Assetto Corsa EVO

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Assetto Corsa EVO

Bericht door Mark 320iS » 13 feb 2026, 16:28

Gewoon wat offline rondjes rijden vind ik niet leuk. Ik wil echt die online competitie hebben tegen mensen van ongeveer mijn eigen (lage) niveau. Liefst lekker laagdrempelig met korte races. Heb de zin en tijd niet om uren achter elkaar achter dat beeldscherm te zitten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 feb 2026, 19:05

OK Mark, ik heb Multiplayer 0.5 nog niet geprobeerd helaas.

Robin

Bericht door Robin » 13 feb 2026, 19:31

Nu net in een multiserver TF even een 7:15 baggertijd neergezet, ik had DRS aan op dat lange stuk naar Mutkurve voor net die extra kmhs, maar kwam in de berm terecht en moest ik afremmen naar 120 door Mutkurve terwijl >160+ natuurlijk kan, toen een chat bericht waar ik van 'schrok' (niet voor mij bestemd) en tetter ik 'm hit-miss-hit na PGII door 't struweel.

Maar wat een juweel van een auto de GT3RS 992 en zo mooi skeef op momenten voor de show:) :df:

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2026, 07:32

Zo 'niet fijn' als ik de Caterham 485 vind rijden(FFB feel, die tankslap, geen tractie/massa achterkant bijna nihil) zo 'fijn' is een auto die ik niet kende :bag:
Ik ken Dallara natuurlijk wel uit de racerij en die Stradale in ACE, maar dan graag de Maserati GT2 in alle opzichten.
Nu heeft imo ACE een prima tyre model en/maar de logische abruptheid van grip/slip bij plakkeriger banden (slicks dus) vind ik in ACE niet meteen erg leuk.

Anyway: De Dallara EXP(moest 't opzoeken) is een keiharde open trackversie van de Stradale. Op slicks etc. De FORD(ja alweer) 2.3 ECOboost levert 500pk en 700Nm. Pff! (Wel 'n ideetje voor Kunos bij de volgende updates wat specs bij de autootjes te doen?)

Afbeelding

890kg. :headbang:
De sound is intimiderend, niet meteen haleluja zoals Maserati GT2/GT3RS en F40 Lm met z'n gesis en geblaas. En hij gaat wél, al had ik 't gevoel door La Source(waar hij door de megadownforce strak ligt) dat er géén 500pk inzit. Downforce vs DRS(wat ie niet heeft? Geen idee)
Maar het belangrijkste voor MIJ hoe de slicks aanvoelen tegen/op/over de grens. Lambo Huracan GT3 ding:Heb ik niks mee qua rijgedrag terwijl STO straatversie prachtig stuurt en rijdt/glijdt imho.
En deze zit daar ergens tussenin. Houdbaar in de grip/slip. Mooie balans al in de stock setup :df:

EN ik had ABS op NUL(0) , remt mooi qua (net niet)blokkeren. Dit itt LMU met z'n update van deze week waar ik met de Hypercars qua rem/blokkeergevoel 't niet helemaal heb.... :zwijntje:

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2026, 07:16

Ik heb nogal wat simracevideos in m'n feed en ben per vandaag ook geabonneerd op ene James Baldwin. Serieuze vent met irl BMW M4 GT3 EVO etc ervaring.
Kwam ik bij deze wat oudere (ACE 0.3.2 build) video terecht. Interesting. Remmerij etc
Ik zojuist de BMW uitgeprobeerd op Spa (we zijn nu 0.5) en ik rij sowieso al weinig GT3 spul en in ACE vond ik de slicks altijd te abrubt grip/slip (wat mij met TC OFF in Assetto Corsa Competizione verbaasde hoe beheersbaar die auto's dan nog zijn)

Prima uitleg van een real life kenner. Ik kwam erachter(omdat ik TC altijd meteen op 0 zet in vele sims) dat ACE de verschillende TC stages (van 8?-1) prima heeft geimplenteerd. Heel mooi hoe je met TC3 (voorbeeld) vol op 't gas nog skeef drifterig de hoek om kunt: Zoals MDM wat slip toelaat op bepaalde ///M BMW's zoals de mijne. Weer een ervaring rijker. :thumbup:

Tyre model etc: hij zegt ergens ook dat Kunos veel meer tijd heeft besteed aan de ROAD tyres dan aan de slicks, die dus nog doorontwikkeld moeten worden(hij vindt trouwens een aantal dingen wel copy/pasted van ACC, maar dat vind ik dan weer niet zo gek)

