Martijn's BMW M140i
- Philipoo
Re: Martijn's BMW M140i
Cobra Nogaro's past jouw lange lichaam nooit in. Prachtige stoel wel!
Flinke bom ben je aan het bouwen Martijn!
Flinke bom ben je aan het bouwen Martijn!
-
Cuprafan_123
Gaat er nog een PureTurbo op komen?
- MParallel
- Auto: BMW
Goeie lijst met mods, wederom.
- bartje325i
Ziet er netjes uit zo met het schroefset. Nu nog iets van H&R stabilisator set of had je die al (dan heb ik eroverheen gelezen)?
Heb je met deze nieuwe velgen nog iets van spacers, want ze staan mooi in de wielkasten? Ik heb nu met de originele breedset voor en achter spacers.
Heb je met deze nieuwe velgen nog iets van spacers, want ze staan mooi in de wielkasten? Ik heb nu met de originele breedset voor en achter spacers.
- RS-Ron
Er zijn ook brackets te koop om dit soort stoelen bij 2 deurs auto’s naar voren te kantelen.MartijnGizmo schreef: 06 okt 2025, 14:46En dat inderdaad, moet je weer stoelen gaan wisselen voor de keuring etc.Mark 320iS schreef: 06 okt 2025, 11:42 Als je de achterbank erin hebt krijg je hem ook niet door de APK met twee niet neerklapbare kuipstoelen erin, omdat de achterbank dan onvoldoende bereikbaar is (of vooral andersom, van de achterbank af kunnen komen bij bijvoorbeeld een ongeluk).
In GB zie je ook nog wel eens Cobra Nogaro met custom bekleding, zoals deze zonder gordelgaten. Maar zit je nog steeds met het gebrek aan toegang tot de achterbank:Yannik Schmidt schreef: 06 okt 2025, 13:47 Bizar hoeveel goede stance voor een auto kan doen. Mooi ook dat je voor een soort van OEM+/Clubsport optie bent gegaan door géén uniball topmounts te nemen, je hebt helemaal gelijk dat uniball topmounts echt wel veel doen qua comfort.
Auto staat er echt strak bij zo.
Stoelen blijft altijd lastig vind ik... vroeger was ik helemaal gek van de kuipstoelen maar voor straat kom je dan inderdaad altijd snel bij OEM+ style Sportsters uit (maar ik geef je gelijk, die Sportster CS zit echt helemaal niet zoooo lekker) of iets van Pole Position... flink duur en echt geen perfecte pasvorm voor 90% van 't volk.
Die stoelen met de carbon penishouder vind ik juist niet zo geweldig zitten, wangen doen ook zeer als je paar keer in-/uitstapt met wat bredere benen. De standaardstoelen vind ik dan wel weer geslaagd, volgens mij redelijk gelijk met wat in een G-Serie M240i/M440i zit, misschien dat die nog een overweging waard zijn:OMP heeft superdikke stoelen uitgebracht, OMP RT - maar denk dat comfort dan ook ver zoeken is... zien er wel echt mega uit. Beetje Recaro Podium idee denk ik.
Die nieuwere generatie M4/M3 heeft wel echt machtig dikke stoelen, maar zal wel onbetaalbaar zijn.
Soms zit je toch 't lekkerste in een OEM leren stoel...
Als die nou in een F-Serie net zo laag zitten zou het geen gekke optie zijn, ook gewoon wel fraaie stoelen om te zien vind ik.
Gr Ron
- MartijnGizmo
Stabi's liggen hier, moeten er nog onder. Geen spacers, ik wist uit ervaring al wat goed zou passen qua maten etc.bartje325i schreef: 09 okt 2025, 12:36 Ziet er netjes uit zo met het schroefset. Nu nog iets van H&R stabilisator set of had je die al (dan heb ik eroverheen gelezen)?
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i F21
Erg dikke wagen van gemaakt!
Die Cobra zijn ook mooi, maar dan zou je achterbank eruit moeten voor de apk.
Die Cobra zijn ook mooi, maar dan zou je achterbank eruit moeten voor de apk.
- Knot
Ik vind die optionele sportstoelen van de G serie juist wel gaaf, je ziet ze niet heel veel (op standaard auto's).
- Arthur
- Auto: Nr.52
Ze zitten ook prima, beter dan de standaard sportstoelen van de G2x. En ik ben niet maatje graatmager 
-
Satch
Ik zag op instagram een leuke power upgrade. Is het mogelijk om hier een update te krijgen van wat je allemaal gedaan hebt? 
- MartijnGizmo
Jaja, beetje druk met van alles en nog wat, ff uit de running met gebroken sleutelbeen (tweede keer al
), maar we knutselen lekker verder!
Ik vind het jammer dat de M140i op paar details na niet dikker oogt dan een 118i met M-pakket, dus weer naar PSR Parts in Woerden getogen voor de montage van wat van hun styling-producten, te weten een splitter, zijskirts, diffuser en achterspoiler. En omdat ik een super-Sjon ben ook meteen maar gele DRL:

