https://nieuws.audi.nl/audi-tt-rs-coupe ... 01WKDPcAAP

Tablet op wielen.
Lekker hoor. Ik vind die TT's van de laatste jaren echt wel heel gaaf.
Ik vond de eerste TT (in die tijd) wel gaaf. Was wel uniek.///Joost schreef: 08 feb 2019, 14:02
Lekker hoor. Ik vind die TT's van de laatste jaren echt wel heel gaaf.
Als hij door een andere garage gekocht wordt ipv particulier dan besparen ze gewoon op deze kosten.Arthur schreef: 22 sep 2024, 15:55 Dat van hoe sommige auto’s in een showroom worden gezet, kijk ik niet van op.
Klopt dat betreft deze. Er is maar 1 coupe in het grijs van recent bouwjaar, dus heel moeilijk te vinden was hij niet
JP schreef: 13 sep 2024, 19:32 Nou ja, koopje ? vermoed wel dat ze waardevast zijn als je er niet al te veel km's op zet.
TT RS 2.5l 5 cyl 400pk - 2019 - 46kkm - €54950
https://www.marcberkers.nl/voorraad-aanbod/
Je komt ietwat theoretisch over met koerslijst enzo? Zulke pretkanonnen worden gereden door zowel heel voorzichtige, rustige, zuinige mensen.. als mensen die weinig technische sympathie kennen en zo'n ding flink gebruiken. Kortom met zo'n soort auto zou ik altijd afgaan op de staat, de techniek, hoe voelt ie aan, wat is er beschadigd en op welke plekken.kennethr schreef: 22 sep 2024, 14:02 Afgelopen donderdag toch maar even richting Brabant gereden vanuit Utrecht om te kijken bij een grijze TT RS Coupe. Dit nadat ik eerst de dag tevoren nog even had gebeld of de auto nog beschikbaar was en of het gelegen kwam om in de morgen even langs te komen. Daar aangekomen even de auto bekeken zonder verkoper erbij en zag al snel dat 1 velg schade had en met name de motorkap behoorlijk vol zat met steenslag en swirls wat een behoorlijke domper was. Dat fix je toch voordat je hem in de showroom zet ?
Verkoper erbij gekomen na enkele minuten en wat vragen gesteld. Was ingekocht van een stel dat ging scheiden en een VW Up terug had meegenomen. Ze hadden hem niet zelf onderhouden en op de vraag hoe het met onderhoud zat kwam terug dat het niet via de dealer was gedaan maar via een ander bedrijf (kan natuurlijk maar ook met mijn eigen auto uit 2016 ga ik gewoon nog naar de dealer, waarom zou je dat bij een auto van dagwaarde > 50k niet doen ?). Na even wat gebabbeld te hebben gevraagd of ik kon proefrijden, wat moeilijk doen en wilde eerst even kijken bij mijn eigen wagen.
Zodoende maar even bij de eigen auto wezen kijken en weer terug naar binnen om tafel zitten. Kwam ineens de verrassing van € 500,- hogere afleveringskosten tevoorschijn omdat het een sportauto betreft. Inruilprijs voor de eigen auto was wel oke. Maar de auto stond duurder te koop dan de anwb boekwaarde dus de extra inruilprijs bovenop mijn eigen wagen is dus feitelijk de korting. Kwam uit op een 3% wat voor zover ik heb begrepen normaal is in de 2ehandmarkt (tussen 3 en 5%).
Aangegeven dat ik toch graag even wil proefrijden, maar verkoper wilde eerst prijsafspraak hebben alvorens te kunnen rijden. Hij ging ook zelf mee. Aangegeven dat ik zijn standpunt begrijp maar dat ik dan onverzake weer retour naar Utrecht ga. Nog even wat gesproken over mijn werk (verzekeringen/vastgoed) en mijn passie verre reizen maar het standpunt van de verkoper veranderde niet. Hele aparte manier van zaken doen.....
Is dit de normale manier van zaken doen voor de wat meer vermogende auto's met waarde van >45k heden ten dage ? Mijn eerdere Fiesta ST, Honda S2000 en Abarth Punto kreeg ik destijds gewoon mee van de dealerbedrijven. En toen was ik een behoorlijk stuk jonger, ben nu midden veertig.
Vanuit onderzoek inmiddels wel de navolgende zaken opgemerkt voor de TT RS:
- Voor het all risk verzekeren is altijd een klasse 3 alarm nodig wil je het een beetje betaalbaar houden
- Qua alarm is een DEFA het meest geschikte omdat daar een versie van is die gebruik maakt van de originele afstandsbediening.
- Elke 60.000km wordt vanuit Audi een S-tronic en Haldex service aanbevolen alsmede vervangen van de bougies
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 14 gasten