Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Brava

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 19:33

Robin schreef:224kmh echt kan best op momenten 232 zijn. hoe stond de teller? Mijn ex 120d met 163pk heeft een keer 240 aangetipt(of was 't 242?) op de teller, was wel op een vals plat ergens bij Saarbrücken oid.
Teller stond net voorbij 230.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 okt 2007, 19:35

ok duidelijk, zo deed ik dat bij mijn 850i ook al, maar er is dus niet ergens een stand dat je je actuele snelheid digitaal kunt zien.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 31 okt 2007, 19:42

Mijn 318is loopt ook even hard als een a4 2l tdi 170pk, 228 volgens specificaties. Glad wegdek, op mijn teller 230 in begrenzer. Verwachten veel ook niet, toch is het zo

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 okt 2007, 19:48

Sneller dan mijn E36 318is (M44 blok) coupé die kwam +/- op 225 op de teller...
Zijn prachtige blokken, en lopen best hard.

Macboy

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 23:29

Brava, een aantal dingen. Ik weet dat het moeilijk lezen is soms en dat je er net datgene uitpakt wat je niet wilt horen. In mijn posting zie je dat ik een bepaalde richting uitga. Eerst ontkennen, dan ongeloof en vervolgens concluderen dat BMW goede motoren bouwt.

ontkennen: dit kan niet
ongeloof: dit meen je niet
concluderen: verhaal van mijn broer

Kortom: uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het inderdaad zou kunnen !

Als de fabrieksopgave 224 is, dan is een goed gereden exemplaar dus 8 km/h sneller en dat is inderdaad wel mogelijk. Die 224 km/h standaard vind ik al belachelijk snel. Mogelijk omdat ik diesel gewend ben.

Overigens is een 5-serie met dezelfde motor als de 1-serie altijd sneller op het rechte stuk. Daar kan ik ook niets aan doen, maar het is gewoon zo :)

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2007, 00:11

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 00:18

inderdaad die daisel (120d) liep ook al 240plus teller.

Ondertussen word ik wel schijtziek van die rooie kleur.. :?

Femme

Bericht door Femme » 01 nov 2007, 00:22

Het zou inderdaad wel eens aardig zijn als er ook coupé's in een kleur anders dan rood worden losgelaten.

Het rood op de foto vind ik er overigens best wel ok uitzien. In het echt neigt de kleur wat meer richting oranje.

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 00:26

Dat bedoel ik ook een beetje, zet BMW 30 van die dingen neer als persauto op een circuitje en allemaal rood :?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 01 nov 2007, 00:30

Rico v Velzen schreef:inderdaad die daisel (120d) liep ook al 240plus teller.

Ondertussen word ik wel schijtziek van die rooie kleur.. :?
ik word een beetje ziek van heel die coupé

RVV

Bericht door RVV » 01 nov 2007, 00:32

Sander wat moeten we er aan doen :?: :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 01 nov 2007, 00:34

hehe ik meen het

vind het ding al saai voordat ie uit is, draadje een week op slot :P

neeh best joh, maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik besef dat ik er mijn M3 CS er NOOIT voor weg zou doen 8)

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2007, 10:41

Driven: BMW 135i
By Sam Smith

Get up from your computer, drive to your nearest BMW dealer, and put down a deposit on a 135i. Now. You won't regret it. In the years to come, you'll probably even look on this as the best purchase of your long and distinguished life, a moment that defined your personal idiom, a moment that caused the tide of your existence to turn away from meh and toward Eat Your Heart Out, John Q. Dull, I'm Awesome. In other words, when you drive out of the dealership in your sparkling new 1-series, it will be the Rip Taylor moment of your life, confetti shower and all. This car is that good.

It is everything that the 3-series was before that car grew up. It is also more fun than a caffeinated circus monkey.

