :)
Heb je al wel eens gesim-t Bram? Anders kom maar een keer langs, je bent welkom om te proberen 👍

I

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17433
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Overige simulator games

Bericht door Bram » 14 jun 2026, 13:42

Nee nog nooit, misschien wel slim om dat eerst eens te proberen ja :D

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 777
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Overige simulator games

Bericht door Sabberjoch » 15 jun 2026, 08:37

Hier ook altijd welkom Bram, ben je ook iets langer van huis :)

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 15 jun 2026, 08:53

RS50 etc wat ik heb is prima, maar Fanatec heeft idd een leuke actie wat WJ in het sturen draadje aangaf.

Ik denk dat je wel verkocht bent Bram als je eenmaal begint:)

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2995
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Overige simulator games

Bericht door Mark 320iS » 15 jun 2026, 10:05

Bram schreef: 12 jun 2026, 08:48 Ik ga deze set halen voor m'n verjaardag. En dan de beste simgame om als een bezetene over de Ring te racen :df:

https://tweakers.net/pricewatch/2273930 ... zwart.html

Volgens Gemini is Assetto Corsa Competizione dan de beste game. Zijn jullie het daarmee eens?
Ik zou ook meteen voor een DD stuur gaan. Paar jaar geleden al ACC op de PS4 met zo'n Trustmaster stuur gereden, maar dat kon me niet bekoren en vrij snel alles verkocht. Deze winter een gebruikte set gekocht met PC en DD stuur en dat bevalt het super goed. Ik heb de goedkoopste van Fanatec, maar wel met 8nm en met loadcell rempedaal. Ik speel alleen AC Evo en AC Rally. Le Mans Unleashed heb ik ook maar dat speel ik nooit. De originele AC heb ik er ook op, maar dat ziet er zo bedaagd uit in vergelijking met AC Evo dat ik dat nooit speel.

Ik zou zeker eerst even proberen voordat je koopt!

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 07:57

FH6 is zeer vermakelijk. Sinds gisteren die Horizon(Monthly) Event met de gele 964 3.3 Turbo S Leichtbau blijkbaar. Ik kan eindelijk onder de minuut komen na een attempt of 10 en dan nog die laatste S bocht. :stom:

Kijk ik op Leaderboard Global. Is de snelste 10(!) sec sneller dan ik lol. Werk aan de winkel. Ik zit wel bij de beste 26% van de 459000 spelers :P :dood:

EDIT: Kan het zijn dat die 49s laps FLYING LAPS zijn? De mijne van 59,171 is met staande start

MAAR ik rij iig ZONDER ABS, TC, ESP EN NANNIES WHATSOEVER(!) en bots ook niet tegen boardings en andere shit, ook tune ik de auto niet(als in stock setup)

Afbeelding


Nu is de vraag, hoe verkrijg ik de gele Elfer in m'n collectie? Iemand? :tooth:

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 08:15

^^^^
EDIT: Kan het zijn dat die 49s laps FLYING LAPS zijn? De mijne van 59,171 is met staande start

Iemand?

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 777
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Overige simulator games

Bericht door Sabberjoch » 19 jun 2026, 08:18

Sowieso flying lap Robin.

80 punten in de Festival playlist van dit seizoen en je kan hem toevoegen aan je collectie.
je mag me altijd ff appje sturen als je er niet uit komt. Help ik de boomer zijn weg vinden in de digitale wereld :thumbup:

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 08:50

LOL
Wat rijd jij dan voor tijd Bas? Staande start.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 777
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Overige simulator games

Bericht door Sabberjoch » 19 jun 2026, 10:31

ehhhh geen idee, zal proberen zondag/maandag nog eens er achter te kruipen om wat te proberen

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 24 jun 2026, 06:43

Nu vind ik FH6 best meer dan briljant in 't algemeen, maar de Drivatar/AI heeft zo wel z'n flaws inderdaad. Ik rij nu al met drivatars op 'average' en op bepaalde dirt tracks en slippery toestanden is het gewoon te gek voor woorden dat je met je Delta S4 Stradale met wat tuning etc soms moeite hebt(vooral doordraaiers op dirt etc) het ding zelf al onder controle te houden EN de rest naast en achter je te blíjven houden, maar een pittige(cheaty) AI is meer fun dan een lame zootje inderdaad.

Dagelijks téveel videos betr FH6 over hoe & wat, maar deze vond ik wel plausibel achtig:)


EN gisteren m'n nickname (GRATIS, mag éénmalig, anders kost 't een 10US$ per keer ofzo?) boven het autootje veranderd van StrayColt3686 naar gewoon RobinGerhard, mijn twee real life namen, en die was nog vrij, dus géén nummer erachter. Was een euforisch momentje :cry:


Dan PMR weer eens:
Aris van Kunos is opgeroepen en 't begint erop te lijken(?) Wie speelt dit nog/weer? Ben nogal fan van die 60s/70s GT prak. Aanschaffen nogmaals?
https://www.overtake.gg/news/project-mo ... able.4606/


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12210
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Overige simulator games

Bericht door WJ » 24 jun 2026, 15:27

Ik heb PMR nog niet geprobeerd, heel benieuwd ook hoe het draait en eruitziet in VR.
Want die auto's zijn fucking fantastisch

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 777
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Overige simulator games

Bericht door Sabberjoch » 26 jun 2026, 09:23

Robin schreef: 19 jun 2026, 08:50 LOL
Wat rijd jij dan voor tijd Bas? Staande start.
Gister even geprobeerd, staande start 57,121. Vliegende start kom ik niet onder de 54 seconden.
Met ABS trouwens, verder niks.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7003
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Overige simulator games

Bericht door Opa » 26 jun 2026, 14:48

Sabberjoch schreef: 26 jun 2026, 09:23
Robin schreef: 19 jun 2026, 08:50 LOL
Wat rijd jij dan voor tijd Bas? Staande start.
Gister even geprobeerd, staande start 57,121.
Ja, maar jij hebt een sim-setje dat heel goed ingereden is. :mrgreen:

Robin
Berichten: 57870
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Overige simulator games

Bericht door Robin » 27 jun 2026, 10:11

58.8 staande start, na 1x fout en een week niet gereden. Viel me erg mee. Ik krijg 'm door.

Ik meld me wanneer ik rond de 56 zit:)

Maar dat ben ik ook al. En irl rij ik je wel zoek. :P :zwijntje: :df:

EDIT: Aan de andere kant is het FH6 en geen 'echte sim'; niet dat dat veel uitmaakt, want ik vind FH6 in vele opzichten beter dan bijv ACR qua rijden/feel/physics op onverhard.

EDIT2: Met hoeveel graden stuur rijden jullie? Ik 1080, wat veel is en in drift/skeef werk nogal hoepelen is. Ik hoor dat 540 'makkelijker' gaat? Volgens mij had ik dit al eens gevraagd...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 7 gasten