Nou, ben ik weer, terug van weggeweest
Martijn, ik moet je gelijk geven maar het verloopt helaas allemaal echt niet zoals ik had gehoopt
Anyway !
Er is weer een beetje vooruitgang hiero, het nadeel is simpelweg dat ome Wim me graag wilt komen helpen, maar het komt eigenlijk nooit uit en die beste man laat altijd lang op zich wachten (en ik wil hem ook niet voor de kop stoten aangezien ik zijn hulp met sommige dingetjes uitzoeken enz. echt nog wel eens kan gebruiken !)
Het liefst zou ik dus eerst 1 ding af maken voordat ik aan iets anders zou beginnen, maar nu was mijn geduld toch wel echt op, en ik heb het voorste deel van de kooi er weer uit gehaald, daarna het dashboard eruit getrokken en tevens de complete kachelconstructie.
Er zat nog wat isolatie waar ik normaal niet bij kwam, dat is er nu ook uit en heb alle overbodige stekkers eraf geknipt.
De kabelboom heb ik nog niet gesnoeid aangezien ik misschien nog een aantal kabels kan hergebruiken voor oa. de kachelcreatie en de metertjes die (eindelijk) in het dashboard komen, zodra ik dus weet wat ik nodig ben, dan kan ik hier flink gaan snoeien om de kabelboom zo simpel mogelijk te maken

- 490003654_9533606386706430_7428147778951864738_n.jpg (451.08 KiB) 1549 keer bekeken
Betreft de kachelcreatie, ik heb een goedkoop electro kacheltje van ebay/ali gekocht met 3 uitgangen, nadat ik deze op een 12v accu heb geprobeerd kwam ik al snel tot de conclusie dat de 'enorme windsnelheden' mijn voorraam nooit zullen bereiken
Dus ik ben samen met een maatje achter de computer gedoken met het stukje aansluiting vanaf het originele kachelhuis naar de vooruitontwaseming en we zijn een beetje gaan brainstormen.
Het idee was om het kacheltje zoiezo te bedienen met losse schakelaars op het dashboard (dmv 2 relais), en de originele 2 kleine fans te vervangen door serverfans die een pak meer lucht konden verplaatsen.
Aangezien we twijfels hadden of dit wel genoeg lucht zou verplaatsen hebben we met het ontwerp rekening ermee gehouden dat er nog een grote (server)fan tussen geschroefd kan worden, die ik dus met een losse schakelaar kan bedienen op het dashboard.
Na wat tekenwerk en even wachten op de 3d printer, is dit het 'eindresultaat' geworden

- 489672981_9533613623372373_2183972816736032787_n.jpg (211.18 KiB) 1549 keer bekeken
Het goedkope kacheltje moet ook nog aangepast worden, maar zoals ik kon zien zijn die 2 kleine ventilatortjes echt meer dan voldoende om de lucht te verplaatsen, wordt vervolgd !
Ondertussen heeft ome Wim een gaatje gevonden om me te 'helpen' met de cilinderkop na te trekken.
Toen kwamen we er al snel achter dat ik dus ook de verkeerde kopbouten had besteld/ontvangen ...
Een geluk bij een ongeluk, had ik voor de 8v destijds ook verkeerde kopbouten ontvangen, en deze had ik nu dus nodig
Enfin, cilinderkopje nog even gauw gemonteerd voordat ik naar m'n werk ging, eindelijk !

- 488930166_9533606566706412_8342147813750309358_n.jpg (342.13 KiB) 1549 keer bekeken
Daarna weer het een en ander gemonteerd, oliepomp erop, krukaskeerringen erop, 'baffleplate' hier en daar wat aangepast, carterpan eronder geschroefd, adapter vanaf de carterontluchting naar catchcan erop geschroefd, nokkenasjes erin, het ging allemaal best vlot en lekker !
Ik stond op het punt om ome Wim weer te vragen of hij met het meetklokje de verstelbare nokkenas tandwielen kon afstellen, echter kwam ik er toen weer achter dat ik ook de verkeerde waterpomp en distributiekit heb gekregen, bedankt Autodoc !
Dit spul heb ik natuurlijk afgelopen oktober ergens besteld, dus terugsturen zit er niet meer in, zonde...
Na wat speurwerk ben ik er eindelijk achter gekomen welke distributieset ik nodig ben ... guess what ? deze set is zowel van SKF, als van Gates niet meer leverbaar, en het ligt nergens meer als oude voorraad ...
Er is dus nu een SKF setje onderweg vanuit Italië, maar dat verklaart wel waarom deze distributie set uit 4 verschillende merken bestond...
Aangezien ik nu toch weer moet wachten ga ik me maar weer focussen met wat dingetjes afwerken en het interieur.
Mijn planning was eigenlijk om eind van de maand te rijden, maar nadat ik eens even een to-do lijstje heb gemaakt, lijkt me dit een vrij fanatieke deadline, we gaan 't meemaken, maar 't wordt wel echt tijd nou !

- 489950858_9533607070039695_5728125885141139872_n.jpg (403.03 KiB) 1549 keer bekeken

- 490242697_9533605873373148_5690213064125292691_n.jpg (99.12 KiB) 1549 keer bekeken
Wordt vervolgd !
