
Dus nog lastiger voor de LM om een paar centen te verdienen, die zullen het echt van de massa moeten hebben.
Onder aan de streep is een nieuwe auto rijden is gewoon een dure grap, maakt niet uit of dat privé of lease is.
De autowaarde en dus boekwaarde daalt over looptijd. Rente kosten moet je dus over gemiddelde investering uitrekenenElise schreef: 23 apr 2025, 19:50 Ik weet wel dat 4% rente van 50k, €2000 is ==> op 4 jaar €8000![]()
Dus nog lastiger voor de LM om een paar centen te verdienen, die zullen het echt van de massa moeten hebben.
Onder aan de streep is een nieuwe auto rijden is gewoon een dure grap, maakt niet uit of dat privé of lease is.
Je betaalt rente over het geld wat je leent, niet over de boekwaarde.Martijn_bmw schreef: 23 apr 2025, 20:15De autowaarde en dus boekwaarde daalt over looptijd. Rente kosten moet je dus over gemiddelde investering uitrekenenElise schreef: 23 apr 2025, 19:50 Ik weet wel dat 4% rente van 50k, €2000 is ==> op 4 jaar €8000![]()
Dus nog lastiger voor de LM om een paar centen te verdienen, die zullen het echt van de massa moeten hebben.
Onder aan de streep is een nieuwe auto rijden is gewoon een dure grap, maakt niet uit of dat privé of lease is.![]()
Je kan ook een Peugeot/Citroen EV hebben waarvan de 220 lader het begeeft binnen 3 jaar en je 4-5000 euro kost.sitechris schreef: 25 mei 2025, 19:55 Laatste verslag van de 2021 VW ID.3. Met recht een onvoldoende als eindcijfer
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... 10-000-km/
Geen slag verkeerd? Wat voor slag maakt ‘ie dan?mark123 schreef: 25 mei 2025, 20:24 Heb er met mijn ioniq 5 inmiddels 90k km op zitten. 1 x opgehaald vanwege de bekende ICCU maar goed geholpen en gratis leenauto. Verder geen slag verkeerd, nog de eerste set banden en met 72kwh accu 460km range deze dagen.
Schandalig slechte review……..sitechris schreef: 25 mei 2025, 19:55 Laatste verslag van de 2021 VW ID.3. Met recht een onvoldoende als eindcijfer
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... 10-000-km/
Jij mist weleens het stukje dat een auto voor de doorsnee figuur gewoon vervoer is.sitechris schreef: 27 mei 2025, 09:12 Met alle respect voor dit soort EV's. Het zal best leuk sturen, maar voor een dagje roadtrippen in bv de Ardennen of Eifel is dit toch totaal ongeschikt? Het zijn allemaal verre van rangetoppers en bij de snellader mag je ook engelengeduld hebben. Bij een sportieve rijstijl heb je met geluk een range van 200 km, maar in de praktijk wat minder omdat het aantal laadpalen in Eifel en Ardennen ook beperkt is. En de reis erheen en weer terug is ook een beproeving van je geduld.
Met andere woorden, als je echt eens er lekker voor wilt gaan zitten, zijn dit soort autootjes totaal ongeschikt. Los van ontbreken van motorgeluid en mss nog de obesitas die je moet afschudden. Een Mini of Alpine zullen vooral als 2e of 3e autootje ingezet worden (boodschappenautootje) maar voor de rest hebben dit soort karretjes weinig toekomst. Op een verstokte leaserijder na die graag voor 45k meer dan 400 pk (MG, Smart Brabus) onder de rechtervoet wil hebben.
Dat gebeurde met de ICE mini / 500 etc toch ook? 98% gekocht als 2de / 3de auto voor MDV als boodschappen auto. Die hebben nog nooit een roadtrip of snelle bocht geziensitechris schreef: 27 mei 2025, 09:12 Met alle respect voor dit soort EV's. Het zal best leuk sturen, maar voor een dagje roadtrippen in bv de Ardennen of Eifel is dit toch totaal ongeschikt? Het zijn allemaal verre van rangetoppers en bij de snellader mag je ook engelengeduld hebben. Bij een sportieve rijstijl heb je met geluk een range van 200 km, maar in de praktijk wat minder omdat het aantal laadpalen in Eifel en Ardennen ook beperkt is. En de reis erheen en weer terug is ook een beproeving van je geduld.
Met andere woorden, als je echt eens er lekker voor wilt gaan zitten, zijn dit soort autootjes totaal ongeschikt. Los van ontbreken van motorgeluid en mss nog de obesitas die je moet afschudden. Een Mini of Alpine zullen vooral als 2e of 3e autootje ingezet worden (boodschappenautootje) maar voor de rest hebben dit soort karretjes weinig toekomst. Op een verstokte leaserijder na die graag voor 45k meer dan 400 pk (MG, Smart Brabus) onder de rechtervoet wil hebben.
Dit.sitechris schreef: 27 mei 2025, 12:58 Klopt, maar als boodschappen- of tweede autootje voldoet de gewone Renault 5 EV of instap-Mini toch ook prima? Scheelt je 10k en het rijdt niet eens zo heel veel minder sportief. Juist de 'hothatch' EV's schieten hun doel imo een beetje voorbij.
Bullshit. Ik had prima een i40 kunnen kopen. De M60 is leuker, punt.Robin schreef: 27 mei 2025, 13:12Dit.sitechris schreef: 27 mei 2025, 12:58 Klopt, maar als boodschappen- of tweede autootje voldoet de gewone Renault 5 EV of instap-Mini toch ook prima? Scheelt je 10k en het rijdt niet eens zo heel veel minder sportief. Juist de 'hothatch' EV's schieten hun doel imo een beetje voorbij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten