Martijn's BMW M140i
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Martijn's BMW M140i
Prima verhaal en upgrade Gizmo! Gaat zo door! Ding staat er netjes/leukerder op nu. Nog eens een 100pk extra of?:)
Edit: SportContact 7 wordt misschien wel m'n opvolger van m'n PS4S volgend voorjaar(?)
Edit: SportContact 7 wordt misschien wel m'n opvolger van m'n PS4S volgend voorjaar(?)
-
OnlineMark 320iS
Aah, dus dat is niet een kwestie van oude diff eronderuit en nieuwe eronder bij een xdrive? Nooit geweten.MartijnGizmo schreef: 04 okt 2025, 12:18 Dit duurde allemaal wat langer dan verwacht, maar die staat nog steeds op planning. Alleen nog even verzinnen wie de cardanas kan inkorten, en hoeveel dat dan moet zijn…
- MartijnGizmo
Nee, xDrive heeft het kleine diff (188), dus je moet de aandrijfassen van de achterwielaandrijver monteren en “iets” met de cardanas doen. En dus een sper in 215 huis hebben…
-
Emiel
Lekkere update! Flink bezig voor een nieuwe auto maar mooi dat het nu in balans is!
Zelfs de oude 1 series doen het , het beste op 235 rondom. Humor.
Straks even filmpje kijken, altijd leuk.
Zelfs de oude 1 series doen het , het beste op 235 rondom. Humor.
Straks even filmpje kijken, altijd leuk.
- Joost H.
Leuke film weer, mooie updates en lekkere stance nu.
Met deze updates ook tijd voor een setje nieuwe stoelen om op je plek te blijven zitten
.
Met deze updates ook tijd voor een setje nieuwe stoelen om op je plek te blijven zitten
-
Bimmer M
- Auto: Een paar BMW's
Lekkere upgrade Martijn. En top dat het onderstel nu helemaal naar je zin is 
-
Onlineromo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Conti SC7 is benchmark nu. Geeft zeer veel vertrouwen.
Ik had hem onder de GRY, wilde hem ook graag onder de M2, maar geen BMW * markering, dus weer voor PS4S gegaan.
Ik had hem onder de GRY, wilde hem ook graag onder de M2, maar geen BMW * markering, dus weer voor PS4S gegaan.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ff wellicht offtopic, maar wat doet die markering nu in de praktijk? Of zit het vooral tussen de oren?
@MartijnGizmo: mooie upgrades!
@MartijnGizmo: mooie upgrades!
- MartijnGizmo
Kan van alles zijn: afwijkend carcas, andere rubbermix, maat die net wat anders is, etc. Deels zwarte magie, deels gegrond. 
-
OnlineMartijn_bmw
Hele mooie upgrade staat goed en zal vast ook veel beter sturen 
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Mooie foto's zeg! Als b58 met x-drive rijder ben ik benieuwd naar je filmpje, binnenkort eens goed voor zitten.
- MartijnGizmo
Thnx! Door al het filmen is fotografie wat naar de achtergrond verdwenen, terwijl ik daar eigenlijk mee begonnen ben. Merk dat ik er de laatste tijd weer meer plezier aan beleef. 
-
DFJEF
Hele mooie upgrades. Die wielen staan 'm prima. Zoals we van je gewend zijn ook weer uitstekend verwoord en vastgelegd. 
-
DFJEF
Heb ook wel eens vernomen dat OEM's minimale profieldieptes voorschrijven, waarbij de nieuwe "normale" (niet gemarkeerde) banden langzaamaan steeds minder profieldiepte hebben gekregen (soort banden-inflatie.....sitechris schreef: 04 okt 2025, 18:50 Ff wellicht offtopic, maar wat doet die markering nu in de praktijk? Of zit het vooral tussen de oren?
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Ja, zwart op zwart is fout, maar man man man wat staat het ding er belachelijk dik op! Goed bezig, Martijn 
-
Martin*
Hele mooie updates!
Onderstelaanpassing is echt wat een standaard M140i nodig heeft. Leuk dat je gekozen hebt voor de variant 2 van KW. Hier ga je echt veel plezier aan hebben.
Stance is ook erg goed en voor de toekomst een sper om het af te maken.
Onderstelaanpassing is echt wat een standaard M140i nodig heeft. Leuk dat je gekozen hebt voor de variant 2 van KW. Hier ga je echt veel plezier aan hebben.
Stance is ook erg goed en voor de toekomst een sper om het af te maken.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
Altijd mooi om jouw updates te lezen Martijn. 
-
theo300pk+
Nu nog een Pure 900 turbo en zwaardere HPFP er op en naar de 600 pk.
Dan heb je prestaties die het uiterlijk van de auto recht doen.
(voor adviezen kan je me altijd Pb'en
)
Dan heb je prestaties die het uiterlijk van de auto recht doen.
(voor adviezen kan je me altijd Pb'en
- Knot
Lekkere upgrades weer Martijn, wordt een fijn wagentje uiteindelijk!
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
en een sperklokje in het 188 diff gaat niet ? een os giken klok bij hardeman bijvoorbeeld?MartijnGizmo schreef: 04 okt 2025, 13:00 Nee, xDrive heeft het kleine diff (188), dus je moet de aandrijfassen van de achterwielaandrijver monteren en “iets” met de cardanas doen. En dus een sper in 215 huis hebben…
- MartijnGizmo
Dank voor de enthousiaste reacties, hoop toch altijd een beetje mijn belevenissen over te kunnen brengen!
