Amando's trage Polootje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3635
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Martijn M » 03 mar 2025, 09:18

Mooi werk weer!

En opschieten, je hebt nog maar een paar dagen :tooth:

Gebruikersavatar
Ignition62
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2020, 01:16
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Locatie: Kerkrade

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Ignition62 » 08 apr 2025, 23:59

Nou, ben ik weer, terug van weggeweest :bag:
Martijn, ik moet je gelijk geven maar het verloopt helaas allemaal echt niet zoals ik had gehoopt :stom:

Anyway !
Er is weer een beetje vooruitgang hiero, het nadeel is simpelweg dat ome Wim me graag wilt komen helpen, maar het komt eigenlijk nooit uit en die beste man laat altijd lang op zich wachten (en ik wil hem ook niet voor de kop stoten aangezien ik zijn hulp met sommige dingetjes uitzoeken enz. echt nog wel eens kan gebruiken !)

Het liefst zou ik dus eerst 1 ding af maken voordat ik aan iets anders zou beginnen, maar nu was mijn geduld toch wel echt op, en ik heb het voorste deel van de kooi er weer uit gehaald, daarna het dashboard eruit getrokken en tevens de complete kachelconstructie.
Er zat nog wat isolatie waar ik normaal niet bij kwam, dat is er nu ook uit en heb alle overbodige stekkers eraf geknipt.
De kabelboom heb ik nog niet gesnoeid aangezien ik misschien nog een aantal kabels kan hergebruiken voor oa. de kachelcreatie en de metertjes die (eindelijk) in het dashboard komen, zodra ik dus weet wat ik nodig ben, dan kan ik hier flink gaan snoeien om de kabelboom zo simpel mogelijk te maken :whistle:
490003654_9533606386706430_7428147778951864738_n.jpg
490003654_9533606386706430_7428147778951864738_n.jpg (451.08 KiB) 1844 keer bekeken
Betreft de kachelcreatie, ik heb een goedkoop electro kacheltje van ebay/ali gekocht met 3 uitgangen, nadat ik deze op een 12v accu heb geprobeerd kwam ik al snel tot de conclusie dat de 'enorme windsnelheden' mijn voorraam nooit zullen bereiken :roll:
Dus ik ben samen met een maatje achter de computer gedoken met het stukje aansluiting vanaf het originele kachelhuis naar de vooruitontwaseming en we zijn een beetje gaan brainstormen.
Het idee was om het kacheltje zoiezo te bedienen met losse schakelaars op het dashboard (dmv 2 relais), en de originele 2 kleine fans te vervangen door serverfans die een pak meer lucht konden verplaatsen.
Aangezien we twijfels hadden of dit wel genoeg lucht zou verplaatsen hebben we met het ontwerp rekening ermee gehouden dat er nog een grote (server)fan tussen geschroefd kan worden, die ik dus met een losse schakelaar kan bedienen op het dashboard.
Na wat tekenwerk en even wachten op de 3d printer, is dit het 'eindresultaat' geworden :headbang:
489672981_9533613623372373_2183972816736032787_n.jpg
489672981_9533613623372373_2183972816736032787_n.jpg (211.18 KiB) 1844 keer bekeken
Het goedkope kacheltje moet ook nog aangepast worden, maar zoals ik kon zien zijn die 2 kleine ventilatortjes echt meer dan voldoende om de lucht te verplaatsen, wordt vervolgd !

