Wie zijn die sterkste schouders en welke lasten dragen ze?veejay schreef: 01 apr 2026, 09:25 Tweedeling in de maatschappij lijkt al bijna een feit, ondanks dat de sterkste schouders de meeste lasten dragen.
Nederland gaat naar de haaien
-
TLRS
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Zolang de sterkste schouders hun geld voornamelijk uit vermogen halen en niet uit inkomsten en de belastingdruk op vermogen in Nederland laag is in vergelijking met het arbeid zeg ik dat de sterkste schouders zeker niet de meeste lasten dragen (bron). Maar ik laat me graag ompraten. 
- Martijn_bmw
+1Joël D. schreef: 01 apr 2026, 14:40 Zolang de sterkste schouders hun geld voornamelijk uit vermogen halen en niet uit inkomsten en de belastingdruk op vermogen in Nederland laag is in vergelijking met het arbeid zeg ik dat de sterkste schouders zeker niet de meeste lasten dragen (bron). Maar ik laat me graag ompraten.![]()
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ondernemers en 'driekeermodaal of meer bij de baas verdieners', deze betalen hoogste schijf over een hoop centen, komen voor geen enkele toeslag in aanmerking. Maar vooral dus ook het bedrijfsleven, of wat er nog van over is in NL.
Ja je kan alles in een BV stoppen, maar als je er wat mee wil doen (=leven en leuke dingen doen) dan moet je gewoon belasting betalen in box 2.
- Elise
Nou vooruit, doe ik even een poging ompratenJoël D. schreef: 01 apr 2026, 14:40 Zolang de sterkste schouders hun geld voornamelijk uit vermogen halen en niet uit inkomsten en de belastingdruk op vermogen in Nederland laag is in vergelijking met het arbeid zeg ik dat de sterkste schouders zeker niet de meeste lasten dragen (bron). Maar ik laat me graag ompraten.![]()
Dat vermogen is in veel gevallen niet aan komen waaien, als ik even voor mijzelf spreek heb ik d'r keihard voor gewerkt en tikte ik in de 90'er jaren gewoon 60% IB af over mijn arbeid
Dus ik heb al vooruit betaald zal ik maar zeggen