Martijn's BMW M140i
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Martijn's BMW M140i
Martijn, leuk filmpje weer. Lekker bezig!
Ben benieuwd naar het gene dat je gaat doen voor de sportievere look.
Ben benieuwd naar het gene dat je gaat doen voor de sportievere look.
-
- Berichten: 55081
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Martijn's BMW M140i
Als in afremmen voor verkeerslicht, naar 0 kmh stilstaan, rem ingedrukt en rem los rolt hij? Dan tik ik even weer rem aan en 'creept' hij niet meer. Als is het toch beter om de rem erop te houden als je 'langere tijd' staat te wachten ivm minimale slijtage bakMParallel schreef: 09 feb 2025, 12:23
Voor mij is alleen het uitschakelen van de creep (DCT) alleen al een must
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Martijn's BMW M140i
Als ik die spiegels zie, komt er vast een MAXTON lippen/spoiler set opVanreijmersdal schreef: 12 feb 2025, 07:58 Martijn, leuk filmpje weer. Lekker bezig!
Ben benieuwd naar het gene dat je gaat doen voor de sportievere look.

- veejay
- Berichten: 2014
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Martijn's BMW M140i
Vermakelijk filmpje, die komt goed van zijn plek. Leuke toko in Woerden, had ik nog niet van gehoord.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Martijn's BMW M140i
Goede gasten. Heb daar mijn downpipe en verlaging laten doen. Echte liefhebbers!veejay schreef: 12 feb 2025, 08:58 Vermakelijk filmpje, die komt goed van zijn plek. Leuke toko in Woerden, had ik nog niet van gehoord.
Leuk filmpje, Martijn. Begint nu ook de kriebelen om eerst de TCU software aan te passen en later na garantieperiode een tune. De B58 voelt behoorlijk geknepen aan.
- Andry
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Martijn's BMW M140i
Leuk om de resultaten van de mods te zien en te horen, maakt stiekem toch wel hebberig zo'n M140i
Jeffrey van PSR is echt een BMW kenner en autoliefhebber. Jarenlang collega's met hem geweest en bijna elke pauze ging het over BMW's, auto's modificeren of een stukje rijden nadat we een nieuwe mod op onze auto's hadden geïnstalleerd

Jeffrey van PSR is echt een BMW kenner en autoliefhebber. Jarenlang collega's met hem geweest en bijna elke pauze ging het over BMW's, auto's modificeren of een stukje rijden nadat we een nieuwe mod op onze auto's hadden geïnstalleerd

-
Onlinebartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Martijn's BMW M140i
Leuk filmpje Martijn.
Waarom heb je wel de brandstofpomp geupgrade, maar niet de injectoren? Of komt dit nog?
Welke Downpipe heb je uiteindelijk genomen?
Waarom heb je wel de brandstofpomp geupgrade, maar niet de injectoren? Of komt dit nog?
Welke Downpipe heb je uiteindelijk genomen?
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Martijn's BMW M140i
Tenzij je op E85 gaat rijden kom je een heel eind met de standaard injectoren! In ieder geval ver genoeg om sub 7 100-200 tijden neer te zetten met stock turbobartje325i schreef: 12 feb 2025, 10:09 Leuk filmpje Martijn.
Waarom heb je wel de brandstofpomp geupgrade, maar niet de injectoren? Of komt dit nog?
Welke Downpipe heb je uiteindelijk genomen?

