Weer even een update, eigenlijk liep de motor vanaf begin van aankoop niet goed.
Vervolgens weer noodloop weinig vermogen olie sputteren uit de uitlaat.
Auto een beurt laten geven en na 800km was de olie beneden pijl.
Conclusie:
Onderblok lekt flink lucht via de zuigers weg het carter in.
We twijfelde om een S54 motor te kopen, echter is het dan ook een gok hoe goed zon blok het blijft doen.
Toch ook wel een kostenplaatje (vanaf €8000 niet gereviseerd)
Toch gekozen voor een volledig gereviseerd M54B30 blok.
- Volledig machinaal gereinigd ook doormiddel van lasertechniek.
- Krukas geslepen en gepolijst.
- Alle lage schalen vervangen voor ACL Racing.
- Drijfstang bouten vervangen.
- Zuigers vervangen compleet.
- Blok gevlakt -0.10).
- Gespoten met hoogwaardige hittebestendige lak.
- Alle pakkingen vervangen
- Cilinderkop 3 zijdig gefreesd.
- Klep geleiders uitlaatzijde vervangen.
- Kleppen geslepen en ultrasoon gereinigd.
- Kop gevlakt.
- Klepseals vervangen.
- Klepveren vervangen.
- Vanos gereviseerd.
- Oliepomp fix. (moer vastgelast)
Nu de motor toch open was gelijk het volgende nieuw geplaatst:
- Racedruk groep Sachs met lichtvliegwiel.
- Race Bobines.
- NGK Bougies.
- 2x Brandstof pomp gelust.
- Mishimoto Thermostaat gemonteerd.
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe carterventilatie set
- Nieuwe Waterpomp inclusief spanrollen set.
Op de planning staat nog het volgende:
- Lexaan ramen achter zijruitjes met vinnen (besteld en onderweg)

- BMW E36 GT frontsplitter verstelbaar

- Fancywide achterdiffuser (besteld en onderweg)

- Carbon deurpanelen monteren (liggen klaar)
Q4 planning:
- Roest weghalen linker achter scherm
- Wrap verwijderen
- Carbon dak plaatsen.
- Carbon achterklep monteren.
- Volledige nieuwe wrap erop.