Zelf je racelicentie halen...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Racelicentie

Ik heb een racelicentie en maak er ook actief gebruik van.
0
Geen stemmen
Ik heb een racelicentie, maar maar maak er geen gebruik van.
1
5%
Ik heb ooit een racelicentie gehaald, maar laten verlopen.
7
33%
Ik heb geen racelicentie en ook nooit gehad, maar het lijkt me wel superleuk!
11
52%
Ik heb geen racelicentie en ook nooit gehad, maar het is ook niks voor mij.
2
10%

Totaal aantal stemmen: 21

Peter Tunissen

Zelf je racelicentie halen...

Bericht door Peter Tunissen » 12 feb 2026, 13:30

... is oprecht één van de leukste dingen je kunt doen (vind ik). En met mij gelukkig de meeste mensen die een cursus volgen.
Je bent twee dagen lang zeer intensief met autorijden bezig, je leert enorm veel, de snelheid en het vertrouwen waarmee je over het circuit gaat nemen met sprongen toe en aan het eind van de twee dagen ben je compleet kapot, heb je herinneringen voor het leven (ik weet mijn eerste licentiecursus uit 2007 nog steeds te herinneren), heb je vrienden voor het leven gemaakt die in hetzelfde proces zaten en een paar weken later krijg je ook nog eens het stoerste pasje uit je portemonnee thuis gestuurd, die helemaal vooraan voor alle pasjes komt te zitten. :df: :mrgreen:

Hoe zit dat met jullie?
Het is geen goedkope opleiding meer (hoewel de cursus met huurauto 20 jaar geleden ook al €2000 kostte, nu ongeveer het dubbele).
Ik ben oprecht geïnteresseerd hoe de gemiddelde autoliefhebbers hier tegenaan kijken en of de ambitie leeft om dit ooit te doen bij de mensen die nog nooit een cursus gevolgd hebben.

Martijn_bmw

Re: Zelf je racelicentie halen...

Bericht door Martijn_bmw » 12 feb 2026, 15:53

Ik mis de categorie: “Ik heb geen racelicentie en ook nooit gehad, het lijkt me wel superleuk maar de kosten zijn voor mij te hoog voor het halen en daarna onderhouden/ circuit te gaan rijden :)

Kev
Auto: Wisselt

Bericht door Kev » 12 feb 2026, 18:00

Rondjes rijden op circuit je zal het maar als baan hebben

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 feb 2026, 18:06

“Ik heb geen racelicentie en ook nooit gehad, maar het lijkt me wel superleuk!”

Noodzaak is er niet direct om een licentie te halen. Ben al blij als ik meer dan (g)een keer per jaar aan een circuit dagje toekom.
Het probleem is ook niet eens echt de tijd maar wel dat als je het niet plant het er spontaan ook niet echt van komt. Wil dan toch graag bus/aanhanger mee dat als er iets is je toch thuiskomt.

Plaats reactie