Dan kom je op mijn 'niet zo fijn rijden' van bijv de Huracan GT3 EVO(slicks) vs de hemels rijdende en glijdende straat Huracan STO(SC/Hyper banden? igg straat)

Dus ik in de Huracan GT3 weer eens. Prachtkleur. Dikke kar, supersound. ABS op nul, want James vond dat toen ook niet zo denderend, dat ABS in 0.3.2.
ABS op nul resulteert in full plank van >260 (green track) Kemmel Straight in 'geen' blokkeren van betekenis in stock setup(!!!!!) Ja wanneer je doordrukt, maar dan sta je ongeveer stil, en je gaat met >90kmh Les Combes in.

EDIT: Maar in Malmedy nu /Bruxelles/Speakers wel weer blokkerend full pedal.... :hmmm: Beter leren moduleren Robin :tooth:
EDIT2: En na dat snelle Blanchimont naar de Chicane rechts links(leidende naar Start-Finish) kun je weer mooi tegen blokkeren aan remmen en da's de traagste bocht op Spa....bijzonder allemaal :df:

(zie die kleine sliphoek dan :love: ok wel 'n beetje geprovoceerd, maar om te voelen wat de banden doen )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TC op NUL voelt nu veel vertrouwder, veel smoother, de transitie grip slip. Of is dat placebo? Wel koppie erbij tov GT3RS street, M3 CSL etc, maar houdbaar. Heel mooi.

Vraagje: Zijn er in 0.4 en 0.5 veranderingen geweest in slick tyre model of die Huracan GT3 waar ik overheen gelezen heb misschien?

Méér koffie!

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2026, 04:12

JdvPolo
Auto: BMW M2

Bericht door JdvPolo » 22 feb 2026, 09:04

Nieuwe update is leuk inderdaad. GT3RS, caterham en die sport Quattro zijn leuk.

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2026, 10:16

JdvPolo schreef: 22 feb 2026, 09:04 Nieuwe update is leuk inderdaad. GT3RS, caterham en die sport Quattro zijn leuk.
Sportquattro is met square dezelfde banden nog steeds onderstuurd achtig.
RS6 Avant is wél weer square SC tyres beetje oversturend op 't gas. :df:

JdvPolo
Auto: BMW M2

Bericht door JdvPolo » 22 feb 2026, 10:22

Robin schreef: 22 feb 2026, 10:16
JdvPolo schreef: 22 feb 2026, 09:04 Nieuwe update is leuk inderdaad. GT3RS, caterham en die sport Quattro zijn leuk.
Sportquattro is met square dezelfde banden nog steeds onderstuurd achtig.
RS6 Avant is wél weer square SC tyres beetje oversturend op 't gas. :df:
Klopt, alleen wij reden baantje met een beetje hoogteverschil op droog op road banden, dan deint dat ding zo mooi in met aanremmen en als je hem forceert komt die mooi om.

WJ

Bericht door WJ » 04 mar 2026, 10:39

Paar gelekte autos;

content\cars\ks_datsun_240z_fairlady

content\cars\ks_ferrari_296_gtb

content\cars\ks_mclaren_765lt

content\cars\ks_mercedes_amg_a45_s

content\cars\ks_aston_martin_valkyrie

content\cars\ks_aston_martin_v12_speedster

content\cars\ks_aston_martin_v12_vantage

content\cars\ks_lamborghini_countach

content\cars\ks_cadillac_ct5_v_blackwing

content\cars\ks_audi_etron_gt

content\cars\ks_porsche_718_gt4_e_performance

content\cars\ks_mercedes_amg_gt_63

content\cars\ks_hyundai_i20_n

content\cars\ks_hyundai_ioniq_5_n

content\cars\ks_mcmurtry_speirling

content\cars\ks_hyundai_n_vision_74

content\cars\ks_mclaren_artura

content\cars\ks_morgan_plus_6

content\cars\ks_caterham_project_v

content\cars\ks_nissan_skyline_gt_r_r34

content\cars\ks_audi_r8_v10_performance

content\cars\ks_hyundai_rn22e

content\cars\ks_audi_rs_6_gto_concept

content\cars\ks_mazda_rx7_fd

content\cars\ks_ferrari_monza_sp_1

content\cars\ks_morgan_super_3

content\cars\ks_toyota_celica_gtv_ta22

content\cars\ks_porsche_taycan_turbo_s

content\cars\ks_totem_gt_super_proto

content\cars\ks_chevrolet_corvette_c8_z06

content\cars\ks_chevrolet_camaro_zl1

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 04 mar 2026, 15:06

Ik hoop wel de oude countach en niet die nieuwe stomme.

