Was even uit de lucht maar daar ben ik weer.
Er is inderdaad een ongeluk gebeurt en is helaas de auto volledig kapot op de motor na gelukkig!
Wat is er gebeurd, na 1800km te hebben gereden met het nieuwe blok gaf de wagen vrijwel geen vermogen. (was ook al zo met oude blok) bleek de brandstof pomp te zijn.
Eigenlijk was het volle vermogen er vrijwel nooit behalve op dit moment! vervolgens bij het wegrijden was de achterkant niet meer te houden.
Gelukkig zelf niks aan overgehouden dat is het belangrijkste.
Eigenlijk was deze auto vanaf het begin al niet goed, elektronisch niet. De motor en carrosserie ook niet (heel veel roest)
Nu een mooie kans om het wel goed te doen deze winter! laten we het positief bekijken deze auto heeft geen roest en je leert weer veel wat we nu anders gaan doen qua aanpak.
Inmiddels een prachtige roestvrije origineel! (zeldzaam) BMW E36 316I coupe gekocht van bouwjaar 1999 en we zijn alweer druk bezig met de updates.
We zijn alweer bezig deze leeg halen en alle niet te gebruiken onderdelen te verkopen.
Hierbij wat plaatjes van de nieuwe donor:
Nu bezig met het complete interieur strippen (dashboard gaan we met alcantara bekleden)
Echte carbon spiegels
Gebruikte splitter kunnen bemachtigen
Voor nu is de planning medio november de 316i motor eruit lepelen en de gelukkig inmiddels ingereden M54B30 blok er weer in te hangen.
Voor die tijd proberen we alle onderdelen van de oude auto over te zetten naar de nieuwe.
- 3.0 RDW keuring.
- Onderstel vervangen
- Motor vervangen
- Lexaan ramen vervangen
- Carbon onderdelen vervangen
- Velgen vervangen
- Mishimoto radiateur (besteld)
- Mishimoto fan
- Zwarte hooglans nieren
- M voorbumper
- M achterbumper met diffuser overzetten
- Rolkooi laten spuiten
- Wrappen compleet.
En dan even kijken bij het overbouwen wat er nog meer kapot krom is.
Toekomst > 3.45 1.88 sper differentieel & nieuwe lexaan (plastic4perfomance ramen)
We blijven update
