+1Eric Z schreef: 19 sep 2025, 08:14 Algemene beschouwingen, moet dat niet gaan over Nederlandse zaken?
Over de problemen hier, de begroting van hier etc. Er gaat echt geen dag voorbij zonder statements of gedram over plekken hier vele kilometers vandaan.
Politici van hier besteed jullie tijd aan zaken van hier. Als we hier dan alle problemen aangepakt hebben, ga dan eens verder kijken. Of het nu gaat over geneuzel over de US, midden-oosten of weet ik veel waar.
Hele dagen gewouwel van belastinggeld over plaatsen waar ze geen enkele zeggenschap over hebben.
Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Nederland gaat naar de haaien
- JP
In feite gaan die APB over hoe je hier geld weg haalt en het elders uit kan geven….. 

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hoe meer je het over andere dingen hebt, hoe kleiner de kans dat je de verkiezingscampagne boodschap voor volgende maand dwarsligt. (gok ik zo)
-
+1Eric Z schreef: 19 sep 2025, 08:14 Algemene beschouwingen, moet dat niet gaan over Nederlandse zaken?
Over de problemen hier, de begroting van hier etc. Er gaat echt geen dag voorbij zonder statements of gedram over plekken hier vele kilometers vandaan.
Politici van hier besteed jullie tijd aan zaken van hier. Als we hier dan alle problemen aangepakt hebben, ga dan eens verder kijken. Of het nu gaat over geneuzel over de US, midden-oosten of weet ik veel waar.
Hele dagen gewouwel van belastinggeld over plaatsen waar ze geen enkele zeggenschap over hebben.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
^Dat dus idd.
Flauw van Gaza en flauw van Ukraine. Stikstof daar gaat 't om!!11!!!
Flauw van Gaza en flauw van Ukraine. Stikstof daar gaat 't om!!11!!!

- MParallel
- Auto: BMW
Wat een smerige **** van Hamas.JP schreef: 18 sep 2025, 23:19 Ouwehand dierenpark met haar Gaza-blouse. Bosma had gelijk, uit dat ding.
De Vos meteen geïnterrumpeerd, 2 punten voor haar !
En dan tegen ritueel slachten zijn, naar dan opkomen voor een ideologie die alleen maar ritueel slacht. Dat terzijde.
Maar sowieso die hele APB's. Ik hoor alleen maar Gaza dit en Gaza dat. Hele regio daar haalt zijn schouder op en hier zijn het NL politici die zich om van alles druk maken, behalve de problemen die we hier hebben. Hoe dan?
Als alles hier A-OK is, dan kun je buiten de landsgrenzen gaan kijken,
-
Tja, beetje kortzichtig. Als de Canadezen en Amerikanen er in 1945 ook zo over dachten hadden we hier nu ‘Freudeamfahren.de’
(Hebben we ook soort-van hehe).
Maargoed, kortzichtig denken vind ik het wel, want de zaken in Nederland gaan dikwijls niet om leven of dood. En daar in het M-O wel.
(Hebben we ook soort-van hehe).
Maargoed, kortzichtig denken vind ik het wel, want de zaken in Nederland gaan dikwijls niet om leven of dood. En daar in het M-O wel.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Oekraine is dichter bij ons bed, daar gaat het ook lang zo veel niet over.
Massale hulp acties herinner ik mij daar wel van. Solidariteit ook, maar volgens mij stonden daar geen kamerleden met een vlag te paraderen onder het mom van dit is een jasje. Niveau van lik mijn vestje.
Het klopt wel wat je zegt dat het midden oosten last heeft van een dood en verderf probleem.
En ja, ontzettend klote als je daar geboren bent maar hoe lang is het daar al ellende? En waarom steekt het iedere keer weer de kop op?
Niet omdat wij hier beleid maken, handhaven of diplomatiek aanwezig zijn. Solidair zijn prima, het gedram, herhaling en slachtofferschap kotsbeu.
Massale hulp acties herinner ik mij daar wel van. Solidariteit ook, maar volgens mij stonden daar geen kamerleden met een vlag te paraderen onder het mom van dit is een jasje. Niveau van lik mijn vestje.

Het klopt wel wat je zegt dat het midden oosten last heeft van een dood en verderf probleem.
En ja, ontzettend klote als je daar geboren bent maar hoe lang is het daar al ellende? En waarom steekt het iedere keer weer de kop op?
