1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..

Bericht door RS-Ron » 11 mei 2026, 16:51

maurizio schreef: 11 mei 2026, 15:11
RS-Ron schreef: 11 mei 2026, 14:18 Heb het plenum e.d. binnen, leuk gemaakt en netjes afgewerkt. Weer eens wat anders dan zwart……
Nice, btw bewust niet voor de inlaatbuizen van ACT gegaan?
Nee, vond het wel welletjes zo, de chrome buisjes worden gepoetst en ik denk dat het wel past bij de zwarte klepdeksels met Kevlar plenum en afdekkap. Aan de andere kant van de aardbol weer adresje gevonden voor kevlar inlaatpijp en 90 graden bocht, dat doe ik wel als ik de auto heb. Eerst maar eens rijden met de silicone inlaatpijp en bocht icm met het 360 gasklephuis.

Bram, wordt krap, maar de bedoeling is GTA in de opslag/hobby ruimte op de brug, motor eruit en dan meteen opbouwen en er weer in. Ik zal eens kijken of de tweede week van juni past, dan heb ik weekje vrij. Kan ik zelf interieur erin zetten en een dag of 3 in de weg lopen. :tooth:

Gr Ron

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, Abarth 595, Cupra Born en projectje…..

Bericht door RS-Ron » 03 jun 2026, 18:57

Voorzichtig begonnen………

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en twee batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 12 jun 2026, 15:35

Soms krijg je een serieus goed aanbod, nu zelfs op een EV als je hem inruilt voor een nieuwe.

Afbeelding

Het is voor mijn meissie de Raval geworden, in de kleur van de auto erachter. Echt grappig compacte EV.

De Abarth is ook weg, maandag wegbrengen. Morgen kijken voor de opvolger…..


Gr Ron

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Martijn_bmw » 12 jun 2026, 19:52

Cool gefeliciteerd! En idd EV is plotseling flink meer waard geworden, zo’n Raval lijkt mij ook wel wat op den duur tvv de Born. :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36180
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door JP » 13 jun 2026, 10:24

Leuke Raval, Ron ! Mooi dat Ford Blue en dan ook met de Negro-velgen ? Benieuwd wat er voor de Abarth nú weer in de plaats komt :hmmm:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 13 jun 2026, 18:58

JP schreef: 13 jun 2026, 10:24 Leuke Raval, Ron ! Mooi dat Ford Blue en dan ook met de Negro-velgen ? Benieuwd wat er voor de Abarth nú weer in de plaats komt :hmmm:
Hij is magnetic tech, iets van blauw/grijs metallic geworden. Met zwart dak. Frisse kleur.

Vandaag de opvolger van de Abarth gekocht, geen herrie meer!

Gr Ron

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 15 jun 2026, 11:48

Vandaag Abarth weggebracht, woensdag daily werkpaardje ophalen

Afbeelding

GTA is inmiddels de uitslag bekend van de gezondheid huidige motor. Alle cilinders compressie boven de 14. Das best wel goed. Alles afgeperst, na 48 uur geen drukverlies, koppakkingen ook ok. Huidige nokkenassen zijn nog perfect. Lijkt wel heel erg fris motortje te zijn. Als het goed is gaat de GTA deze week de brug op en kan motor eruit.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Martijn_bmw » 15 jun 2026, 12:31

Mooi nieuws van de GTA!

En Mii EV rijdt goed als woon-werkpaardje :) feli!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 15 jun 2026, 13:02

Was ook weer een verhaal deze Mii, tenminste wat eraan vooraf ging………..Ik ging zaterdag voor een gebruikte Cupra Born of Volkswagen Id3 op pad. De Id3 was al afgevallen op vrijdagavond om 22:00 uur. Stond bij een gerenommeerde dealer in Tilburg. Na 4 gesprekken op vrijdagmiddag met verschillende dealers waar ik voor gek werd verklaard omdat ik korting vroeg, wilde deze wel korting geven. Alleen kreeg ik vrijdagavond mail van de verkoper aan een collega om te overleggen over mijn eindbod en hoe ze die auto zo snel bij de schadeafdeling weg konden krijgen. Foutje, was niet voor mij bedoeld, dat werd hem dus niet.

Dan de Cupra Born van december 2021. 52000km op de teller accu 93% SOH. Proefrit, lampje E-call brandde na tussenstop om auto te inspecteren. Terug bij bedrijf, was batterijtje. Zat met niet lekker, AI gestart, auto gereset waar verkoper bijstond nog steeds E-call en, jawel nieuwe melding, climate controle niet in orde breng Born naar de werkplaats. Ik was er klaar mee, ik ga geen 20+K neerleggen voor een EV die mooi schoon blijft omdat ie constant in de werkplaats staat om modules te vervangen. Veel plezier ermee, ik ben weer weg.

