BMW M2
- Leen
Re: BMW M2
tsja , al vaker gezegd , na F87 m2 in 2016 afgehaakt voor nieuwe bmw's , deze foto maakt dat weer pijnlijk duidelijk .
- Martijn_bmw
Ik ga ook voor de f87
- JP
Vindt ze allebei wel wat hebben. Ze durfden bij BMW wel te veranderen....sitechris schreef: 14 sep 2025, 20:27 Kon het niet laten om hem er even naast te zetten. #zoekdeverschillen
![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Eens, JP. Normaal zou ik het wel met de anderen eens zijn, F87 mooier. Maar nu zo naast elkaar, de G87 begint zeer zeker te wennen. Ik nam de G87 

- JP
Ja Arthur, wij blieven die ouwe meuk niet 

-
Ik vind het zot dat dit maar 1 generatie verschil is, moest men zeggen dat er 3 generaties tussen zit ik zou het eerder geloven...
-
Eigenlijk wel 2 design generaties. F22 kwam met de F30 uit rond 2012/2013 en F48 X1 kwam in 2015 in zelfde designtaal.Arstey schreef: 15 sep 2025, 11:30 Ik vind het zot dat dit maar 1 generatie verschil is, moest men zeggen dat er 3 generaties tussen zit ik zou het eerder geloven...
De G20/G30 stammen van 2017/2019 terwijl de F22 nog een paar jaar doorliep.
Toen begon de verschrikking van designtaal met nieuwe neus van M3 en 4 serie, BMW XM/iX etc etc.
Als ik BMW ga shoppen is het 3 serie Pre LCI en andere modellen gewoon voor 2023.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Van de zijkant is de G87 weer wél gelukt. Maar wordt geen klassieker, wat de F87 gewoon wel is.

Maar dan nog....wennen is heel moeilijk voor mij.
Bij de G87 denk ik nog steeds bij grille koplampen achterlichten dat het een gecamoufleerd prototype is. Nog niet af

Dit lijkt iets dichterbij elkaar ofzo?Arstey schreef: 15 sep 2025, 11:30 Ik vind het zot dat dit maar 1 generatie verschil is, moest men zeggen dat er 3 generaties tussen zit ik zou het eerder geloven...

Maar dan nog....wennen is heel moeilijk voor mij.
Bij de G87 denk ik nog steeds bij grille koplampen achterlichten dat het een gecamoufleerd prototype is. Nog niet af

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een schoonheid is het niet de G87 M2, hoewel beter in het echt dan op de plaat.
De vering/demping is op een veel hoger niveau dan de F87 M2 OG, de CS is vergelijkbaar met de huidige.
De S58 is waar het om draait, letterlijk en figuurlijk. Waanzinnig mooi draaiend blok is het.
Het rijdt echt formidabel mooi, met ook weer een heerlijk direct stuurhuis, waarbij ik het meer een BAB cruiser vind dan een B weg kannibaal, daar is ie gewoon te lomp voor.
Het DigiDash vind ik nog steeds een minpunt. De 8 traps automaat vind ik niet helemaal consequent, ik gebruik de paddels zo veel mogelijk om nog iets van beleving te hebben.
We doen het er maar mee, als DD wel een onovertroffen pret pakket.
De vering/demping is op een veel hoger niveau dan de F87 M2 OG, de CS is vergelijkbaar met de huidige.
De S58 is waar het om draait, letterlijk en figuurlijk. Waanzinnig mooi draaiend blok is het.
Het rijdt echt formidabel mooi, met ook weer een heerlijk direct stuurhuis, waarbij ik het meer een BAB cruiser vind dan een B weg kannibaal, daar is ie gewoon te lomp voor.
Het DigiDash vind ik nog steeds een minpunt. De 8 traps automaat vind ik niet helemaal consequent, ik gebruik de paddels zo veel mogelijk om nog iets van beleving te hebben.
We doen het er maar mee, als DD wel een onovertroffen pret pakket.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik noem de G87 M2 gekscherend wel eens de eerste Duitse musclecar. Want de auto doet me qua uiterlijk en zelfs ook een beetje qua rijden best wel een beetje denken aan de Camaro SS. Alleen dan een paar tandjes beter. Dus beter onderstel, beter interieur etc etc. Maar qua karakter vind ik het ook wel iets weghebben van een musclecar. Maar je zou het ook een M4 light kunnen noemen, want dat klopt feitelijk ook Terwijl de vorige generatie echt wel een ander type auto is.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het interieur is hoe dan ook kwalitatief minder dan de vorige, goedkoper materiaal, meer plastic, ook wel een rammeltje hier en daar. Dit hoor je ook over de nieuwe 5er. De inflatie en kostenstijging is hier echt wel negatief in de gebruikte materialen merkbaar.
Ik voel ook minder neiging om echt te trappen, het gaat allemaal heel makkelijke, zijdezacht, luxueus, go with the flow, muziekje op en maak je niet druk auto.
Ik voel ook minder neiging om echt te trappen, het gaat allemaal heel makkelijke, zijdezacht, luxueus, go with the flow, muziekje op en maak je niet druk auto.