Niet omdat wij hier beleid maken, handhaven of diplomatiek aanwezig zijn. Solidair zijn prima, het gedram, herhaling en slachtofferschap kotsbeu.
-
Lekker allemaal Westers denken in de kamer en de westerse evangelie toepassen op alles wat niet westers is.
Er is meer dan “westers” en in die culturen zit veel goeds maar ook veel bedenkelijks. 1 ding is zeker, die culturen matchen alleen bij de gematigde mensen en zelfs dat is twijfelachtig of nerveus. Bij minder gematigde mensen is de match nul.
We hebben ook geen immigratie probleem, we hebben een integratie probleem en diverse niet westerse culturen vinden daar niets van, die vinden het prima zo.
Meerdere kamerleden hebben plaat voor hun hoofd of een godscomplex of ego probleem.
Er is meer dan “westers” en in die culturen zit veel goeds maar ook veel bedenkelijks. 1 ding is zeker, die culturen matchen alleen bij de gematigde mensen en zelfs dat is twijfelachtig of nerveus. Bij minder gematigde mensen is de match nul.
We hebben ook geen immigratie probleem, we hebben een integratie probleem en diverse niet westerse culturen vinden daar niets van, die vinden het prima zo.
Meerdere kamerleden hebben plaat voor hun hoofd of een godscomplex of ego probleem.
- MParallel
Is ons probleem?Enzo schreef: 19 sep 2025, 13:37...
Dat die religies, stromingen of hoe je noemen wilt elkaar geen foton in de ogen gunnen, daar hebben wij niks mee van doen.
-
Nou, dat kunnen we wel en het zou ons sieren. Precies dat is toch wat ons heeft gered in 1945? De geallieerden trokken zich wat aan van ons lot.
Het staat trouwens los van de stromingen of religies. Het gaat om landjepik, genocide, verhongering, eigenlijk precies zoals de Holocaust begon en zich ontwikkelde.
‘Gaza dit, Gaza dat’ zeggen jullie, maar hoe was dat na de inval van Putin? Zag je nog iets anders op de buis dan beelden van tanks en raketten? Op rijksoverheid.nl kun je heel goed zien in een mooie tijdlijn welke financiële en humanitaire hulp NL heeft geboden vanaf januari 2022.
Ik weet niet waar jullie zich in NL bevinden, maar ik heb hier in Amsterdam dagelijks een nieuwe Oekraïense patient of een heel gezin met tolk in de stoel. Ik ben verplicht om tandheelkundige hulp aan te bieden tot 450€ (dergelijke verzekering hebben zelfs Nederlanders weinig hoor). Ik hoor en zie schrijnende verhalen en zie hoe de mensen integreren en de kinderen de taal machtig worden binnen no time. Is het zo dat we voor hun meer sympathie moeten en kunnen opbrengen omdat ze ook blond haar en blauwe ogen hebben? Daar lijkt het dus wel op. Ik gun iedereen een gezond en veilig plekje op de wereld, je hebt maar 1 leven immers. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je nooit een kans verdient op basis van waar je wiegje staat.
‘Niet ons probleem’ is dus niet wat je jezelf moet afvragen, maar ‘wat zouden we kunnen doen’ eerder.
Maargoed, ik denk dat ik wat altruïstischer in het leven sta dan sommigen hier en snap dat ik in de minderheid ben. Het is niet zozeer dat ik andermans problemen mijn eigen problemen wil maken, maar ik wil wel kijken waar ik kan helpen.
Het staat trouwens los van de stromingen of religies. Het gaat om landjepik, genocide, verhongering, eigenlijk precies zoals de Holocaust begon en zich ontwikkelde.
‘Gaza dit, Gaza dat’ zeggen jullie, maar hoe was dat na de inval van Putin? Zag je nog iets anders op de buis dan beelden van tanks en raketten? Op rijksoverheid.nl kun je heel goed zien in een mooie tijdlijn welke financiële en humanitaire hulp NL heeft geboden vanaf januari 2022.
