Afgelopen weekend even de auto grondig gewassen, wielen eraf etc. Viel mij op dat de wielen echt licht zijn.
De auto is 7 jaar oud, maar de staat is nog super. Geen krasje of deukje in de lak, dus erg blij mee. Ik vind het leuk om mijn auto's te wassen, maar het polijsten besteed ik liever uit. In het voorjaar breng ik hem naar de poetser voor een glasscoating of wax, daar ben ik nog niet over uit.
Maandagmiddag had ik een afspraak bij Steverink banden in Apeldoorn. De uitlijning was al een lange tijd niet gedaan, dus even weer goed laten zetten. Banden ook laten balanceren. Ik rij er een uur voor, maar zijn echt topgasten!
Uitlijning staat weer perfect! Check het camber. Een standaard AMG staat gewoon op -2 camber. Met mijn 130i moest ik een cam pin mod en m3 draagarmen aanschaffen om van -0,5 naar -1,2 te gaan. Ik vond het wel een grappig detail. Bandjes zullen wel iets sneller slijten.
En dan de wielen. Afgelopen week uren afgezwerft op internet. Internet uitgespeeld, uren scrollen op instagram. Wat is nou een nette set voor onder de auto? Zoals eerder gezegd wordt veel, snel fout. De keuze is gemaakt. Uiteindelijk een model/merk die ik vaak zie op auto's, maar had de link nog niet met de CLA gelegd. Het worden de Protrack One in antraciet. Kon ook nog kiezen voor hoogglans zwart, maar denk dat antraciet chiquer staat. Ze hebben wel wat weg van de huidige velg.
Ik bestel ook gelijk nieuwe banden. Rij nu op Hankook, maar wil naar Michelin. Ook maakt dat het wisselen makkelijker. Als ik de auto verkoop, dan gooi ik de orginele wielen er weer onder. Valt mij op dat de standaard wielen nog wel geld waard zijn, maar verkoop ze dus niet.
De laatste update wordt het onderstel. Ik heb twee prijzen gehad; Kw V3 en AST 5100.
Ze zitten op hetzelfde bedrag. AST is montube en KW is Twintube. Ik heb er geen verstand van. Zoek gewoon een setje voor iets meer comfort en bijkomend voordeel zal zijn dat ie iets scherper zal sturen. Mocht iemand een goede uitleg hebben, dan hoor ik het wel
De bedoeling is dat ie in mei af is