Gewoon off-topic links laten liggen en wel posten in je auto topics. Zijn altijd erg mooie en leuke bijdragen! En ook veel belangrijker op DF dan geneuzel over de wereld/NL waar we toch nooit eens met elkaar worden

Gewoon off-topic links laten liggen en wel posten in je auto topics. Zijn altijd erg mooie en leuke bijdragen! En ook veel belangrijker op DF dan geneuzel over de wereld/NL waar we toch nooit eens met elkaar worden
Jij hebt gelijk.
Fixed.350 Z schreef: 27 jan 2025, 14:39 Hele probleem is terug te brengen tot 1 hoofdoorzaak -> overbevolking van de mens (mag helaas hier opniet worden benoemd).
Voor iedereen een reproductieve gezondheid, met het recht om zich voort te planten.....350 Z schreef: 27 jan 2025, 14:39 Hele probleem is terug te brengen tot 1 hoofdoorzaak -> overbevolking van de mens (mag helaas in de media niet worden benoemd).
Met alle liefde van de wereld, laat mij zien waar ik niet kan incasseren.
Ik waardeer de zoektocht naar een semi-kwetsend woordgrapje op basis van mijn naam met de beschrijving erbij, maar kom dan tenminste met harde grappen. En niet dit laffe gedoe.JP schreef: 27 jan 2025, 16:25Voor iedereen een reproductieve gezondheid, met het recht om zich voort te planten.....350 Z schreef: 27 jan 2025, 14:39 Hele probleem is terug te brengen tot 1 hoofdoorzaak -> overbevolking van de mens (mag helaas in de media niet worden benoemd).![]()
https://rutgers.nl
Niet helemaal logisch oorzaak/gevolg, maar goed. Je zou het als hypocriet kunnen ervaren dat een linkse rakker V8 rijdt.Overigens ben ik het wel deels met hem eens, dat dan weer wel.
Hebben we een stikstof/milieu/klimaat probleeem, jazeker.
Moet er wat aan gedaan worden, jazeker.
Moeten we nu koste van kost het hele land op slot gooien omdat de rechter Greenpeace in het gelijk heeft gesteld? Zeker niet. Dan zijn er andere zaken op dit moment veel belangrijker om op te lossen.
Verder vind ik het een klein beetje hypocriet, zelf 2 dikke benzineslurper's rijden maar de tulpenkweker moet maar gewoon ophouden met kweken.
Overigens klopt het wel dat er bij lelies heel veel bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.... daar maak ik mee veel meer zorgen over dan de stikstof uitstoot. Want bestrijdingsmiddelen zijn heel slecht voor de bijtjes..... en zonder bloemetjes en bijtjes worden de leefomstandigheden voor de mens ineens heel anders....
Ja, maar stikstof zorgt ook voor vermindering van de bio-diversiteit en daardoor voor minder bloemetjes en bijtjes.Elise schreef: 27 jan 2025, 16:23 Overigens klopt het wel dat er bij lelies heel veel bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.... daar maak ik mee veel meer zorgen over dan de stikstof uitstoot. Want bestrijdingsmiddelen zijn heel slecht voor de bijtjes..... en zonder bloemetjes en bijtjes worden de leefomstandigheden voor de mens ineens heel anders....
Ja, inderdaad stikstof zorgt ook voor vermindering bio-diverstiteit, maar stikstof kan nog niet in de schaduw staan van bestrijdingsmiddelen als Glyfosaat/Roundup als het op aantasting van de bijenpopulatie aankomt.Joël D. schreef: 27 jan 2025, 17:40Ja, maar stikstof zorgt ook voor vermindering van de bio-diversiteit en daardoor voor minder bloemetjes en bijtjes.Elise schreef: 27 jan 2025, 16:23 Overigens klopt het wel dat er bij lelies heel veel bestrijdingsmiddelen worden gebruikt.... daar maak ik mee veel meer zorgen over dan de stikstof uitstoot. Want bestrijdingsmiddelen zijn heel slecht voor de bijtjes..... en zonder bloemetjes en bijtjes worden de leefomstandigheden voor de mens ineens heel anders....
