Project HammBal - BMW E82 125i track car

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Marc42
Auto: Te veel

Project HammBal - BMW E82 125i track car

Bericht door Marc42 » 04 jun 2025, 22:09

Mezelf toch maar even dwingen een draadje te maken en zo wat zaken goed bij te houden ipv losse foto's op mijn telefoon. En wie weet vinden sommige van hier het leuk om te volgen.

Project HammBal: een BMW 125i E82 ombouwen tot track car.

Doel: leuke track car maken die een stuk moderner is en betere specs heeft dan mijn huidige E46 330i, rond de 1300kg, makkelijk onder de 2min rijden op Zandvoort, ook goed plezier geeft bij driftsessies, en zeker niet onbelangrijk een beetje lol geeft bij het bouwen. Qua budget verwacht ik rond de €35k incl BTW klaar te zijn, incl aanschaf.

Specs en status basis auto:
  • BMW 125i E82 type, dus de coupe
  • Heeft de fijne N52B30 motor, een van BMWs laatste N/A blokken, en eentje die gretig toeren maakt. Standaard 220pk maar kan na ECU tune naar 130i specs dus 260-270pk.
  • KM-stand van 132.000
  • Komt uit april 2009, dus pre-LCI
  • Karmesin Rot (was geen voorkeur maar valt ook niet tegen)
  • Basic specs, bijv geen navi/scherm, het meeste luxe zijn de verwarmde spiegels
  • Duitse auto, 1 eigenaar met compleet kloppende historie zoals geregistreerd in BMW AIR systeem.
  • Carrosserie is dikke prima op wat puntjes die wat aandacht mogen hebben, niet belangrijk voor een track car maar toch wel fijn.
  • Motorisch zeker wel aandacht nodig, maar niets schokkends en niets dat ik toch al preventief wil gaan vervangen
De auto komt uit Hamm in Duitsland. De verkoper was een bal van een vent, gewoon lastig contact. Dus nu weet je ook waar de projectnaam vandaan komt. 😁

Zaken die zijn aangepakt (ik zal proberen steeds bij te werken):
  • Officieel geïmporteerd naar NL en APK gedaan, dus staat op gele platen. Testen op de weg is gewoon makkelijker dan steeds een track day moeten boeken.
  • Motor: volledige refresh van zaken die typisch kaduuk gaan bij de N52: 2x DISA kleppen, waterpomp en thermostaat, valvotronic motor en pakking, carter pakking, oliefilter pakking, nieuwe olie koeler, carterventilatie membraam, 2x VANOS solenoid, nieuw kleppendesksel incl bouten en pakking, bougies, bobines, inlaatspruitstuk pakkingen, motorsteunen, uitlaatpakkingen.
  • Injen SP1121P air intake
  • beginnende roest aangepakt
  • achterste subframe gezandstraald opnieuw in de poeder coating
  • PowerFlex bussen rondom
  • ST Coilovers ST XTA
  • OS Giken LSD
  • FIA gekeurde rolkooi
Laatst gewijzigd door Marc42 op 10 jun 2025, 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Marc42

Re: Project HammBal - BMW E82 125i track car

Bericht door Marc42 » 04 jun 2025, 22:37

HammBal update: aanschaf

Ik ben al met al een maandje of 2 bezig geweest met uitzoeken watvoor auto ik wilde pakken voor dit nieuwe project. Een BMW 130i was op zich logische keuze, en er is flink wat aanbod. Maar ik heb de coupe altijd mooier gevonden. En toen ik erachter kwam dat dezelfde motor in de 130i en 125i ligt, en dus ook naar 130i specs is te tunen, was dat een flink pluspunt.

Na nog wat verder te zoeken naar zowel de hatchback als de coupe, in NL en Duitsland, kwam ik uiteindelijk deze auto tegen bij een BMW dealer in Duitsland. Hamm is voor mij iets van 2,5u rijden, dus goed te doen. Hij stond daar al zeker 4 maanden te koop, en de prijs was zakkende. Na een belletje en wat info heb ik de AIR output kunnen bekijken. Ik zag goede dingen: al het onderhoud steeds op tijd uitgevoerd, constante hoeveelheid KMs tussen onderhoudsintervallen, en geen gekke dingen. Dus, tijd om te gaan kijken! Telefonisch een afspraak gemaakt voor een bepaalde dag, afgesproken dat we een proefrit kunnen maken, plus even op de brug mogen zetten om aan de onderkant te kijken. En afgesproken dat als de auto goed is ik voor €10.500 zou kopen. Ja hoor, "Ist alles Gut Herr Smeets. Kommen Sie mahl nach uns." Roadtrip! Incl trailer want ik ga dat stuk niet nog een keer rijden als de auto goed blijkt te zijn, maar blegh wat blijft rijden met een lege trailer toch irritant.