Ik weet niet waar jullie zich in NL bevinden, maar ik heb hier in Amsterdam dagelijks een nieuwe Oekraïense patient of een heel gezin met tolk in de stoel. Ik ben verplicht om tandheelkundige hulp aan te bieden tot 450€ (dergelijke verzekering hebben zelfs Nederlanders weinig hoor). Ik hoor en zie schrijnende verhalen en zie hoe de mensen integreren en de kinderen de taal machtig worden binnen no time. Is het zo dat we voor hun meer sympathie moeten en kunnen opbrengen omdat ze ook blond haar en blauwe ogen hebben? Daar lijkt het dus wel op. Ik gun iedereen een gezond en veilig plekje op de wereld, je hebt maar 1 leven immers. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je nooit een kans verdient op basis van waar je wiegje staat.
‘Niet ons probleem’ is dus niet wat je jezelf moet afvragen, maar ‘wat zouden we kunnen doen’ eerder.
Maargoed, ik denk dat ik wat altruïstischer in het leven sta dan sommigen hier en snap dat ik in de minderheid ben. Het is niet zozeer dat ik andermans problemen mijn eigen problemen wil maken, maar ik wil wel kijken waar ik kan helpen.
-
Normen, waarden en gebruiken van UA komen wel meer overeen met wat wij gewoon zijn. Dus dat integreert wel makkelijker. En dat heeft weinig met looks te maken, maar wel met afkomst ja.
Er verdwijnen volgens mij ook geen paspoorten voor ze hier aankomen.
De verhouding vrouw/kind/gezin loopt ook wel wat beter dan van uit het midden oosten.
Beide zie ik overigens liever gaan, zo snel mogelijk als dat veilig kan. Hoe ouder ik word hoe vaker ik denk, we kunnen niet hier alle ellende vanuit de rest van de wereld opvangen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn.
Schrijnende gevallen kennen we in Nederland ook. Maar dat is vaak vaak achter gesloten deuren. Heeft niet de nieuwswaardigheid? Nooit massale verontwaardiging er over hoe dat toch mogelijk is in dit land.
Ik denk dat een migrant het beter heeft dan een dakloze van hier als het gaat om voorzieningen en begeleiding.
Ik ben geen tegenstander van scheiding tussen kerk en staat. Maar ik ben ook geen tegenstander van geloof.
Het is voor velen toch een manier om rust of kaders aan het leven te geven. De extremistische gevallen geven wel ellende ongeacht wat ze aanhangen.
Maar er komt ook zeker goed (vrijwilligers)werk uit gematigdere religieuzen voort.
Ik ben oprecht een eerste klas barbaar qua cultuur/historische kennis. Misschien daardoor dat het mij geen zak uitmaakt wat de Duitsers gedaan hebben. Je kent de verhalen, maar ik kan de huidige generatie er niet op aankijken dat ze nu eenmaal daar ter wereld zijn gekomen.
Gaza zelf, ja lastig verhaal. Iederen heeft het over geschiedenis etc. Maar wij maken een grap over een Duitser die opa’s fiets gestolen heeft en daar blijft het dan wel bij. Geen jaren lange volkeren ellende, die keer op keer weer aangewakkerd word. Waarom kan dat hier wel, opgroeien zonder haat aan de buurman?
Ze hadden daar een soort van rust, maar op 7 oktober dachten er een paar dat het nodig was om aan te vallen. Vergist in de slachtkracht/karakter alleen van degene die ze uitgekozen hadden. Die laten niet over zich heen lopen maar gooien letterlijk en figuurlijk de beuk er in.
Van het midden oosten weet ik nog minder cultuurhistorisch etc. gezien maar Nederland lijkt wel ineens vol te zitten met experts van die regio sinds het daar ellende is?
Waarom spreken deze meteen van genocide terwijl er voorafgaand aan de bommen ook nog wel eens papier uit de lucht komt vallen?
Waarom komt onze voedselhulp nooit aan op plaats van bestemming en hoor je daar niemand over maar wijzen we wel meteen een dader aan als het om verhongering gaat?
Iedereen die denkt dat we allemaal het zo goed met elkaar voor hebben in Nederland is hypocriet.
We kunnen nog geen voetbal wedstrijdje organiseren zonder hordes politie omdat we anders op de vuist gaan. Ongeacht ras, rang en status, ben je dan ineens van het verkeerde clubje.
Vroeger werd er geknokt omdat je van een andere school of dorp afkomstig was.
Onder de rivieren vs. boven de rivieren.
Als roodharige ben je eerder de pispaal dan een bruinharige. En zo kunnen we vast nog wel even doorgaan.
Eens worden hier over lijkt schier onmogelijk, ben je niet voor het één ben je direct tegen.