Ondertussen heeft ome Wim een gaatje gevonden om me te 'helpen' met de cilinderkop na te trekken.
Toen kwamen we er al snel achter dat ik dus ook de verkeerde kopbouten had besteld/ontvangen ... :stom:
Een geluk bij een ongeluk, had ik voor de 8v destijds ook verkeerde kopbouten ontvangen, en deze had ik nu dus nodig :roflol:
Enfin, cilinderkopje nog even gauw gemonteerd voordat ik naar m'n werk ging, eindelijk !
488930166_9533606566706412_8342147813750309358_n.jpg
488930166_9533606566706412_8342147813750309358_n.jpg (342.13 KiB) 1844 keer bekeken
Daarna weer het een en ander gemonteerd, oliepomp erop, krukaskeerringen erop, 'baffleplate' hier en daar wat aangepast, carterpan eronder geschroefd, adapter vanaf de carterontluchting naar catchcan erop geschroefd, nokkenasjes erin, het ging allemaal best vlot en lekker !
Ik stond op het punt om ome Wim weer te vragen of hij met het meetklokje de verstelbare nokkenas tandwielen kon afstellen, echter kwam ik er toen weer achter dat ik ook de verkeerde waterpomp en distributiekit heb gekregen, bedankt Autodoc ! :wtf:
Dit spul heb ik natuurlijk afgelopen oktober ergens besteld, dus terugsturen zit er niet meer in, zonde...

Na wat speurwerk ben ik er eindelijk achter gekomen welke distributieset ik nodig ben ... guess what ? deze set is zowel van SKF, als van Gates niet meer leverbaar, en het ligt nergens meer als oude voorraad ... :stom:
Er is dus nu een SKF setje onderweg vanuit Italië, maar dat verklaart wel waarom deze distributie set uit 4 verschillende merken bestond...
Aangezien ik nu toch weer moet wachten ga ik me maar weer focussen met wat dingetjes afwerken en het interieur.

Mijn planning was eigenlijk om eind van de maand te rijden, maar nadat ik eens even een to-do lijstje heb gemaakt, lijkt me dit een vrij fanatieke deadline, we gaan 't meemaken, maar 't wordt wel echt tijd nou ! :hungry:
489950858_9533607070039695_5728125885141139872_n.jpg
489950858_9533607070039695_5728125885141139872_n.jpg (403.03 KiB) 1844 keer bekeken
490242697_9533605873373148_5690213064125292691_n.jpg
490242697_9533605873373148_5690213064125292691_n.jpg (99.12 KiB) 1844 keer bekeken
Wordt vervolgd ! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3635
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Martijn M » 09 apr 2025, 07:19

In ieder geval vooruitgang! Lekker bezig!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29336
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Luco » 09 apr 2025, 07:32

De fan is een mooie oplossing zeg, ik heb ook zon goedkoop kacheltje, zet ik voor de keuring op het dash en na keuring er weer af :-)

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Yannik Schmidt » 10 apr 2025, 12:56

Zo zeg, jij bent effe doorgeslagen! :dood:

Mooi werk wel. Dat idee met dat 3d-geprinte luchtkanaal is leuk gedaan, die kleine kachelmotortjes doen inderdaad praktisch niks.
Ik heb van mijn 4 luchtslangen 3 naar de voorruit staan (via de originele punten in 't dash) en er komt alsnog 3x niks uit, haha. Eigenlijk waardeloos, had 't net zo goed weg kunnen laten eigenlijk. Maar goed, hij is wel aangesloten op het KVS circuit en een luchtslang gaat naar buiten, naar de parafen, dus het is wel handig als extra warmtewisselaar voor het koelcircuit.

Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Daan2D » 10 apr 2025, 21:53

Mooie update weer! Je kachelcreatie ziet er goed uit.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2055
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door TurboClouseau » 12 apr 2025, 20:59

Tof project! Maatje van me heeft ook zo’n bewerkte 1.6 16V en die drukt gewoon ff een dikke 200pk nu

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ignition62
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2020, 01:16
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Locatie: Kerkrade

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Ignition62 » 15 apr 2025, 01:15