Eenmaal aangekomen was het zoeken naar de beste man. Hij was druk. Kregen hem niet te spreken, want druk, en ja hij was druk met die klant en met die klant en met de telefoon en met...pffff. De koffie was wél goed, maar het ontvangst, tja, hartelijk was het niet. Na het kopje koffie maar eens aangedrongen en de sleutels gekregen. De jongste stagiair moest met ons meelopen want alleen mochten we niet. Auto stond op het verst mogelijke terrein van ze.

Inspectie gedaan van een auto die al maanden stil staat, uit 2009 is, maar er verrekte goed uit zag op belangrijke punten. Enige punt, rook uit de motor. Leek wel erg veel op lekkende pakking van kleppendeksel. Prima, want wil ik toch al vervangen. Motor klonk verder helemaal top. Na aandringen in hun lunchtijd op de brug mogen zetten. Zag er goed uit, geen echte roest, netjes verzorgd, maar wél een lekkende olie bende bij de motor. Duidelijk een lekkende pakking van de carterpan. Prima, want wilde ik toch vervangen.

Dan nog even een proefrit, zoals afgesproken. Nou, ja meneer, sorry, we hebben maar 2 platen voor proefritten en die zijn beide in gebruik. Maar u mag wel op het terrein zelf rijden. Ik had alleen maar flashbacks naar Jetcars waar ze dezelfde aanpak hanteren...

Hoe snel kun je op een parkeerterrein van een BMW dealer rijden? Nou best snel kan ik je verzekeren 😆 Geen gekke dingen gemerkt met rijden, gasgeven en remmen. Dus, deal maken.

Na wat gesteggel en tig telefoontjes naar zijn baas de auto meegenomen voor €9500 (die rook en olielekkages vond hij ook niet goed nee). Dus, koop rond nadat we wel eerst nog een uur hebben gewacht op de IBAN overschrijving (trage Duitse banken, en tante Jannie van de administratie was met lunch dus kon niet checken of het al binnen was, ja echt...). Dus auto opladen, en terug naar huis. Thuis eerst maar eens even goed gewassen.
IMG_1713 Large.jpeg
IMG_1713 Large.jpeg (403.24 KiB) 1361 keer bekeken
IMG_1712 Large.jpeg
IMG_1712 Large.jpeg (291.56 KiB) 1361 keer bekeken
IMG_1754 Large.jpeg
IMG_1754 Large.jpeg (384.44 KiB) 1361 keer bekeken
IMG_1730 Large.jpeg
IMG_1730 Large.jpeg (452.15 KiB) 1361 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marc42 op 05 jun 2025, 22:33, 4 keer totaal gewijzigd.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 05 jun 2025, 00:13

Mooie, rooie aankoop en leuk project!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jun 2025, 04:26

Leuk project en leuk om te volgen zulke topics :df:

HSR

Bericht door HSR » 05 jun 2025, 05:26

Oh gaaf project! Wist niet dat je ee 125i voor zo weinig op de kop kan tikken in die Heimat. Is echt een superleuke basis voor een track day autootje.

