Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 09 feb 2026, 18:22

Elise schreef: 09 feb 2026, 15:17
tomgtr schreef: 09 feb 2026, 12:43
Elise schreef: 09 feb 2026, 11:47
:coffee:
Wacht ff, om rechts te zijn moet je voorstander van ICE zijn? Zoals je zelf al toegaf is Wilders economisch links en je stemt ervoor? Zoals ik al eerder aangaf ben ik ontzettend rechts. Alleen niet op een Wilders of Trump manier. Maar maakt het jou links omdat je wel pro Wilders bent?
Je weet het verschil tussen links en rechts?
Wellicht hebben we een andere mening of invulling van wat rechts is. Of heb jij een patent op de waarheid? Ik ben zowel sociaal als economisch rechts naar mijn mening, maar zie ook wel dat het niet alleen ikke ikke ikke en rest kan stikke is in deze wereld. Het is heel makkelijk om alleen aan jezelf te denken of ook heel makkelijk om een linkse nimby te zijn.

Estoque

Bericht door Estoque » 09 feb 2026, 18:58

Mijn god Elise, wat heb jij een bizar beeld van deze wereld.

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 19:09

Estoque schreef: 09 feb 2026, 18:58 Mijn god Elise, wat heb jij een bizar beeld van deze wereld.
Oh, waar staat mijn wereldbeeld beschreven dan?
Doe ff een linkje :verveeld:

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 19:24

tomgtr schreef: 09 feb 2026, 18:22
Elise schreef: 09 feb 2026, 15:17
tomgtr schreef: 09 feb 2026, 12:43

Wacht ff, om rechts te zijn moet je voorstander van ICE zijn? Zoals je zelf al toegaf is Wilders economisch links en je stemt ervoor? Zoals ik al eerder aangaf ben ik ontzettend rechts. Alleen niet op een Wilders of Trump manier. Maar maakt het jou links omdat je wel pro Wilders bent?
Je weet het verschil tussen links en rechts?
Wellicht hebben we een andere mening of invulling van wat rechts is. Of heb jij een patent op de waarheid? Ik ben zowel sociaal als economisch rechts naar mijn mening, maar zie ook wel dat het niet alleen ikke ikke ikke en rest kan stikke is in deze wereld. Het is heel makkelijk om alleen aan jezelf te denken of ook heel makkelijk om een linkse nimby te zijn.
We hebben het hier niet over sociaal rechts of economisch rechts, we hebben het hier over het handhaven van wetten en regels, over orde, gezag en veiligheid in dit geval uitgevoerd door ICE.
En dan zit jij, naar mijn bescheiden mening, gewoon in de linkse hoek.

En ik heb inderdaad geen enkel probleem met het optreden van ICE. Mevrouw die over een agent heen probeert te rijden en dat met de dood moet bekopen, dat is toch echt eigen schuld. En meneer die medewerkers van ICE probeert lastig te vallen (wat hij al eerder had gedaan) met een pistool op zak is gewoon niet erg handig en vragen om problemen. Ja hij mocht een wapen dragen, beetje vergelijkbaar dat je ook de afgelopen dagen gewoon 100 op de snelweg in het noorden van het land mocht rijden tijdens de ijzel. Maar verstandig om 100 te rijden, nah ik vind van niet.
Het beeld wat de linkse kliek probeert te schetsen is dat ICE medewerkers 's morgens hun bed uitstappen met de gedachte, wie zal ik vandaag eens even naar de eeuwige jachtvelden sturen, lijkt mij niet helemaal te kloppen.

Ik zou graag zien dat de overheidsinstanties hier in Nederland ook eens wat fermer optreden, en als daar een dode meer of minder bij valt zul je mij niet over horen. Ik denk dat meer past bij rechts, betreffende dit onderwerp.

Maar 1 ding is zeker, daar gaan wij het nooit eens over worden.

WJ

Bericht door WJ » 09 feb 2026, 20:19

Elise schreef: 09 feb 2026, 19:24 en als daar een dode meer of minder bij valt zul je mij niet over horen
Dit past meer bij extreem rechts.

Elise

Bericht door Elise » 10 feb 2026, 08:32

WJ schreef: 09 feb 2026, 20:19
Elise schreef: 09 feb 2026, 19:24 en als daar een dode meer of minder bij valt zul je mij niet over horen
Dit past meer bij extreem rechts.
Vroeger had men respect voor wetshandhavers, werd er geluisterd naar wat die te zeggen hadden en werden gedaan wat ze vroegen. Dat is tegenwoordig wel anders, een grote mond kunnen ze krijgen en in het kader van geweldsinstructie mag de politie zo'n beetje helemaal niets meer. Dat resulteert in het feit dat we voor een simpele aanhouding van 1 persoon gewoon 16 man politie nodig hebben, 8 voor de daadwerkelijke arrestatie en 8 om de menigte op een afstandje te houden. Bijkomend nadeel hiervan is dat het politieapparaat geen tijd heeft om een aangifte van diefstal of oplichting via marktplaats te registreren, slachtoffers van dat soort misdrijven laten we in de kou staan.
Naar mijn bescheiden mening moet dat toch echt anders, waarbij de geweldsinstructie van de politie opgeschaald moet worden, dus niet luisteren mag er gelijk en taser op geklapt worden en ik kan je nu al vertellen dat er mensen zijn die een taser niet kunnen verdragen, daar heb je je eerste dode al. En die Walther dragen ze niet voor de sier, ook daar moet veel meer gebruik van gemaakt worden. Zodat gewoon 2 agenten zonder problemen iemand van de straat kunnen plukken waardoor die andere 14 man zich met nuttige dingen bezig kunnen houden.
Jij noemt het extreem rechts, ik noem het terug naar het oude rechts.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 feb 2026, 09:33

De politie mag niks meer?