Hi mensen, ben ik weer :df:
Yannik Schmidt schreef: 10 apr 2025, 12:56 ...
Mooi werk wel. Dat idee met dat 3d-geprinte luchtkanaal is leuk gedaan, die kleine kachelmotortjes doen inderdaad praktisch niks.
Ik heb van mijn 4 luchtslangen 3 naar de voorruit staan (via de originele punten in 't dash) en er komt alsnog 3x niks uit, haha
...
Hier was ik eigenlijk al wel bang voor, vandaar dat ik niet overgestapt ben naar een dure variant, maar het op de goedkope manier heb geprobeerd !
Echter heb ik de kachelradiator dus ook weggelaten, ik heb er zelf een mega radiator van een Golf 3 VR6 in zitten, dus ik vermoed dat dit ook voor de nieuwe motor ruim voldoende zal zijn, heb nooit koelingsproblemen gehad namelijk :D
Even de archieven in gedoken om een fotootje te vinden:
148468453_3744694698930990_1112768825829456259_n.jpg
148468453_3744694698930990_1112768825829456259_n.jpg (227.5 KiB) 1383 keer bekeken
TurboClouseau schreef: 12 apr 2025, 20:59 Tof project! Maatje van me heeft ook zo’n bewerkte 1.6 16V en die drukt gewoon ff een dikke 200pk nu

Afbeelding
Dit blijft trouwens ook wel een droom en een grote inspiratie, wat een wagen is me dit zeg !! :crazy:

Bij deze eventjes de update, ik heb weer het een en ander gefrutselt.
Zo heb ik samen met pa het kacheltje dus geupgrade met de ventilatoren die normaalgezien in een server zitten, en de kabelboom ook aangepast zodat ik dit netjes via 2 schakelaars (en uiteraard 2 relais) kan bedienen.
Voor:
491354643_9573005246099877_1746618128070600008_n.jpg
491354643_9573005246099877_1746618128070600008_n.jpg (261.74 KiB) 1383 keer bekeken
Na:
491437897_9573006292766439_7522099539168626074_n.jpg
491437897_9573006292766439_7522099539168626074_n.jpg (408.88 KiB) 1383 keer bekeken
Verder ook even voorzien van een mooi laagje action hittebestendig zwart :hot:
491329777_9573007292766339_4454494770512602811_n.jpg
491329777_9573007292766339_4454494770512602811_n.jpg (264.78 KiB) 1383 keer bekeken
De grote ventilator zit nu ook tussen de 2 geprinte trechters (nogmaals dank aan SRE Spacht Engineering voor het meedenken en uitwerken van dit idee !, er komen nog wel meer dingetjes aan in de toekomst :df: )
De mond die tegen het dashboard rust heb ik ook voorzien van een tochtstrip, het originele schuim is me in de loop der jaren al allemaal door de ventilatieroosters tegenmoet gekomen :lol:
491199300_9573006516099750_8947320229175770394_n.jpg
491199300_9573006516099750_8947320229175770394_n.jpg (267.35 KiB) 1383 keer bekeken
Ik heb de boel even getest, en het blaast nog harder dan de originele blazer op het voorraam :mrgreen:
Echter blaast die zo hard dat de warmte elementjes het zwaar krijgen om überhaupt op te warmen, dit had ik ook al wel een beetje verwacht eerlijkgezegd (het was ook maar een 23 euro kacheltje :lol: ), maar het warmt in ieder geval wel ietsje op :mrgreen:

Zo heb ik me verder ook nog geamuseerd met het uitlaatspruitstuk intapen met heatwrap, altijd wel een leuk klusje om het een beetje uit te vogelen hoe je het het mooist kan intapen aangezien je niet overal mooi er tussen komt.
Gelukkig had ik echt precies genoeg over van de vorige keer :tooth:
491695546_9573005649433170_1094956286465924375_n.jpg
491695546_9573005649433170_1094956286465924375_n.jpg (433.35 KiB) 1383 keer bekeken
Ik heb nog een berichtje binnen gekregen dat de juiste distributieset is binnengekomen bij het postkantoortje, net zoals nog een kunstof plaatje die op het klepdeksel moet, dus die gaan we morgen even oppikken en hopelijk gaan we nog even verder eraan klussen, het begint nu wel mooi op te schieten allemaal (dat mag ook wel ..... :oops: )

Tot de volgende ronde ! :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3635
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Martijn M » 15 apr 2025, 07:57

Mooi werk weer Amando! Einde komt al bijna in zicht!

