ai das inderdaad wel een uitdaging jaJdBn schreef: 12 sep 2024, 02:02 Das de uitdaging, deuren past niets groters in dan een 5”/13cm. Dus een sub(je) om het aan te vullen ontkom je bijna niet aan.
F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v - escalatie!
-
Re: F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v (andermans ellende..)
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Probleem met het uitvallen niet meer naar kunnen kijken, het weer is niet echt cabrioachtig meer en je zult natuurlijk zien dat ie na een nachtje staan prima start...
Intussen wel een radio besteld: Blaupunkt SQR 46. Moet perfect komen te staan in het interieur qua stijl, kwam nu eindelijk een fatsoenlijke aanbeiding tegen want de originele prijs is echt veel te hoog voor wat het is.
Voorbeeldje:

Rest van de audio wil ik samenstellen met Eton componenten, te bginnen met de 13cm instap composet. Als dat niet brengt wat ik zoek wellicht een mini-versterker erbij, en eventueel versterk/sub (hun 10-inch ondiepe woofer heeft slecht 15 liter nodig dus kan een kleine kist worden) in de kofferbak.
Intussen wel een radio besteld: Blaupunkt SQR 46. Moet perfect komen te staan in het interieur qua stijl, kwam nu eindelijk een fatsoenlijke aanbeiding tegen want de originele prijs is echt veel te hoog voor wat het is.
Voorbeeldje:

Rest van de audio wil ik samenstellen met Eton componenten, te bginnen met de 13cm instap composet. Als dat niet brengt wat ik zoek wellicht een mini-versterker erbij, en eventueel versterk/sub (hun 10-inch ondiepe woofer heeft slecht 15 liter nodig dus kan een kleine kist worden) in de kofferbak.
- Martijn_bmw
Blaupunkt SQR 46 das wel een mooie moderne radio met 80-er jaren look indd 

- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Gaaf zeg, die radio moet ik even onthouden voor de rx7 tzt
- Philipoo
Hebben 'm ook in de Strosek van Vincent gezet. Mooi ding, werkt goed!
-
Radio heb ik zitten in mijn E30, DAB is geen hoogvlieger (waarschijnlijk door de beperkte atenne).
Bluetooth en streamen werkt perfect, ook zeer goede kwaliteit om met te bellen.
Micro zit links boven in de A-stijl bij mij.
-
- Auto: Dikke Bmw
Ik heb een Alpine composet gehad. Prachtig vol geluid. Kleine pre amp mag opzich wel.
- JdBn
Goed om te horenArstey schreef: 21 nov 2024, 10:43 Radio heb ik zitten in mijn E30, DAB is geen hoogvlieger (waarschijnlijk door de beperkte atenne).

Ik was vroeger altijd wel fan van Alpine maar heb de laatste jaren niet het idee dat daar nog veel nieuw spul vanaf komt... Ik wil voor een Eton PRA 13 composet gaan die prijs-kwaliteit erg goed moet zijn (HiFi.de test komt uit op 1.2 geloof ik). Als ik dan nog wat power mis misschien een Eton PA4 erbij, die levert ongeveer 110W @ 3ohm (Eton speakers zijn 3ohm, vandaar) en is echt bizar klein: 128x100x45mm. Die krijg ik wel ergens onder het dashboard gefreubelt. Als ik dan nog wat power mis misschien een subwoofer in de kofferbak, maar weet niet of dat zoveel gaat schelen met het dak open..Crookie schreef: 21 nov 2024, 11:14 Ik heb een Alpine composet gehad. Prachtig vol geluid. Kleine pre amp mag opzich wel.
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Je hebt ook de Blaupunkt RC82 Bremen. Die is perfect voor wat mid-jaren ‘90 look interieurs.
- JdBn
En de SQM, welke ze even geleden toegevoegd hebben. Waar de SQR een beetje een mid-80s vibe heeft (die kwam ook oorspronkelijk uit in 1986) is de SQM meer begin-80s (oorspronkelijk uit 1983). Kleur van display is bij deze ook te wijzigen maar van de andere knoppen altijd wit/geel, beetje zoals gloeilampjes zoals het origineel had.
Erg getwijfeld tussen de SQR en SQM, normaal gezien is de SQM wat goedkoper. Kwam toevallig een pre-black-friday deal tegen voor de SQM die hem flink goedkoper maakte dus toen werd de keuze makkelijk.
- Nivek
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Interessant! Die frikandel is van '85, maar origigneel was het zilverkleurig. Als je een hele uitgebreide had zelfs met equlizer
Maar de blaupunkt variant ga ik zeker bekijken

