Corvette C5 5.7 en een ander GM product
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Corvette C5 5.7 en een ander GM product
Na wat impulsief gekochte auto's en auto's die ik maar kort heb gereden nu toch al een jaar dezelfde auto voor ww-verkeer.
dat verdient naar mijn inziens wel een ''mijn auto draadje''
We waren opzoek naar een betrouwbare km vreter liefst een BMW E46 325i/330i touring of een V70 T-5 om op gas te zetten en gewoon lekker mee te rijden. Helaas viel de E46 af kon niks vinden wat qua opties en km in ons budget paste. Ook de V70 kon ik maar geen geschikte vinden. Budget was niet heel ruim +-5k dat helpt niet mee als je dit soort auto's zoekt, veel achterstallig onderhoud, uitgeleefd, teruggedraaide tellers of schade en combinatie van deze factoren kwam ook wel eens voor helaas.
Na de zoveelste teleurstelling zei mijn vriendin op de terugweg is een Saab niet wat. Nooit echt serieus over nagedacht dus gelijk marktplaats aangeslingerd (de nood voor een dagelijkse auto was vrij groot op dat moment).
Sorteer prijs laag hoog en daar stond hij of zij. De advertentie was kort en bondig ''goede auto voor meer informatie stuur een email''
de foto bracht ook niet veel duidelijkheid, bij de uitgang van de wasstraat genomen.
Heb er toch maar een mail aan gewaagt.
Kon twee dagen later op zaterdag ochtend langs komen, met de mededeling dat de auto technisch zeer goed was maar optisch niet echt meer. Maar wat kan je verwachten voor 1000 euro. Bij de bezichtiging viel het me alles mee was hun 3e auto kinderen waren allang het huis uit 2 lease Volvo's voor de deur MAW de Saab was overbodig geworden. De verkoper was al 31 jaar lid van de Saab club en liet al het onderhoud door de Saab dealer (ja ze zijn er nog) uitvoeren zelfs de apk's. Hij bleek de 2e eigenaar te zijn en het onderhoudsboekje was keurig afgestempeld met de facturen erbij, de laatste jaren kwam er maar 3000 km per jaar bij maar bij elke APK wel een olie en filter wissel.
Uiteindelijk na een korte onderhandeling de auto voor 900,- gekocht met een winterbanden set op originele Saab velgen.
Om te kijken of de auto een beetje betrouwbaar was heb ik een tank benzine leeg gereden, tot mijn verbazing geen centje pijn. Afspraak gemaakt met de LPG installateur voor de inbouw. Zelf de auto nog een grote beurt gegeven, toen kon het kilometer vreten beginnen.
Wat heb ik nou gekocht:
Saab 9-3 OG 5-deurs met 230k km ervaring
belangrijkste optie climate control cruise control
2.0 LPT 154 pk inmiddels iets meer
handbak
Nu bijna een jaar en 30k km's verder heb ik er wel iets aan gedaan om het iets minder op een pijprokende opa mobiel te laten lijken.
Bilstein B8 schokdempers met H&R veren
JT- superflow 3'' downpipe met catback
BBS RK 17''
T-7 crossflow intercooler ombouw
chinese boost meter voor weinig
Hondenrek
Elektrisch verstelbaar en verwarmd lederen Viggen interieur + lederen sportstuur
Stage 3 software zou ongeveer 260 -265 pk en 390 - 430 nm moeten hebben, snel zat voor het onderstel in ieder geval (bijnaam van de auto is doodskist )
En ja die toevoegingen zijn meer waard als de auto maar moet er nog even mee doen dus kan het afschrijven over meerdere jaren.
dat verdient naar mijn inziens wel een ''mijn auto draadje''
We waren opzoek naar een betrouwbare km vreter liefst een BMW E46 325i/330i touring of een V70 T-5 om op gas te zetten en gewoon lekker mee te rijden. Helaas viel de E46 af kon niks vinden wat qua opties en km in ons budget paste. Ook de V70 kon ik maar geen geschikte vinden. Budget was niet heel ruim +-5k dat helpt niet mee als je dit soort auto's zoekt, veel achterstallig onderhoud, uitgeleefd, teruggedraaide tellers of schade en combinatie van deze factoren kwam ook wel eens voor helaas.
Na de zoveelste teleurstelling zei mijn vriendin op de terugweg is een Saab niet wat. Nooit echt serieus over nagedacht dus gelijk marktplaats aangeslingerd (de nood voor een dagelijkse auto was vrij groot op dat moment).
Sorteer prijs laag hoog en daar stond hij of zij. De advertentie was kort en bondig ''goede auto voor meer informatie stuur een email''
de foto bracht ook niet veel duidelijkheid, bij de uitgang van de wasstraat genomen.
Heb er toch maar een mail aan gewaagt.
Kon twee dagen later op zaterdag ochtend langs komen, met de mededeling dat de auto technisch zeer goed was maar optisch niet echt meer. Maar wat kan je verwachten voor 1000 euro. Bij de bezichtiging viel het me alles mee was hun 3e auto kinderen waren allang het huis uit 2 lease Volvo's voor de deur MAW de Saab was overbodig geworden. De verkoper was al 31 jaar lid van de Saab club en liet al het onderhoud door de Saab dealer (ja ze zijn er nog) uitvoeren zelfs de apk's. Hij bleek de 2e eigenaar te zijn en het onderhoudsboekje was keurig afgestempeld met de facturen erbij, de laatste jaren kwam er maar 3000 km per jaar bij maar bij elke APK wel een olie en filter wissel.
Uiteindelijk na een korte onderhandeling de auto voor 900,- gekocht met een winterbanden set op originele Saab velgen.
Om te kijken of de auto een beetje betrouwbaar was heb ik een tank benzine leeg gereden, tot mijn verbazing geen centje pijn. Afspraak gemaakt met de LPG installateur voor de inbouw. Zelf de auto nog een grote beurt gegeven, toen kon het kilometer vreten beginnen.
Wat heb ik nou gekocht:
Saab 9-3 OG 5-deurs met 230k km ervaring
belangrijkste optie climate control cruise control
2.0 LPT 154 pk inmiddels iets meer
handbak
Nu bijna een jaar en 30k km's verder heb ik er wel iets aan gedaan om het iets minder op een pijprokende opa mobiel te laten lijken.
Bilstein B8 schokdempers met H&R veren
JT- superflow 3'' downpipe met catback
BBS RK 17''
T-7 crossflow intercooler ombouw
chinese boost meter voor weinig
Hondenrek
Elektrisch verstelbaar en verwarmd lederen Viggen interieur + lederen sportstuur
Stage 3 software zou ongeveer 260 -265 pk en 390 - 430 nm moeten hebben, snel zat voor het onderstel in ieder geval (bijnaam van de auto is doodskist )
En ja die toevoegingen zijn meer waard als de auto maar moet er nog even mee doen dus kan het afschrijven over meerdere jaren.
Laatst gewijzigd door MVB op 03 jun 2024, 16:52, 31 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Zweedse Vectra......
Leuk!
Heb je een T5 of een T7? En stage 3 is met een TD04?
Heb je een T5 of een T7? En stage 3 is met een TD04?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Zweedse Vectra......
Haha, tof verhaal en dit is toch gewoon een geweldige bak voor 900 euro, en ook nog ens met een zeer prettige historie!
Knap gevonden.
Knap gevonden.
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
T5 met originele gerrit (die heeft het momenteel heel zwaar op 1.3 bar)EvdP schreef:Leuk!
Heb je een T5 of een T7? En stage 3 is met een TD04?
De bottleneck zit hem in de intercooler de inlaat temp is eigenlijk te hoog bij vollast.
Zou eigenlijk een full alu intercooler op moeten.
Soms heb je wel eens mazzel, komende jaren moeten de financiën even richting verstandige dingen dus ik hoop dat ik er nog 5 jaar mee kan doen zonder al te veel problemen.///Joost schreef:Haha, tof verhaal en dit is toch gewoon een geweldige bak voor 900 euro, en ook nog ens met een zeer prettige historie!
Knap gevonden.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Zweedse Vectra......
T5 doet het beter dan een T7 met de Garret. Zit er al een andere (nieuwe) turbo op of gaan ze op de T5 niet zo snel stuk? Was volgens mij een andere Garret dan die op de T7 maar dat weet ik niet zeker. Het zijn wel erg fijne blokken. Ik vond alleen de wegligging van de 9-3 naatje.
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
De T5 gebruikt een Garrett T25 en de T7 een Garrett GT17 die is idd een stuk minder robuust. Ook is het T7 blok zelf al een stuk minder van kwaliteit helaas. daarin tegen is het motormanagement wel een stuk moderner bij de T7EvdP schreef:T5 doet het beter dan een T7 met de Garret. Zit er al een andere (nieuwe) turbo op of gaan ze op de T5 niet zo snel stuk? Was volgens mij een andere Garret dan die op de T7 maar dat weet ik niet zeker. Het zijn wel erg fijne blokken. Ik vond alleen de wegligging van de 9-3 naatje.
Wegligging is idd niet echt van BMW niveau idd(vandaar de naam doodskist), de nieuwe dempers en veren helpen al een hele hoop. Volgend jaar wil ik weer wat aanpassingen aan het onderstel doen zoals steeringrack brace en PU rubbers.
