Deze had idd ABS en Airbags, ik zocht specifiek naar 1 met ABS, achteraf was dat best overratedRolf205 schreef: 20 mar 2025, 08:51Wat is dit:Kasteel schreef: 18 mar 2025, 14:39 Mijn ex staat toevallig al geruime tijd te koop (top tijd gehad, maar 0 heimwee):
https://www.autotrack.nl/a/subaru-impre ... 9-54090409Ik heb zelf een 555, zonder airbags, airco etc, en kan me niet heugen dat bij hard remmen er iets mee gaat remmen?Zoals u mag verwachten van deze Subaru Impreza is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een noodsituatie? Dan is remmen cruciaal. Daarom heeft deze Subaru Impreza Brake Assist als remondersteuning.
DE Subaru Impreza GTT
- Kasteel
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: DE Subaru Impreza GTT
- Alexsti
- Berichten: 1194
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: DE Subaru Impreza GTT
Had in 1999 ook de GTT zonder ABS airco zo kaal mogelijk dus bij de dealer gehaald.....reden was toen ook een centenkwestie deze was uit m'n hoofd 5.000 gulden goedkoper en ik had toen in die tijd iedere gulden nodig om de auto te kunnen kopen.
In die tijd ook lid van SCN/EM en nog wat clubs en ja bij meetings zag je ze idd. wegrijden met koude blokken in de toerenbegrenzer de witte rook nog uit de uitlaat en slippende koppelingen om 1 week later te zeuren op een forum dat alles stuk was.
Nu zijn de meeste GTT's uit die tijd wel doorgerot op de enkele na die goed verzorgt zijn.
Gelukkig is de WRX STI wat meer roestbestendig....
Droom is toch zo'n 22B of de nieuwe P25 maar dan praat je zo over een paar ton.
In die tijd ook lid van SCN/EM en nog wat clubs en ja bij meetings zag je ze idd. wegrijden met koude blokken in de toerenbegrenzer de witte rook nog uit de uitlaat en slippende koppelingen om 1 week later te zeuren op een forum dat alles stuk was.
Nu zijn de meeste GTT's uit die tijd wel doorgerot op de enkele na die goed verzorgt zijn.
Gelukkig is de WRX STI wat meer roestbestendig....
Droom is toch zo'n 22B of de nieuwe P25 maar dan praat je zo over een paar ton.
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: DE Subaru Impreza GTT
Remmen en Subaru Aalsmeer was een slecht huwelijk haha.
Dat van dat wegrijden na meetings, ik zie NMB en Gerrit Stoel (rip) nog in hun handen wrijven als er weer een de Meern meet aan kwam.
En als je dan eens meeging op een offroad ritje met SCN, dan werd je geband omdat je had gedrift. Dat SCN (door een aantal al vrij snel omgedoopt tot Sjonnie Club nederland) was toen ook een heel zelf gecreerd koningkrijkje met "ereleden" en weet ik al niet wat, dan dacht ik altijd maar "jongens het zijn maar auto's waarvan 99,9999% van de bevolking van vindt dat je volkomen voor lul erin zit", maar ja ze wilden zelf zo speciaal gevonden worden dat ze maar gingen zwaaien als ze elkaar onderweg tegen kwamen. Hilarisch. Extreme Machines was een welkome afwisseling zegmaar
Dat van dat wegrijden na meetings, ik zie NMB en Gerrit Stoel (rip) nog in hun handen wrijven als er weer een de Meern meet aan kwam.
En als je dan eens meeging op een offroad ritje met SCN, dan werd je geband omdat je had gedrift. Dat SCN (door een aantal al vrij snel omgedoopt tot Sjonnie Club nederland) was toen ook een heel zelf gecreerd koningkrijkje met "ereleden" en weet ik al niet wat, dan dacht ik altijd maar "jongens het zijn maar auto's waarvan 99,9999% van de bevolking van vindt dat je volkomen voor lul erin zit", maar ja ze wilden zelf zo speciaal gevonden worden dat ze maar gingen zwaaien als ze elkaar onderweg tegen kwamen. Hilarisch. Extreme Machines was een welkome afwisseling zegmaar
- Andry
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: DE Subaru Impreza GTT
Lancer Evo Club meetings waren de laatste keren niet anders, zeker toen op de meeting launchcontrol/pops'nbang werden geactiveerd. Koude motor en gelijk volle porrie met veel herrie
Maar de gepolijste uitlaatschildjes stonden wel cool natuurlijk!
Na het monteren van goede remmen, goed onderstel en sper was de GTT best een leuke kar. Tot het moment dat ik een keer in een Evo VI kon rijden...
Na het monteren van goede remmen, goed onderstel en sper was de GTT best een leuke kar. Tot het moment dat ik een keer in een Evo VI kon rijden...