Voelt dan toch weer als half werk met toch al behoorlijke moeite/kosten... groter diff toch ook wel lekker met meer vermogen, of als je eens wat frustratie eruit wilt roken met xDelete. Er is ook een Quaiffe die erin past, maar moet je alsnog de vastgelaste eindoverbrengingen afdraaien/bewerken en ik heb tussen de achterwielen toch liever een platensper. MPerformance sper is in GB wel voor aardige prijzen te krijgen, en dan heb je meteen een compleet huis met alles erbij. Niet zo heel heftige Drexler met 30/9 oid erin, maar die zijn weer vrij eenvoudig aan te passen naar meer als je die behoefte hebt.BartMS schreef: 05 okt 2025, 21:21 en een sperklokje in het 188 diff gaat niet ? een os giken klok bij hardeman bijvoorbeeld?
Uiteraard al wel aan gedacht, maar wat dan? M4-stoelen? Liefst wel handmatig, want laag zitten. Recaro Pole Position ben ik wat te lang voor, en vind 1 auto met bruikbare achterbank hebben soms toch wel handig. Recaro Sportster CS vond ik in mijn Mégane niet zo briljant als ik gehoopt had, maar zaten daar wat hoog en stuur te weinig axiale verstelling voor mij... lastig!Joost H. schreef: 04 okt 2025, 13:56 Met deze updates ook tijd voor een setje nieuwe stoelen om op je plek te blijven zitten.
-
OnlineMark 320iS
Als je de achterbank erin hebt krijg je hem ook niet door de APK met twee niet neerklapbare kuipstoelen erin, omdat de achterbank dan onvoldoende bereikbaar is (of vooral andersom, van de achterbank af kunnen komen bij bijvoorbeeld een ongeluk).
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Bizar hoeveel goede stance voor een auto kan doen. Mooi ook dat je voor een soort van OEM+/Clubsport optie bent gegaan door géén uniball topmounts te nemen, je hebt helemaal gelijk dat uniball topmounts echt wel veel doen qua comfort.
Auto staat er echt strak bij zo.
Stoelen blijft altijd lastig vind ik... vroeger was ik helemaal gek van de kuipstoelen maar voor straat kom je dan inderdaad altijd snel bij OEM+ style Sportsters uit (maar ik geef je gelijk, die Sportster CS zit echt helemaal niet zoooo lekker) of iets van Pole Position... flink duur en echt geen perfecte pasvorm voor 90% van 't volk.
OMP heeft superdikke stoelen uitgebracht, OMP RT - maar denk dat comfort dan ook ver zoeken is... zien er wel echt mega uit. Beetje Recaro Podium idee denk ik.
Die nieuwere generatie M4/M3 heeft wel echt machtig dikke stoelen, maar zal wel onbetaalbaar zijn.
Soms zit je toch 't lekkerste in een OEM leren stoel...
Stoelen blijft altijd lastig vind ik... vroeger was ik helemaal gek van de kuipstoelen maar voor straat kom je dan inderdaad altijd snel bij OEM+ style Sportsters uit (maar ik geef je gelijk, die Sportster CS zit echt helemaal niet zoooo lekker) of iets van Pole Position... flink duur en echt geen perfecte pasvorm voor 90% van 't volk.
OMP heeft superdikke stoelen uitgebracht, OMP RT - maar denk dat comfort dan ook ver zoeken is... zien er wel echt mega uit. Beetje Recaro Podium idee denk ik.
Die nieuwere generatie M4/M3 heeft wel echt machtig dikke stoelen, maar zal wel onbetaalbaar zijn.
-
Arstey
https://www.ompracing.com/p/reclining-c ... rts-black/
bedoel je deze Yannik, ik vind ze ook mooi en hebben neerklapbare rugleuning.
Weet niet hoe ze zitten maar echt wel scherpe prijs!!!
bedoel je deze Yannik, ik vind ze ook mooi en hebben neerklapbare rugleuning.
Weet niet hoe ze zitten maar echt wel scherpe prijs!!!
- MartijnGizmo
En dat inderdaad, moet je weer stoelen gaan wisselen voor de keuring etc.Mark 320iS schreef: 06 okt 2025, 11:42 Als je de achterbank erin hebt krijg je hem ook niet door de APK met twee niet neerklapbare kuipstoelen erin, omdat de achterbank dan onvoldoende bereikbaar is (of vooral andersom, van de achterbank af kunnen komen bij bijvoorbeeld een ongeluk).
In GB zie je ook nog wel eens Cobra Nogaro met custom bekleding, zoals deze zonder gordelgaten. Maar zit je nog steeds met het gebrek aan toegang tot de achterbank:Yannik Schmidt schreef: 06 okt 2025, 13:47 Bizar hoeveel goede stance voor een auto kan doen. Mooi ook dat je voor een soort van OEM+/Clubsport optie bent gegaan door géén uniball topmounts te nemen, je hebt helemaal gelijk dat uniball topmounts echt wel veel doen qua comfort.

Die stoelen met de carbon penishouder vind ik juist niet zo geweldig zitten, wangen doen ook zeer als je paar keer in-/uitstapt met wat bredere benen. De standaardstoelen vind ik dan wel weer geslaagd, volgens mij redelijk gelijk met wat in een G-Serie M240i/M440i zit, misschien dat die nog een overweging waard zijn:OMP heeft superdikke stoelen uitgebracht, OMP RT - maar denk dat comfort dan ook ver zoeken is... zien er wel echt mega uit. Beetje Recaro Podium idee denk ik.

Als die nou in een F-Serie net zo laag zitten zou het geen gekke optie zijn, ook gewoon wel fraaie stoelen om te zien vind ik.