Nu een huis kopen
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Re: Nu een huis kopen
Heuj, alle boomers zijn weer wakker!
-
Dus? We doen niks. Er zijn tal van mogelijkheden om natuurinclusief te bouwen en de impact op klimaat en biodiversiteit te verlagen. Dit is echter een lange termijn strategie welke niet populair is bij de facebook short generatie en onderbuik schreeuwers. Die explosieve groei van bevolking is vooral te danken aan:RS-Ron schreef: 01 sep 2025, 11:05Er zit natuurlijk wel een verschil tussen niets doen of het juiste doen. Ziehier de onmogelijke spagaat van overwegend de links georiënteerde partijen. Terecht dat we aandacht besteden aan en een lange termijn visie uitrollen voor het behoud van de natuur. Het resultaat van maatregelen die je dan weer teniet door het explosief laten groeien van je bevolking. Want daar zijn dan weer extra woningen, wegen, auto’s en dus vervuiling aan verbonden. Dan laat ik het financiële component nog even buiten schouwing. Zoals ze in de UK zeggen: “you can't have your cake and eat it too”.Wimo schreef: 01 sep 2025, 09:17 Precies, gewoon niks doen. Alle vormen van vooruitgang zijn puur voor die instromers.
Gr Ron
- Arbeidsmigranten (voor werk, vooral uit EU-landen zoals Polen, Bulgarije, Roemenië)
- Internationale studenten
- Gezinsmigratie (niet gerelateerd aan asiel)
- Expats en kennismigranten
De grootste groepen arbeidsmigranten komen uit EU-landen, vooral:
| Land van herkomst | Aantal arbeidsmigranten | Opmerkingen |
|
|
|
|
|
|
|
Gaan we die dan allemaal weigeren? Zal de bbb blij mee zijn..
Het meest achterlijke uit de koker van de vvd was het massaal opdoeken van de opvangcentra voor asielzoekers. Het resultaat is dat we nu 5x zoveel betalen per asielzoeker en ze overal gedumpt worden met amper begeleiding . Gelukkig gaat geert bovenstaande ~300k allemaal tegenhouden ... of toch niet?
-
Achteruitgang is het nieuwe vooruitgang?Wimo schreef: 01 sep 2025, 09:17 Precies, gewoon niks doen. Alle vormen van vooruitgang zijn puur voor die instromers.
- RS-Ron
Jij en ik zijn het helemaal niet totaal oneens met elkaar hoor. Je zal mij niet horen zeggen dat we alle arbeidsmigranten moeten weigeren, die brengen ook wat mee en voorzien voor het grootste gedeelte in hun eigen onderhoud. Ik weet alleen niet of iemand een onderbuik schreeuwer is als hij zich afvraagt waarom we deze aantallen arbeidsmigranten nodig hebben als bijna 400.000 mensen in 2024 een bijstandsuitkering krijgen.Wimo schreef: 01 sep 2025, 11:31Dus? We doen niks. Er zijn tal van mogelijkheden om natuurinclusief te bouwen en de impact op klimaat en biodiversiteit te verlagen. Dit is echter een lange termijn strategie welke niet populair is bij de facebook short generatie