Ook mee eens dat je niet het hele land op slot moet leggen, maar het mag wel besproken worden. Als nou blijkt dat een boel van die stikstof afkomstig is van het voorzien van het buitenland van eten en bloemen, mag dat zeker wel aan banden gelegd worden.
Hoe kan men dan letterlijk meten van welke bron(verkeer, vliegtuigen, koeien, de mens etc) die stikstof komt? Serieuze vraag!Wanneer een stof vanuit de lucht op de grond neerslaat spreken we van depositie. Niet alles dat we uitstoten komt op dezelfde plek weer neer. Met name stikstofoxiden (NOx) kunnen ver wegwaaien en slaan soms pas honderden kilometers verderop weer neer. Ammoniak (NH3) landt dichter bij de uitstootbron.
De regering zegt van wel, dus jij bent zon domme 50 plussersitechris schreef: 27 jan 2025, 21:54 Stikstofprobleem is een spreadsheetprobleem. In real life heeft niemand er echt last van.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/29 ... afvalwaterWimo schreef: 27 jan 2025, 22:33 https://www.rivm.nl/nieuws/nog-te-veel- ... laktewater
Maakt verder niet uit tot de prijs van schoon water door het dak gaat. Pas op dat moment gaan we hier schreeuwen. Maar dat ligt dan uiteraard aan die gelukszoekers!
De totale belasting van het oppervlaktewater met stikstofverbindingen is in de periode 1990-2021 met 45 procent afgenomen, van 158 miljoen kilogram stikstof (N) tot 87 miljoen kilogram.
Euh.... ik durf het bijna niet te zeggen(als doelwit van 'Intellectueel Nederland' hier op DFsitechris schreef: 27 jan 2025, 21:54 Stikstofprobleem is een spreadsheetprobleem. In real life heeft niemand er echt last van.
Ben je uit je bed gevallen?Robin schreef: 28 jan 2025, 05:29 Goedemorgen maar weer eens:)
Hoe lang mag ik nog wachten op een valide argument tov de meetbaarheid van wie/wat/hoe/waar de stikstof vandaan komt?
Want zo is vingerwijzen van 'beide kanten' wel makkelijk.
Als ik mijn opgezochte info (notabene RIVM en TNO) en serieuze(!) vraag van gisteravond zélf juist interpreteer(maarja ik ben een domme 50 plusser he) ligt dat stikstof 'probleem' iig niet direct aan 'de boeren'.
Door teveel stikstof gaat de ene plant dood en de andere weelt tierig(vooral brandnetels en door biologen onkruid genoemd 'groen'), de biodiversiteit is in 't geding. Not kidding.
Maar is dat wel zó?
Nederland ligt níet onder een kaasstolp tov ons omringende landen, dus dat redt zichzelf dan ook wel weer. Een Maja de Bij vliegt zó van Winterswijk naar Nordhorn en Japie Krekel zó van Baarle Nassau naar Baarle Hertog.
Zoals wij 'opeens' de wolf mochten verwelkomen de laatste tijd . Ja open grenzen, voor mensch en dier. Alles waait létterlijk áf en áán!
Goedemorgen Robin.Robin schreef: 28 jan 2025, 05:29 Goedemorgen maar weer eens:)
Hoe lang mag ik nog wachten op een valide argument tov de meetbaarheid van wie/wat/hoe/waar de stikstof vandaan komt?
Ik neem aan dat je doelt op bovenstaande posting?Robin schreef: 27 jan 2025, 18:48 Ik las deze info:
https://www.rivm.nl/stikstof/registrere ... -berekenen
Meetapparatuur, niet overal kan men meten, praktisch onmogelijk---->rekenkundige modellen.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], Eric Z en 13 gasten