We zijn begonnen !
Remmen zijn na 48 jaar wel een beetje op.
Zitten standaard 1300 remmen op, dus eerst een setje andere remmen. Worden of 2 liter remmen met RVS remleidingen en goede blokken of een andere verbetering. Moet nog even kijken waar ik tegenaan loop. Dempers voor vervangen door Bistein geel. Die dempen decingaande slag, scheelt een centimeter inveren bij de drempels

Dikke stabilisator aan de voorkant en de uitlaat aanpakken. De voorste demper heeft een serieus zwaar leven gehad.
Probeer dit weekend het hele interieur eruit te krijgen.
Wat gaat er gebeuren:
Remmen, stabi, dempers, andere achteras met langere overbrenging en sper. Prettige verrassing was de staat van de rubbers, kogels van de ophanging. die kunnen nog wel even mee.
Motorruimte gaan we "clean" maken, zekeringkast uit de motorruimte naar binnen, meteen een moderne versie met moderne zekeringen. Bedrading nalopen, vervangen indien nodig, en netjes in de krimpkous uit het zicht. Rembekrachtiger is nieuw, radiator ook. Stuurhuis geen speling. Luchtfilterhuis wordt vervangen door open kelken. Accu is niet meer dus ook vervangen. Oude rembekrachtiger heeft gelekt en daar is de lak niet van opgeknapt. Vandaag adresje gevonden waar ze nog ouderwetse "sterke" autolak op kleur maken, daarmee voorzien we de motorruimte van een nieuwe laklaag.
Interieur ziet er nog netjes uit........... tenminste, de achterbank en deurpanelen. Vloerbedekking moet eens goed schoongemaakt worden, heb geen gaten gevonden. Hemeltje toont de hele geschiedenis van de auto...... 20 jaar Italiaanse nicotine, vette vingers, vochtplekken in 7 tinten, schoenafdrukken.......

maar niet gescheurd. We gaan eens met de zwarte HG verf aan de slag. Lukt het niet bestel ik een nieuwe.
Er komen twee classic bucket seats in en een mooi stuur met deze keer de goede maat naaf...... de vorige paste niet zo goed, dus zijn de kunstof kappen van de stuurkolom op maat gemaakt.......... door Jules de Korte met een botte zaag of een hakbijl...
Motorisch doe ik even niets, dat wil ik als laatste doen voor de rollenbank.
Keep you posted