en onderbuik schreeuwers. Die explosieve groei van bevolking is vooral te danken aan:RS-Ron schreef: 01 sep 2025, 11:05Er zit natuurlijk wel een verschil tussen niets doen of het juiste doen. Ziehier de onmogelijke spagaat van overwegend de links georiënteerde partijen. Terecht dat we aandacht besteden aan en een lange termijn visie uitrollen voor het behoud van de natuur. Het resultaat van maatregelen die je dan weer teniet door het explosief laten groeien van je bevolking. Want daar zijn dan weer extra woningen, wegen, auto’s en dus vervuiling aan verbonden. Dan laat ik het financiële component nog even buiten schouwing. Zoals ze in de UK zeggen: “you can't have your cake and eat it too”.Wimo schreef: 01 sep 2025, 09:17 Precies, gewoon niks doen. Alle vormen van vooruitgang zijn puur voor die instromers.
Gr Ron
- Arbeidsmigranten (voor werk, vooral uit EU-landen zoals Polen, Bulgarije, Roemenië)
- Internationale studenten
- Gezinsmigratie (niet gerelateerd aan asiel)
- Expats en kennismigranten
De grootste groepen arbeidsmigranten komen uit EU-landen, vooral:
| Land van herkomst | Aantal arbeidsmigranten | Opmerkingen |
|Polen | ± 150.000 | Grootste groep, vooral in logistiek en landbouw |
|Roemenië | ± 50.000 | Veel in bouw en distributie |
|Bulgarije | ± 30.000 | Vaak in seizoenswerk |
|Hongarije | ± 20.000 | Logistiek en productie |
|Duitsland | ± 15.000 | Meer expats en grensarbeiders |
|India | ± 10.000 | Kennismigranten in IT en techniek |
|China | ± 5.000 | Studenten en ondernemers |
Gaan we die dan allemaal weigeren? Zal de bbb blij mee zijn..
Het meest achterlijke uit de koker van de vvd was het massaal opdoeken van de opvangcentra voor asielzoekers. Het resultaat is dat we nu 5x zoveel betalen per asielzoeker en ze overal gedumpt worden met amper begeleiding . Gelukkig gaat geert bovenstaande ~300k allemaal tegenhouden ... of toch niet?
Het helpt misschien ook als Fleur, Sterre, Jan Pieter enz niet allemaal communicatie-adviseur worden bij de overheid waar inmiddels 2% uitvoerend werkt en 98% daarover nadenkt, communiceert, beleid omzet in onuitvoerbare regelgeving e.d. het wordt een keer tijd om het feit dat men geen zin heeft om echt te werken, hun hart wil volgen, zich goed moet voelen ook niet langer als argument te accepteren.
Gr Ron
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat vinden we hiervan?
https://www.ad.nl/politiek/d66-leider-j ... ~a5417918/
-
Vandaag een eiland opspuiten in het IJsselmeer, morgen Friesland volplempen met woningen en volgende week voor de kust een tulp opspuiten (á la de palm in Dubai) voor woningbouw..... meer, meer, meer en de problemen die we hebben worden alleen maar groterRobin schreef: 03 sep 2025, 08:22 Wat vinden we hiervan?