Poldermodel of neutraliteit is onmogelijk, je moet je uitspreken lijkt het wel.
Er verdwijnen volgens mij ook geen paspoorten voor ze hier aankomen.
De verhouding vrouw/kind/gezin loopt ook wel wat beter dan van uit het midden oosten.
Beide zie ik overigens liever gaan, zo snel mogelijk als dat veilig kan. Hoe ouder ik word hoe vaker ik denk, we kunnen niet hier alle ellende vanuit de rest van de wereld opvangen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn.
Schrijnende gevallen kennen we in Nederland ook. Maar dat is vaak vaak achter gesloten deuren. Heeft niet de nieuwswaardigheid? Nooit massale verontwaardiging er over hoe dat toch mogelijk is in dit land.
Ik denk dat een migrant het beter heeft dan een dakloze van hier als het gaat om voorzieningen en begeleiding.
Ik ben geen tegenstander van scheiding tussen kerk en staat. Maar ik ben ook geen tegenstander van geloof.
Het is voor velen toch een manier om rust of kaders aan het leven te geven. De extremistische gevallen geven wel ellende ongeacht wat ze aanhangen.
Maar er komt ook zeker goed (vrijwilligers)werk uit gematigdere religieuzen voort.
Ik ben oprecht een eerste klas barbaar qua cultuur/historische kennis. Misschien daardoor dat het mij geen zak uitmaakt wat de Duitsers gedaan hebben. Je kent de verhalen, maar ik kan de huidige generatie er niet op aankijken dat ze nu eenmaal daar ter wereld zijn gekomen.
Gaza zelf, ja lastig verhaal. Iederen heeft het over geschiedenis etc. Maar wij maken een grap over een Duitser die opa’s fiets gestolen heeft en daar blijft het dan wel bij. Geen jaren lange volkeren ellende, die keer op keer weer aangewakkerd word. Waarom kan dat hier wel, opgroeien zonder haat aan de buurman?
Ze hadden daar een soort van rust, maar op 7 oktober dachten er een paar dat het nodig was om aan te vallen. Vergist in de slachtkracht/karakter alleen van degene die ze uitgekozen hadden. Die laten niet over zich heen lopen maar gooien letterlijk en figuurlijk de beuk er in.
Van het midden oosten weet ik nog minder cultuurhistorisch etc. gezien maar Nederland lijkt wel ineens vol te zitten met experts van die regio sinds het daar ellende is?
Waarom spreken deze meteen van genocide terwijl er voorafgaand aan de bommen ook nog wel eens papier uit de lucht komt vallen?
Waarom komt onze voedselhulp nooit aan op plaats van bestemming en hoor je daar niemand over maar wijzen we wel meteen een dader aan als het om verhongering gaat?
Iedereen die denkt dat we allemaal het zo goed met elkaar voor hebben in Nederland is hypocriet.
We kunnen nog geen voetbal wedstrijdje organiseren zonder hordes politie omdat we anders op de vuist gaan. Ongeacht ras, rang en status, ben je dan ineens van het verkeerde clubje.
Vroeger werd er geknokt omdat je van een andere school of dorp afkomstig was.
Onder de rivieren vs. boven de rivieren.
Als roodharige ben je eerder de pispaal dan een bruinharige. En zo kunnen we vast nog wel even doorgaan.
Eens worden hier over lijkt schier onmogelijk, ben je niet voor het één ben je direct tegen.
Poldermodel of neutraliteit is onmogelijk, je moet je uitspreken lijkt het wel.
-
‘Ze hadden daar een soort van rust..’
In Gaza? Ik haak al af in de discussie als je dat zegt.
-
- Auto: Dikke Bmw
@enzo
De oorlog winnen was overigens niet alleen vanwege het lot van europese landen. Ik denk ook een stuk economische wederopbouw (leningen)
Daarnaast: Stel jezelf de vraag eens of je (enzo) altruïstischer in het leven zou staan als je bijvoorbeeld een wat praktischer beroep zou hebben. In weer en wind bij klanten een dakkapel plaatsen of in de haven containers lossen. Misschien een leuke reflectie.