-
OnlineOpa
- Berichten: 6877
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: DE Subaru Impreza GTT
DCCD + een sper was de beste mod die ik heb laten monteren op de GTT......remmen, onderstel en vermogen was daarvoor al aangepast.

@Erik, in Luxemburg(tijdens de jaarlijkse Tour de Luxemburg) hadden we altijd 2 Nederlandse 'kampen'.....aan de ene kant SCN en aan de andere kant E-M, zelfs de ex-voorzitter van SCN ging op een gegeven moment met E-M mee i.p.v. SCN, veel gezelliger en minder 'stijfjes' dan bij SCN.
Die toertochten waren trouwens altijd wel super en goed georganiseerd door Subaruclub Luxemburg, hele leuke tijden gehad daar.
@Erik, in Luxemburg(tijdens de jaarlijkse Tour de Luxemburg) hadden we altijd 2 Nederlandse 'kampen'.....aan de ene kant SCN en aan de andere kant E-M, zelfs de ex-voorzitter van SCN ging op een gegeven moment met E-M mee i.p.v. SCN, veel gezelliger en minder 'stijfjes' dan bij SCN.
Die toertochten waren trouwens altijd wel super en goed georganiseerd door Subaruclub Luxemburg, hele leuke tijden gehad daar.
- Alexsti
- Berichten: 1194
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: DE Subaru Impreza GTT
Die toertochten waren top ja
en de gezelligheid ook ja avonds aan de BBQ en kampvuren..... 
-
OnlineOpa
- Berichten: 6877
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: DE Subaru Impreza GTT
En vergeet de Pastis niet.

- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: DE Subaru Impreza GTT
Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit
Al ruim 20 jaar in bezit en still going strong:

Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.
Al ruim 20 jaar in bezit en still going strong:

Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6877
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: DE Subaru Impreza GTT
Leuk dat je nog de echte 'oerimpreza' hebt en ziet er op de foto ook nog goed uit.
Welke uitlaat(einddemper) was dat ook alweer, want ik heb er verschillende gehad, was het de Powerflo, Magnex, Supersprint of Remus?
Welke uitlaat(einddemper) was dat ook alweer, want ik heb er verschillende gehad, was het de Powerflo, Magnex, Supersprint of Remus?
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: DE Subaru Impreza GTT
Hahah de powerflo.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29019
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: DE Subaru Impreza GTT
Gaaf! Blijft een gave autoThomasGTT schreef: 08 apr 2025, 17:40 Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit![]()
Al ruim 20 jaar in bezit en still going strong:
Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6877
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: DE Subaru Impreza GTT
Dat was de beste die ik gehad heb, 2,75 inch(als ik het goed heb?) en hele goeie prestaties, een racekat(dus geen geklooi met keuren) en niet teveel herrie(ook handig als je niet teveel wilt opvallen en ook als je soms op een circuit komt).
Volgens mij was dat de laatste uitlaat waar ik met de Sub mee gereden heb, of heb je 'm gekocht van degene die de auto na mij had, of degene die de auto in onderdelen verkocht heeft?
De downpipe van die uitlaat was volgens mij ook aangepast, zodat ie op de VF37 turbo pastte?
Is ook al weer een knap poosje geleden dat ik 'm verkocht heb, dus hoe het helemaal precies zat weet ik ook niet meer.
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: DE Subaru Impreza GTT
Ja klopt is een fijn ding. Had m destijds bij je thuis opgehaald toen je de GTT nog had.
- 350 Z
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: DE Subaru Impreza GTT
Bring back memories EM, ik was daar als ST200, heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6877
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: DE Subaru Impreza GTT
ThomasGTT schreef: 09 apr 2025, 08:08 Ja klopt is een fijn ding. Had m destijds bij je thuis opgehaald toen je de GTT nog had.
Dan denk ik dat ie niet onder mijn GTT vandaan kwam, maar misschien onder 1 van de auto's, die ik samen met Leo had gekocht en die we in onderdelen hebben verkocht, o.a. ook de auto van Arend(Asuru).
Voor zover ik me kan herinneren heb ik mijn auto verkocht zoals ie opgebouwd was en heb ik daarvan geen onderdelen los verkocht.
Ja Arie, was een leuke tijd toen, met veel meetings en zo.350 Z schreef: 09 apr 2025, 09:26 Bring back memories EM, ik was daar als ST200, heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan.
- Rolf205
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: DE Subaru Impreza GTT
Bij mij staan de P1 velgen nog steeds in de bandenstelling en het is er nog niet van gekomen om ze goud te laten spuiten.ThomasGTT schreef: 08 apr 2025, 17:40 Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit![]()
Al ruim 20 jaar in bezit en still going strong:
Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.
