Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 04 feb 2026, 16:08

Elise schreef: 04 feb 2026, 15:51 Jij denkt dat iemand die een conducteur het licht uit de ogen slaat ineens braaf agenten te woord gaat staan?
Hooguit even mee naar bureau voor een maaltijd en daarna gewoon weer lekker naar huis, dat is tegenwoordig de gang van zaken.
Die agenten zijn erop getraind. Die conducteur die een gezin achterlaat nu allesbehalve.

JP

Bericht door JP » 04 feb 2026, 16:16

Voorop gesteld dat het gedrag nooit goed te praten is, maar als je ook af en toe ziet wat voor figuren er bij handhaving, boa, verkeersregelaars, conducteurs etc etc rondlopen. Die komen ook vaak niet in aanmerking voor een verzekering bij Promovendum.
Paar dagen terug bij RTL nogwat, een kijkje achter de schermen van de NS. Aardige mensen maar totaal geen overwicht, alleen overgewicht. Een Cooper-test sub-30min is daar geen functie-eis zullen we maar zeggen :whistle:

smiley

Bericht door smiley » 04 feb 2026, 16:23

Ook een vetklep wordt aangenomen om kaartjes te knippen, niet om zijn MMA skills.

Elise

Bericht door Elise » 04 feb 2026, 16:29

Wat vinden we hier dan van?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100142930_d1a953ab

Ik had hem meegenomen naar bureau, een paar uurtjes laten brommen en, net zoals ze in supermarkten afrekenen met winkeldieven á €181, hier een rekening van minimaal €500 aan gehangen voor niet meewerken en gemaakte kosten door de politie.
En als hij niet braaf mee wil werken, gewoon de lange lat en taser erop, dat is allemaal prima toegestaan. Al slepen ze hem aan de trekhaak naar het politiebureau, dikke prima met meneer zijn grote mond.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 04 feb 2026, 16:43

JP schreef: 04 feb 2026, 16:16 Voorop gesteld dat het gedrag nooit goed te praten is, maar als je ook af en toe ziet wat voor figuren er bij handhaving, boa, verkeersregelaars, conducteurs etc etc rondlopen...
Ja dit is wel 100% waar.

Ik ga nog een stap verder en zeg geen vrouwen bij politie, brandweer e.d. Uitzondering van de uitzondering daargelaten, de man en de vrouw zijn nou eenmaal fysiek verschillend en daardoor per definitie niet in staat elke activiteit te kunnen uitvoeren. Man/vrouw hebben ieder hun skillset, maar ipv die uit te buiten, nee, want toxisch feminisme etc.

Hoevaak zie je niet dat 4 vrouwelijke agenten de grootste moeite hebben een kerel tegen de grond te werken. Dat is niet gek, dat is volledig verklaarbaar. Je pakt ook het juiste gereedschap voor de juiste taak en geen hamer om een schroef aan te dragen.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 04 feb 2026, 16:48

Knot schreef: 04 feb 2026, 15:44 Slaan nog tot daar aan toe… [knip]
Oké, als dit de norm moet worden… :hmmm:

Elise

Bericht door Elise » 04 feb 2026, 17:01

Agent van uit de hand gelopen arrestatie in Utrecht met zijn gezin ondergedoken: diender wordt ernstig bedreigd

https://www.telegraaf.nl/misdaad/agent- ... 20278.html

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 04 feb 2026, 17:03

Zo werkt dat ja.

Nog even en niemand wil meer agent worden.

Elise

Bericht door Elise » 08 feb 2026, 11:32

’Nederland raakt slaapwandelend zijn hele industrie kwijt: wat weg is, komt nooit meer terug’
De chemische industrie verdwijnt geruisloos uit Nederland. Ieder jaar verdubbelt het aantal bedrijfssluitingen. „En wat weg is, komt nooit meer terug”, zegt Nederlander Marco Mensink, directeur van de Europese branchekoepel Cefic in Brussel. „De chemie is wel de moeder van alle industrie: zonder chemie geen glas, geen papier, geen staal, geen cement. En Nederland heeft geen antwoord.”