Gebruikersavatar
Ignition62
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2020, 01:16
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Locatie: Kerkrade

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Ignition62 » 27 apr 2025, 00:44

Ugh, maar weer een soort van update...

De juiste SKF Distributieriem set was binnen, ik heb weer een aantal dagen op de beste man moeten wachten die me persé zou helpen.
Eenmaal hier, kwamen we erachter dat de spanrol 'ovaal' was, en die man zou me een nieuwe bestellen, later bleek dus dat dit nu eenmaal zo hoort (zelf ook nog nooit gezien maargoed).

Toen kon ik weer wachten totdat de beste man tijd had om weer eens langs te komen...
We waren onderhand weer een weekje verder en toen die eenmaal hier was, hebben we de riem gemonteerd, 1 nokkenas tandwiel afgesteld en bij het volgende tandwiel bleef zijn meetklokje steeds hangen en gaf die steeds een andere waarde aan.
Buiten dat snapte hij de handleiding van Dbilas niet echt meer, dus hij zou nu een mailtje sturen voor wat meer info, en ik kan weer wachten :roll:
493926819_9653116554755412_2084454889793004124_n.jpg
493926819_9653116554755412_2084454889793004124_n.jpg (365.12 KiB) 1144 keer bekeken
In de tussentijd aan de slag gegaan met de gaten af te dichten waar de interieurfilter heeft gezeten, de koelslangen van de kachelradiator en de gaatjes door het schutbord.
491857814_9573005446099857_1432264395134066462_n.jpg
491857814_9573005446099857_1432264395134066462_n.jpg (431.71 KiB) 1144 keer bekeken
Aangezien ik toch aan het wachten ben, en al een beginnetje had gemaakt met de kabelboom te ontdoen van alle tape, ben ik hier mee verder gegaan om de boel uit te dunnen wat ik niet meer nodig heb van de interieur boom (alsnog een paar plusjes laten zitten aangezien ik de relais van de kachel en nog wat spanning nodig heb richting de meters en schakelaars die ik op het dash paneeltje ga maken)
493368642_9653116901422044_2447091320771625845_n.jpg
493368642_9653116901422044_2447091320771625845_n.jpg (524.65 KiB) 1144 keer bekeken
494046928_9653117128088688_3345623403446773031_n.jpg
494046928_9653117128088688_3345623403446773031_n.jpg (543.13 KiB) 1144 keer bekeken
Dit heb ik ook weer netjes getaped tot aan de zekeringkast, aangezien ik de metertjes, schakelaars en relais nog moet gaan aansluiten (en nog aan het wachten ben op wat stekkers, zodat het allemaal wat makkelijker is als het ooit uit elkaar moet), heb ik nog niet alles getaped.
492953962_9653117608088640_7466718561112890353_n.jpg
492953962_9653117608088640_7466718561112890353_n.jpg (642.39 KiB) 1144 keer bekeken
Zodra de kabelboom helemaal af is en ik niet meer de boel kan/ga beschadigen, zal ik de bodem ook weer eventjes spuiten zodat het er weer allemaal fris en netjes uit ziet.

Verder had ik nog een extra achterste baksteun liggen die ik had willen voorzien van PU rubbers die ik uit Engeland had besteld (een stuk goedkoper, en een complete set ipv alleen de grote rubbers).
Na een hoop gevloek, eindelijk de oude rubbers eruit gekregen .. en na het schuren zag ik dat deze toch op een paar plekken doorgerot was ... dus dan maar een nieuwe steun besteld :roll:
Na weer wat gevloek, deze rubbers er ook uit gekregen, en kom ik erachter dat 1 van de 2 rubbers dus totaal niet past en er zo uit valt :wtf:
494304393_9653117378088663_977450051593300308_n.jpg
494304393_9653117378088663_977450051593300308_n.jpg (195.48 KiB) 1144 keer bekeken
Dus morgen ga ik weer naar de beste jongeman in Eschweiler van PSmotorsport, daar heb ik ook mijn andere baksteun vandaan gehaald en hij heeft een mooie set (die wel compleet is en past), zodat ik deze steun vast klaar kan maken.