Marc42

Bericht door Marc42 » 05 jun 2025, 06:44

HammBal update: detail inspectie en motor goodies kopen

Qua volgende stappen wilde ik de auto zo snel mogelijk APK gekeurd hebben voordat ik helemaal los ga met rolkooi etc. Eerste deadline was dus RDW en APK. Ik wilde geen risico nemen op afkeur door overmatige lekkages of iets in die richting, dus eerst maar even motorisch in orde maken. Om dat goed te doen de auto maar eens op de brug gezet in mijn werkplaatsje en alles eens in detail gaan onderzoeken. Met de afdekkappen eraf zie je toch meer.
IMG_1802 Large.jpeg
IMG_1802 Large.jpeg (425.86 KiB) 1255 keer bekeken
IMG_1805 Large.jpeg
IMG_1805 Large.jpeg (354.59 KiB) 1255 keer bekeken
IMG_1771 Large.jpeg
IMG_1771 Large.jpeg (307.99 KiB) 1255 keer bekeken

Ik vind dit altijd wel een grappige stap. Een soort ontdekkingsreis, proberen te achterhalen wat deze auto heeft mee gemaakt. Kijken welke shortcuts vorige monteurs hebben gemaakt. Te weten komen of er nou echt bespaard is op onderhoud. Conclusie bij deze auto: nice nice! Conform wat ik al dacht:
  • Onderhoud lijkt netjes door BMW zelf te zijn gedaan
  • Zaken die los en weer op moment zijn gezet netjes gemarkeerd
  • Vervang onderdelen allemaal BMW eigen onderdelen

Maar in de buurt van de motor werd toch heel goed zichtbaar waarom waarschijnlijk de auto is ingeruild: olie olie olie. Nog steeds de conclusie dat alleen maar kapotte pakkingen zijn. Maar ja, betaal de BMW dealer maar eens om de pakkingen boven en onder te vervangen. Plus het bijwerken van wat carrosserie plekjes, tja dan wordt het duur. Dus dan kun je beter inruilen zal de vorige eigenaar hebben gedacht. Voor hem goed want nieuwe frisse auto, voor mij goed want echt ideale basis voor een leuk projectje 🤘

Met alle kapper eraf zijn de lekkages bij het blok goed te zien.
IMG_1773 Large.jpeg
IMG_1773 Large.jpeg (380.66 KiB) 1255 keer bekeken
IMG_1774 Large.jpeg
IMG_1774 Large.jpeg (402.56 KiB) 1255 keer bekeken

Na een paar uurtjes is de inspectie over had ik een goede lijst van wat er aangeschaft moest worden. Maar, een N52 is nieuw voor mij, dus her en der nog wat onderzoek moeten doen, bijv de lading alu bouten die dit blok heeft betekent eenmalig gebruik en dus nieuw bestellen. Tevens nog wat dingen geleerd over verschillen rondom lucht inlaat en carter ventilatie van de subversies van de N52, ik heb een N52K blijkbaar. Maar leuk om te doen allemaal.

Bestellijstje: 2x DISA kleppen, waterpomp en thermostaat, valvotronic motor en pakking, carter pakking, oliefilter pakking, nieuwe olie koeler (of eigenlijk wartmewisselaar), carterventilatie membraam, 2x VANOS solenoid, nieuw kleppendesksel incl bouten en pakking, bougies, bobines, inlaatspruitstuk pakkingen, motorsteunen, uitlaatpakkingen.

En zo kon het grote shoppen beginnen! Autodoc blijft fantastisch voor OEM/semi-OEM merken, af en toe bijgestaan met de webshops van Offenga en Ekris of de lokale PartsPoint. Paar daagjes wachten (vol ongeduld, vingers jeuken!) en de zaken voor het motorblok waren binnen!
IMG_1800 Large.jpeg
IMG_1800 Large.jpeg (356.8 KiB) 1255 keer bekeken

Bakker
Auto: Megane 3 RS

Bericht door Bakker » 05 jun 2025, 08:21

Mooie plannen! Wordt vast leuk om te volgen :clap:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 05 jun 2025, 08:47

Mooi project! Gaaf kleurtje wel, mag wel op een trackauto!

Erminio

Bericht door Erminio » 05 jun 2025, 09:04

Leuk project en we gaan deze zeker volgen.

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 05 jun 2025, 09:21

Ha, mooi dat je er een topic voor maakt! Lekker lage kilometerstand voor dat geld, en dat hij wat kaal is qua opties maakt natuurlijk voor een trackcar niet uit. Wel makkelijk om een standaard bumpertje erop te kunnen schroeven ipv M-bumpers bij wat schade bijv.

Fijne werkplaats trouwens!