Maar de blaupunkt variant ga ik zeker bekijken

- JdBn
Re: F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v met period correcte radio!
Nou, hij zit erin!
Van

Naar

Dat ziet er visueel een stuk beter uit!
Kwam alleen nog wel wat narigheid tegen…

Kroonsteentjes, in elkaar gedraaide draden met een stukje tape erover, centrale deurvergrendeling (en alarm/startonderbreker? Niet meer proberen te starten eigenlijk) waarvoor kennelijk stroom vanachter de radio weg is geplukt…
Dus ja. Ik bestel binnenkort even een tooltje om ISO stekkers te kunnen unpinnen (ook omdat constante plus en geschakelde plus omgedraaid zit bij VW) en wat krimpkous e.d. dan kan ik het iets netter maken.
Qua dashboard wil ik nu eigenlijk alleen nog de meters onderin vervangen voor nieuwe VDO meters. Voltage / oliedruk / olietemp. Die VDO Vision of International (weet nog niet welke ik moet hebben) hebben ook de optie tot groene verlichting en zien er ook period-correct uit.
Van

Naar

Dat ziet er visueel een stuk beter uit!

Kwam alleen nog wel wat narigheid tegen…

Kroonsteentjes, in elkaar gedraaide draden met een stukje tape erover, centrale deurvergrendeling (en alarm/startonderbreker? Niet meer proberen te starten eigenlijk) waarvoor kennelijk stroom vanachter de radio weg is geplukt…

Dus ja. Ik bestel binnenkort even een tooltje om ISO stekkers te kunnen unpinnen (ook omdat constante plus en geschakelde plus omgedraaid zit bij VW) en wat krimpkous e.d. dan kan ik het iets netter maken.
Qua dashboard wil ik nu eigenlijk alleen nog de meters onderin vervangen voor nieuwe VDO meters. Voltage / oliedruk / olietemp. Die VDO Vision of International (weet nog niet welke ik moet hebben) hebben ook de optie tot groene verlichting en zien er ook period-correct uit.
- Martijn_bmw
Staat mooi idd! En die draden spaghetti van aan elkaar geknoopte bende ken ik nog wel uit mijn e30 tijd idd.
Eerste wat ik zo’n beetje deed na elke aankoop is snoeien in de geprutste bedrading en terug brengen naar origineel
Eerste wat ik zo’n beetje deed na elke aankoop is snoeien in de geprutste bedrading en terug brengen naar origineel

