Audi TT RS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
WJ

Audi TT RS

Bericht door WJ » 08 feb 2019, 13:42

2.5 5cilinder tfsi, 400pk, quattro &1450kg. Mooie cijfers!

https://nieuws.audi.nl/audi-tt-rs-coupe ... 01WKDPcAAP

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Audi TT RS

Bericht door Arthur » 08 feb 2019, 13:47

Dat wordt de volgende?

JP

Bericht door JP » 08 feb 2019, 13:53

Doe mij maar een Tesla...... !

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 feb 2019, 13:59

JP schreef: 08 feb 2019, 13:53 Doe mij maar een Tesla...... !
Tablet op wielen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 feb 2019, 14:02

WJ schreef: 08 feb 2019, 13:42 2.5 5cilinder tfsi, 400pk, quattro &1450kg. Mooie cijfers!
Lekker hoor. Ik vind die TT's van de laatste jaren echt wel heel gaaf.

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2019, 14:17

///Joost schreef: 08 feb 2019, 14:02
Lekker hoor. Ik vind die TT's van de laatste jaren echt wel heel gaaf.
Ik vond de eerste TT (in die tijd) wel gaaf. Was wel uniek.
De modellen daarna zijn ze vast blijven houden aan de oer-vorm van de TT, maar qua styling naar de huidige (scherpere) styling van Audi gegaan. Op de voorkant pakt het goed uit, maar vooral de achterkant is daardoor matig. Van mij had ie meer richting een compacte R8 met A5 sausje mogen evolueren.
Niet dat ik dan wel een Audi zou kopen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 feb 2019, 17:22

De eerste generatie is ook mijn favoriet maar dan wel met de heerlijke VR6 icm DSG.Afbeelding
Afbeelding

sitechris
Auto: BMW M2 (G87)

Bericht door sitechris » 08 feb 2019, 17:46

Hele mooie auto die TT RS.

kennethr

Bericht door kennethr » 18 sep 2024, 17:18

Zijn er gebruikers op het forum met ervaring ten aanzien van de mk3 TT danwel specifiek de TT RS ? Gezien de RS3 redelijk gelijk is qua motor zouden deze wellicht ook kunnen mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik zou namelijk graag wat meer informatie willen hebben omtrent de onderhoudskosten van een dergelijke wagen voor een mogelijke aankoop.

De TT's die ik op heb het oog heb zijn meestal van 2018/2019 waarbij er een verschil zit qua motor DAZA/DNWA.
De DAZA motor is wat feller/luider dan de DNWA welke een OPF heeft, waardoor de DAZA/2018 een streepje voor heeft.
Daarentegen heeft de DNWA/2019 versie een wat mooier uiterlijk wat mij betreft.

Verbruikskosten redelijk goed inzichtelijk kunnen krijgen via Spritmonitor.
Grootste struikelblok wat lastig te vinden is zijn de onderhoudskosten, met name zodra er richting 80/120k en leeftijd 6 jaar oud gegaan wordt. Vanuit een algemeen onderhoudsschema wat ik heb kunnen vinden staan voor elke 60k/3jaar de navolgende zaken op programma:
- Haldex service
- DSG service
- Bougies (coilpacks ook ?)

Gezien de modellen allemaal tegen de 6 jaar oud zitten ook nog:
- Multi-riem
- Remvloeistof
- Accu

JP

Bericht door JP » 18 sep 2024, 17:23

Misschien kan Jos je vertellen of hij ze vaak ziet voor onderhoud of stukken

ff taggen;
jos_br schreef: 16 aug 2024, 21:09 (...)

kennethr

Bericht door kennethr » 22 sep 2024, 14:02

Afgelopen donderdag toch maar even richting Brabant gereden vanuit Utrecht om te kijken bij een grijze TT RS Coupe. Dit nadat ik eerst de dag tevoren nog even had gebeld of de auto nog beschikbaar was en of het gelegen kwam om in de morgen even langs te komen. Daar aangekomen even de auto bekeken zonder verkoper erbij en zag al snel dat 1 velg schade had en met name de motorkap behoorlijk vol zat met steenslag en swirls wat een behoorlijke domper was. Dat fix je toch voordat je hem in de showroom zet ?

