
Pascal's 135i -> F80 M3
- Martijn_bmw
- Berichten: 28375
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooie klussen weer! 

-
- Berichten: 54752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Jemig ik word al moe als ik ernaar kijk.
Pracht info en idd die bussen, merk je stukje meer strak/directheid?
Pracht info en idd die bussen, merk je stukje meer strak/directheid?
- MParallel
- Berichten: 8680
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Dat zijn de leuke updates.
Zonder van die intercooler.
Zonder van die intercooler.
-
Online
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 mei 2023, 00:01
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekker bezig geweest!
Tip wat betreft de audio, koppel de center speaker los wordt het geluid beter van
Tip wat betreft de audio, koppel de center speaker los wordt het geluid beter van

-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: eBike
- Locatie: Amsterdam
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekker bezig weer Pascal!
Nog niet zo'n geluk met intercoolers, kan me iets soortgelijks herinneren met de 135i destijds...
Nog niet zo'n geluk met intercoolers, kan me iets soortgelijks herinneren met de 135i destijds...
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
GKB import heeft de intercooler netjes vervangen. Kudo's voor hun, goed voor elkaar.
Paar weekenden terug de nieuwe intercooler gemonteerd. Is een pak groter dan de originele. Past allemaal net en ik heb een speciaal beugeltje gemaakt voor de carter ventilatie, zodat deze niet tegen de koeler aan schuurt.
Presteert top en vooral onderin de toeren pakt hij sneller op. Merk je goed.
IMG_8147 by pascal , on Flickr
IMG_8149 by pascal , on Flickr
Paar weekenden terug de nieuwe intercooler gemonteerd. Is een pak groter dan de originele. Past allemaal net en ik heb een speciaal beugeltje gemaakt voor de carter ventilatie, zodat deze niet tegen de koeler aan schuurt.
Presteert top en vooral onderin de toeren pakt hij sneller op. Merk je goed.


- jessedehaan
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
- Auto: BMW E46 318i M43
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Wat een gave wagen. Mooi hoe je hem netjes houdt en upgrade. Ik ben ook benieuwd hoe die uniballs in de voorste draagarmen bevallen. Draagarmrubber voor is namelijk de enige plek waar ik het bij m'n eigen E46 niet aandurf ivm NVH. Maar dat is ook een andere ophangingsconstructie.
-
- Berichten: 54752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooie upgrades!
Deze IC past niet onder de motorkap van een F87 denk ik of?
En idd hoe is de feel nu qua sturen etc? En geen geluidjes etc wat Jesse ook vraagt. Je zult er in relatief comfort wel op achteruitgaan?
Deze IC past niet onder de motorkap van een F87 denk ik of?
En idd hoe is de feel nu qua sturen etc? En geen geluidjes etc wat Jesse ook vraagt. Je zult er in relatief comfort wel op achteruitgaan?
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Wat betreft de bussen:
Geen extra geluid in de auto. Bij normaal rijden voel je eigenlijk geen verschil. Heel minimaal misschien met insturen en remmen wat iets responsiever is. Als je heel hard remt of in een bocht gas lift of bij geeft, dan merk je dat hij veel rustiger is in de kont. Ook stuurt hij strakker als je op de auto leunt. Verder totaal geen negatieve andere gevolgen.
Enige wat me opvalt is dat mijn stuur een klein beetje naar links is komen te staan, moet dus nog even naar de uitlijner om alles strak te laten zetten. Denk dat een van de rubbers mogelijk wat uitgezakt is met de tijd waardoor de auto nu in lood staat, maar de uitlijning dus niet meer. Maar wil eerst de stuurkogels vervangen voor ik hem heen breng.
De intercooler, deze past inderdaad alleen op de M3 en M4. Op een M2 competition moet je een stukje van de motorkap wegslijpen aan de binnenkant. Ben daar zelf niet zo'n fan van. Dan is een Garret denk ik een goed alternatief als je een goede koeler wilt. Die is iets lager.
Geen extra geluid in de auto. Bij normaal rijden voel je eigenlijk geen verschil. Heel minimaal misschien met insturen en remmen wat iets responsiever is. Als je heel hard remt of in een bocht gas lift of bij geeft, dan merk je dat hij veel rustiger is in de kont. Ook stuurt hij strakker als je op de auto leunt. Verder totaal geen negatieve andere gevolgen.
Enige wat me opvalt is dat mijn stuur een klein beetje naar links is komen te staan, moet dus nog even naar de uitlijner om alles strak te laten zetten. Denk dat een van de rubbers mogelijk wat uitgezakt is met de tijd waardoor de auto nu in lood staat, maar de uitlijning dus niet meer. Maar wil eerst de stuurkogels vervangen voor ik hem heen breng.
De intercooler, deze past inderdaad alleen op de M3 en M4. Op een M2 competition moet je een stukje van de motorkap wegslijpen aan de binnenkant. Ben daar zelf niet zo'n fan van. Dan is een Garret denk ik een goed alternatief als je een goede koeler wilt. Die is iets lager.