-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Martijn's BMW M140i
Nieuwste video moet ik nog kijken, maar de eerste twee al wel gekeken. Vind het leuk om te volgen.
Aanstekelijk is het ook, want heb al weer zitten Googlen naar MHD dongles, xHP ervaringen....
Ik hik alleen nog altijd aan tegen het mogelijk wegvallen van garantie/premium selection...
Aanstekelijk is het ook, want heb al weer zitten Googlen naar MHD dongles, xHP ervaringen....
Ik hik alleen nog altijd aan tegen het mogelijk wegvallen van garantie/premium selection...
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Martijn's BMW M140i
Richardt. schreef: 12 feb 2025, 10:22 Nieuwste video moet ik nog kijken, maar de eerste twee al wel gekeken. Vind het leuk om te volgen.
Aanstekelijk is het ook, want heb al weer zitten Googlen naar MHD dongles, xHP ervaringen....
Ik hik alleen nog altijd aan tegen het mogelijk wegvallen van garantie/premium selection...
Je leeft maar 1x

Volgens mij staan er in de premium selection vaak genoeg auto's die in verleden MHD/XHP of andere upgrades hebben gehad. Dus daar zou ik niet te veel problemen achter zoeken.
Garantie kan een dingetje zijn, maar ook daar enkel op bak/motor verwacht ik. Ik kreeg voor een garantieclaim van een raammechanisme geen commentaar op downpipe, schroefset etc.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Martijn's BMW M140i
Dat gaat tegenwoordig niet meer. Als er enig moment wat aan de software aangepast is, ook als het daarna weer stock is gezet, kunnen ze dat zien en gaat er een rood kruis door PS.Sabberjoch schreef: 12 feb 2025, 10:26 Je leeft maar 1x![]()
Volgens mij staan er in de premium selection vaak genoeg auto's die in verleden MHD/XHP of andere upgrades hebben gehad. Dus daar zou ik niet te veel problemen achter zoeken.
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Martijn's BMW M140i
In theorie, ja. maar in de praktijk komen er nog steeds zat gevallen voor die wel getuned zijn geweest die daarna stock met PS verkocht worden.frankie schreef: 12 feb 2025, 10:39Dat gaat tegenwoordig niet meer. Als er enig moment wat aan de software aangepast is, ook als het daarna weer stock is gezet, kunnen ze dat zien en gaat er een rood kruis door PS.Sabberjoch schreef: 12 feb 2025, 10:26 Je leeft maar 1x![]()
Volgens mij staan er in de premium selection vaak genoeg auto's die in verleden MHD/XHP of andere upgrades hebben gehad. Dus daar zou ik niet te veel problemen achter zoeken.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Martijn's BMW M140i
BMW is daar veel strenger in geworden de laatste jaren. Mijn vorige is bij Dusseldorp ook met Bovag te koop gezet ipv PS, terwijl hij, behalve de tuning die erop had gezeten, verder wel aan de PS voorwaarden voldeed. Probleem is dat de dealer niet bij BWM terecht kan voor de garantie mocht dat voorkomen en moeten ze dus zelf voor de kosten opdraaien in dat geval.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Martijn's BMW M140i
Mijn ex M2 stond ook eerst met PS te koop. Daarna vroegen ze mij of de auto een tune had. Daar was ik eerlijk over en is daarna meteen aangepast naar Bovag. Dus ben het met Frank eens dat dealers er steeds strikter op zijn.
- veejay
- Berichten: 2014
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Martijn's BMW M140i
Prima toch na je garantie een tune erop en je hebt in feiten een compleet andere auto. Een oudere auto schrijft minder af dan een nieuwe. Dat geld besparen kun je gebruiken om evt reparaties van te betalen. Alhoewel de B58/Zf8 combo niet zo makkelijk stuk te krijgen is ( afkloppen).
Behalve als je vaak 0-100 launch control met stage2 doet in 3.2 seconden, daar zou ik mee oppassen.
Behalve als je vaak 0-100 launch control met stage2 doet in 3.2 seconden, daar zou ik mee oppassen.
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Martijn's BMW M140i
Ik ken geen trucjes met rem aantikken.Robin schreef: 12 feb 2025, 08:24Als in afremmen voor verkeerslicht, naar 0 kmh stilstaan, rem ingedrukt en rem los rolt hij? Dan tik ik even weer rem aan en 'creept' hij niet meer. Als is het toch beter om de rem erop te houden als je 'langere tijd' staat te wachten ivm minimale slijtage bakMParallel schreef: 09 feb 2025, 12:23
