Hi mannen !
De reacties wel gelezen maar niet 'onnodig' steeds het topic omhoog gegooid
Daan2D schreef: 05 dec 2024, 22:58
Krukas balanceren doen ze normaal icm krukaspoulie en vliegwiel dacht ik. Zonder de drijfstangen eraan iig.
Steins in valkenburg heeft iig zo een balanceer bank staan.
Ik weet idd dat Steins een balanceerbank heeft (en ook echt wel een flink bedrag vraagt overigens), maar krukas is icm de poulie, tandwiel en drukgroep al gebalanceerd
Philipoo schreef: 12 dec 2024, 10:35
Drijfstangen balanceren slaat nergens op, alleen op hetzelfde gewicht brengen en zo licht mogelijk maken inderdaad.
Ik vond het zelf ook al erg vreemd, maar we gaan ze zelf al op hetzelfde gewicht brengen, dus dat komt allemaal wel goed !
maurizio schreef: 13 dec 2024, 09:04
Het is maar de vraag wat je verstaat onder drijfstang balanceren / op gelijk gewicht brengen....
Om het echt goed te doen maak je zowel het gewicht aan "big end zijde" gelijk en aan de "small end zijde".
Dit lijkt me nog wel het meest aannemelijke wat diegene bedoelde met 'balanceren' nu je het zo zegt
Grappig om die oude clip weer voorbij zien te komen, ik dook even iets te hard naar beneden nadat ik die Fransoos met z'n E92 M3 had ingehaald die me geen ruimte gaf
Martijn M schreef: 18 dec 2024, 13:15
Mooi werk weer Amando! Mooie gatenkaas die deur.
Heb je de andere deur ondertussen al gedaan?
Thnx !
Ben helaas niet meer verder gegaan aan de andere deur aangezien die kant van de Polo vlak langs de muur staat
En ik eigenlijk ook eerst iets af wil maken voordat ik weer aan het volgende begin
Helaas niet meer verder gegaan met de motor aangezien de beste man die me ermee helpt ietwat druk is de laatste tijd
Verder heb ik zelf ook behoorlijk wat dingetjes privé tussendoor gehad (en ook niet altijd de zin om er iets aan te doen

), maar er zijn wel weer wat kleine dingetjes gebeurd die eigenlijk niet echt noemenswaardig zijn om er een 'update' over te plaatsen.
Zo heb ik een setje nieuwe imi deurklinken besteld, deze bleken dus elk met een eigen sleutel te komen, die sloten allebei uit elkaar gehaald en passend gemaakt op 1 sleutel.
Raammechanismes bleek er dus eentje van kapot te zijn toen ik hem net had ingebouwd, die terug moeten sturen en een nieuwe gekregen.
Dus heb vanavond eventjes de tijd genomen om de rechterdeur weer helemaal op te bouwen, zodat dat in ieder geval helemaal klaar is.

- 471148094_8916278441772564_7196408702537717315_n.jpg (299.4 KiB) 2716 keer bekeken
Daarna beide stoelen eruit getrokken om de kabelboom te ontdoen van alle tape en uit te dunnen.

- 471390658_8916278665105875_7883163996878689670_n.jpg (365.76 KiB) 2716 keer bekeken
Gedeelte van de kabelboom dat naar achteren ging is er al tussen weg geknipt tot aan de motorkap-hendel.
Volgende stap is om het voorste deel van de kooi eruit te schroeven zodat het dashboard er uit kan.
Dan kan ik het resterende deel van die kabels ook achter de zekeringkast weg halen, net zoals de kabels die naar beide deuren lopen, dat gaat ook allemaal achter het dashboard weg.
De oplettende kijker had wellicht ook al de rare verbinding gezien boven de binnenspiegel, hier ben ik zelf ook totaal geen fan van.
Hier wil ik dus ook nog iets op verzinnen, ik denk dat ik hem net zoals dit blijf 'verbinden' maar net zoals de rest van de kooi, er een buis met dikkere diameter overheen schuif, die ik in totaal met 4 boutjes door beide buizen vast kan schroeven.
Verder wil ik ook nog nieuwe uitlaatklem-beugeltjes maken om de kooi aan de A-stijl vast te zetten, heb dit destijds op de B-stijl geprobeerd en het is toch wel merkbaar, hier kom ik later nog op terug
Het nieuwe kachelmotortje die ik besteld had, is ook alweer retour aangezien dit kachelradiatortje dus constant zou circuleren, waardoor de cabine dus alsnog opgewarmt wordt, en om daar nu een of andere klep tussen te gaan maken enz. is me toch weer teveel moeite
Ik ga nu kijken naar een alternatief met een elektronisch warmte elementje met een ventilator zodat ik die op zowel het voorraam als de voeten kan zetten.
Die kun je dan mooi met een schakelaar aan en uit zetten, en zowel de ventilator aan of uit, dat lijkt me veel makkelijker

Maar deze bestel ik me pas als ik het dashboard eruit heb, en even kan bekijken hoe ik dit nou het beste kan verbinden op de roosters naar het voorraam
Owja, en ook nog 2 mooie Yokohama Advan AD08's opgehaald voor een prikkie !
Ik heb nog redelijk wat gebruikte bandjes liggen, dus komend seizoen eens een beetje proberen en kijken wat me het beste bevalt.
Hoor vaker dat men met 2 verschillende banden rijdt op lichtere fwd autootjes, dus ik ga volgend jaar eens wat sessies op Zolder boeken en kijken wat mij nou het beste bevalt
Tot de volgende update !