Afgelopen maand deze 330D gekocht van de eerste Nederlandse eigenaar sinds 2007. Maarliefst 620.000 km op de klok, maar in zeer goede staat zowel optisch als technisch. Vanaf 2007 tot eind vorig jaar altijd bij BMW zelf onderhoud gehad, complete onderhoudshistorie zit erbij.
Hij had weinig vermogen, wat een gescheurde turbobehuizing bleek te zijn. Gereviseerde turbo van Garrett gemonteerd en rijdt weer als nieuw.
Nu heb ik nog een maand of 3 de tijd voordat de ring weer opengaat, en wil ik hem zo goed mogelijk klaar gaan maken.
Mijn belangrijkste punten;
Remmen
Ophanging
Velgen + banden
Chiptuning (voorlopig nog geen motorische hardware aangezien hij met een simpele stage 1 al op 270PK+ komt wat meer dan genoeg is voor mij als beginner)
Omdat ik vrij nieuw ben in deze wereld / hobby sta ik altijd open voor tips, graag zelfs!
Remmerij zat ik te denken om te beginnen met de standaard klauwen te reviseren, en rondom nieuwe schijven. Merk / type schijven ben ik nog niet over uit, tips welkom!
Blokken dacht ik aan Ferodo.
Gevlochten stalen remslangen
Motul 660 brake fluid
Voor de ophanging is mij verteld dat de Bilstein B14 set een goede set is om mee te beginnen. Ook qua prijs vind ik deze wel aantrekkelijk.
Voor banden / velgen denk ik aan een 18" breedteset met Nankang NS-2R
Vergeet ik nog iets? Alle tips / suggesties welkom

(moet nog even betere foto's maken, door het verschrikkelijke weer afgelopen tijd nog niet aan toe gekomen)