Al een tijdje aan het rondkijken, wilde eigenlijk een Estoril blauwe met Alcantara en helder glas. Zoals je ziet, wederom niet gelukt om een kleurtje te vinden.

Alle alerts ingesteld voor de Duitse verkoopsites, maar af en toe toch ook de rest van Europa checken, en zo zag ik dit exemplaar in België staan. Één van de laatsten, eind april 2019, pas 45.000 km en een lekker volle Shadow Edition. Bleek na verder onderzoek eerst een jaartje in Duitsland als Jahreswagen bij een BMW-medewerker gediend te hebben, daarna door een Belgische dealer geïmporteerd en aan een vaste klant verkocht. Nog weer een stuk voller dan mijn vorige, maar wel handbediende stoelen (belangrijk voor deze reus) en geen assistent-pakket met lane keeping etc. Achteruitrijcamera had ik wel aardig gevonden, maar een bekende vertelde me: "iedere auto heeft een jammer".
Zwart/zwart, wat ik totaal niet zocht, maar stiekem wel gaaf vind en met o.a. adaptief onderstel, dimmende spiegel, verwarmd stuur, adaptieve koplampen, cruise control, alarm, schuifdak, Connected Drive en de door mij gewenste HK + groot scherm. Als bonus ook nog een Akrapoviç-uitlaat!

Het hele traject van aankoop/import/etc heb ik wederom door Bart Kuus van BMWtouringkopen laten doen, dat beviel de vorige keer erg goed en nu weer! Ik heb er gewoon geen zin in en ook geen tijd voor, dus prima als iemand dat netjes voor me kan regelen. Hij heeft overigens ook mijn M135i verkocht, dus was binnen een paar dagen weg voor mijn gewenste vraagprijs.

Inmiddels een maandje mee onderweg, en B58 met automaat bleek een goede keuze te zijn. Zalige aandrijflijn, klinkt misschien iets minder zangerig dan de N55 in mijn vorige, maar de Akrapoviç-feesttoeter geeft een mooi donker geluid. Behalve de einddemper bleek ook de middensectie van Akrapoviç aanwezig te zijn, OPF is ergens in België achtergebleven. Ik ontdekte ook nog een K&N inlegfilter en een milde chipkuur, ik denk zo'n 390 pk.
Over xDrive heb ik een beetje gemengde gevoelens... ja het werkt mooi en hard weg vanuit stilstand is leuk, maar ik mis ook wel een beetje de sensatie van m'n vorige.

Inmiddels een maandje mee onderweg, en bleek een erg goede keuze. Alles wat ik fijn vond aan mijn M135i, maar dan op sommige punten net weer een beetje beter/fijner. Moet overigens zeggen dat hoewel deze ietsje strakker voelt, de oude met 193.000 km op de teller ook nog bijzonder fris aanvoelde!
Meteen even langs gegaan bij Rogier van BMW Coderen om CarPlay te activeren in fullscreen, kleine moeite aangezien mijn auto al van wifi-antenne voorzien was. Toch wel erg lekker om naar het scherm te kijken ipv naar mijn telefoon!

Uiteraard gaat deze ook niet standaard blijven, maar de basis ben ik alvast erg blij mee.