So, break out the confetti, kids, and start warming up those checkbooks. If you hadn't guessed already, your lives are about to change.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 nov 2007, 12:00

Andre schreef:Driven: BMW 135i
By Sam Smith

Get up from your computer, drive to your nearest BMW dealer, and put down a deposit on a 135i. Now. You won't regret it. In the years to come, you'll probably even look on this as the best purchase of your long and distinguished life, a moment that defined your personal idiom, a moment that caused the tide of your existence to turn away from meh and toward Eat Your Heart Out, John Q. Dull, I'm Awesome. In other words, when you drive out of the dealership in your sparkling new 1-series, it will be the Rip Taylor moment of your life, confetti shower and all. This car is that good.

It is everything that the 3-series was before that car grew up. It is also more fun than a caffeinated circus monkey.

So, break out the confetti, kids, and start warming up those checkbooks. If you hadn't guessed already, your lives are about to change.

Zelf testen en oordelen was en is toch het devies.......................?? :wink:

Christoph

Bericht door Christoph » 01 nov 2007, 12:07

By Sam Smith

Sorry maar hier kan je echt niks mee, een complete lofzang over een auto zonder ook maar 1 enkel ding echt te zeggen over het hok.

Beetje raar dat je je door zoiets laat beinvloeden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2007, 12:37

Christoph schreef:
By Sam Smith

Sorry maar hier kan je echt niks mee, een complete lofzang over een auto zonder ook maar 1 enkel ding echt te zeggen over het hok.

Beetje raar dat je je door zoiets laat beinvloeden.

Ik denk dat het komt dat Andre al behoorlijk wat (POSITIEVE)1er ervaring heeft, ondergetekende heeft ook een beetje 1er ervaring en .35i motor ervaring dan is het niet zo moeilijk om het euforisch verhaal van die beste man aan te gaan hangen.

:wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 01 nov 2007, 13:11

Tis een sperloos onderstuurd hok die 135i. Kijk naar het volgende filmpje en huiver. Op het laatst wil ie onder kermend geluid van de banden de bocht bijna helemaal niet meer door. De cameraman slaakt er al een zucht van verveling bij :roll:

http://www.mwerks.com/gallery/albums/Vi ... drive.html

Geintje :wink: Nou ja, de beelden liegen niet.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 01 nov 2007, 13:15

vind het allemaal maar erg onrustig gaan zeg

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 13:24

Jullie zullen deze foto's vast al wel gezien hebben, maar voor mij is het nieuw: BMW Concept 1 Series tii
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13577
Erg gave details op die auto zeg.

Femme

Bericht door Femme » 01 nov 2007, 13:28

Dennis Cavallino schreef:Jullie zullen deze foto's vast al wel gezien hebben, maar voor mij is het nieuw: BMW Concept 1 Series tii
Die is vorige week uitgebreid aan bod gekomen :) .

Hielke

Bericht door Hielke » 01 nov 2007, 13:30

Dennis Cavallino schreef:Jullie zullen deze foto's vast al wel gezien hebben, maar voor mij is het nieuw: BMW Concept 1 Series tii
Is al oud nieuws. Was een teasertje van BMW met wat geruchtensaus van een zekere Scott die dacht dat er een 4 cylinder turbo in zou komen. Dat was echt heel lekker geweest maar nu blijkt het gewoon om een gechiptunede 135i met strepen en alcantara cupholders te gaan die rechtstreeks afkomstig is van de burelen van de marketingafdeling. Ze moeten analoog aan de jongetjes van Alfa gedacht hebben dat wat Alfa met de GTA badge kon doen, zij ook met de Tii badge kunnen.

Andre

Bericht door Andre » 01 nov 2007, 13:31

Je loopt achter cav.