-
OnlineMartijn_bmw
Ik snap de urgentie voor woningbouw maar laat die man even uit zijn toren komen en kijken naar de verkeersdrukte in die regio.
De zomervakantie is 1 week voorbij en het is alweer compleet drama in de randstad spits moet de regen en het donker nog komen.
Het is hier gewoon VOL in de randstad dus niks meer bijbouwen of eerst de infra fors uitbreiden incl. sociale / openbare voorzieningen zoals scholen, kind/ouderen opvang, ziekenhuizen, zorg etc etc werkelijk overal is 1jr + wachtlijst voor.
De zomervakantie is 1 week voorbij en het is alweer compleet drama in de randstad spits moet de regen en het donker nog komen.
Het is hier gewoon VOL in de randstad dus niks meer bijbouwen of eerst de infra fors uitbreiden incl. sociale / openbare voorzieningen zoals scholen, kind/ouderen opvang, ziekenhuizen, zorg etc etc werkelijk overal is 1jr + wachtlijst voor.
- JP
Geen dank Rob Jetten......

JP schreef: 06 aug 2025, 19:28 Of is NL gewoon te klein ? Kan het Ijselmeer niet helemaal ingepolderd worden?
- MParallel
- Auto: BMW
Doe dan meteen de Noordzee droogleggen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Dit. Ik ben en blijf verbaasd over de stuitende incompetentie van politici. Hier in de regio is een nieuwe wijk gebouwd. Niet meer dan 50 woningen en de doorgaande weg staat 4km lang vast vanaf 08.15 tot 09.00. Nu ben je sowieso een turboloser op tropenrooster als je pas na 8 uur op je werk verschijnt dus veel medelijden heb ik niet met dat volk maar binnenkort wordt een nieuw bouwvlak opgeleverd wat de ellende alleen maar gaat vergroten.Martijn_bmw schreef: 03 sep 2025, 09:28 Ik snap de urgentie voor woningbouw maar laat die man even uit zijn toren komen en kijken naar de verkeersdrukte in die regio.
-
UitslapenHSR schreef: 03 sep 2025, 13:04 Nu ben je sowieso een turboloser op tropenrooster als je pas na 8 uur op je werk verschijnt

Geen kinderen

Fietsen naar werk

Eeuwig rode stoplichten dankzij oneindige stroom aan luie mensen die niet willen fietsen

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ach, misschien werken ze wel door tot 22:00 uur, als jij je prakkie al 4 uur achter je kiezen hebt en je je rukbunker weer zo ongeveer op gaat zoeken.HSR schreef: 03 sep 2025, 13:04 Nu ben je sowieso een turboloser op tropenrooster als je pas na 8 uur op je werk verschijnt

- Knot
Wellicht dat iemand het hier weet. Zit te kijken om wat met de hypotheek te doen (puur info zonder meteen met een adviseur om tafel te moeten).
Heb een bankspaar deel en een aflossingsvrij deel. Neem aan dat je het aflossingsvrije deel (nog 20k) er zo in 2x in kunt lepelen (max 20% per kalenderjaar dus evt 10k in dec en jan weer 10k), schrap je dat deel zonder moeilijk gedoe lijkt me.
Wil je het bankspaardeel schrappen is een wat lastigere rekensom. Leek mij nooit slim om hier volledig af te lossen omdat je hypotheekrenteaftrek hebt en aan de andere kant het spaardeel wel met 4,3% stijgt maar ben er toch eens naar aan het kijken.
Laatste jaren gaat dat spaardeel natuurlijk pas goed de hoogte, ben nu een jaar of 12 onderweg pas en loopt tot 2043. Heb wel in het begin de maximale storting erin gedaan (dacht 12k) om van die rente te kunnen profiteren.
Heb een bankspaar deel en een aflossingsvrij deel. Neem aan dat je het aflossingsvrije deel (nog 20k) er zo in 2x in kunt lepelen (max 20% per kalenderjaar dus evt 10k in dec en jan weer 10k), schrap je dat deel zonder moeilijk gedoe lijkt me.
Wil je het bankspaardeel schrappen is een wat lastigere rekensom. Leek mij nooit slim om hier volledig af te lossen omdat je hypotheekrenteaftrek hebt en aan de andere kant het spaardeel wel met 4,3% stijgt maar ben er toch eens naar aan het kijken.
Laatste jaren gaat dat spaardeel natuurlijk pas goed de hoogte, ben nu een jaar of 12 onderweg pas en loopt tot 2043. Heb wel in het begin de maximale storting erin gedaan (dacht 12k) om van die rente te kunnen profiteren.
-
OnlineMartijn_bmw
aflossingsvrij mag je sowieso boetevrij helemaal aflossen als de huidige rente hoger is dan je eigen rente (is het geval dacht ik laatst ergens te lezen
)
Bankspaar zitten veel fiscale regels aan, de maximale inleg in 1 jaar mag niet 10x hoger zijn dan de laagste storting in de hele looptijd en volgens mij nog wat regels. Daarnaast idd zolang HRA er is altijd interessant om die constructie gewoon te laten lopen tot einde looptijd.

Bankspaar zitten veel fiscale regels aan, de maximale inleg in 1 jaar mag niet 10x hoger zijn dan de laagste storting in de hele looptijd en volgens mij nog wat regels. Daarnaast idd zolang HRA er is altijd interessant om die constructie gewoon te laten lopen tot einde looptijd.