1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Born rijdt best fijn. Eigenlijk de betere ID3 (iets sportiever, mooier interieur) voor iets minder geld.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Vandaag de witte jonge dame na een winterslaap van twee maanden weer eens wakker gemaakt en meegenomen naar Etten-Leur om een afspraak te maken voor de babyblauwe oude dame. Die staat nu al meer dan een jaar op de brug te staan dus die wil ik dit voorjaar weer klaar hebben staan met verse olie, her en der wat nieuwe ophangingsrubbers/bussen enz. Ook kijken of het spruitstuk nog is te redden, ik vergat de oprijplaten van de brug, resultaat, druk in spruitstuk en mijn ego
Aangekomen bij de specialist wordt ik altijd weer bij als ik een werkplaats aantref met allemaal mooie Italiaanse dames in verschillende fases van hun autoleven:
Begin april de Giulia maar eens neerzetten. Dit soort bezoeken hebben wel altijd consequenties………. In verband met wijziging van de regelgeving in een bepaalde raceklasse waarbij veel Giulia’s rijden was er een setje remmen “over”….. 330mm met Porsche klauwen…… Resultaat, ga de Chinees weer even appen, voor en tweede set wielen voor de babyblauwe Giulia, 14 inch past niet dus er moeten 15 inch onder. Ik weiger pertinent om de 15 inch Alfaholics eronder te zetten, die heeft iedereen al, dus eens een 3d rendering laten maken voor een GB velg, de zogenaamde worstvelg. (Zie rechtsonder op de foto hierboven) Wel een forged velg ipv deze standaard velg, die lijken wel van gietijzer zo zwaar. Edit: shit die doet vanaf 16 inch……
Gr Ron
Aangekomen bij de specialist wordt ik altijd weer bij als ik een werkplaats aantref met allemaal mooie Italiaanse dames in verschillende fases van hun autoleven:
Begin april de Giulia maar eens neerzetten. Dit soort bezoeken hebben wel altijd consequenties………. In verband met wijziging van de regelgeving in een bepaalde raceklasse waarbij veel Giulia’s rijden was er een setje remmen “over”….. 330mm met Porsche klauwen…… Resultaat, ga de Chinees weer even appen, voor en tweede set wielen voor de babyblauwe Giulia, 14 inch past niet dus er moeten 15 inch onder. Ik weiger pertinent om de 15 inch Alfaholics eronder te zetten, die heeft iedereen al, dus eens een 3d rendering laten maken voor een GB velg, de zogenaamde worstvelg. (Zie rechtsonder op de foto hierboven) Wel een forged velg ipv deze standaard velg, die lijken wel van gietijzer zo zwaar. Edit: shit die doet vanaf 16 inch……
Gr Ron
-
DFJEF
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Sfeervol plaatje met een mooi paar beauty's.
Je blijft zo wel lekker bezig als je je overal lekker laat maken.....

Je blijft zo wel lekker bezig als je je overal lekker laat maken.....
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Eerst maar eens kijken of ik de velgen überhaupt kan laten maken. Wordt sowieso lange termijn upgrade…..
Gr Ron
Gr Ron
- Philipoo
- Berichten: 5032
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Dan maar een setje TZ wielen? Andere optie voor je GB: Minilite of watanabe velgjes.
- JdBn
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Laat je dat doen bij zoiets als ATA wheel of Flexiforgewheel ofzo? Afhankelijk van de prijs best interessant als je een wiel wilt dat niet meer te vinden is of nooit in de juiste specs gemaakt is.RS-Ron schreef: 28 feb 2025, 19:08 Eerst maar eens kijken of ik de velgen überhaupt kan laten maken. Wordt sowieso lange termijn upgrade…..
Gr Ron
Doe mij maar een setje Compomotive Pirelli wielen die net een beetje smaller zijn dan het origineel
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Ik heb inmiddels een adres gevonden die de wielen wil en kan maken. Worden dan forged wielen dus laag gewicht en sterk. Dit weekend hak ik de knoop door of ik het in gang ga zetten en dan gaan ze een 3d rendering maken.
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 29085
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Ben benieuwd Ron, wel wederom dikke update als je het gaat doen die wielen icm remmen upgrade
-
Onlinemaurizio
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 10 jul 2015, 07:53
- Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d
- Locatie: Z-limburg (161 km tot Ex-muhle)
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Compomotives (ik ben zelf enorm fan van de TH serie) de ML is ok een alternatief voor de GB'sPhilipoo schreef: 04 mar 2025, 11:15 Dan maar een setje TZ wielen? Andere optie voor je GB: Minilite of watanabe velgjes.
https://www.comp.co.uk/wheels/motorsport.asp
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Vandaag de oude dame weggebracht voor wat TLC naar de 105 Workshop. Dacht dat de 595 wel aardig hardcore autorijden was……. Was even vergeten dat de 1968 Giulia de overtreffende trap was. Weer eens “ouderwets” genoten