En eigenlijk vind ik de 17" Revolutions fijner rijden dan de 18"...
Inmiddels weer uit de winterslaap:
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: DE Subaru Impreza GTT
Hahaha broertjes! Die van mij zijn ook hard aan een opknapbeurt toe, mocht je de juiste kleurcode weten voor t goud van prodrive hoor ik het graag!
- Rolf205
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: DE Subaru Impreza GTT
Ik heb ooit ergens 2 origineel gouden P1 velgen opgeduikeld en probeer daar een match bij te vinden. Ik heb al wel wat codes, maar heb nog niks gecheckt. Prodrive gold schijnt anders te zijn dan Subaru gold.
- Alexsti
- Berichten: 1194
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: DE Subaru Impreza GTT
Leuk dat hier ook nog Subaru liefhebbers zijn die hun auto nog steeds hebben, heb de mijne nu sinds 2003 in bezit.
Nette GTT's zoals bovenstaande die netjes worden bijgehouden worden ook zeldzamer...
De kleurcode van het goud zou ik ook niet zo 123 weten, heb de STI velgen ook eens laten overspuiten naar een kleur die er heel dichtbij kwam bij een velgenzaak.
Nette GTT's zoals bovenstaande die netjes worden bijgehouden worden ook zeldzamer...
De kleurcode van het goud zou ik ook niet zo 123 weten, heb de STI velgen ook eens laten overspuiten naar een kleur die er heel dichtbij kwam bij een velgenzaak.
- Rolf205
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: DE Subaru Impreza GTT
Ik heb ook nog een nieuwe gouden P1 velg in doos, dus misschien laat ik die wel op kleur scannen. Heeft alleen nog niet zoveel prio op dit moment.
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: DE Subaru Impreza GTT
Hoor t graag mocht je dat doen natuurlijk!
-
Gijzert
- Berichten: 5497
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: DE Subaru Impreza GTT
Dit zegt chatgtp:
Ah — the classic Prodrive P1 gold! That’s a legendary finish, especially for Subaru fans.
The original Prodrive P1 gold rims used a specific shade of gold that’s often referred to as "Prodrive Gold" or sometimes matched to Speedline Gold, since Speedline manufactured the wheels for Prodrive.
The commonly accepted paint code for that gold is:
RAL 1036 — Pearl Gold
or
PPG 8593 / 49J — which is also very close to Subaru's OEM Gold for their rally wheels.
That said, the "true" Prodrive gold has a slightly warmer, softer tone than the more yellowish Subaru factory gold, so some wheel refinishers aim for:
Prodrive Speedline Gold:
Hex: #B3985B (approx)
RGB: 179, 152, 91
Finish: Satin or semi-gloss metallic.
If you want to repaint or match, a paint shop experienced with motorsport wheels will usually know this as "Speedline Gold" or "Prodrive Gold" — those two names are the go-to references.
If you're after a perfect match for restoration: some UK shops even sell it as "Prodrive P1 Gold" paint kits.
Are you planning to refinish some wheels, or just curious? I can help you find the closest modern paint system (like PPG, RAL, or custom spray can formulas) if you want!
Ah — the classic Prodrive P1 gold! That’s a legendary finish, especially for Subaru fans.
The original Prodrive P1 gold rims used a specific shade of gold that’s often referred to as "Prodrive Gold" or sometimes matched to Speedline Gold, since Speedline manufactured the wheels for Prodrive.
The commonly accepted paint code for that gold is:
or
That said, the "true" Prodrive gold has a slightly warmer, softer tone than the more yellowish Subaru factory gold, so some wheel refinishers aim for:
Hex: #B3985B (approx)
RGB: 179, 152, 91
Finish: Satin or semi-gloss metallic.
If you want to repaint or match, a paint shop experienced with motorsport wheels will usually know this as "Speedline Gold" or "Prodrive Gold" — those two names are the go-to references.
If you're after a perfect match for restoration: some UK shops even sell it as "Prodrive P1 Gold" paint kits.
Are you planning to refinish some wheels, or just curious? I can help you find the closest modern paint system (like PPG, RAL, or custom spray can formulas) if you want!
- Artosevo
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
- Marc Sierra
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: DE Subaru Impreza GTT
Leuk om te zien dat er nog enthousiastelingen voor de Impreza's zijn. Ik zie 1000x liever dit soort auto's dan de moderne rommel op de weg.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29019
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: DE Subaru Impreza GTT
Eens! Heel gaaf die jeugd heldenMarc Sierra schreef: 05 mei 2025, 13:54 Leuk om te zien dat er nog enthousiastelingen voor de Impreza's zijn. Ik zie 1000x liever dit soort auto's dan de moderne rommel op de weg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