- Ferdi
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Zweedse Vectra......
Tof gevonden voor dat bedrag!
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Zweedse Vectra......
Voor het geld zijn het verschrikkelijk goede auto's. Kost niet veel, maar is erg degelijk en tjoenbaar.
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
Vanmorgen bij de LPG boer geweest, nu ook het volle vermogen op gas
Winterbanden hebben er moeite mee nu, dus voorlopig genoeg vermogen.
Winterbanden hebben er moeite mee nu, dus voorlopig genoeg vermogen.
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
*kuch* Het stof hier maar eens afblazen.
Jaar geleden dat ik hier wat neer gezet heb, blijkbaar toch een goede auto gekocht
Dit jaar best druk geweest ander huis gekocht veel naar het buitenland voor het werk dus eigenlijk, niks aan de auto gedaan behalve 2x olie verversen. Met kerst wat meer vrij dus moet er even grondig geklust worden aan de Saab.
Wat moet er gebeuren:
- Rem upgrade voorzijde naar 308mm
- Rem vloeistof verversen
- Versnellingsbak olie verversen
- Nieuwe draagarmen voor
- grote beurt met de complete multiriemmeuk spanner en looprollen
Doordat ik naar 308mm remmen ga passen mijn 15'' winter wielen niet meer. Dus een niet al te lelijk 17'' setje gekocht met Vredestein winterbanden. Helaas merk je wel dat deze velgen een stuk zwaarder zijn als de gesmede BBS RK zomer set.
20171127_183728 by MarkJan van Blokland, on Flickr
De misses rijd nog steeds rond in een Golf IV 1.6 aut, maar roep inmiddels al een paar maanden dat ze iets vlotters wil en dan vooral goed sturend. Het mag niet te zwaar zijn en te groot maw kleiner als een Golf IV. Zelf kom ik elke keer op een Yaris T-Sport 1.5 of een Mazda 2 1.5 GT-M.
Heeft iemand hier nog goede tips wbt een Yaris of Mazda? Andere suggestie zijn ook welkom.
Jaar geleden dat ik hier wat neer gezet heb, blijkbaar toch een goede auto gekocht
Dit jaar best druk geweest ander huis gekocht veel naar het buitenland voor het werk dus eigenlijk, niks aan de auto gedaan behalve 2x olie verversen. Met kerst wat meer vrij dus moet er even grondig geklust worden aan de Saab.
Wat moet er gebeuren:
- Rem upgrade voorzijde naar 308mm
- Rem vloeistof verversen
- Versnellingsbak olie verversen
- Nieuwe draagarmen voor
- grote beurt met de complete multiriemmeuk spanner en looprollen
Doordat ik naar 308mm remmen ga passen mijn 15'' winter wielen niet meer. Dus een niet al te lelijk 17'' setje gekocht met Vredestein winterbanden. Helaas merk je wel dat deze velgen een stuk zwaarder zijn als de gesmede BBS RK zomer set.
20171127_183728 by MarkJan van Blokland, on Flickr
De misses rijd nog steeds rond in een Golf IV 1.6 aut, maar roep inmiddels al een paar maanden dat ze iets vlotters wil en dan vooral goed sturend. Het mag niet te zwaar zijn en te groot maw kleiner als een Golf IV. Zelf kom ik elke keer op een Yaris T-Sport 1.5 of een Mazda 2 1.5 GT-M.
Heeft iemand hier nog goede tips wbt een Yaris of Mazda? Andere suggestie zijn ook welkom.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Zweedse Vectra......
Voor de Mazda2 kun je ook een Ford Fiesta invullen?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Zweedse Vectra......
Ik weet niet of de misses graag doorrijdt, maar dat is met de Mazda 2 een uitdaging. Mijn schoonvader had de zwaarste benzine uitvoering (1.5 GT-M line) en dat was geen snelheidswonder. Hij reed wel erg goed.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Zweedse Vectra......
Tips voor een Yaris? Ik zoek een automaatje voor mijn moeder maar die dingen kosten nog relatief veel omdat het zulk degelijk spul is. Koop een frisse en je zit goed.
- Philipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Zweedse Vectra......
Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
Het model t/m 2008 vind ze niet mooi van buiten en ik vind het materiaal gebruik aan de binnenzijde om te janken. Het model vanaf 2008 is alleen leuk met minimaal een 1.6. En voor een beetje net exemplaar word wel erg veel geld gevraagd vind ik.
Dat ze goed rijden hoor je veel, dat trage is hier 2x genoemd dus die zal dan na een proefrit wel snel afvallen.
Eigenlijk altijd dat wat snellere modellen erg snel worden verwaarloosd.
Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.Philipoo schreef: ↑30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
- JP
- Berichten: 31493
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Zweedse Vectra......
Een Up is geen
- Philipoo
- Berichten: 4175
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Zweedse Vectra......
Dat je er niet in past vind ik vreemd, ik ben 1,96 lang en pas redelijk prima!MJvanBlokland schreef: ↑30 nov 2017, 16:32Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.Philipoo schreef: ↑30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
Qua lengte, wel maar ik zit met m'n schouder tegen de B-stijl en de misses vind hem erg lelijk.Philipoo schreef: ↑30 nov 2017, 21:22Dat je er niet in past vind ik vreemd, ik ben 1,96 lang en pas redelijk prima!MJvanBlokland schreef: ↑30 nov 2017, 16:32Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.Philipoo schreef: ↑30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Zweedse Vectra......
Welke kleur had ie dan?
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra......
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Zweedse Vectra...... Yaris T Sport gekocht
Donderdagavond was er besloten dat er een Yaris T Sport moest komen.
Nu zijn die in nette staat niet echt dik gezaaid, dus ik had er een hard hoofd in dat ik er voor de kerst een zou vinden.
Na alle bekend autosites door te hebben gebladerd hield ik een exemplaar over.
Hij stond te koop bij een Toyota dealer in Tilburg, was keurig geprijsd en is daar nieuw afgeleverd en ook weer als occasion verkocht en nu weer ingeruild. Dat schept toch vertrouwen ook alle beurten zijn door hun uitgevoerd dus een bekende historie.
Zaterdagochtend stonden we om 9 uur s'ochtends voor de deur je kan maar beter de eerste zijn
Rondje om de auto heen gelopen (gelukkig stond hij lekker binnen)verkoper had 2 auto's om af te leveren dus zei ga maar even een uurtje rijden dan praten we verder, zo hoort het Tijdens het rijden niks afwijkend op gemerkt. Rijd goed hangt prima aan het gas en klinkt ''sportief'' lekker kort versnellingsbakje maw goede keus om vroeg op te staan.
Na een korte onderhandeling hebben we hem gekocht en word hij over 2 weken afgeleverd misschien niet de goedkoopste Yaris maar wel een nette.
Wat heb ik gekocht:
- 2005 Yaris T Sport
- 155k gereden
- Wij worden de 3e eigenaar
- 6 maanden garantie (geen idee waarvoor het is toch een Toyota)
- Afgeleverd met een grote beurt en nieuwe APK
- RV scherm en voor bumper worden over gespoten vanwege wat diepe krassen.
- Nieuwe Vredestein Sportrac 5 zitten al onder
plaatjes
20171202_112609[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112559[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112626[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112619[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
Nu zijn die in nette staat niet echt dik gezaaid, dus ik had er een hard hoofd in dat ik er voor de kerst een zou vinden.
Na alle bekend autosites door te hebben gebladerd hield ik een exemplaar over.
Hij stond te koop bij een Toyota dealer in Tilburg, was keurig geprijsd en is daar nieuw afgeleverd en ook weer als occasion verkocht en nu weer ingeruild. Dat schept toch vertrouwen ook alle beurten zijn door hun uitgevoerd dus een bekende historie.
Zaterdagochtend stonden we om 9 uur s'ochtends voor de deur je kan maar beter de eerste zijn
Rondje om de auto heen gelopen (gelukkig stond hij lekker binnen)verkoper had 2 auto's om af te leveren dus zei ga maar even een uurtje rijden dan praten we verder, zo hoort het Tijdens het rijden niks afwijkend op gemerkt. Rijd goed hangt prima aan het gas en klinkt ''sportief'' lekker kort versnellingsbakje maw goede keus om vroeg op te staan.
Na een korte onderhandeling hebben we hem gekocht en word hij over 2 weken afgeleverd misschien niet de goedkoopste Yaris maar wel een nette.
Wat heb ik gekocht:
- 2005 Yaris T Sport
- 155k gereden
- Wij worden de 3e eigenaar
- 6 maanden garantie (geen idee waarvoor het is toch een Toyota)
- Afgeleverd met een grote beurt en nieuwe APK
- RV scherm en voor bumper worden over gespoten vanwege wat diepe krassen.
- Nieuwe Vredestein Sportrac 5 zitten al onder
plaatjes
20171202_112609[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112559[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112626[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
20171202_112619[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Zweedse Vectra...... Yaris T Sport gekocht
Leuke wagentjes, zelf mijn eerste rijbewijskilometers in gemaakt. Lekker pittig blokje en die versnellingsbak is écht kort! Bij 130km/u draait ie gigantisch toeren. Echt een leuke auto!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Djessey, Vanreijmersdal en 23 gasten