Zoals in het verkoop topic al te lezen was moest de i3s plaats maken voor iets ruimers. Toen we de I3s kochten vorig jaar wisten we niet dat er nog geen jaar later een gezonde jongen ter wereld zou komen. Hij is nu druk om zijn grote zus te helpen ons te beroven van de nodige slaap
Met een leeftijdsverschil van 1.5 jaar moet er nog lang veel mee, stoeltjes nemen veel ruimte in en af en toe moet onze hond ook mee. Alles is overwogen andere kinderwagen stoeltjes you name it. Maar de conclusie was iets groters is echt nodig als 2e auto, ook omdat ik niet in de i3s paste met een stoeltje achter mij. Met de zakelijke auto worden de meeste km's gemaakt gezien daar toch bijtelling voor afgetikt wordt, maar je wil altijd weg kunnen ongeacht welke auto er thuis is.
Lijstje met wensen:
Ruim
Panorama dak
Leer
Geheugen voor bestuurdersstoel
Goede audio
2 jaar garantie
Niet ouder als 6 jaar
Max 100 kkm
Elektrisch met minimaal 400km wltp
DF budget verdubbelaar ingezet max -> 40k
Van alles is de revue gepasseerd Mustang Mach-E GT, Abarth 600e (super gaaf maar veel te klein), Kia PV5, Audi E-tron, EQC-400 en BMW iX.
Uiteindelijk is na wat overwegingen de keus gevallen op een iX, let the search begin. Met 40k zoek je onder in de markt en dat geeft wat uitdagingen. Dealer is eigenlijk te duur autobedrijven geven max een jaar garantie. Aanbod is beperkt als je geen zwart exemplaar wil.
Af en toe kwam er een iX binnen budget online maar ze waren snel verkocht of we kwamen er niet uit met de verkopende partij. Inmiddels hadden we besloten de i3s alvast te koop te zetten met het idee het duurt echt wel even voordat die verkocht is.
Tot er afgelopen zaterdag einde van de middag bij Ekris Heerlen een iX online kwam. De advertentie had nog geen foto's maar uit de optielijst was op te maken dat het redelijk is wat we zochten. Meteen via de website contact opgenomen (was al na sluitingstijd), tot mijn verbazing kreeg ik zondagmorgen antwoord van de verkoper dat er veel interesse was voor de auto maar dat hij maandag contact op zou nemen. Maandagochtend goed gesprek gehad en gezegd dat we alles even op een rijtje wilden zetten, en dat ik einde van dag zou laten weten of we hem kochten. Tegelijkertijd was er veel interesse voor de i3s niet allemaal even serieus maar best wat serieuze leads. Nog geen 24h later was hij al weg. Inmiddels was het koopcontract van de iX getekend onder voorbehoud van bezichtiging een proefrit.
Gisteren afgedaald naar Zuid-Limburg voor de proefrit, die is ons goed bevallen auto is best groot maar voel niet zo aan. Ze moest even wennen na de i3s maar na en paar km voelde het al goed. Moeten wel wat puntjes gedaan worden voor de aflevering maar omdat het een Premium selectie auto is heb je daar geen discussie of onderhandeling voor nodig. Verwachte aflevering over een week of 3, nu even tijdelijk 1 auto. Met zwangerschapsverlof en wat flexibiliteit overleven we dat wel.
Dit is hem geworden een iX Xdrive40 in Sophistograu brillianteffect metallic met een suite castanea interieur staat er chic moet ik zeggen. Auto is aardig aangekleed met extra's, de optielijst ga ik nog even opvragen.