- JdBn
Ja ik had het ook wel een beetje onderschat. Ging er vanuit dat de oude radio ook ISO was en dat het dus een kwestie zou zijn van stekkers eruit en erin. Maar de JVC werkt met een of andere verloopstekker waar dus nog vanalles tussen geknoopt is… Denk dat ik de centrale vergrendeling en alarm er lekker af laat als het geen problemen geeft met starten. Constant knipperen van de alarmlichten als je de deur open doet is ook best irritant, beetje raar systeem. En dan heb ik dat lelijke kastje niet meer nodig aan de sleutelbos.Martijn_bmw schreef: 12 jan 2025, 10:48 Staat mooi idd! En die draden spaghetti van aan elkaar geknoopte bende ken ik nog wel uit mijn e30 tijd idd.
Eerste wat ik zo’n beetje deed na elke aankoop is snoeien in de geprutste bedrading en terug brengen naar origineel![]()
- Martijn_bmw
JdBn schreef: 12 jan 2025, 10:56Ja ik had het ook wel een beetje onderschat. Ging er vanuit dat de oude radio ook ISO was en dat het dus een kwestie zou zijn van stekkers eruit en erin. Maar de JVC werkt met een of andere verloopstekker waar dus nog vanalles tussen geknoopt is… Denk dat ik de centrale vergrendeling en alarm er lekker af laat als het geen problemen geeft met starten. Constant knipperen van de alarmlichten als je de deur open doet is ook best irritant, beetje raar systeem. En dan heb ik dat lelijke kastje niet meer nodig aan de sleutelbos.Martijn_bmw schreef: 12 jan 2025, 10:48 Staat mooi idd! En die draden spaghetti van aan elkaar geknoopte bende ken ik nog wel uit mijn e30 tijd idd.
Eerste wat ik zo’n beetje deed na elke aankoop is snoeien in de geprutste bedrading en terug brengen naar origineel![]()
Ik zou het er idd uithalen, heb in de tijd ook tig aftermarket alarm systemen eruit gesloopt omdat ik 1
OCD de bedrading weer origineel wilde hebben maar minstens zo belangrijk reden 2 die alarmen gaan altijd kapot als je ergens staat en dan kan je niet meer starten / ben je gestrand door je eigen pruts alarm….
- JdBn
Erg leuk… bij toeval in contact gekomen met de zoon van ‘Mr G-lader’ (die de 2.0 conversie heeft uitgevoerd) en met hem een beetje heen en weer gechat. Het blijkt dat zijn pa mijn Cabrio nog kan herinneren
Er is meer gedaan dan alleen de zuigers vervangen, er zit namelijk ook een langere slag (van een 2.0 VW blok neem ik dan aan?) krukas in. In combinatie met het originele blok lijkt me dat ook een hogere compressie geven? Al zal dat ook afhangen van de zuigers die gebruikt zijn.
Hopelijk binnenkort wat meer info, zo ben ik ook benieuwd of er een afgedraaid vliegwiel in zit of niet. Ik vermoed van wel, want de Golf reageert erg vinnig op het gas

Hopelijk binnenkort wat meer info, zo ben ik ook benieuwd of er een afgedraaid vliegwiel in zit of niet. Ik vermoed van wel, want de Golf reageert erg vinnig op het gas

- JdBn
Vandaag nog even achter de middenconsole gespiekt om te bekijken of er nog meer geknutsel te spotten was. Nou, ik werd iig niet teleurgesteld

Middenconsole zelf kreeg ik er niet helemaal uit nog, maar dit is wat mij betreft wel een goed excuus om de boel eens goed door te lopen. Lijkt echt nergens op…

Middenconsole zelf kreeg ik er niet helemaal uit nog, maar dit is wat mij betreft wel een goed excuus om de boel eens goed door te lopen. Lijkt echt nergens op…
- JdBn
Re: F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v - dak kan er weer af!
Dak eraf! Lekker hoor

Zowaar een soort van gepoetst, of eigenlijk hij was nog best schoon en had nog een fles Ultimate Quick Detailer staan dus 10 minuten gespendeerd om er een beetje glans op te krijgen. Zou hem eigenlijk eens een keer goed willen detailen (waar haal je de tijd vandaan met een 2-jarige...) maar voor nu moet dit maar volstaan. Wil wel de bumperlip eens terug goed zwart maken want viel me na het maken van deze foto wel op dat die erg grijs is geworden.
In ieder geval lekker dat het seizoen er weer aan komt

Zowaar een soort van gepoetst, of eigenlijk hij was nog best schoon en had nog een fles Ultimate Quick Detailer staan dus 10 minuten gespendeerd om er een beetje glans op te krijgen. Zou hem eigenlijk eens een keer goed willen detailen (waar haal je de tijd vandaan met een 2-jarige...) maar voor nu moet dit maar volstaan. Wil wel de bumperlip eens terug goed zwart maken want viel me na het maken van deze foto wel op dat die erg grijs is geworden.
In ieder geval lekker dat het seizoen er weer aan komt

- Martijn_bmw
Heerlijk die eerste dagen na een lange winter dakloos rijden 
Blijft een leuke auto zo’n golf I caab zeker in de uitvoering hoe jij hem hebt

Blijft een leuke auto zo’n golf I caab zeker in de uitvoering hoe jij hem hebt
- Martijn M
Staat er mooi bij zo hoor!
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Leuke auto
, ook inmiddels een zeldzaamheid aan t worden denk ik zie ze haast nooit.