Wimo

Bericht door Wimo » 08 feb 2026, 11:43

Saneren ze nog wel even de boel voor ze wegrennen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2026, 06:50

Even wat anders: Superbowl. Interesseert me geen fluit. Amerikanen en sport, hou toch op. Halftime met artiesten zien we later wel weer snippets/memes van:)

Zegt MdV(Latina)vonochtend : Bad Bunny(Puertoricaan) deed optreden SB,(ohjajoh???) Lady Gaga ook Salsa zang /dans(niet gekeken) om de (illegale)Latinos en hart onder de riem te steken.
Klik ik op dit en de video daarin waarin de jongedame zegt dat Bad Bunny de eerste Spaanstalige headliner in de SB geschiedenis is.

https://www.nu.nl/323840/video/protest- ... -show.html

Zie video daarin bij 31s.
Ik zeg dat tegen MdV. Die werd bijna boos:)
Shakira(uit MdV 's hometown)was in 2020 de eerste zegt ze(duet met JLo, NYC van geboorte, PR achtergrond dacht ik?)

Ikke niet begraip, ik vind helemaal mooi!

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 07:52

Robin schreef: 09 feb 2026, 06:50 Ikke niet begraip, ik vind helemaal mooi!
Dit optreden was, voor het eerst, volledig Spaanstalig als ik het goed begrepen heb.
Maar verder kan mij dat hele superbowl gestolen worden.

Overigens vond ik de uitspraak van lulletje de behanger Jake Paul wel hout snijden: ’Als je ICE niet steunt mag je ook geen hulpdiensten bellen’. Respect voor overheidsfunctionarissen ben ik groot voorstander van en mag wel een tandje beter, zeker hier in Nederland.

350 Z

Bericht door 350 Z » 09 feb 2026, 09:26

Elise schreef: 08 feb 2026, 11:32 ’Nederland raakt slaapwandelend zijn hele industrie kwijt: wat weg is, komt nooit meer terug’
De chemische industrie verdwijnt geruisloos uit Nederland. Ieder jaar verdubbelt het aantal bedrijfssluitingen. „En wat weg is, komt nooit meer terug”, zegt Nederlander Marco Mensink, directeur van de Europese branchekoepel Cefic in Brussel. „De chemie is wel de moeder van alle industrie: zonder chemie geen glas, geen papier, geen staal, geen cement. En Nederland heeft geen antwoord.”
Maar we redden wel het klimaat.
Zelfs al zakt heel Nederland in de zee dan nog maakt dat totaal geen verschil voor het klimaat.

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 10:46

Gemeenten worstelen met grote asielgezinnen: families van negen mensen zijn nauwelijks te huisvesten
Door het hele land is er een huizentekort en grote woningen zijn er amper. „Sommige gezinnen zijn van een dermate grootte dat deze praktisch gezien lastig zijn om te huisvesten. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het aantal slaapkamers dat nodig is voor een groot gezin”
Vroeger, toen Nederland ook nog grote gezinnen kende, losten ze dat op middels stapelbedden.

Afbeelding

smiley

Bericht door smiley » 09 feb 2026, 10:56

Als ik er zo naar google, is de woonstichting norm al (tenzij sommige afwijken) max 3 per slaapkamer.
Dan kom je met 9 toch al snel op 4 slaapkamers, en dat aanbod is er amper in de sociale sector.
Misschien dat er in Zonnedael nog wat opties zijn.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 feb 2026, 11:17

Elise schreef: 09 feb 2026, 07:52
Robin schreef: 09 feb 2026, 06:50 Ikke niet begraip, ik vind helemaal mooi!
Dit optreden was, voor het eerst, volledig Spaanstalig als ik het goed begrepen heb.
Maar verder kan mij dat hele superbowl gestolen worden.

Overigens vond ik de uitspraak van lulletje de behanger Jake Paul wel hout snijden: ’Als je ICE niet steunt mag je ook geen hulpdiensten bellen’. Respect voor overheidsfunctionarissen ben ik groot voorstander van en mag wel een tandje beter, zeker hier in Nederland.
He? Wat? Je hebt gelezen hoe ICE te werk gaat? Wat voor volstrekt onopgeleide machtswellustelingen daar dingen doen die totaal ongrondwettelijk zijn en moreel verwerpelijk (nou ja, mijn moraal) maar als je daar niet voor bent mag je geen ambulance bellen? Ander commentaar van dezelfde Einstein was dat Bad Bunny geen US citizen is. Jake woont zelf trouwens in PR.

Met die logica zou je in Iran geen ambulance mogen bellen als je de revolutionaire garde geen warm hart toedraagt!