Verkoper erbij gekomen na enkele minuten en wat vragen gesteld. Was ingekocht van een stel dat ging scheiden en een VW Up terug had meegenomen. Ze hadden hem niet zelf onderhouden en op de vraag hoe het met onderhoud zat kwam terug dat het niet via de dealer was gedaan maar via een ander bedrijf (kan natuurlijk maar ook met mijn eigen auto uit 2016 ga ik gewoon nog naar de dealer, waarom zou je dat bij een auto van dagwaarde > 50k niet doen ?). Na even wat gebabbeld te hebben gevraagd of ik kon proefrijden, wat moeilijk doen en wilde eerst even kijken bij mijn eigen wagen.

Zodoende maar even bij de eigen auto wezen kijken en weer terug naar binnen om tafel zitten. Kwam ineens de verrassing van € 500,- hogere afleveringskosten tevoorschijn omdat het een sportauto betreft. Inruilprijs voor de eigen auto was wel oke. Maar de auto stond duurder te koop dan de anwb boekwaarde dus de extra inruilprijs bovenop mijn eigen wagen is dus feitelijk de korting. Kwam uit op een 3% wat voor zover ik heb begrepen normaal is in de 2ehandmarkt (tussen 3 en 5%).

Aangegeven dat ik toch graag even wil proefrijden, maar verkoper wilde eerst prijsafspraak hebben alvorens te kunnen rijden. Hij ging ook zelf mee. Aangegeven dat ik zijn standpunt begrijp maar dat ik dan onverzake weer retour naar Utrecht ga. Nog even wat gesproken over mijn werk (verzekeringen/vastgoed) en mijn passie verre reizen maar het standpunt van de verkoper veranderde niet. Hele aparte manier van zaken doen.....

Is dit de normale manier van zaken doen voor de wat meer vermogende auto's met waarde van >45k heden ten dage ? Mijn eerdere Fiesta ST, Honda S2000 en Abarth Punto kreeg ik destijds gewoon mee van de dealerbedrijven. En toen was ik een behoorlijk stuk jonger, ben nu midden veertig.

Vanuit onderzoek inmiddels wel de navolgende zaken opgemerkt voor de TT RS:
- Voor het all risk verzekeren is altijd een klasse 3 alarm nodig wil je het een beetje betaalbaar houden
- Qua alarm is een DEFA het meest geschikte omdat daar een versie van is die gebruik maakt van de originele afstandsbediening.
- Elke 60.000km wordt vanuit Audi een S-tronic en Haldex service aanbevolen alsmede vervangen van de bougies
Laatst gewijzigd door kennethr op 22 sep 2024, 15:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 sep 2024, 14:06

Ik heb het niet zo meegemaakt en van alles meegekregen om proef te rijden zeker als je rond de 40 bent.

Komt er iemand van net 20 binnen snap ik de verkoper nog maar nu wel een rare reactie en blijkbaar dus ook een mogelijke verkoop daarmee verprutst.

WillemBoer
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Bericht door WillemBoer » 22 sep 2024, 15:15

Ik zou verder zoeken als ik je zo hoor, die verkoper mag wel wat enthousiaster en meer moeite doen, zo’n auto koop je vanuit een emotioneel oogpunt, daar hoort proefrijden natuurlijk gewoon bij, het is geen renault captur oid…

Ik heb nog wel een mooie M4 in de aanbieding, mag je wel proef komen rijden :)

Arthur

Bericht door Arthur » 22 sep 2024, 15:55

Dat van hoe sommige auto’s in een showroom worden gezet, kijk ik niet van op. Wel dat ze moeilijk doen over proefrijden. Maar dan zou ik meteen rechtsomkeert maken.

sitechris
Auto: BMW M2 (G87)

Bericht door sitechris » 22 sep 2024, 19:30

Heb het ook wel eens meegemaakt dat ik pas mocht proefrijden nadat er een akkoord was op de prijs. Snap dat je niet iedereen direct wilt laten proefrijden, maar je moet als verkoper dat wel een beetje kunnen inschatten. En het helpt met de sales, want zonder proefrit mis je toch het 'ik wil hebben' gevoel en kijk je meer rationeel naar de cijfers.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 23 sep 2024, 08:19

Arthur schreef: 22 sep 2024, 15:55 Dat van hoe sommige auto’s in een showroom worden gezet, kijk ik niet van op.
Als hij door een andere garage gekocht wordt ipv particulier dan besparen ze gewoon op deze kosten.

Snap ik goed.

Arthur

Bericht door Arthur » 23 sep 2024, 09:48

Zoals ik mijn vorige auto kocht bij de BMW dealer en hoe deze afgeleverd werd… Aanfluiting. Ze besparen er sowieso op heb ik het idee. Al is dat niet altijd zo, mijn huidige is afgeleverd zoals het hoort.

JP

Bericht door JP » 23 sep 2024, 09:51

Betreft het deze grijze brabantse coupe ?

Afbeelding

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... r_bucket=2

Knap ding voor €50k, maar wel al 112km gelopen. Dat was me géén €50k waard.

kennethr

Bericht door kennethr » 23 sep 2024, 11:00

JP schreef: 23 sep 2024, 09:51 Betreft het deze grijze brabantse coupe ?
Klopt dat betreft deze. Er is maar 1 coupe in het grijs van recent bouwjaar, dus heel moeilijk te vinden was hij niet :)
Wellicht dat de klik er niet was tussen verkoper en mij, gezien de reviews over het bedrijf verder overwegend positief zijn.

Prijs is redelijk kijkende naar de ANWB koerslijst. Kilometerstand is inderdaad wat hoger, maar kijk je naar een RS3, M2/M4, AMG45S van deze leeftijden zit je ook ook vaak rond deze kilometerstanden.
Laatst gewijzigd door kennethr op 23 sep 2024, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 23 sep 2024, 11:12

Ik had vorige week deze gepost in een ander draadje. Heeft een berg minder km's op de klok.

Lijkt me ook een coupe in het grijs..... wel weer in Brabant :kikker:
JP schreef: 13 sep 2024, 19:32 Nou ja, koopje ? vermoed wel dat ze waardevast zijn als je er niet al te veel km's op zet.

TT RS 2.5l 5 cyl 400pk - 2019 - 46kkm - €54950

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.marcberkers.nl/voorraad-aanbod/

kennethr

Bericht door kennethr » 23 sep 2024, 11:52

Had ik ook gezien maar dit zijn van die prut advertenties want als je wat verder leest;
De TT RS heeft een Belgische registratie, tegen meerprijs ( BPM ) met NL kenteken te leveren .
Helaas rijkt mijn budget niet zover dat ik nog weer even 15K erbij ga lappen.

Ik rij zelf geen duizenden kilometers per jaar, dus heel veel extra kilometers zullen er bij mij niet opkomen.
Kijk voorlopig gewoon lekker verder, heb geen haast. Huidige auto heeft net in mei onderhoud gehad en apk.

JP

Bericht door JP » 23 sep 2024, 12:00

Dat had ik zelf nog niet gelezen :bag: anders was ik misschien zelf eens gaan kijken, nu dus niet :thumbup:

TLRS

Bericht door TLRS » 23 sep 2024, 23:16

kennethr schreef: 22 sep 2024, 14:02 Afgelopen donderdag toch maar even richting Brabant gereden vanuit Utrecht om te kijken bij een grijze TT RS Coupe. Dit nadat ik eerst de dag tevoren nog even had gebeld of de auto nog beschikbaar was en of het gelegen kwam om in de morgen even langs te komen. Daar aangekomen even de auto bekeken zonder verkoper erbij en zag al snel dat 1 velg schade had en met name de motorkap behoorlijk vol zat met steenslag en swirls wat een behoorlijke domper was. Dat fix je toch voordat je hem in de showroom zet ?

Verkoper erbij gekomen na enkele minuten en wat vragen gesteld. Was ingekocht van een stel dat ging scheiden en een VW Up terug had meegenomen. Ze hadden hem niet zelf onderhouden en op de vraag hoe het met onderhoud zat kwam terug dat het niet via de dealer was gedaan maar via een ander bedrijf (kan natuurlijk maar ook met mijn eigen auto uit 2016 ga ik gewoon nog naar de dealer, waarom zou je dat bij een auto van dagwaarde > 50k niet doen ?). Na even wat gebabbeld te hebben gevraagd of ik kon proefrijden, wat moeilijk doen en wilde eerst even kijken bij mijn eigen wagen.

Zodoende maar even bij de eigen auto wezen kijken en weer terug naar binnen om tafel zitten. Kwam ineens de verrassing van € 500,- hogere afleveringskosten tevoorschijn omdat het een sportauto betreft. Inruilprijs voor de eigen auto was wel oke. Maar de auto stond duurder te koop dan de anwb boekwaarde dus de extra inruilprijs bovenop mijn eigen wagen is dus feitelijk de korting. Kwam uit op een 3% wat voor zover ik heb begrepen normaal is in de 2ehandmarkt (tussen 3 en 5%).

