1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 5050
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door sitechris » 19 jan 2025, 08:04

Born rijdt best fijn. Eigenlijk de betere ID3 (iets sportiever, mooier interieur) voor iets minder geld.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 28 feb 2025, 17:34

Vandaag de witte jonge dame na een winterslaap van twee maanden weer eens wakker gemaakt en meegenomen naar Etten-Leur om een afspraak te maken voor de babyblauwe oude dame. Die staat nu al meer dan een jaar op de brug te staan dus die wil ik dit voorjaar weer klaar hebben staan met verse olie, her en der wat nieuwe ophangingsrubbers/bussen enz. Ook kijken of het spruitstuk nog is te redden, ik vergat de oprijplaten van de brug, resultaat, druk in spruitstuk en mijn ego :oops:

Aangekomen bij de specialist wordt ik altijd weer bij als ik een werkplaats aantref met allemaal mooie Italiaanse dames in verschillende fases van hun autoleven:

Afbeelding

Begin april de Giulia maar eens neerzetten. Dit soort bezoeken hebben wel altijd consequenties………. In verband met wijziging van de regelgeving in een bepaalde raceklasse waarbij veel Giulia’s rijden was er een setje remmen “over”….. 330mm met Porsche klauwen…… Resultaat, ga de Chinees weer even appen, voor en tweede set wielen voor de babyblauwe Giulia, 14 inch past niet dus er moeten 15 inch onder. Ik weiger pertinent om de 15 inch Alfaholics eronder te zetten, die heeft iedereen al, dus eens een 3d rendering laten maken voor een GB velg, de zogenaamde worstvelg. (Zie rechtsonder op de foto hierboven) Wel een forged velg ipv deze standaard velg, die lijken wel van gietijzer zo zwaar. Edit: shit die doet vanaf 16 inch……
Gr Ron

DFJEF
Berichten: 1085
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door DFJEF » 28 feb 2025, 18:31

Sfeervol plaatje met een mooi paar beauty's. :D

Je blijft zo wel lekker bezig als je je overal lekker laat maken..... :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 28 feb 2025, 19:08

Eerst maar eens kijken of ik de velgen überhaupt kan laten maken. Wordt sowieso lange termijn upgrade…..

Gr Ron

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 5032
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Philipoo » 04 mar 2025, 11:15

Dan maar een setje TZ wielen? Andere optie voor je GB: Minilite of watanabe velgjes.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1492
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door JdBn » 04 mar 2025, 11:30

RS-Ron schreef: 28 feb 2025, 19:08 Eerst maar eens kijken of ik de velgen überhaupt kan laten maken. Wordt sowieso lange termijn upgrade…..

Gr Ron
Laat je dat doen bij zoiets als ATA wheel of Flexiforgewheel ofzo? Afhankelijk van de prijs best interessant als je een wiel wilt dat niet meer te vinden is of nooit in de juiste specs gemaakt is.

Doe mij maar een setje Compomotive Pirelli wielen die net een beetje smaller zijn dan het origineel :roll:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 06 mar 2025, 22:21

Ik heb inmiddels een adres gevonden die de wielen wil en kan maken. Worden dan forged wielen dus laag gewicht en sterk. Dit weekend hak ik de knoop door of ik het in gang ga zetten en dan gaan ze een 3d rendering maken.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29085
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2025, 05:42

Ben benieuwd Ron, wel wederom dikke update als je het gaat doen die wielen icm remmen upgrade

maurizio
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 jul 2015, 07:53
Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d
Locatie: Z-limburg (161 km tot Ex-muhle)

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door maurizio » 07 mar 2025, 16:43

Philipoo schreef: 04 mar 2025, 11:15 Dan maar een setje TZ wielen? Andere optie voor je GB: Minilite of watanabe velgjes.
Compomotives (ik ben zelf enorm fan van de TH serie) de ML is ok een alternatief voor de GB's
https://www.comp.co.uk/wheels/motorsport.asp

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 01 mei 2025, 16:57

Vandaag de oude dame weggebracht voor wat TLC naar de 105 Workshop. Dacht dat de 595 wel aardig hardcore autorijden was……. Was even vergeten dat de 1968 Giulia de overtreffende trap was. Weer eens “ouderwets” genoten

Afbeelding

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29085
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2025, 16:58

Heel gave foto zo! :) Alfa blijft toch een fantastisch merk

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35181
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door JP » 01 mei 2025, 23:37

Prachtig paar inderdaad, heerlijk voor deze mooie dagen :df:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29622
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Luco » 02 mei 2025, 07:07

Doe mij de achterste maar, voorste is te modern :-)

Robin
Berichten: 56313
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Robin » 01 jul 2025, 08:40