Voor mij is alleen het uitschakelen van de creep (DCT) alleen al een must
Ik bedoel niks meer/minder dan wat een conventionele automaat met koppelomvormer doet: zodra je rem los laat begint hij te rijden. Een M-DCT doet dat niet, want geen koppelomvormer. Maar voor de niet-M DCT (135i/335i) hebben ze dus wel zo geprogrammeerd dat de auto gaat rollen zodra rem los. Dat kan XHP uitschakelen.
Misschien bedoelde je dit ook maar dat haalde ik er zo niet uit.
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Martijn's BMW M140i
Of anti-lag veelvuldig gebruiken.veejay schreef: 12 feb 2025, 13:18...Behalve als je vaak 0-100 launch control met stage2 doet in 3.2 seconden, daar zou ik mee oppassen.
Edit: dat moet natuurlijk lag zijn.
Laatst gewijzigd door MParallel op 12 feb 2025, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55081
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Martijn's BMW M140i
Ah je had het over een DCT en niet een M-DCT, we snappen elkaar wel hoor:)MParallel schreef: 12 feb 2025, 15:49Ik ken geen trucjes met rem aantikken.Robin schreef: 12 feb 2025, 08:24Als in afremmen voor verkeerslicht, naar 0 kmh stilstaan, rem ingedrukt en rem los rolt hij? Dan tik ik even weer rem aan en 'creept' hij niet meer. Als is het toch beter om de rem erop te houden als je 'langere tijd' staat te wachten ivm minimale slijtage bakMParallel schreef: 09 feb 2025, 12:23
Voor mij is alleen het uitschakelen van de creep (DCT) alleen al een must
Ik bedoel niks meer/minder dan wat een conventionele automaat met koppelomvormer doet: zodra je rem los laat begint hij te rijden. Een M-DCT doet dat niet, want geen koppelomvormer. Maar voor de niet-M DCT (135i/335i) hebben ze dus wel zo geprogrammeerd dat de auto gaat rollen zodra rem los. Dat kan XHP uitschakelen.
Misschien bedoelde je dit ook maar dat haalde ik er zo niet uit.
- veejay
- Berichten: 2014
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Martijn's BMW M140i
Nu je het zegt... @Martijn heb je op je app een antilag flame option of kan die racekat daar niet tegen?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's BMW M140i
De antilag van MHD is zonder vlammen, meer een ruige combinatie van ontsteking/timing/wastegate... heb het op mijn vorige auto een keer geprobeerd toen die optie net nieuw was, met standaard turbo komt het vooral neer op niet veel meer dan een beetje herrie.
Andersom ken ik idd ook de verhalen van PS-auto's met (ex-)tuning... ik blijf bij mijn statement: ik zou er bij tuning altijd vanuit gaan dat de dealer of BMW zelf kan zien dat er iets gedaan is.
Ik zag op een Duitse B58-Facebook-groep iemand een dashcam-video delen van een monteur die aan de receptioniste doorgeeft dat de auto getuned is. Hij deed niet meer dan OBD-stekker inpluggen na een oliewissel.frankie schreef: 12 feb 2025, 10:39Dat gaat tegenwoordig niet meer. Als er enig moment wat aan de software aangepast is, ook als het daarna weer stock is gezet, kunnen ze dat zien en gaat er een rood kruis door PS.Sabberjoch schreef: 12 feb 2025, 10:26 Je leeft maar 1x![]()
Volgens mij staan er in de premium selection vaak genoeg auto's die in verleden MHD/XHP of andere upgrades hebben gehad. Dus daar zou ik niet te veel problemen achter zoeken.
Andersom ken ik idd ook de verhalen van PS-auto's met (ex-)tuning... ik blijf bij mijn statement: ik zou er bij tuning altijd vanuit gaan dat de dealer of BMW zelf kan zien dat er iets gedaan is.
Injectoren (voor meer vermogen) is pas aan de orde als je echt grote turbo en/of ethanol gaat gebruiken. Je ziet wel dat mensen ze preventief wisselen op <2018 auto's, de mijne is af fabriek al van de nieuwere versie voorzien.bartje325i schreef: 12 feb 2025, 10:09 Leuk filmpje Martijn.
Waarom heb je wel de brandstofpomp geupgrade, maar niet de injectoren? Of komt dit nog?
Welke Downpipe heb je uiteindelijk genomen?
Downpipe, spacers, Maxton, sticker met @DUTCHM140IBLACKMAMBAB58POWER, dat is de starterkit!Philipoo schreef: 12 feb 2025, 08:40Als ik die spiegels zie, komt er vast een MAXTON lippen/spoiler set opVanreijmersdal schreef: 12 feb 2025, 07:58 Martijn, leuk filmpje weer. Lekker bezig!
Ben benieuwd naar het gene dat je gaat doen voor de sportievere look.![]()