- JdBn
Re: F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v - goddamnit!
Sjongejonge zeg.. afgelopen woensdag de Golf maar eens een keer gepakt naar werk. Eerste keer sinds ie een keer random uitviel en pas de volgende dag weer wilde starten, maar had er al een paar keer wat (kortere) ritjes mee gemaakt zonder problemen dus had er wel vertrouwen in.
Heenrit: heerlijk! Paar van mijn favoriete weggetjes binnendoor gepakt en hij liep écht lekker. Echt, meer dan die ~140pk is niet perse nodig. Al lijkt het met nog steeds machtig het ding eens te upgraden met een hetere nokkenas en ITB’s, maar dat is voor ‘ooit’
Op de terugreis begon het.. het getik vanuit het vooronder zoals ik wel vaker gehoord heb bij koude motor. Uitlaatspruitstukpakking. Alleen nu was de motor warm en werd het steeds erger tot het bij thuiskomst zowat leek alsof er helemaal geen uitlaat meer onder zat
Denk dus sowieso de pakking nu echt weg, waarschijnlijk ook wel een tapeind eruit.. maar hij maakt nou zoveel herrie dat het best zou kunnen dat ik ergens overheen ben gereden ofzo en er ergens een gat in zit.
Gaat weer lekker dus zo aan het begin van het cabrio seizoen
Heenrit: heerlijk! Paar van mijn favoriete weggetjes binnendoor gepakt en hij liep écht lekker. Echt, meer dan die ~140pk is niet perse nodig. Al lijkt het met nog steeds machtig het ding eens te upgraden met een hetere nokkenas en ITB’s, maar dat is voor ‘ooit’
Op de terugreis begon het.. het getik vanuit het vooronder zoals ik wel vaker gehoord heb bij koude motor. Uitlaatspruitstukpakking. Alleen nu was de motor warm en werd het steeds erger tot het bij thuiskomst zowat leek alsof er helemaal geen uitlaat meer onder zat

Denk dus sowieso de pakking nu echt weg, waarschijnlijk ook wel een tapeind eruit.. maar hij maakt nou zoveel herrie dat het best zou kunnen dat ik ergens overheen ben gereden ofzo en er ergens een gat in zit.
Gaat weer lekker dus zo aan het begin van het cabrio seizoen

- JdBn
Re: F31 330D - VW mk1 Cabrio 2.0 8v - shit... escalatie?
Nou, maandje later nadat ik de auto in de garage heb gezet en er ff klaar mee was.. Toch maar eens een bedrijf gemaild die motoren reviseert/bouwt aangezien ik het alweer zie gebeuren dat de kop er toch af moet om de tapeinden te fixen. Vandaar onder het mom van "escalatie" (© Djessey
) informeer ik ook maar naar wat er verder mogelijk is. Bij deze motoren schijnt de inlaatkant (in de kop en zeker het inlaatspruitstuk) nogal suboptimaal te zijn en met de wens om *ooit* eens naar ITBs te gaan wellicht interessant om dat nu mee te pakken als de boel toch los moet 

- Martijn M
Ik ben helemaal voor! ITB's in een cabriootje moet feest zijn.
-
'Klinkt goed'
Misschien dat je met een gereviseerde en bewerkte kop i.c.m. een goed inlaatspruitstuk, grote gasklep, (betere) injectie en een open luchtfilter al een heel eind komt. Leuke escalatie in ieder geval
Misschien dat je met een gereviseerde en bewerkte kop i.c.m. een goed inlaatspruitstuk, grote gasklep, (betere) injectie en een open luchtfilter al een heel eind komt. Leuke escalatie in ieder geval