Was ook weer een verhaal deze Mii, tenminste wat eraan vooraf ging………..Ik ging zaterdag voor een gebruikte Cupra Born of Volkswagen Id3 op pad. De Id3 was al afgevallen op vrijdagavond om 22:00 uur. Stond bij een gerenommeerde dealer in Tilburg. Na 4 gesprekken op vrijdagmiddag met verschillende dealers waar ik voor gek werd verklaard omdat ik korting vroeg, wilde deze wel korting geven. Alleen kreeg ik vrijdagavond mail van de verkoper aan een collega om te overleggen over mijn eindbod en hoe ze die auto zo snel bij de schadeafdeling weg konden krijgen. Foutje, was niet voor mij bedoeld, dat werd hem dus niet.
Dan de Cupra Born van december 2021. 52000km op de teller accu 93% SOH. Proefrit, lampje E-call brandde na tussenstop om auto te inspecteren. Terug bij bedrijf, was batterijtje. Zat met niet lekker, AI gestart, auto gereset waar verkoper bijstond nog steeds E-call en, jawel nieuwe melding, climate controle niet in orde breng Born naar de werkplaats. Ik was er klaar mee, ik ga geen 20+K neerleggen voor een EV die mooi schoon blijft omdat ie constant in de werkplaats staat om modules te vervangen. Veel plezier ermee, ik ben weer weg.
Had al al vrouwlief uitgelegd dat ik helemaal geen grote daily wil, dat boeit mijn voor geen meter, maar die wilde perse dat ik groter ging rijden dan Abarth. In de middag naar Middelburg, onaangekondigd bij Sturm naar binnen gelopen voor een Mii Electric. Stond in opslag, showroom was vol. Daar stond een gecleaned en gepoetst zwart doosje, beurt gehad, airco gedaan, twee nieuwe achterbanden, 45K op de teller en op mijn verzoek meteen accu getest 93%. Koffie en kreeg ook nog korting, had geen inruil. Leuk ding, hufterbestendig wat betreft techniek (niet wat betreft bestuurder) en eigen laadplek. Vrouw was ook om, dus koop gesloten 12 maanden garantie voor de helft van een Born of Id3. In de toekomst nog wel wat aan de CW waarde doen

en misschien echte lichtmetalen velgen want deze zouden volgens de ingewijden 16kg zonder band wegen. Ik geloof dat niet, zal ze zelf eens wegen. De Autecs onder mijn vorige Mii EV wogen 7.5kg per stuk dat zou bijna 8kg per wiel schelen.

lijkt me sterk.
Gr Ron