Dank! Had hem hier nog niet gepost omdat verhaaltje/foto's nog volgen, maar voor de volledigheid:Vanreijmersdal schreef: 12 feb 2025, 07:58 Martijn, leuk filmpje weer. Lekker bezig!
Ben benieuwd naar het gene dat je gaat doen voor de sportievere look.
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Martijn's BMW M140i
Leuk entertainment wederom.
Die multimaps is toch wel fraai met al die instellingen / benzinevarianten / % power.
Ik wil als de mijne eenmaal op kenteken staat naar Stage 2 zetten, want met de gedane aanpassingen geen probleem zou moeten zijn, maar dan ook weer niet volle polle de motor stressen. Dus dan op 70/80% (of wel zo dat die niet onder Stage 1 komt) en dan een 100% map met RON102 voor in DE ofzo.
Het kriebelt behoorlijk.
Die multimaps is toch wel fraai met al die instellingen / benzinevarianten / % power.
Ik wil als de mijne eenmaal op kenteken staat naar Stage 2 zetten, want met de gedane aanpassingen geen probleem zou moeten zijn, maar dan ook weer niet volle polle de motor stressen. Dus dan op 70/80% (of wel zo dat die niet onder Stage 1 komt) en dan een 100% map met RON102 voor in DE ofzo.
Het kriebelt behoorlijk.
-
Onlinebartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Martijn's BMW M140i
Injectoren (voor meer vermogen) is pas aan de orde als je echt grote turbo en/of ethanol gaat gebruiken. Je ziet wel dat mensen ze preventief wisselen op <2018 auto's, de mijne is af fabriek al van de nieuwere versie voorzien.
Vanaf welk bouwjaar hadden ze de nieuwere versie injectoren dan? En welke Downpipe had je uiteindelijk gekozen?
Vanaf welk bouwjaar hadden ze de nieuwere versie injectoren dan? En welke Downpipe had je uiteindelijk gekozen?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's BMW M140i
Vanaf LCI2, dus 07/2018. Het is een katloos exemplaar van DCE Parts.
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Martijn's BMW M140i
Nooit met DCT gereden, maar waarom pook niet naar neutraal? Hoef je ook je voet niet op de rem te houden(met vlakke ondergrond)Robin schreef: 12 feb 2025, 08:24Als in afremmen voor verkeerslicht, naar 0 kmh stilstaan, rem ingedrukt en rem los rolt hij? Dan tik ik even weer rem aan en 'creept' hij niet meer. Als is het toch beter om de rem erop te houden als je 'langere tijd' staat te wachten ivm minimale slijtage bakMParallel schreef: 09 feb 2025, 12:23
Voor mij is alleen het uitschakelen van de creep (DCT) alleen al een must
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Martijn's BMW M140i
Leuk filmpje weer Martijn!
(vroeg me nav het filmpje wel af of er al MHD-achtig zijn voor b57 zijn
)
(vroeg me nav het filmpje wel af of er al MHD-achtig zijn voor b57 zijn

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, Fabian, frankie, Sabberjoch en 14 gasten