Fabian

Bericht door Fabian » 04 mar 2026, 15:15

Zitten wel een paar leuke tussen, maar meerendeel hoeft van mij niet. Maar goed, voor ieder wat wils he :)

Robin

Bericht door Robin » 04 mar 2026, 15:45

Eensch Fabian.
veejay schreef: 04 mar 2026, 15:06 Ik hoop wel de oude countach en niet die nieuwe stomme.
:P

Die ouwe zal wel als 'n dweil rijden. GT3RS/GT4RS dat zijn toch wel de strakste straatauto's. En de F40 LM om even af te leren hoe 'makkelijk' die eerste twee rijden. :D :df:

WJ

Bericht door WJ » 04 mar 2026, 19:23

Ik hoop een focus op wat oudere sport auto's, geen race auto's, geen hypercars etc. Die zijn er al genoeg in andere games.
Geef mij straat auto's in alle soorten en maten, veel speelser en leuker om mee te boenderen. In Gran Turismo heb ik me ook zo idioot veel vermaakt met de 996 GT3.

veejay

Bericht door veejay » 04 mar 2026, 22:04

Inderdaad laatst goed vermaakt in een Testarossa (niet die nieuwe stomme) op AC deel 1, veel leuker dan bijvoorbeeld een F80.

AC Evo doe ik minder online vanwege glitches en vastlopers bij multi-player.

Robin

Bericht door Robin » 05 mar 2026, 05:54

^^^Dat is nog steeds het geval met AC1 bij mij. Ik rij 't meest ouwe meuk.

Ruf CTR (die móet in ACE komen aub), AC 427, 917K, Pfalzdriver 934RSR (is een kloon van een Gran Turismo auto, is niet meer vindbaar) , F40 Comp mod, Pessio's DeTomaso Pantera, E30 M3 GrA, Sierra RS500 BTCC mod, Ferrrari 512S Coda Lunga(mooiste sound ever in AC ever vind ik), McLaren F1 GTR(moet ook sowieso in ACE aub) etc

veejay

Bericht door veejay » 06 mar 2026, 12:50

Heeft iemand hier zo een bewegend apparaat? Lijkt me leuk voor race en flightsim. Hoe zijn de ervaringen en waar koop/test je dit in Nederland? Tips welkom.

https://dofreality.com/
Bijlagen
Screenshot 2026-03-06 125204.png
Screenshot 2026-03-06 125204.png (909.98 KiB) 1178 keer bekeken

WJ

Bericht door WJ » 06 mar 2026, 20:20

Ik weet niet of alle Racesquare.com die dingen hebben, maar die op Rotterdam-zuid bij de kuip heeft 4 motion sims.

Het is eigenlijk wel iets dat je met VR moet ervaren imo.

Zonder VR ben jij enthousiast aan het bewegen en je dashboard/auto staat stil, hehe

Robin

Bericht door Robin » 30 mar 2026, 11:29

Paul Ricard is niet eens zo'n rotbaan als ik eerder dacht

Omagad-I- hiddalimmadah!

Oh my God I hit the limiter....

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2026, 07:00

EVO 0.6 met een Countach erin. Hij zal wel dramatisch rijden en erg goed klinken:)
https://www.overtake.gg/news/lamborghin ... date.4349/

AI Gegoogled:
Assetto Corsa EVO update 0.6 (Spring 2026) expands the early access roster with a focus on Ferrari, featuring the 288 GTO, 296 GT3, and the new Sebring track. This update is part of a larger, six-car, multi-track expansion that further develops the sim's diverse mix of modern GT3, road, and historic vehicles.

Key Additions & Confirmed Cars (v0.6/Recent Updates)
Ferrari 288 GTO
Ferrari 296 GT3
Porsche 992 GT3R Evo (Expected)
Mercedes AMG GT3 Evo (Expected)
Audi R8 GT3 Evo (Expected)
McLaren 720S GT3 Evo (Expected)
Sebring International Raceway
Maar dus nu ook de Countach en een Mustang GT3 sowieso(?)

Plaats reactie