“Wat zouden we kunnen doen” is een mooi streven maar de realiteit is dat er een aantal essentiële zaken in Nederland behoorlijk scheef zijn gegroeid. De politiek is ondertussen aan het vechten voor zeggenschap, elkaar dwarsbomen en over de grens aan het kijken ‘wat we kunnen doen’ terwijl er aan de andere kant steeds van niet vanzelfsprekende woning beschikbaarheid groeit bijvoorbeeld. Om nog niet te spreken van maatschappelijke verdeeldheid en criminaliteit.
In mijn eigen omgeving ken ik mensen uit verschillende achtergronden en landen. Echter wel hele flexibele mensen in de omgang en niet cultureel stoïcijns. Dat maakt sympathie tonen zo veel makkelijker.
Maar is de oplossing om elk leed naar een veilig land te vervoeren en aan het overheidsinfuus? Nee ik vind van niet.
De oorlog winnen was overigens niet alleen vanwege het lot van europese landen. Ik denk ook een stuk economische wederopbouw (leningen)
Daarnaast: Stel jezelf de vraag eens of je (enzo) altruïstischer in het leven zou staan als je bijvoorbeeld een wat praktischer beroep zou hebben. In weer en wind bij klanten een dakkapel plaatsen of in de haven containers lossen. Misschien een leuke reflectie.
“Wat zouden we kunnen doen” is een mooi streven maar de realiteit is dat er een aantal essentiële zaken in Nederland behoorlijk scheef zijn gegroeid. De politiek is ondertussen aan het vechten voor zeggenschap, elkaar dwarsbomen en over de grens aan het kijken ‘wat we kunnen doen’ terwijl er aan de andere kant steeds van niet vanzelfsprekende woning beschikbaarheid groeit bijvoorbeeld. Om nog niet te spreken van maatschappelijke verdeeldheid en criminaliteit.
In mijn eigen omgeving ken ik mensen uit verschillende achtergronden en landen. Echter wel hele flexibele mensen in de omgang en niet cultureel stoïcijns. Dat maakt sympathie tonen zo veel makkelijker.
Maar is de oplossing om elk leed naar een veilig land te vervoeren en aan het overheidsinfuus? Nee ik vind van niet.
-
Dat zeg ik, weet weinig van de regio af historisch gezien. Spanningen zal ik zeker niet ontkennen, escalaties hier en daar ook niet.Enzo schreef: 19 sep 2025, 22:46 ‘Ze hadden daar een soort van rust..’
Maar het dagelijks leven kon plaatsvinden zonder grootschalige aanvallen zoals nu.
Compleet anders hoe een dag er daar uitziet dan hier, dat snap ik ook.
Maar om even terug te gaan naar dit onderwerp. Tussen die kamerleden alhier, hoeveel daarvan zullen nu echt goed weten wat er daar speelt? En hoeveel daarvan hebben er de juiste historische achtergrond kennis?
-
Nee Emiel daar maak je een denkfout. We moeten gewoon het gesprek met onze dochters aan gaan, dan komt alles goed. Kijk wat deze wijze man zegt:Emiel schreef: 19 sep 2025, 16:53 We hebben ook geen immigratie probleem, we hebben een integratie probleem en diverse niet westerse culturen vinden daar niets van, die vinden het prima zo.
https://x.com/kimboon94/status/1969066556026995166
Of dit dan… deugen: ja. Compentent: nee.
https://x.com/rutgervdnoort/status/1969149351361433642
- MParallel
Het is allemaal maar selectieve verontwaardiging.
In Sudan bijvoorbeeld speelt zich al tijden een van de grootste humanitaire rampen af.
Hoor je niks over.
Komt de VN niet voor bij een. Lopen deugneuzen niet met Sudanese vlaggen over straat.
Verkleed geen politicus zich in diezelfde vlag.
Geen onderwerp in talkshows.
Maar nee Gaza…
In Sudan bijvoorbeeld speelt zich al tijden een van de grootste humanitaire rampen af.
Hoor je niks over.
Komt de VN niet voor bij een. Lopen deugneuzen niet met Sudanese vlaggen over straat.
Verkleed geen politicus zich in diezelfde vlag.
Geen onderwerp in talkshows.
Maar nee Gaza…
-
OnlineLuco
27 partijen voor 151? zetels, en dan verbaasd zijn dat het allemaal zo lastig is om een meerderheid te vormen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het gras is altijd groener, de problemen altijd groter, bij de buren.
Nee Nederland, niet met die dominees vinger wijzen.
Wied eerst het onkruid in uw eigen tuintje.
