Haha ja vandaar ook de twijfel wat voor kleur ik ze zou maken, antraciet/gunmetal is mss ook wel gaaf en niet zo 'aanwezig' dan simpel zilversmiley schreef: 05 apr 2026, 10:03 Mooi wark.
Als alles zwart is, komt het contrast van een zilveren velg heel mooi uit.
Zeker een met veel details zoals de DTC.
Ik dacht dat ATS er de stekker uitgetrokken had in 2020 omdat ze de corona periode niet konden overbruggen?
En poeh, daar heb ik werkelijk geen idee van, deze wieltjes zijn gewoon gebruikt en komen van een japanse veilingsite
Thnx !
Nou, ondertussen is er wel weer het een en ander gebeurd !
Schakelkabels zitten allemaal op z'n plek, denk ik, morgen komt een maatje langs zodat we hem samen even kunnen afstellen.
Verder heb ik ook weer de stabi gemonteerd, uitlaatspruitstuk er tegenaan gedrukt en de stuurbekrachtigingspomp + riem erop geschroefd. Daarna Heb ik het frontje er eens op geschroeft, en nu we toch bezig waren, ook even de bumper en het grilletje erin geklikt, in eerste instantie was dit puur om ervoor te zorgen dat ik de buisjes 'achter' mijn kenteken niet helemaal krom zou drukken als ik in de motorruimte bezig zou zijn .. maar het geeft tevens wel een enorme motivatieboost, er staat weer een auto ipv een 'sloper'
Voorbumper moet er toch nog een paar keer vanaf om eventueel nog iets van ducting te verzinnen voor de aanzuiging van de luchtfilter en eventueel (fatsoenlijke) remkoeling, maar dat is nu even niet zo heel belangrijk
Nu alles een beetje zijn plek begint te krijgen, de leidingen van de stuurbekrachtiging in het voorfront geklikt, ik ben nog wat clips her en der kwijt, dus het zit nog even niet zoals ik zou willen, de komende dagen eens even goed zoeken, mocht ik ze niet vinden, ik heb nog een emmer met bouten en een emmer met plastic clips, heb in het verleden 2 polootjes gesloopt, altijd handig om dit soort spul te bewaren !
Om wat overzicht in de hele kabelspaghetti te krijgen, ben ik simpelweg begonnen met kabels waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn, na te lopen op eventuele beschadigingen, en daarna netjes inpakken in de 'hoesjes' van onze bekende online-spleetoog-megastore.
Ik moet zeggen, het knapt er aardig van op ! in plaats van de brosse plastic slangetjes die her en der om de kabels zitten. Na een aantal meter kabel te hebben gecheckt en ingepakt, heb ik wat kabels aan de kant gelegd die ik eventueel nog moet aanpassen of verwijderen.
Er loopt bijvoorbeeld een stekker van de EGR klep in de buurt van de oliedrukschakelaar, daar heb ik nu dus ook een oliedruksensor en olietemperatuursensor zitten, die kabels van de EGR ga ik daar voor gebruiken, die gaan naar een mooie centrale stekker in de motorruimte, en vanuit daar sluit ik hem dus aan op de 'extra' kabels die naar de meters gaan.
Zo kan ik gewoon de OEM stekkers gebruiken en maakt het alleen maar makkelijker als de motor/kabelboom ooit eens los moet voor iets
Zoals het er nu naar uit ziet, heb ik alle stekkers en kabels van de EGR, EVAP, ABS en Airco uit de motorkabelboom, er zitten alleen nog enkele kabels die naar de (hoofd)zekeringkast gaan, daar heb ik een bundeltje van gemaakt en moet ik dus nog uitzoeken of ik daar eventueel een kabeltje van kan 'hergebruiken'. Zoals ik net al aangaf heeft deze kabelboom op een airco-auto gezeten, dus ook het circuit van de ventilator is heel anders, die wordt via de ECU aangestuurd met bepaalde regelmodules en weet ik wat allemaal, dat is er nu dus ook allemaal uit gesnoeid.
Nu heb ik ook het kabelboompje van de 'oude' 8v erbij genomen, deze deels ontdaan van alle tape en netjes het ventilator-kabelboompje eruit gehaald, deze (voor zover het kan) al nagelopen en ingepakt in de hoesjes, deze is dus ook klaar om ingepakt te worden bij de rest van de kabelboom en is een heel stuk simpeler
Maar het begint nu wel langzaam ergens op te lijken !
Tot de volgende update