Ze beuken er tegenwoordig (en of dat terecht is laat ik even in het midden) heel wat sneller erop los en daar hangen voor de individuele agent voor zover ik weet helemaal geen consequenties aan vast. Ik heb daar, mits proportioneel, geen problemen mee trouwens.

Mensen maar dood schieten omdat je pet niet lekker zit op het verkeerde moment van de dag wel trouwens, in zo'n land wil ik niet leven. Keiharde criminelen moet je keihard aanpakken, een (losgeslagen) demonstrant is echt een andere categorie.

350 Z

Bericht door 350 Z » 10 feb 2026, 09:36

Amen

Elise

Bericht door Elise » 10 feb 2026, 09:39

https://nos.nl/artikel/2601218-politiec ... in-utrecht

Vooral aanpakken met fluwelen handschoenen, daar wordt onze maatschappij beter van.
Niet efficiënt doorpakken, maar standaard 16 man nodig hebben om één iemand aan te houden :thumbup:

I'll rest my case

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 feb 2026, 11:21

In de VS komen ze anders ook gewoon met een SWAT team of met 16 man voor 1 aanhouding. En daar doen ze ook niks met je aangifte voor inbraak of ebay oplichting. Dus of het daar nu zo veel beter is? Ze schalen daar enkel sneller op vanwege het vele vuurwapenbezit.

JP

Bericht door JP » 10 feb 2026, 19:20

Alu-keppeltje ? Epstein die inmiddels in Israel woont ? just my 2pac, uh 2 cents..... :coffee:

Afbeelding

Elise

Bericht door Elise » 12 feb 2026, 12:19

Elektriciteitsnet vol in drie provincies: zelfs stroomaansluiting nieuwe woningen onzeker
Demissionair minister Sophie Hermans: ’Ben hier meer dan ontstemd over’

328Ti

Bericht door 328Ti » 12 feb 2026, 23:02

JP schreef: 10 feb 2026, 19:20 Alu-keppeltje ? Epstein die inmiddels in Israel woont ? just my 2pac, uh 2 cents..... :coffee:

Afbeelding
En zn vriendinnetje laten wegrotten in de cel?

Joost H.

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Joost H. » 13 feb 2026, 15:29

:TV kijken:

Kadett

Bericht door Kadett » 13 feb 2026, 16:45

Wat een poppenkast land is het toch geworden met die clown aan het hoofd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 feb 2026, 17:09

Ik zou hier ook wel een clown willen hebben om te zeggen dat de start/stop en de egr gaat verdwijnen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 feb 2026, 19:03

^Dat dus!
Joost H. schreef: 13 feb 2026, 15:29

2min40s 'The forced transition to electric vehicles is eliminated'

Die Trump. Wat een idioot!!1!!!!!

:P

Enrico

Bericht door Enrico » 16 feb 2026, 15:37

Robin schreef: 13 feb 2026, 19:03 ^Dat dus!
Joost H. schreef: 13 feb 2026, 15:29

2min40s 'The forced transition to electric vehicles is eliminated'

Die Trump. Wat een idioot!!1!!!!!

:P
Nu weet iedereen waarom hij Venezuela wil 😉

Elise

Bericht door Elise » 16 feb 2026, 19:25

Enrico

Bericht door Enrico » 18 feb 2026, 07:36

The world is deeply divided into red vs. blue, left vs. right. It’s a mental framework that clouds our judgment and creates a battle where there is no true winner. People are obsessed with their "side" winning, but in doing so, they ignore the fact that the real consequences are shared by all. This division has led to a narrowing of perspectives, where complex issues are reduced to binary choices, leaving no room for nuance or discussion.

The truth of the matter is that these artificial divides only serve to distract us from the real issues at hand. Those who perpetuate these divisions benefit from the confusion and disarray that result. The more we focus on winning for our side, the less we address the systemic problems that affect everyone. It is a game of manipulation, and the players are not the ones you think they are.

The real enemy lies not in the opposing "side" but in the forces that keep us fighting each other. When we step back and view the larger picture, we see that the divide is not our battle—it’s a distraction that has been carefully orchestrated to prevent real change. It’s time to challenge this narrative and seek common ground.

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2026, 13:52

Beoogd minister Sjoerd Sjoerdsma nooit van Chinese sanctielijst gehaald: ’Naïef dat D66 doet alsof er niks aan de hand is’
Zowel Sjoerdsma als beoogd premier en partijgenoot Rob Jetten spraken dinsdag laconiek over de sancties. Jetten zag ’rustige woordvoering uit China’. Ook Sjoerdsma gaat ervan uit dat hij zaken kan doen met de tweede economie ter wereld. „Ze willen kansen benutten en een open dialoog over moeilijkheden.”
Sjoerdsma gaat een probleem worden :coffee:

Kadett

Bericht door Kadett » 18 feb 2026, 14:14

Heel D66 gaat een probleem worden.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 feb 2026, 14:49

D66 is al heel lang een probleem. :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 18 feb 2026, 15:06

D66 is hét probleem :tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 18 feb 2026, 18:44

Het probleem is dat het probleem D66 door een te groot stemprobleem nu een probleem voor iedereen is. Ook voor degene die het probleem nu nog niet zien als een probleem. Als je erover nadenkt is het best een probleem.

Gr Ron

Plaats reactie