Korte samenvatting, het lijkt wel alsof alles nu echt even finaal tegen zit .. :roll:
Vandaag ben ik ook even naar Spa geweest naar de Summer Classics en het kriebelt wel weer heeeeel erg om weer te gaan rijden.
Ik zit nu dus echt even in dubio of ik de spulletjes die ik van de 8v heb gehaald weer terug te schroeven, waterpomplekkage oplossen, motorkabelboom weer aan te sluiten, dash erin, kooi erin en dan voorlopig even met de 8v te rijden zodat ik geen overhaaste beslissingen ga maken om maar snel die 16v erin te drukken.
Want eerlijkgezegd begin ik er met dit tempo nog aan te twijfelen of ik de apk in Juli wel ga halen :nah:
Buiten dat, heb ik ook vanaf 18 mei t/m 6 juni vakantie, dan zou het wel fijn zijn als ik nog wat rondjes kan rijden :bag:

Het zou aan de ene kant wel jammer zijn aangezien ik nu wel echt ver ben met die motor (en straks met een beetje pech weer de kooi en het dash eruit moet om de stekkers achter op de relaiskast te vervangen voor de AFH kabelboom) :stom:
Maar ik wil die beste man ook niet voor de kop stoten door het werk waar hij me graag bij wilt helpen, zelf te doen.
Die man heeft een beetje een handleiding, maar eenmaal je er goed mee om kan gaan, is hij wel heel erg behulpzaam met tips en tricks geven aangezien die al 150 jaar ervaring heeft :ongeveer als:

Morgen weer eventjes focussen om de Caddy weer in elkaar te schroeven, deze is ook eindelijk weer terug van de spuiter.
Wat heb ik toch een hekel om afhankelijk te zijn van mensen die zo lang op zich laten wachten ... :nah:

Joejoe !

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3635
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Martijn M » 29 apr 2025, 16:45

Beetje tegenslag hoort er helaas bij. Komt wel weer goed! Beter op 't gemakje bouwen en daarna zorgeloos rijden dan nu overhaast van alles in elkaar gooien

Gebruikersavatar
Ignition62
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 dec 2020, 01:16
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Locatie: Kerkrade

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Ignition62 » 26 jun 2025, 23:57

Zo, ik schaam me bijna om dit topic weer omhoog te trappen.
Er zijn alweer 2 maanden verstreken en ik ben nog niet klaar :stom:

In mijn vakantie heb ik de Caddy klaargemaakt voor de verkoop en deze is dus ook verkocht.
De Caddy gebruikte ik voornamelijk om de brommer achterin te gooien en brommerritjes mee te doen, dus ik heb me nog een aanhangertje gekocht en opgeknapt zodat ik die mooi achter de BMW kan hangen.
Lang verhaal kort, niks aan de Polo gedaan in mijn vakantie :whistle:

Er werd op ebay kleinanzeigen een complete set aangeboden met hetzelfde inlaatspruitstuk, dezelfde nokkenassen en een (door DBilas) gemapte ECU erbij .. na lang onderhandelen heb ik deze ECU over kunnen nemen, dan komt deze setup ook beter tot z'n recht natuurlijk.
Nu blijkt wel dat de begrenzer verhoogd is van 7000 naar 7800 toeren :)

Dat houdt dus ook in dat ik beter maar versterkte klepveren kan monteren, deze dus maar van Schrick besteld ... na het bestellen bleken deze in backorder te zijn aangezien ze er 14 van de 16 op voorraad hadden (hoe dan ?? :lol: ).

