Nu een huis kopen
- HarryC
Re: Nu een huis kopen
De site om koophuizen of langere (maanden) huurwoningen te zoeken in Spanje is https://www.idealista.com/nl/
Bij huurwoningen voor het winterseizoen moet je wel goed opletten, veel huizen zijn slecht geïsoleerd en in de avond en nacht kan het behoorlijk afkoelen. Verwarming veelal via grote gasflessen of tank en vrij prijzig, 500 euro per maand verbruik je dan zomaar.
Bij huurwoningen voor het winterseizoen moet je wel goed opletten, veel huizen zijn slecht geïsoleerd en in de avond en nacht kan het behoorlijk afkoelen. Verwarming veelal via grote gasflessen of tank en vrij prijzig, 500 euro per maand verbruik je dan zomaar.
- jos_br
Daar zit ook aan te denken/ vergelijken.
Jos.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tot je gepakt gaat worden voor de overwaarde omdat ze die in box 3 gaan zetten. Kun je op wachten.
Beste is dan wellicht (voor de ondernemers / BV eigenaren) om een hypotheek te nemen bij je eigen BV (mits je genoeg vermogen hebt). Dan heb je op papier een grote schuld (en geen overwaarde) maar betaal je de rente en aflossing indirect aan jezelf.
Beste is dan wellicht (voor de ondernemers / BV eigenaren) om een hypotheek te nemen bij je eigen BV (mits je genoeg vermogen hebt). Dan heb je op papier een grote schuld (en geen overwaarde) maar betaal je de rente en aflossing indirect aan jezelf.
-
OnlineMartijn_bmw
Die constructie gaan ze vast ook nog aanpakken.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat gaat ook gebeuren, ben ik bang helaas... Maar of dat ook 1,5k in de maand gaat kosten? Maar dan kun je iig het sommetje opnieuw maken.Wouter81 schreef: 29 aug 2025, 20:33 Tot je gepakt gaat worden voor de overwaarde omdat ze die in box 3 gaan zetten. Kun je op wachten.
-
Een plaatje met het rendement van een hypo bij je eigen BV t.o.v. investeren in bitcoin had ik op z'n minst wel verwacht in dezeWouter81 schreef: 29 aug 2025, 20:33 Beste is dan wellicht (voor de ondernemers / BV eigenaren) om een hypotheek te nemen bij je eigen BV

-
Hypotheekvrij, je had dat geld ook elders (beter) kunnen investeren, dus de vergelijking is niet tegen 0.Arthur schreef: 29 aug 2025, 10:16En huren is zomaar 1-1,5k in de maand en hypotheekvrij wonen 0.Elise schreef: 29 aug 2025, 08:35 Het verkopen en gaan huren heeft als nadeel dat je dan ineens (toegenomen) vermogen hebt voor de belastingdienst en dus geplukt wordt, terwijl je hoofdverblijf geen vermogen is voor de belastingdienst (zoals het nu is dan hé, geen garantie dat je in de toekomst niet geplukt wordt). Uiteraard wel eigenwoningforfait voor je hoofdverblijf aftikken![]()
Daarnaast, rente over een gemiddeld huis van ondertussen 500k á 4% is ook €1.667 per maand.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
https://www.nu.nl/economie/6367264/hypo ... tters.html
Begint al weer mooi, maarja écht nu.nl , iets nikszeggends zeggen:
En:
Weinig mee te maken zelf, maar koopkracht is alles imo.
Begint al weer mooi, maarja écht nu.nl , iets nikszeggends zeggen:
Bij Expert haal ik m'n wasdroog combinatie en m'n scheerapparaat etc.Experts willen al jaren van de regeling af
En:
Het woord alleen al en dan het hele zinnetjeAdviesorganisaties als De Nederlandsche Bank (DNB), het IMF en denktank OESO denken dat afschaffen belangrijke voordelen heeft.