RS-Ron schreef: 01 mei 2025, 16:57 Vandaag de oude dame weggebracht voor wat TLC naar de 105 Workshop. Dacht dat de 595 wel aardig hardcore autorijden was……. Was even vergeten dat de 1968 Giulia de overtreffende trap was. Weer eens “ouderwets” genoten

Afbeelding

Gr Ron

Hey Ron, prachtige test van een Alfa 2000:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 11 jul 2025, 22:14

Kijk dat is nou nog eens overhellen in een bocht :D

Gr Ron

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10894
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Joy » 26 okt 2025, 16:54

Ik heb dit weekend de Abarth 595 van een werknemer mee naar huis. Wat een leuke wagen is dat. Het ding is 2 weken terug Stage 1 getuned naar 194 pk en 330 nm. Echt een veel snellere auto (0-100 6 nog wat) dan je zou verwachten. Wielspin op nat wegdek tot voorbij 90 km/u. :D
Zitpositie en achteras zijn niet helemaal geweldig maar het rijden maakt alles goed. Bak voelt stevig aan en schakelt prettig, pedalen staan precies zoals je wil om tussengas te kunnen geven. Een sperdiff zou 'm goed doen denk ik. Een heel stuk minder vrouwenauto dan ik dacht.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 09 nov 2025, 22:56

Vandaag een stapeltje onderdelen voor de Abarth besteld. De witte Giulia pak ik eigenlijk alleen voor de lange ritten, verder pak ik altijd de Abarth. Heeft nu 105dkm gelopen (motor 55k) en ik merk dat het onderstel wat moe begint te worden. Her en der wat speling en wat oudere rubbers dus wat gerammel. Ding verbruikt 0 olie en heb inmiddels zelf wat preventief vervangen. Dus wat te doen, wat anders of alles weer perfect maken..... :hmmm: Besloten hem nog maar een tijdje te houden, doosje zit perfect nu en kost niet de wereld met verzekering en wegenbelasting. Als de onderdelen binnen zijn gaan er wat PU rubbers (straatversie) in de ophanging, verse draagarmen, stuurkogels en aangezien je daarvoor zo'n beetje de hele voorkant los moet halen ook meteen een grotere intercooler. Wilde setje Bilstein B8/B6 dempers bestellen, maar een ST schroefset was net zo duur en volgens de kenners gaat een Abarth dan zowaar tekenen van vering vertonen. OEM onderstel is echt ketterhard. Dus de ST ook maar besteld. Ben nog aan het dubben over een gemodificeerde turbo, deze heeft 105dkm weg en als dat plug en play is doe ik dat ook nog een keertje. De standaard turbo staat bekend om het scheuren en de gemodificeerde is wat meer hufterproof en geeft iets meer vermogen.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29085
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Martijn_bmw » 10 nov 2025, 08:51

Je blijft altijd weer lekker bezig met upgraden :) :df:

Online
Martin*
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Martin* » 10 nov 2025, 11:11

Mooie plannen. Als een ST schroefset al vering terug brengt tov het normale onderstel, dan zegt dit idd al genoeg over de standaard vering :lol:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door frankie » 10 nov 2025, 14:28

Ik heb onder de Mini ook ST en ook dat rijdt gewoon wat, nou ja comfortabeler wil ik niet zeggen, maar wel meer gebalanceerd waardoor het veel prettiger aanvoelt. Ik heb een ST XA, dat is gewoon een KW V2 maar dan niet in RVS.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 10 nov 2025, 18:27

Martin* schreef: 10 nov 2025, 11:11 Mooie plannen. Als een ST schroefset al vering terug brengt tov het normale onderstel, dan zegt dit idd al genoeg over de standaard vering :lol:
Ik had ST onder de Seat Mii EV, die was echt prima wbt comfort. Blijft altijd persoonlijk, de Abarth hoeft geen Citroën te worden. De turbo is plug and play :hmmm:

Gr Ron

Online
Martin*
Berichten: 1190
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door Martin* » 10 nov 2025, 21:03

Klopt Ron, een goede schroefset zoals KW(ST) is vaak comfortabeler dan alleen verlagingsveren. Bij een schroefset zijn veren en dempers op elkaar afgestemd. Bij de Abarth ga je er qua comfort op vooruit.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3892
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door RS-Ron » 11 nov 2025, 11:28

De turbo laat ik even voor wat het is, eerst maar een rijden met grote intercooler in deze conversie, gaat allemaal als hard zat in dat doosje van 1000kg. Mooi projectje om zelf in de zomer te doen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1492
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Bericht door JdBn » 11 nov 2025, 14:04

Mooie plannen met die ST set. ST/KW heeft ook een leuke actie op het moment, 30% korting op V1/X en 15% op V2/XA geloof ik. Ik overweeg V2 voor de Golf wellicht met wat zachtere veren, want ik wordt oud :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Andreass, Eric Z, Hsp, JdvPolo, PetervdH, Rogerb, Str8Six en 11 gasten