dat verdient naar mijn inziens wel een ''mijn auto draadje''
We waren opzoek naar een betrouwbare km vreter liefst een BMW E46 325i/330i touring of een V70 T-5 om op gas te zetten en gewoon lekker mee te rijden. Helaas viel de E46 af kon niks vinden wat qua opties en km in ons budget paste. Ook de V70 kon ik maar geen geschikte vinden. Budget was niet heel ruim +-5k dat helpt niet mee als je dit soort auto's zoekt, veel achterstallig onderhoud, uitgeleefd, teruggedraaide tellers of schade en combinatie van deze factoren kwam ook wel eens voor helaas.
Na de zoveelste teleurstelling zei mijn vriendin op de terugweg is een Saab niet wat. Nooit echt serieus over nagedacht dus gelijk marktplaats aangeslingerd (de nood voor een dagelijkse auto was vrij groot op dat moment).
Sorteer prijs laag hoog

de foto bracht ook niet veel duidelijkheid, bij de uitgang van de wasstraat genomen.
Heb er toch maar een mail aan gewaagt.
Kon twee dagen later op zaterdag ochtend langs komen, met de mededeling dat de auto technisch zeer goed was maar optisch niet echt meer. Maar wat kan je verwachten voor 1000 euro. Bij de bezichtiging viel het me alles mee was hun 3e auto kinderen waren allang het huis uit 2 lease Volvo's voor de deur MAW de Saab was overbodig geworden. De verkoper was al 31 jaar lid van de Saab club en liet al het onderhoud door de Saab dealer (ja ze zijn er nog) uitvoeren zelfs de apk's. Hij bleek de 2e eigenaar te zijn en het onderhoudsboekje was keurig afgestempeld met de facturen erbij, de laatste jaren kwam er maar 3000 km per jaar bij maar bij elke APK wel een olie en filter wissel.
Uiteindelijk na een korte onderhandeling de auto voor 900,- gekocht met een winterbanden set op originele Saab velgen.
Om te kijken of de auto een beetje betrouwbaar was heb ik een tank benzine leeg gereden, tot mijn verbazing geen centje pijn. Afspraak gemaakt met de LPG installateur voor de inbouw. Zelf de auto nog een grote beurt gegeven, toen kon het kilometer vreten beginnen.
Wat heb ik nou gekocht:
Saab 9-3 OG 5-deurs met 230k km ervaring
belangrijkste optie climate control cruise control
2.0 LPT 154 pk inmiddels iets meer
handbak
Nu bijna een jaar en 30k km's verder heb ik er wel iets aan gedaan om het iets minder op een pijprokende opa mobiel te laten lijken.
Bilstein B8 schokdempers met H&R veren
JT- superflow 3'' downpipe met catback
BBS RK 17''
T-7 crossflow intercooler ombouw
chinese boost meter voor weinig
Hondenrek

Elektrisch verstelbaar en verwarmd lederen Viggen interieur + lederen sportstuur
Stage 3 software zou ongeveer 260 -265 pk en 390 - 430 nm moeten hebben, snel zat voor het onderstel in ieder geval (bijnaam van de auto is doodskist

En ja die toevoegingen zijn meer waard als de auto maar moet er nog even mee doen dus kan het afschrijven over meerdere jaren.