Had al al vrouwlief uitgelegd dat ik helemaal geen grote daily wil, dat boeit mijn voor geen meter, maar die wilde perse dat ik groter ging rijden dan Abarth. In de middag naar Middelburg, onaangekondigd bij Sturm naar binnen gelopen voor een Mii Electric. Stond in opslag, showroom was vol. Daar stond een gecleaned en gepoetst zwart doosje, beurt gehad, airco gedaan, twee nieuwe achterbanden, 45K op de teller en op mijn verzoek meteen accu getest 93%. Koffie en kreeg ook nog korting, had geen inruil. Leuk ding, hufterbestendig wat betreft techniek (niet wat betreft bestuurder) en eigen laadplek. Vrouw was ook om, dus koop gesloten 12 maanden garantie voor de helft van een Born of Id3. In de toekomst nog wel wat aan de CW waarde doen :roll: en misschien echte lichtmetalen velgen want deze zouden volgens de ingewijden 16kg zonder band wegen. Ik geloof dat niet, zal ze zelf eens wegen. De Autecs onder mijn vorige Mii EV wogen 7.5kg per stuk dat zou bijna 8kg per wiel schelen. :hmmm: lijkt me sterk.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 44732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.52
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Arthur » 15 jun 2026, 13:14

Je had die vorige Mii kunnen houden :tooth:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 15 jun 2026, 13:45

Inderdaad, die had alleen geen voorruit verwarming. Voor mij prima zo’n compact autootje.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 44732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.52
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Arthur » 15 jun 2026, 14:18

Klopt, hebben hier een Upje staan als 2e auto. Prima dingetjes. Al sinds 2014 eenmaal een Mii en nu de 2e Up.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36180
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door JP » 15 jun 2026, 22:05

Dus even voor mijn eigen gemoedsrust, na de grote lompe Enyaq kreeg het meissie de Born, maar die heb je ingeruild voor een Raval ,maar ondertussen overwoog je de Abarth in te ruilen op een andere BabyBorn danwel Id3, maar kiest nu voor een nog kleine, maar wel weer elektrische broodtrommel de Mii. Ok :hmmm:

Elektrisch rijden, de enige vorm van spanning als je al ver de 50 gepasseerd bent..... :whistle:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 15 jun 2026, 23:06

JP schreef: 15 jun 2026, 22:05 Dus even voor mijn eigen gemoedsrust, na de grote lompe Enyaq kreeg het meissie de Born, maar die heb je ingeruild voor een Raval ,maar ondertussen overwoog je de Abarth in te ruilen op een andere BabyBorn danwel Id3, maar kiest nu voor een nog kleine, maar wel weer elektrische broodtrommel de Mii. Ok :hmmm:

Elektrisch rijden, de enige vorm van spanning als je al ver de 50 gepasseerd bent..... :whistle:
Mooie samenvatting! Als ik benzine wil verstoken probeer ik wel een Alfa te starten……. :roll:

Gr Ron

SlowCo
Berichten: 4821
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door SlowCo » 16 jun 2026, 00:31

Wat een ongelofelijke onrust en wisseldrang. Lijkt wel een vorm van automobiel-ADHD... :tooth:
Wij rijden nu al bijna 10 jaar in dezelfde, enige auto. En met de vorige hebben we totaal 12 jaar gedaan. :bag:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 16 jun 2026, 07:26

:tooth: ja het liep even anders dan gedacht. Ik had al maand of 3 geleden besloten dat de Abarth plaats moest maken bij de aanschaf van de de GTA. Toen dat geregeld was maar eens op zoek naar een goedkoper alternatief voor woon/werk en de korte ritjes icm een thuisaccu. De wat grotere gebruikte EV's vielen af, ik zag het niet zitten met de eerste series Id3 of Born. Nog met schuin oog naar een Tesla model 3 gekeken, maar ik heb zo'n grote auto niet nodig. Tijdens zoektocht spreek je zo her en der wat mensen en dan krijg je in 1x een heel goed bod op de huidige Born van mijn vrouw..........

Dan gaat het allemaal snel. Het zal nu de komende tijd wel wat rustiger worden, op het gemak de GTA maar eens opbouwen. De guidige locatie van de stoelen is ook vastgesteld, die moeten bij de douane staan. Dus die hoop ik ook op een redelijke termijn hier te hebben staan.

Gr Ron

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13165
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door MartijnGizmo » 16 jun 2026, 10:56

Wat een verhaal weer qua zoektocht, zitten toch nog altijd een hoop cowboys tussen...
RS-Ron schreef: 15 jun 2026, 13:02 en misschien echte lichtmetalen velgen want deze zouden volgens de ingewijden 16kg zonder band wegen. Ik geloof dat niet, zal ze zelf eens wegen. De Autecs onder mijn vorige Mii EV wogen 7.5kg per stuk dat zou bijna 8kg per wiel schelen. :hmmm: lijkt me sterk.
Een set Pepperpots (R81) van een MINI passen er volgens mij onder, zijn goed verkrijgbaar en wegen maar 5,5kg voor een 15x5.5.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 16 jun 2026, 20:11

Zo hoor je tijdje niets, zo staat er doosje in de garage……….

Daar komt dan het zitmeubilair van de GTA uit

Afbeelding

Stoelen zijn wat mij betreft prima, zitten goed, de XL is ruim zat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Arthursx
Berichten: 1001
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Arthursx » 16 jun 2026, 20:14

Heel nice!

Online
BartMS
Berichten: 754
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door BartMS » 16 jun 2026, 20:23

Heel gaaf idd! Op de foto lijken die gaten nogsteeds niet symetrisch? Hoe is het in het echt? misschien vertekend de foto of is het optisch bedrog.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door RS-Ron » 16 jun 2026, 20:37

Dat had wat mij idd betreft beter gekund, maar ik kan er wel mee leven.

Afbeelding

Ook lastig op de foto te zetten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Martijn_bmw » 16 jun 2026, 20:58

Heel gave stoelen Ron! :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36180
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door JP » 16 jun 2026, 21:29

Mooie zetels Ron :thumbup:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1541
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door JdBn » 17 jun 2026, 14:11

Dik hoor! Gaaf met dat Kevlar ook :thumbup:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3699
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: 1968 Giulia, 147 GTA en 1 of 2 batterijen met wielen.

Bericht door Joël D. » 17 jun 2026, 20:36

Heel vet. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], PeterM, Semrush [Bot] en 20 gasten