Aangezien ik toch even niet verder kon, heb ik maar de slijpschijf uit de kast gehaald en heb ik wat meer plek gecreëerd om het inlaattraject via de andere kant te laten lopen aangezien de gasklep nu aan de bestuurderskant uit komt.
513670553_23888044240836072_6369534434843298917_n.jpg
513670553_23888044240836072_6369534434843298917_n.jpg (459.58 KiB) 148 keer bekeken
Na wat sjlijpen:
514044905_23888044527502710_7075866109550710705_n.jpg
514044905_23888044527502710_7075866109550710705_n.jpg (489.56 KiB) 148 keer bekeken
De bedoeling is om samen met mijn 3d-print-maatje wat te ontwerpen zodat hier niet alleen troep wordt aangezogen maar ook daadwerkelijk koude (schone) lucht :tooth:

Na lang wachten eindelijk de klepveren binnen gekregen, de beste man die me steeds zou helpen, liet ook weer op zich wachten, en een maatje van me was daarvan op de hoogte en is dus vanaf Kampen naar het mooie zuiden afgereisd om me te helpen deze te vervangen.
Nu blijkt dus dat Schrick een grotere diameter aan veren heeft gebruikt en de originele klepveerschotels niet fatsoenlijk centreren ... :stom:
Ik ben nu toch op het punt dat ik al zo ver met die motor ben dat ik het gewoon goed wil hebben, en heb de titanium klepveerschotels besteld :swinging:
Deze waren ook weer langer onderweg dan verwacht .. maar uiteindelijk binnen gekregen, en had uiteraard ook maar meteen het tooltje besteld die mijn maat mee had om ze te vervangen (met de kop gemonteerd op het onderblok).
Klepveertjes en schotels vervangen, en de rest van het blok opgebouwd.
513429652_23888043684169461_8532033485735571271_n.jpg
513429652_23888043684169461_8532033485735571271_n.jpg (238.64 KiB) 148 keer bekeken
Ook de New old stock distributiekappen erop :ken ik jou:
514276806_23888043994169430_2581010800063495419_n.jpg
514276806_23888043994169430_2581010800063495419_n.jpg (416.54 KiB) 148 keer bekeken
Ik ben nog even in afwachting op (hopelijk) de laatste bestelling met de laatste pakkinkjes en rubbertjes, en dan is het blok 100% klaar om erin te gaan.

Vandaag dus ook eindelijk de motor gedemonteerd, en ben aan de slag gegaan alles schoon te maken, de kleine puntjes oppervlakteroest aan te pakken en alvast in de primer te zetten.
503736439_23888045594169270_1536668735573794465_n.jpg
503736439_23888045594169270_1536668735573794465_n.jpg (587.84 KiB) 148 keer bekeken
De planning is nu om het motorruim netjes te maken en even in de frisse lak te zetten, het originele schakelmechanisme eruit halen en de CAE passend maken, en dan kunnen we het motorblok erin lepelen en vanuit daar verder opbouwen :crazy:

Ik zal deze post even afsluiten met een mooi beunprojectje :popcorn:
513859592_23888043420836154_5795471842885312817_n.jpg
513859592_23888043420836154_5795471842885312817_n.jpg (285.38 KiB) 148 keer bekeken
8 juli is de officiele APK datum, en ook een klein beetje het doel om naar toe te werken, maar ik gok dat we dat niet gaan redden :nah:
Wordt vervolgd (nu het einde in zicht is, en ik van steeds minder mensen afhankelijk wil zijn/ben, zal er ook wat meer vaart achter zitten :whistle: )

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3635
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Amando's trage Polootje

Bericht door Martijn M » 27 jun 2025, 11:17

Mooie update weer, je pakt lekker door!
Die toerenbegrenzer naar 7800 zal ook een flinke bult schelen in je topsnelheid. Ben erg benieuwd!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: e30touring1990, Kocheler, Mil0, Paul76, SAH, Vanreijmersdal en 25 gasten