Nee Nederland, niet met die dominees vinger wijzen.
Wied eerst het onkruid in uw eigen tuintje.
-
Zoals ik al vaker aangaf, er moet een minimale ondergrens komen van % stemmen voor jouw partij.Luco schreef: 20 sep 2025, 07:23 27 partijen voor 151? zetels, en dan verbaasd zijn dat het allemaal zo lastig is om een meerderheid te vormen.
Alles onder bijvoorbeeld 5% van de stemmen komt niet in de tweede kamer. In ratio worden de zetels dan onderverdeeld bij de partijen die wel boven die 5% komen. Dan heb je enkel partijen met een grote van minimaal 8 zetels en niet van die splinterpartijen van 1-6 zetels waar je geen klote aan hebt.
- RS-Ron
Mooie reactie Enzo, ben het er alleen niet mee eens. De geschiedenis heeft ons inmiddels geleerd dat we in het Westen niet op de juiste manier hebben geïnvesteerd op de integratie van mensen met een culturele en religieuze achtergrond waarvan de, in ieder geval voor mij, belangrijkste basis normen en waarden haaks op die van ons staan. Treffend voorbeeld hiervan was Lubach die ruiterlijk toegaf alles en iedereen aan te pakken, behalve 1 religie. Daar kan je de schouders over ophalen, maar ik vind het niet normaal.Enzo schreef: 19 sep 2025, 20:59 Nou, dat kunnen we wel en het zou ons sieren. Precies dat is toch wat ons heeft gered in 1945? De geallieerden trokken zich wat aan van ons lot.
Je noemt de UA als voorbeeld, maar sleept er dan meteen de huidskleur en kleur ogen bij. Waarom ? Ik vind het prima om mensen, weliswaar tijdelijk, uit de brand te helpen, ongeacht achtergrond en kleur. Met de insinuatie dat kleur meespeelt sla je meteen de discussie dood en haakt er meteen een percentage af, bang om voor racist te worden uitgemaakt. Ben daar zelf niet gevoelig voor, maar tegenwoordig zijn er bubbels waar je meteen wordt uitgekotst als je kritisch doorvraagt en daardoor het stempel racist krijgt. Ik krijg sterk de indruk dat er een steeds grotere groep in Nederland het stempeltje racist enz. wel best vind en gewoon zijn/haar eigen plan trekt komende verkiezingen, maar wellicht zit ik ernaast.
We zullen maar hopen dat de komende winter een beetje warm wordt, geen energie toeslag. Ik kan me nog verhalen herinneren dat ouderen met een waxinelichtje probeerden warm te blijven want AOW dus eenvoudigweg geen geld om het fatsoenlijk warm te krijgen. Ga daar eerst maar eens wat aan doen denk ik dan. Als ik partijen vervolgens alleen over Gaza hoor praten weet ik genoeg. Die veinzen medemenselijkheid. Dat snap ik, want als ze in Nederland zelf de urgente problemen moeten aanpakken moeten ze keuzes maken en de kern van de problemen benoemen. En dat zijn zijzelf.
Gr Ron
- Elise
Wieden? De bestuurders hier in NL zijn het onkruid aan het bemesten.

- Robin
RS-Ron schreef: 20 sep 2025, 09:09
Mooie reactie Enzo, ben het er alleen niet mee eens.
*verhaal*
Als ik partijen vervolgens alleen over Gaza hoor praten weet ik genoeg. Die veinzen medemenselijkheid. Dat snap ik, want als ze in Nederland zelf de urgente problemen moeten aanpakken moeten ze keuzes maken en de kern van de problemen benoemen. En dat zijn zijzelf.
Gr Ron
Spot on Ron:)
En het zelf altruïstischer ingesteld zijn dan anderen aldus Enzo vind ik dan weer heel heel plat gebracht op een forum. En da's een understatement.
Verder heb ik het adagio(en heb er vele) : Het hemd is nader dan de rok.
Het Midden Oosten is niet sinds 7 oktober of '1948' in rep en roer, maar al duizenden jaren.
Naar de Filistijnen gaan is een bijbelse uitdrukking, zoek 't maar eens op, wanneer dat was en waarom:)
Dan nog even een Godwinnetje vóór de koffie:

-
OnlineLuco
Tijd voor een Dictator.
- Robin
^Ken jij een goeie dan?:)