Gr Ron

Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 29085
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Heel gave foto zo!
Alfa blijft toch een fantastisch merk
- JP
- Berichten: 35182
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Prachtig paar inderdaad, heerlijk voor deze mooie dagen 
-
OnlineLuco
- Berichten: 29622
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Doe mij de achterste maar, voorste is te modern 
-
Robin
- Berichten: 56313
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
RS-Ron schreef: 01 mei 2025, 16:57 Vandaag de oude dame weggebracht voor wat TLC naar de 105 Workshop. Dacht dat de 595 wel aardig hardcore autorijden was……. Was even vergeten dat de 1968 Giulia de overtreffende trap was. Weer eens “ouderwets” genoten
Gr Ron
Hey Ron, prachtige test van een Alfa 2000:
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Kijk dat is nou nog eens overhellen in een bocht
Gr Ron
Gr Ron
- Joy
- Berichten: 10894
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Ik heb dit weekend de Abarth 595 van een werknemer mee naar huis. Wat een leuke wagen is dat. Het ding is 2 weken terug Stage 1 getuned naar 194 pk en 330 nm. Echt een veel snellere auto (0-100 6 nog wat) dan je zou verwachten. Wielspin op nat wegdek tot voorbij 90 km/u. 
Zitpositie en achteras zijn niet helemaal geweldig maar het rijden maakt alles goed. Bak voelt stevig aan en schakelt prettig, pedalen staan precies zoals je wil om tussengas te kunnen geven. Een sperdiff zou 'm goed doen denk ik. Een heel stuk minder vrouwenauto dan ik dacht.
Zitpositie en achteras zijn niet helemaal geweldig maar het rijden maakt alles goed. Bak voelt stevig aan en schakelt prettig, pedalen staan precies zoals je wil om tussengas te kunnen geven. Een sperdiff zou 'm goed doen denk ik. Een heel stuk minder vrouwenauto dan ik dacht.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Vandaag een stapeltje onderdelen voor de Abarth besteld. De witte Giulia pak ik eigenlijk alleen voor de lange ritten, verder pak ik altijd de Abarth. Heeft nu 105dkm gelopen (motor 55k) en ik merk dat het onderstel wat moe begint te worden. Her en der wat speling en wat oudere rubbers dus wat gerammel. Ding verbruikt 0 olie en heb inmiddels zelf wat preventief vervangen. Dus wat te doen, wat anders of alles weer perfect maken.....
Besloten hem nog maar een tijdje te houden, doosje zit perfect nu en kost niet de wereld met verzekering en wegenbelasting. Als de onderdelen binnen zijn gaan er wat PU rubbers (straatversie) in de ophanging, verse draagarmen, stuurkogels en aangezien je daarvoor zo'n beetje de hele voorkant los moet halen ook meteen een grotere intercooler. Wilde setje Bilstein B8/B6 dempers bestellen, maar een ST schroefset was net zo duur en volgens de kenners gaat een Abarth dan zowaar tekenen van vering vertonen. OEM onderstel is echt ketterhard. Dus de ST ook maar besteld. Ben nog aan het dubben over een gemodificeerde turbo, deze heeft 105dkm weg en als dat plug en play is doe ik dat ook nog een keertje. De standaard turbo staat bekend om het scheuren en de gemodificeerde is wat meer hufterproof en geeft iets meer vermogen.
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 29085
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Je blijft altijd weer lekker bezig met upgraden

-
Martin*
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Mooie plannen. Als een ST schroefset al vering terug brengt tov het normale onderstel, dan zegt dit idd al genoeg over de standaard vering 
- frankie
- Berichten: 2371
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Ik heb onder de Mini ook ST en ook dat rijdt gewoon wat, nou ja comfortabeler wil ik niet zeggen, maar wel meer gebalanceerd waardoor het veel prettiger aanvoelt. Ik heb een ST XA, dat is gewoon een KW V2 maar dan niet in RVS.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Ik had ST onder de Seat Mii EV, die was echt prima wbt comfort. Blijft altijd persoonlijk, de Abarth hoeft geen Citroën te worden. De turbo is plug and playMartin* schreef: 10 nov 2025, 11:11 Mooie plannen. Als een ST schroefset al vering terug brengt tov het normale onderstel, dan zegt dit idd al genoeg over de standaard vering![]()
Gr Ron
-
Martin*
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Klopt Ron, een goede schroefset zoals KW(ST) is vaak comfortabeler dan alleen verlagingsveren. Bij een schroefset zijn veren en dempers op elkaar afgestemd. Bij de Abarth ga je er qua comfort op vooruit.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
De turbo laat ik even voor wat het is, eerst maar een rijden met grote intercooler in deze conversie, gaat allemaal als hard zat in dat doosje van 1000kg. Mooi projectje om zelf in de zomer te doen.
Gr Ron
Gr Ron
- JdBn
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: 1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born
Mooie plannen met die ST set. ST/KW heeft ook een leuke actie op het moment, 30% korting op V1/X en 15% op V2/XA geloof ik. Ik overweeg V2 voor de Golf wellicht met wat zachtere veren, want ik wordt oud 