Eerder had ik al een milde remupgrade gedaan met staalomvlochten leidingen en Textar M4-blokken, maar het mocht van mij nog wel iets beter. Nou kun je gaan voor de MPerformance-remkit, maar dan ga je naar 370mm schijven (standaard 340) die technisch hetzelfde zijn, met als enige andere verschillen een kleurtje, geperforeerde schijven en weer die eerder genoemde M4-blokken.
Andere populaire upgrade is 380mm schijven van de M2/3/4 monteren met een adapter voor de remklauw. Deze schijven zijn een stuk mooier gemaakt, semi-zwevend, directioneel en met betere interne ventilatie. Dus voor deze optie gegaan, met een prototype-adapter van PSR Parts en meteen met Endless MX72+ blokken:

Was nog even spannend of het zou gaan passen met de 18" JR SL01, maar dat bleek gelukkig geen enkel probleem... met deze velgen.

Net na de jaarwisseling een hoop sneeuw in aantocht, dus naar 1202 Automotive gegaan, waar mijn winterset klaar lag. Een viertal OZ Ultraleggera 18x9 ET40 (nog van mijn M135i) met verse Continental AllSeasonContact 2 erom (Michelin CrossClimate Sport was helaas nog niet leverbaar toen ik de banden bestelde). Waren alvast gemonteerd en gebalanceerd, setje verse TPMS-sensoren erin, etc.... Alleen passen deze dus NIET met de remupgrade.
Klauw tegen de binnenkant van de 'barrel', dus ook niet op te lossen met spacers.

Dus de banden maar omgelegd op de SL01's, en nu op zoek naar een nieuwe zomerset...
Ultraleggera's wel weer aardig kunnen verkopen, een ervaring rijker en een illusie armer.

Rijdt overigens voortreffelijk, banden zijn lekker stil en doen het zowel op nat als in de sneeuw erg goed! xDrive wel een beetje saai, daar moet ik nog maar eens wat aan doen.
M'n vriendin wilde graag nog even écht door de sneeuw banjeren, dus eind februari ff weekendje naar Winterberg geweest. Fijne auto daarvoor, lekker doorvlammen op de Autobahn (deze banden mogen tot 300!), lekker beetje sturen binnendoor en op besneeuwde parkeerplaatsen/binnenweggetje een beetje klootviolen. Remupgrade ook echt heel prettig op hogere snelheden, die Endless blokken toen het meteen vanaf koud al erg prettig, maar als ze je een beetje warm stookt vertragen ze echt keer op keer erg lekker!

Ik vind het jammer dat de M140i op paar details na niet dikker oogt dan een 118i met M-pakket, dus weer naar PSR Parts in Woerden getogen voor de montage van wat van hun styling-producten, te weten een splitter, zijskirts, diffuser en achterspoiler. En omdat ik een super-Sjon ben ook meteen maar gele DRL:

Eerder had ik al een milde remupgrade gedaan met staalomvlochten leidingen en Textar M4-blokken, maar het mocht van mij nog wel iets beter. Nou kun je gaan voor de MPerformance-remkit, maar dan ga je naar 370mm schijven (standaard 340) die technisch hetzelfde zijn, met als enige andere verschillen een kleurtje, geperforeerde schijven en weer die eerder genoemde M4-blokken.
Andere populaire upgrade is 380mm schijven van de M2/3/4 monteren met een adapter voor de remklauw. Deze schijven zijn een stuk mooier gemaakt, semi-zwevend, directioneel en met betere interne ventilatie. Dus voor deze optie gegaan, met een prototype-adapter van PSR Parts en meteen met Endless MX72+ blokken:

Was nog even spannend of het zou gaan passen met de 18" JR SL01, maar dat bleek gelukkig geen enkel probleem... met deze velgen.

Net na de jaarwisseling een hoop sneeuw in aantocht, dus naar 1202 Automotive gegaan, waar mijn winterset klaar lag. Een viertal OZ Ultraleggera 18x9 ET40 (nog van mijn M135i) met verse Continental AllSeasonContact 2 erom (Michelin CrossClimate Sport was helaas nog niet leverbaar toen ik de banden bestelde). Waren alvast gemonteerd en gebalanceerd, setje verse TPMS-sensoren erin, etc.... Alleen passen deze dus NIET met de remupgrade.