'Leuk' te zien dat een N52 met 132K km dus net zo veel olie lekt als mijne met 312K km :mrgreen:

Ik heb op mijn E82 de software upgrade van de DME naar 130i spec zelf gedaan, o.a. met gebruik van volgende fora/expertise;

https://www.e90post.com/forums/showthre ... 8&page=109
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1736657
https://www.bimmerlabs.com/help#winkfp

Marc42

Bericht door Marc42 » 05 jun 2025, 12:20

Camiel schreef: 05 jun 2025, 09:21 Fijne werkplaats trouwens!
Ja heel blij mee!
Camiel schreef: 05 jun 2025, 09:21 Ik heb op mijn E82 de software upgrade van de DME naar 130i spec zelf gedaan, o.a. met gebruik van volgende fora/expertise;

https://www.e90post.com/forums/showthre ... 8&page=109
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1736657
https://www.bimmerlabs.com/help#winkfp
Oh dit is interessant 🤔 Ga ik me eens in verdiepen. Dank voor de tip en links!

Rolf205

Bericht door Rolf205 » 05 jun 2025, 13:30

Camiel schreef: 05 jun 2025, 09:21
'Leuk' te zien dat een N52 met 132K km dus net zo veel olie lekt als mijne met 312K km :mrgreen:
Ik vind het ook wel bizar veel bij zo'n kmstand voor een German engineered premium brand.... :peace:

Wel een mooie basis voor een trackday car!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 05 jun 2025, 14:34

Ik moest lachen om die naam... autoverkopers blijven soms ook echt gewoon autoverkopers! Fijn dat de basis in orde lijkt te zijn.

Dimitri
Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe

Bericht door Dimitri » 05 jun 2025, 15:49

Heel leuk project! Scherpe prijs, en gaaf zo'n rooie! Hoe ver ga je het interieur leegtrekken?

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 05 jun 2025, 19:38

Marc42 schreef: 04 jun 2025, 22:09 De auto komt uit Hamm in Duitsland. De verkoper was een bal van een vent, gewoon lastig contact. Dus nu weet je ook waar de projectnaam vandaan komt. 😁
:lol:

Mooi projectje zo, mooie basis. Deze ga ik volgen. Succes!

Marc42

Bericht door Marc42 » 05 jun 2025, 20:32

Dimitri schreef: 05 jun 2025, 15:49 Heel leuk project! Scherpe prijs, en gaaf zo'n rooie! Hoe ver ga je het interieur leegtrekken?
Héél erg leeg 😎

Leuk zoveel positieve reacties te lezen! Ik zal snel weer wat updates typen (ik ben stiekem al flink wat verder dus heb nog wel wat in te halen).

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 05 jun 2025, 20:55

Deze HammBal ga ik volgen :)

Marc42

Bericht door Marc42 » 05 jun 2025, 21:55

HammBal update: motor opfrissen - deel 1 de bovenkant

Tijd om aan de slag te gaan met het opfrissen van de motor! Het doel is preventief aanpakken van N52 kwaaltjes, en natuurlijk de olielekkages. Opgesplitst in 2 delen omdat phpbb moeite heeft met meer dan 6 plaatjes in een post?

Enfin, de bovenkant: eerst maar eens wat zaken van het blok losgehaald. Ook altijd wel benieuwd wat je hier aantreft en hoe het uitziet! Ik ben positief verrast aangezien het er allemaal wel ok uit ziet. Via wat youtube video's was ik al gewaarschuwd over de dradenboel rondom het inlaatspruitstuk, maar holy crap wat zitten daar veel draden, én wat zitten ze op onmogelijk plaatsen. Zwaar respect voor monteurs die dit dagelijks doen. Ik hoop dat ze minder vloeken dan dat ik moest doen...
Op het plaatje hier zie je iets van 7(?) electro kabels die naar allemaal DISA klepjes en andere dingetjes in het spruitstuk gaan.
IMG_1813 Large.jpeg
IMG_1813 Large.jpeg (343.54 KiB) 816 keer bekeken
EN DIE ZITTEN DUS OOK OP ONMOGELIJKE PLEKKEN zoals je hier op de foto van de binnenkant van het spruitstuk ziet - ik bedoel de kant tussen spruitstuk en blok.
IMG_1816 Large.jpeg
IMG_1816 Large.jpeg (296.52 KiB) 816 keer bekeken

Eraf ging het makkelijk, terug wat lastig omdat een aantal van de carter ventilatie kabels qua lengte exact zijn, en ze van die irritante plastic drukringen hebben. Man man man, ik zal wel te weinig kracht in mijn vingers hebben, of nog niet de juiste techniek weten of zo, maar dit was gewoon niet leuk. "lekker met de handjes werken zeggen ze dan"😭

OK, genoeg geklaagd. Na een tijdje ligt het er dus zo bij.
IMG_1836 Large.jpeg
IMG_1836 Large.jpeg (414.81 KiB) 816 keer bekeken
Eindelijk wat ruimte om te werken.