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 11:47

Elise schreef: 24 jan 2026, 20:44
tomgtr schreef: 24 jan 2026, 19:14 ik ben hardstikke rechts
Ik denk dat dat wel meevalt :peace:
:coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 feb 2026, 12:43

Elise schreef: 09 feb 2026, 11:47
tomgtr schreef: 24 jan 2026, 19:14 ik ben hardstikke rechts
Wacht ff, om rechts te zijn moet je voorstander van ICE zijn? Zoals je zelf al toegaf is Wilders economisch links en je stemt ervoor? Zoals ik al eerder aangaf ben ik ontzettend rechts. Alleen niet op een Wilders of Trump manier. Maar maakt het jou links omdat je wel pro Wilders bent?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2026, 12:47

Wat is dit? Groundhog Day?;-)

USA is een grote teringzooi. En Tom heeft een punt imo

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2026, 13:10

Onder Obama zijn er tussen de 56 en 67 mensen overleden in ICE-detentie. Daar hoor je niemand over.

smiley

Bericht door smiley » 09 feb 2026, 13:34

Dat is het grotere plaatje eigenlijk ja.
Niet die heeft dit of dat gedaan, dit is links of rechts of wat dan ook.
ICE doet zijn werk al sinds vele presidenten, en onder iedereen zijn doden gevallen.
Ze doen normaal tussen de 200 en 600.000 deportaties per jaar.
Dat gaat in alle staten al jaren goed. Behalve nu in wat blauwe staten die olie op het vuur gooien, en wat usefull idiots die erin trappen en de ICE agenten gaan lopen hinderen tot ronduit blokkeren.
En daarmee krijg je prachtige chocoladeletters voor (internationale) ragebait.
Laatst gewijzigd door smiley op 09 feb 2026, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 09 feb 2026, 13:41

Ik weet natuurlijk niet wat ICE-detentie inhoudt, en hoe de mensen daar zijn omgekomen. Maar als het in koelen bloede op straat was geweest hadden we daar zeker van gehoord. Maar wss is dat een cover-up van de regering Obama en dan kun je dit optreden iig ook goed praten :coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 feb 2026, 13:51

Tom schreef: 09 feb 2026, 13:10 Onder Obama zijn er tussen de 56 en 67 mensen overleden in ICE-detentie. Daar hoor je niemand over.
Oh ok. Dan is het goed. Lang leve ICE!

Overigens was dat voor een deel natuurlijke dood en/of zelfmoord. Maar dat was 8 jaar Obama vs ongeveer 30 onder eerste jaar Trump. Maar goed, omdat er onder Obama ook doden vielen in Ice detention centers ben je links omdat je de huidige acties van ICE verwerpelijk vindt of omdat je de woorden van Jake Paul belachelijk vindt?

Dat er uitzendingen zijn van illegalen? Prima. Dat heeft echt niets met links of rechts te maken. Dat wat er nu speelt in USA niet normaal is zou ook niks met links of rechts te maken moeten hebben.

Elise

Bericht door Elise » 09 feb 2026, 15:17

tomgtr schreef: 09 feb 2026, 12:43
Elise schreef: 09 feb 2026, 11:47
Wacht ff, om rechts te zijn moet je voorstander van ICE zijn? Zoals je zelf al toegaf is Wilders economisch links en je stemt ervoor? Zoals ik al eerder aangaf ben ik ontzettend rechts. Alleen niet op een Wilders of Trump manier. Maar maakt het jou links omdat je wel pro Wilders bent?
Je weet het verschil tussen links en rechts?

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2026, 17:35

smiley schreef: 09 feb 2026, 13:34 Dat is het grotere plaatje eigenlijk ja.
Niet die heeft dit of dat gedaan, dit is links of rechts of wat dan ook.
ICE doet zijn werk al sinds vele presidenten, en onder iedereen zijn doden gevallen.
Ze doen normaal tussen de 200 en 600.000 deportaties per jaar.
Dat gaat in alle staten al jaren goed. Behalve nu in wat blauwe staten die olie op het vuur gooien, en wat usefull idiots die erin trappen en de ICE agenten gaan lopen hinderen tot ronduit blokkeren.
En daarmee krijg je prachtige chocoladeletters voor (internationale) ragebait.
Inderdaad. Ik vind het ook niet goed. De ophef is terecht als er geweld is gebruikt terwijl dat niet nodig was. Het is selectieve verontwaardiging:
Onderzoekers die records van Immigration and Customs Enforcement (ICE) hebben opgevraagd, concluderen dat tussen 2015 en 2021 talloze schietincidenten met ICE-agenten plaatsvonden, waaronder situaties waarin mensen geraakt of gedood zijn door ICE-personeel. Uit die documentatie blijkt dat er minstens 23 mensen door ICE-agenten zijn neergeschoten of gedood in die periode en dat geen van die gevallen leidde tot een strafrechtelijke veroordeling van de agenten.
Dus bij 23 gevallen was het geen probleem.

Plaats reactie