Het leek me nu wel een 'goed moment' om een Topicje aan te maken van mijn koekblik.
Aangezien ik nu een beetje tijd heb gevonden om wat uit te typen en uit te zoeken zal ik een kleine samenvatting maken voordat ik van de winter weer het een en ander ga aanpakken.
Nadat ik dit Polootje helemaal origineel gekocht heb voor € 550,-, heb ik 'm meteen op z'n bek gegooid en heb ik hem als winterautootje/daily gebruikt.
En ben toen langzaam wat spulletjes gaan verzamelen om er een leuk en 'lowbudget' circuit autootje van te maken. Nadat ik alles een beetje compleet had, heb ik alles in 1 keer 'omgebouwd' en heb er nu al 3 jaartjes goed schik mee op Zolder, de Ring en een lokaal Hillclimb eventje. Afgelopen jaar ben ik best wat aan het proberen geweest met bandjes/remblokken/tandwielverhoudingen enz. enz. zodat het allemaal een beetje wat naar m'n zin is, en nu mag er langzamerhand toch echt wat vermogen bij komen

Lang verhaal kort, mijn Polo is van '99, en zou graag alles gewoon netjes op papier willen gaan zetten, dus moest ik op zoek gaan naar een motor die origineel geleverd is in een 6n1, mijn keuze is gevallen op de '100pk' 1,4 16v AFH motor, lekker tegendraads dat ik bewust niet voor een 1,6 16v GTI motor ga zoals de rest van mijn Polomaatjes

Deze motoren zijn van fabriek af al behoorlijk geknepen, de bedoeling is deze motor een klein beetje te kietelen maar wel nog 'betrouwbaar' te houden aangezien ik hem niet op een kar ga vervoeren.
De nokkenassen zijn op dit moment naar Dbilas gestuurd om te laten herslijpen, deze zullen volgende week wel ergens klaar zijn als het goed is, en dan ga ik beginnen met het blokje uit elkaar te halen en helemaal op te frissen met nieuwe lagers, keerringen enz.
Verder heb ik nog wel wat meerdere 'goodies' voor die motor liggen maar daar kom ik nog wel op terug.
In de volgende post zal ik even mijn huidige 'speclist' posten voor diegene die hierin geïnteresseerd zullen zijn.
In mijn achterhoofd zou dit een 'leuk-lowbudget-project' zijn, en vooral voor weinig geld veel fun hebben !
Ik zit al enige tijd met een andere (uniekere) basis in mijn hoofd, maar dat zal nog wel eventjes duren aangezien ik al een paar jaartjes op zoek ben naar het goede bouwjaar ivm herkeuren

Via deze weg wil ik het voor me zelf een beetje bij houden wat er nou precies allemaal gebeurd en waar ik mee bezig ben, tips en tricks worden uiteraard heel erg gewaardeerd !
En ik zal ook geheid met wat vragen komen aangezien ik me nog een beetje wil verdiepen in een standalone/piggyback oid, aangezien deze Magneti Marelli computers, net zoals bij mijn huidige AEE (1,6 8v) niet aan te passen zijn omdat er een klein formaat Eprom in zit.
Maar dat zal nog wel iets voor de toekomst zijn !
Bedankt om al dit gelul te lezen en wellicht tot ziens op de Ring of waar dan ook !