Weinig mee te maken zelf, maar koopkracht is alles imo.
-
OnlineMartijn_bmw
Opzich als je het afschaft en 100% teruggeeft in loonbelasting verlaging vind ik er nog wel wat voor te zeggen.
Maar dat zal wel niet gebeuren, de besparing wordt vast weer uitgegeven aan linkse hobby’s.
Maar dat zal wel niet gebeuren, de besparing wordt vast weer uitgegeven aan linkse hobby’s.
-
Maar Robin, snap dat dan. De maandlasten gaan maar met twee tientjes omhoog terwijl dit MIlJARDEN oplevert. En de huren gaan ook nog omlaag (ondanks dat er minder gebouwd zal worden en er nog meer vraag naar huur zal komen
). Wat wil je nog meer?

- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Luister maar naar tante Marga: https://youtu.be/7rug2oovg40?si=U5pockTiQp26banZElise schreef: 29 aug 2025, 23:47Een plaatje met het rendement van een hypo bij je eigen BV t.o.v. investeren in bitcoin had ik op z'n minst wel verwacht in dezeWouter81 schreef: 29 aug 2025, 20:33 Beste is dan wellicht (voor de ondernemers / BV eigenaren) om een hypotheek te nemen bij je eigen BV![]()
Ik ga volgend jaar eens kijken of een holding met wat BV's en DGA salaris handiger is dan een eenmanszaak. Rente aan jezelf betalen klinkt goed.
- Robin
KoenM schreef: 30 aug 2025, 08:49 Maar Robin, snap dat dan. De maandlasten gaan maar met twee tientjes omhoog terwijl dit MIlJARDEN oplevert. En de huren gaan ook nog omlaag (ondanks dat er minder gebouwd zal worden en er nog meer vraag naar huur zal komen). Wat wil je nog meer?

En al die hoogleraren en experts aan de zijlijn een draai om de oren geven!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voor simpele zielen, zoals ik, welElise schreef: 29 aug 2025, 23:50Hypotheekvrij, je had dat geld ook elders (beter) kunnen investeren, dus de vergelijking is niet tegen 0.Arthur schreef: 29 aug 2025, 10:16En huren is zomaar 1-1,5k in de maand en hypotheekvrij wonen 0.Elise schreef: 29 aug 2025, 08:35 Het verkopen en gaan huren heeft als nadeel dat je dan ineens (toegenomen) vermogen hebt voor de belastingdienst en dus geplukt wordt, terwijl je hoofdverblijf geen vermogen is voor de belastingdienst (zoals het nu is dan hé, geen garantie dat je in de toekomst niet geplukt wordt). Uiteraard wel eigenwoningforfait voor je hoofdverblijf aftikken![]()
Daarnaast, rente over een gemiddeld huis van ondertussen 500k á 4% is ook €1.667 per maand.

Ik doe, volgens ongetwijfeld velen, alles verkeerd. Heb een groot deel van m’n huis afgelost, heb alleen spaargeld en koop (te) dure auto’s om de 2 jaar. Wat ik allemaal niet beter had kunnen doen

-
Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt en je zeker niets laten aanpraten.Arthur schreef: 30 aug 2025, 10:51 Ik doe, volgens ongetwijfeld velen, alles verkeerd. Heb een groot deel van m’n huis afgelost, heb alleen spaargeld en koop (te) dure auto’s om de 2 jaar. Wat ik allemaal niet beter had kunnen doen![]()
En een (grotendeels) afgelost huis zorgt er wel voor dat je heerlijk, zonder kopzorgen, kunt slapen

-
OnlineMartijn_bmw
Haha herkenbaar hier ook vooral afgelost en spaargeld.Arthur schreef: 30 aug 2025, 10:51Voor simpele zielen, zoals ik, welElise schreef: 29 aug 2025, 23:50Hypotheekvrij, je had dat geld ook elders (beter) kunnen investeren, dus de vergelijking is niet tegen 0.
Daarnaast, rente over een gemiddeld huis van ondertussen 500k á 4% is ook €1.667 per maand.![]()
Ik doe, volgens ongetwijfeld velen, alles verkeerd. Heb een groot deel van m’n huis afgelost, heb alleen spaargeld en koop (te) dure auto’s om de 2 jaar. Wat ik allemaal niet beter had kunnen doen![]()
Verder niks qua investeringen oid. vast dom maar ik slaap er het beste op.
- Robin
^
Friesch spreekwoord:

’Een man zonder schulden is een rijk man’.
Friesch spreekwoord:

’Een man zonder schulden is een rijk man’.
- MParallel
- Auto: BMW
Hoeveel constructies gaat onze regering nog bedenken, met elke keer hetzelfde resultaat: geen huis extra gebouwd.
Zolang er geen woningen bijkomen (of al die leegstaande ruimtes die onbewoond zijn) gaat het niks worden. We zien het keer op keer.
Zolang er geen woningen bijkomen (of al die leegstaande ruimtes die onbewoond zijn) gaat het niks worden. We zien het keer op keer.
- veejay
Misschien eens stoppen met dat stikstof gezeik, kunnen we ook weer doorrijden. 2 vliegen in klap.
-
Dat is heel eenvoudig te doen... 1% van de boeren uitkopen en we kunnen gaan. Alleen zal big aggro BBB dat altijd dwarszitten door de op de onderbuik te spelen.
-
Boeren uitkopen ging toch om stikstof en onze natuur, niet om woningbouw?
Wat de column van Jos zegt, het zijn leugens. De vergoedingen die boeren krijgen voor hun land komen uit de omzetting van landbouwgrond naar de veel duurdere bouwgrond. Stikstof is erbij gehaald als afleiding. Daarom vind ik dat boeren moeten eisen dat hun grond niet gebruikt mag worden om op te bouwen voor de komende 100 jaar, eens kijken of ze dan nog uitgekocht worden.
Wat de column van Jos zegt, het zijn leugens. De vergoedingen die boeren krijgen voor hun land komen uit de omzetting van landbouwgrond naar de veel duurdere bouwgrond. Stikstof is erbij gehaald als afleiding. Daarom vind ik dat boeren moeten eisen dat hun grond niet gebruikt mag worden om op te bouwen voor de komende 100 jaar, eens kijken of ze dan nog uitgekocht worden.
-
Dát kan niet Tom, die huizen moeten gebouwd worden om de instroom onderdak te geven.Tom schreef: 31 aug 2025, 13:20 Daarom vind ik dat boeren moeten eisen dat hun grond niet gebruikt mag worden om op te bouwen voor de komende 100 jaar, eens kijken of ze dan nog uitgekocht worden.
Wie nog thuis woont kan wachten, mensen zonder dak boven hun hoofd gaan voor.

-
Precies, gewoon niks doen. Alle vormen van vooruitgang zijn puur voor die instromers.
- veejay
Ik moest meteen aan dit plaatje denken
- MParallel
- Auto: BMW
Daar ontbrerekt nog het woordje "gratis".
+ gratis eten + gratis leefgeld + gratis zieligzijntoeslag + gratis vrouwen + gratis zorg
+ gratis eten + gratis leefgeld + gratis zieligzijntoeslag + gratis vrouwen + gratis zorg
- RS-Ron
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen niets doen of het juiste doen. Ziehier de onmogelijke spagaat van overwegend de links georiënteerde partijen. Terecht dat we aandacht besteden aan en een lange termijn visie uitrollen voor het behoud van de natuur. Het resultaat van maatregelen die je dan weer teniet door het explosief laten groeien van je bevolking. Want daar zijn dan weer extra woningen, wegen, auto’s en dus vervuiling aan verbonden. Dan laat ik het financiële component nog even buiten schouwing. Zoals ze in de UK zeggen: “you can't have your cake and eat it too”.Wimo schreef: 01 sep 2025, 09:17 Precies, gewoon niks doen. Alle vormen van vooruitgang zijn puur voor die instromers.
Gr Ron