Beetje onderstuur hef je op door andere banden maat. Ramme met dat hok.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 nov 2007, 14:31

Cav wil je wegblijven uit dit draadje met dat oude nieuws? Rico is al een opvolger aan het zoeken van zijn tii :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 nov 2007, 14:32

Ik lees deze hele draad nooit, it's just too much. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 01 nov 2007, 14:34

Omdat alles anders door elkaar gaat lopen: het Rico M3-135i draadje is niet bedoeld voor alle tii en 1-serie gepraat. Dat doen we gewoon hier, merk nu dat discussies anders naast elkaar lopen en das zonde.

Hielke schreef:http://www.mwerks.com/gallery/albums/Vi ... drive.html

Na het zien van deze video kom ik niet eens meer aan de proefrijfase toe denk :lol: Onderstuur tot in de gloria. Afgekeurd! Of toch eerst rijden? Nah, proefrijden is zo 2006 :P Die beelden liegen niet.
Die beelden liegen niet, maar je ogen wel :)

Ik denk niet dat ie onderstuurd is in dit filmpje, dat hangt natuurlijk van de rijder af, hoe ie de auto zet. Ik zie dat hij geen driftjes wil maken, omdat de auto tot twee keer toe onbedoeld uitbreekt, de achterkant, dus overstuur en géén onderstuur.

Maar gelukkig ben jij de kenner dus ik wacht mijn straf wel af ;)

(zal wel uurtje interieurfappen in de Brava gaan worden hehe)

Rico v Velzen schreef:Kijk eens naar wat Audi deed.. een 3.2V6 in een A3 en een 2 liter turbo in de S3.. de 3.2V6 is comfort georienteerd en de 2 liter sportief. BMW gaat mischien wel dezelfde weg bewandelen met de 1 serie coupe. (aanname van mij kant)
Helemaal mee eens. PK wedloop is niet bepalend meer, zeker ook niet voor BMW. Denk dus absoluut dat een kleinere motor in het vooronder zijn meerwaarde kan hebben tov de 135i. Zoals dat ook bij Audi het geval is (hoewel de S3 natuurlijk iets meer pk heeft, bij de 1-serie zal een 240pk versie natuurlijk 66 pk tekort komen).

Ik denk dat 240pk meer dan zat is. 1300kilo meer moet het niet worden, veel minder zal het niet worden. Denk dat je dan echt geen peekaa's te kort gaat komen !
Rico v Velzen schreef:Als ik dan die foto's zie, va ndat interieur, die stoelen, het carbon gebeuren, die remmen/velgen.. MOTHAFOCK .. al ligt er een 116i motor in dan is het nog gaaf :lol:
Absoluut mee eens ! (ja moet dus wel 200-250pk hebben maar goed)
Rico v Velzen schreef:Heeft iedereen zich overigens al eens afgevraagd waarom BMW de 135i steeds in dat saaie ouwe lullen Sedonarood presenteerd ? Omdat ze de auto geen boy racer imago mee wil geven..
Gelukkig komt er af en toe onzin uit Rico's toetsenbord. Reden van de kleur rood heb ik in het andere draadje al gegeven. De M3 wordt ook in de minst mooi gevonden kleurencombo gepresenteerd: rood met lichtbruin interieur. Is dat saai ouwe lul of is de M3 toch een boy race?
Bert ///M3 schreef:Die 5 KG minder op een auto van 1300 KG doet ook zo goed als niks, daarover zijn wel allemaal wel eens denk ik.

(...) Pak je nu aluminium dan voel je al een duidelijk verschil, maar nog boeit het niet veel.

(...) Maar goed laat het 10 KG verschil zijn, dan nog doet het bijna geen ruk op een auto van 1300 KG.
Het is net als het stemgedrag van Nederlanders: mijn individuele stem maakt toch niks uit :?

Jawel ! Alle stemmen bij elkaar zijn immers bepalend en jouw stem is één van die vele stemmen die het tot één resultaat zal doen leiden. Zo ook met gewichtsbesparing. 5 kilo brengt geen verschil, maar op 1000 verschillende plaatsen 100 gram besparen levert in totaal dus wel al 100 kilo op ! Het gaat dus om het geheel.

Gesloten