En dan door naar de bovenkant van het blok zelf. Hier flink aan de slag gegaan. Eerst kleppendeksel eraf, en gezien dat het wel meevalt met de aangekoekte olie en smurrie.
IMG_1838 Large.jpeg
IMG_1838 Large.jpeg (457.33 KiB) 816 keer bekeken
Op de randen goed schoongemaakt voor het nieuwe kleppendeksel. Hier was trouwens goed te zien waar de pakking exact lekte.

Die kleppendeksels maakt BMW dus van plastic, en je raadt het al dat scheurt na een tijdje. Dus, gewoon preventief vervangen. Tevens de valvotronic motor vervangen (bekende kwaal), en alvast de VANOS solenoids vervangen. En natuurlijk bobines en bougies. Volgens mij nog wel meer gedaan, maar het is al een tijdje geleden en kan het niet allemaal goed terugvinden.

Ook nog even de oliekoeler vervangen, en direct de pakking van het oliefilterhuis. Was wel nodig zoals je ziet.
IMG_1827 Large.jpeg
IMG_1827 Large.jpeg (289.24 KiB) 816 keer bekeken
Paar uurtjes werk al met al, en het kon allemaal weer dicht. Als kers op de taart heb ik direct de nieuwe luchtfilter geplaatst: een Injen SP1121P. Volgens de youtube video's zou het net wat lekkerder moeten klinken - en dat kan ik bevestigen 🤘
IMG_1883 Large.jpeg
IMG_1883 Large.jpeg (383.43 KiB) 816 keer bekeken
Bovenkant klaar, tijd voor de onderkant.

Marc42

Bericht door Marc42 » 05 jun 2025, 22:30

HammBal update: motor opfrissen - deel 2 de onderkant

Boven klaar, nu naar onder. Ook hier is weer de aanpak het oplossen van typische N52 kwaaltjes, en het oplossen van de olielekkage.

Dus, aan bovenkant motor steunen want het subframe onder gaat los. Nou denk je dat al die BMW blokken dezelfde maat haak gebruiken om het blok op te hangen (is gewoon het sleepoog hoor), en dat doen ze volgens mij ook. Alleen de breedte van de ruimte eromheen is dus anders per blok. Hammbal kwam zonder eigen sleepoog. Eerste keus was het race sleepoog van mijn e46 track car te gebruiken. Past dus niet want net een paar mm te brede schacht. I'm looking at you LTEC! 😡 Gelukkig stond mijn 1M nu naast me in de werkplaats dus kon ik het sleepoog van die even gebruiken 👌
IMG_1858 Large.jpeg
IMG_1858 Large.jpeg (360.09 KiB) 774 keer bekeken
Daarna subframe laten zakken en dan kun je overal goed bij aan de onderkant.
IMG_1860 Large.jpeg
IMG_1860 Large.jpeg (373.29 KiB) 774 keer bekeken
OK, tijd om de schade bekijken: echt overal olie.
IMG_1862 Large.jpeg
IMG_1862 Large.jpeg (294.71 KiB) 774 keer bekeken
De zwaartekracht zorgt er natuurlijk voor dat de lekkage van boven ook hieronder te zien was. Maar bij het losmaken van de carterpan was wel duidelijk watvoor fail die pakking was. Ik zou het terug kunnen zoeken in de onderhoudshistorie of/wanneer die voor het laatste gewisseld is, maar dat maakt niet uit want hij moet toch worden vervangen. Met de pan eraf even goed naar de onder/binnenkant van het blok gekeken. De vorige bestuurder heeft de olielekkages goed gecompenseerd met veelvuldig olie bijvullen want het ziet er echt allemaal keurig uit. Tevens van het moment gebruik gemaakt om nieuwe motorsteunen te plaatsen, en dan uiteraard met PowerFlex inserts.
IMG_1871 Large.jpeg
IMG_1871 Large.jpeg (274.55 KiB) 774 keer bekeken

Twee grote taken wachten hier nog: 1) carterpan schoonmaken, 2) vervangen waterpomp en thermostaat.

De carterpan is goed aangepakt met rem reiniger, en dat was wel nodig.
IMG_1865 Large.jpeg
IMG_1865 Large.jpeg (377.54 KiB) 774 keer bekeken
IMG_1869 Large.jpeg
IMG_1869 Large.jpeg (316.51 KiB) 774 keer bekeken
Hier is denk ik wel een uur aan besteed. (nee hier geen grappen over die 'fabrieksnieuw' grappenmaker, maar de gedachte kwam me geregeld naar boven toen ik hier mee bezig was...)

Door naar de waterpomp en thermostaat. Die zitten aan elkaar vast en uiteraard nog wat slangen overal. Is het iemand ooit gelukt om dit te demonteren zonder alsnog een klots koelvloeistof over je heen te krijgen?! Nou mij niet. Altijd zit er nog ergens in een slangetje iets dat z'n weg weet te vinden in je t-shirt HOE DAN!?! Enfin, het vervangen zelf is simpel bolt off bolt on. Let alleen wel op dat het alu bouten zijn en dus voor eenmalig gebruik zijn.

Zaken die niet zijn gedaan omdat ik het niet nodig achtte vanwege leeftijd, KM-stand of hoe het eruit zag: koppakking, excentrische as, drijfstanglagers, distributieriem, dynamo, luchtmassameter, brandstoffilter. Die laatste is noemenswaardig want die had ik dus wél preventief besteld maar die zit er dus niét op. Wat?! Ja idd, vanaf deze generatie vindt BMW dat bij een aantal uitleveringslanden de benzine goed genoeg is en niet meer hoeft te worden gefilterd (zeg ik half vragend).

Tijd om te starten....en het beestje loopt als een zonnetje 😎
Laatst gewijzigd door Marc42 op 06 jun 2025, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jun 2025, 05:30

Heerlijke update weer! Leuk met humor geschreven en herkenbare klus frustraties :lol:
Lekker fris weer zo :D

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2025, 08:39

Fraaie 125 zo in het rood, voor een nette prijs opgepikt en gaaf dat je hem zo goed/netjes aanpakt.

Aan de andere kant schande voor BMW toch dat zo een relatief jonge auto al zoveel shit heeft boven en onderop het blok.

Dimitri
Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe

Bericht door Dimitri » 06 jun 2025, 09:53

Lekker zeg, even zo'n blok helemaal fris maken. Drijfstanglagers zou ik zeker niet doen bij die km-stand. Heb de mijne preventief bij 270k gedaan en die konden nog wel even mee. Dynamo en LMM merk je vanzelf wel als ze gaan. ;)

Ziet eruit als een fijne werkplaats zo trouwens!

BartMS
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i

Bericht door BartMS » 06 jun 2025, 12:07

Brandstof filter zit aan de pomp die in je tank zit. Dus hij heeft het wel maar op een kut plek ;) zou "LIFETIME" goed moeten zijn volgens BMW....

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 06 jun 2025, 12:28

Nice

Marc42

Bericht door Marc42 » 07 jun 2025, 10:21

BartMS schreef: 06 jun 2025, 12:07 Brandstof filter zit aan de pomp die in je tank zit. Dus hij heeft het wel maar op een kut plek ;) zou "LIFETIME" goed moeten zijn volgens BMW....
Ja dat is een goede! Ik ben hier zelf in de fout gegaan denk ik. Ik *dacht* destijds bij realoem.com toch echt een filter te hebben gezien voor dit model. Maar als ik nu daar zoek dan zie ik niets. En wat ik heb besteld is qua parts nr ook echt wat anders dan wat ik onder mijn e46 heb. En om het nog aparter te maken: legio youtube filmpjes van mensen met 1 series die het filter vervangen dat ik heb gekocht en dus onderzijde auto onder de bestuurder zit. Wellicht een verschil tussen de hatchback en de coupe of zo.

Plaats reactie