Aangegeven dat ik toch graag even wil proefrijden, maar verkoper wilde eerst prijsafspraak hebben alvorens te kunnen rijden. Hij ging ook zelf mee. Aangegeven dat ik zijn standpunt begrijp maar dat ik dan onverzake weer retour naar Utrecht ga. Nog even wat gesproken over mijn werk (verzekeringen/vastgoed) en mijn passie verre reizen maar het standpunt van de verkoper veranderde niet. Hele aparte manier van zaken doen.....

Is dit de normale manier van zaken doen voor de wat meer vermogende auto's met waarde van >45k heden ten dage ? Mijn eerdere Fiesta ST, Honda S2000 en Abarth Punto kreeg ik destijds gewoon mee van de dealerbedrijven. En toen was ik een behoorlijk stuk jonger, ben nu midden veertig.

Vanuit onderzoek inmiddels wel de navolgende zaken opgemerkt voor de TT RS:
- Voor het all risk verzekeren is altijd een klasse 3 alarm nodig wil je het een beetje betaalbaar houden
- Qua alarm is een DEFA het meest geschikte omdat daar een versie van is die gebruik maakt van de originele afstandsbediening.
- Elke 60.000km wordt vanuit Audi een S-tronic en Haldex service aanbevolen alsmede vervangen van de bougies
Je komt ietwat theoretisch over met koerslijst enzo? Zulke pretkanonnen worden gereden door zowel heel voorzichtige, rustige, zuinige mensen.. als mensen die weinig technische sympathie kennen en zo'n ding flink gebruiken. Kortom met zo'n soort auto zou ik altijd afgaan op de staat, de techniek, hoe voelt ie aan, wat is er beschadigd en op welke plekken.

Verder zegt de ervaring je misschien iets over wat voor soort mensen er op zo'n auto afkomen. En dat er misschien mensen zonder serieuze interesse even willen komen raggen? Vervelend als jij daar op aangekeken wordt natuurlijk maar ja. Maargoed, hoort er allemaal een beetje bij als je een goeie en leuke auto wil kopen.

kennethr

Bericht door kennethr » 28 sep 2024, 20:30

Begin deze week kwam nog weer een coupe online en deze vanmiddag bekeken, bereden en ook gekocht. :df:
Zeer content met het proces van de verkoop; presentatie auto, gesprek met de verkoper alsook de onderhandeling waren gewoon perfect. Dit is zoals elk autobedrijf het zou moeten doen.

Ook hier vanochtend even over gebeld of hij nog beschikbaar was en aangegeven dat ik er dan met een uurtje/anderhalf zou zijn. Deze wagen stond er pico bello bij en gelijk goed gevoel over. Heb er eerst zelf een tijdje rondom kunnen lopen alvorens de verkoper zich melde. Verkoper had zelf een RS3 en wist zodoende ook op al mijn vragen omtrent deze auto/motor een goed antwoord te geven en had ook nog diverse aanvullende informatie. Auto heeft netjes al zijn onderhoud gehad bij de Audi dealer nog ruim binnen de gestelde marges die Audi voorschrijft.

Ondanks het toch wat slechte weer en een gepoetste auto, was een proefrit geen enkel probleem. Zoals verwacht gelijk verkocht nadat de motor warm was gereden en het gas erop kon :D . Eerst keer volgas schrok ik zo van de acceleratie dat ik gelijk het pedaal weer wat loste. :lol: Na een kort ritje terug gekeerd en de onderhandeling begonnen. Voor mijn eigen auto kreeg ik reeds bij aanvang gelijk een goede inruilprijs. Samen met een nog in te bouwen alarm klasse 3 een prima deal kunnen maken. Zaterdag over 2 weken ophalen en dan kan de pret beginnen. :swinging:
Bijlagen
40365973-4.jpg
40365973-4.jpg (268.97 KiB) 2839 keer bekeken
40365973-11.jpg
40365973-11.jpg (364.93 KiB) 2839 keer bekeken

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 sep 2024, 20:33

Heel gaaf! Mooi ding zeg, gefeliciteerd :df:

Plaats reactie