Dus de banden maar omgelegd op de SL01's, en nu op zoek naar een nieuwe zomerset...

Rijdt overigens voortreffelijk, banden zijn lekker stil en doen het zowel op nat als in de sneeuw erg goed! xDrive wel een beetje saai, daar moet ik nog maar eens wat aan doen.
M'n vriendin wilde graag nog even écht door de sneeuw banjeren, dus eind februari ff weekendje naar Winterberg geweest. Fijne auto daarvoor, lekker doorvlammen op de Autobahn (deze banden mogen tot 300!), lekker beetje sturen binnendoor en op besneeuwde parkeerplaatsen/binnenweggetje een beetje klootviolen. Remupgrade ook echt heel prettig op hogere snelheden, die Endless blokken toen het meteen vanaf koud al erg prettig, maar als ze je een beetje warm stookt vertragen ze echt keer op keer erg lekker!

- MartijnGizmo
En voor de liefhebbers die niet van lezen houden:
- Martijn_bmw
Mooie update weer Martijn! 
- Paskal
- Auto: meerdere
Leuke aanpassingen wederom
Als kersverse R53-eigenaar zoals hier te lezen is, ben ik natuurlijk ook wel benieuwd of er nog wat met de Mini is gebeurd. Je laatste update was immers al meer dan 2 jr geleden
Als kersverse R53-eigenaar zoals hier te lezen is, ben ik natuurlijk ook wel benieuwd of er nog wat met de Mini is gebeurd. Je laatste update was immers al meer dan 2 jr geleden
-
TLRS
Filmpje over de mini zou wel leuk zijn idd. Over je eigen auto’s kun je zo lekker los gaan Martijn.
- MartijnGizmo
Managementsamenvatting: meer chroom, dakdragers, vaker gaan gebruiken, nieuwe koplampen, winterbanden. Zal proberen er binnenkort een stukje over te tikken en wat foto's bij elkaar te harken.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie tech upgrades Martijn. Prima.
Maar heb je al 1000pk?:)
Maar heb je al 1000pk?:)
- MParallel
- Auto: BMW
Eerst alles zitten lezen, om dán vervolgens een YT filmpje aangeboden te krijgen.
Enfin, mooie upgrades wederom.
Enfin, mooie upgrades wederom.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i F21
Staat er lekker bij zo!
- Philipoo
Nu lijkt het een 118i met plastic tjoening, budget wielen en gele lampen!MartijnGizmo schreef: 24 apr 2026, 12:27 Ik vind het jammer dat de M140i op paar details na niet dikker oogt dan een 118i met M-pakket, dus weer naar PSR Parts in Woerden getogen voor de montage van wat van hun styling-producten, te weten een splitter, zijskirts, diffuser en achterspoiler. En omdat ik een super-Sjon ben ook meteen maar gele DRL:
-
Arthursx
Gave upgrades hoor maar had je toch niet beter een M2 kunnen halen met alles wat er nu inzit en dat je toch echt wat anders hebt dan een 1 serie?
- Tristan
M2 heeft geen X-drive. En gok dat dit wel fijn is met het vermogen wat hij nu heeft.Arthursx schreef: 07 mei 2026, 09:43 Gave upgrades hoor maar had je toch niet beter een M2 kunnen halen met alles wat er nu inzit en dat je toch echt wat anders hebt dan een 1 serie?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Neh joh. M2 Comp(met MHD en wat aanpassingen). Klaar:)
- Kasteel
wellicht dat moderitus daar ook wel iets voor heeftTristan schreef: 07 mei 2026, 10:22M2 heeft geen X-drive. En gok dat dit wel fijn is met het vermogen wat hij nu heeft.Arthursx schreef: 07 mei 2026, 09:43 Gave upgrades hoor maar had je toch niet beter een M2 kunnen halen met alles wat er nu inzit en dat je toch echt wat anders hebt dan een 1 serie?
(volgens mij was de 1 serie ook vooral voor het praktische nut/mtb een afweging)
- bartje325i
Dikke aanname….Arthursx schreef: 07 mei 2026, 09:43 Gave upgrades hoor maar had je toch niet beter een M2 kunnen halen met alles wat er nu inzit en dat je toch echt wat anders hebt dan een 1 serie?
Martijn zal onderhand wel een beetje gesponsord worden door het hele PSR-Parts pakket erop te schroeven ism de YouTube filmpjes etc.