zie ik dat nou goed in je avatar?
Heb je een auto-beha op je VW zitten?

Eerste GTT(de Plus) kocht ik ook in 1999, de auto was 1 van de eerste GTT's van 1995, daar ongeveer 4 jaar mee gereden en toen de Stars25 gekocht in 2003, die was toen ook 4 jaar oud.Alexsti schreef: 15 dec 2024, 11:54
Hier al Subaru rijder vanaf 1999, eerst 4 jaar de GTT daarna tot nu toe de WRX STI, welke alweer ruim 20 jaar in bezit is....
Ik zou eens met Aram gaan praten dan. Die heeft een heel mooi project staan wat je vast wel aan zal staan....Erik schreef: 17 mar 2025, 21:30 Subaru fan sinds 1999 toen een maat van me een GTT kocht, lid geworden van SCN later Team Extreme en een aantal forum genoten die hier bij het meubilair horen, "leren kenen". Verschillende meetings geweest, maar ik ging toch liever rijden dan banden trappen. Altijd verbaasd hoe mensen na zo een "de Meern" meeting volgas met koude motor wegreden en NMB motoren en Gerrit Stoel (rip) de kassa al weer hoorde rinkelen haha.
Duurde daarna nog wel even voordat ik de centen bij elkaar had voor een 2004 WRX van forum genoot Daan hier, als ik me niet vergis in 2006 gekocht. Een jongensdroom ging in vervulling toen. Die is daarna heel leuk verbouwd, AP rondom, ca 330pk (EMS tuning), Type RA aandrijflijn met DCCD (korte bak, grote diffs), quick rack stuurhuis, rolkooi, kuipen, deepdish, hydro rem. Tijdens de eerste DF nurburgring trackday film hoor en zie je me ergens door beeld glijden. Driften kon ik toen nog niet goed en had vrij vlot artikel5 te pakken op de grote rotonde bij IJsselstein (dankzij Ilja binnen 24u weer terug, toen kon dat nog) net op tijd terug voor die trackday maar de lol was er niet minder om. Vrij vlot naar Weeze gegaan om het eigen te maken:
en bewegend gaat dat dan zo:
Ook nog een 2006 Sti gehad, een 2006 WRX plus, een 2008Sti, een Legacy type 3.0R SpecB (met die zalige 6cyl) en we hebben nog steeds een Forester XT handbak (met Sti onderstel haha). Soms stond dat spul allemaal rond het huis, tot grote onvrede van de overburen haha.
Paar keer met Andre in Finland geweest voor dit soort werk, ik mis dat toch wel eigenlijk.
Er komt hoop ik binnen nu ca. 2 jaar een project, een type R (coupe) die ik van scratch heel hoogwaardig wil opbouwen, WRC schermen erop en dan voorzien en dan een boze billet koppelmotor erin met een goede bak/diff combo, reiger onderstel en dan weer gaan doen wat van oom agent niet mag.
Niet allemaal GTT maar zeker Japanse/Boxer fan hier.
Grappig om terug te lezen dat begin van topic (2007) ik er nog wel 1 had, had vlak daarvoor met een E36 en E46 M3 gereden en had dat wel hoog op mn wishlist (kocht jaar daarna de Z4MKasteel schreef: 07 feb 2007, 20:49 Ik heb er 1 en op het moment bevalt ie me eigenlijk nog perfect, zou over een jaar of 2, als de stap naar meer fun (evo/m3/350z) niet mogelijk is, best weer 1 willen kopen met weinig km's en mods. Het imago is idd niet alles en eigenlijk zou ik m liever erbij hebben ipv ook dagelijks te moeten gebruiken.
Denk ook dat het een beetje te maken heeft met waar je op je rij-ervaring ladder staat, snap best dat als iemand eenmaal z'n kicks uit een 321pk motor met een zeer levendig karakter + rwd + bmw-degelijk/uitstraling dat je weinig gaat missen aan een gtt.
Wat is dit:Kasteel schreef: 18 mar 2025, 14:39 Mijn ex staat toevallig al geruime tijd te koop (top tijd gehad, maar 0 heimwee):
https://www.autotrack.nl/a/subaru-impre ... 9-54090409
Ik heb zelf een 555, zonder airbags, airco etc, en kan me niet heugen dat bij hard remmen er iets mee gaat remmen?Zoals u mag verwachten van deze Subaru Impreza is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een noodsituatie? Dan is remmen cruciaal. Daarom heeft deze Subaru Impreza Brake Assist als remondersteuning.
Op de 555 zat inderdaad geen ABS, de reminstallatie was überhaupt wel behoorlijk onderbemeten met zwevende remklauwen met slechts 2 cilinders. Het eerste wat is heb destijds heb aangepakt.Rolf205 schreef: 20 mar 2025, 08:51Wat is dit:Kasteel schreef: 18 mar 2025, 14:39 Mijn ex staat toevallig al geruime tijd te koop (top tijd gehad, maar 0 heimwee):
https://www.autotrack.nl/a/subaru-impre ... 9-54090409Ik heb zelf een 555, zonder airbags, airco etc, en kan me niet heugen dat bij hard remmen er iets mee gaat remmen?Zoals u mag verwachten van deze Subaru Impreza is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een noodsituatie? Dan is remmen cruciaal. Daarom heeft deze Subaru Impreza Brake Assist als remondersteuning.
Zoals u mag verwachten van deze Subaru Impreza is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een noodsituatie? Dan is remmen cruciaal. Daarom heeft deze Subaru Impreza Brake Assist als remondersteuning.
Mooie marketing!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten