willekeurig, behalve met sproeien, dan stopt die op dezelfde plek.erwin20vt schreef: 12 mei 2024, 14:02 stopt de ruitenwisser wel steeds op dezelfde plek? of is dat willekeurig?
de Racevijf, Trail and error
-
OnlineLuco
Re: de Racevijf
-
Dan heb je idd wel een kans dat het in de schakelaar zit.
-
OnlineLuco
Het was dus niet de schakelaar, ander relais doet die nog gekker.
Maar met sproeien stopt die wel correct, dus ik hoop dat die daarmee door de apk komt, heb geen zin en puf om de kabelboom helemaal uit elkaar te halen en een nieuw relais is ook niet meer te krijgen, dus maar eens kijken of ik een relais van een werkend systeem kan lenen.
Maar met sproeien stopt die wel correct, dus ik hoop dat die daarmee door de apk komt, heb geen zin en puf om de kabelboom helemaal uit elkaar te halen en een nieuw relais is ook niet meer te krijgen, dus maar eens kijken of ik een relais van een werkend systeem kan lenen.
-
OnlineLuco
Gisteren en vandaag niet zoveel gedaan.
Oliecatchtankje geplaatst, slag kleiner dan de oude, kon die net wat netter gemonteerd worden.
Beugel accu gemaakt zodat die er niet uitvalt als er ooit wat gebeurt.
Afdekplaat van kunststof gemaakt voor de accu.
Morgen eens kijken of ik de zijkanten binnen aan de achterkant af kan dekken met kunststof platen.
Oliecatchtankje geplaatst, slag kleiner dan de oude, kon die net wat netter gemonteerd worden.
Beugel accu gemaakt zodat die er niet uitvalt als er ooit wat gebeurt.
Afdekplaat van kunststof gemaakt voor de accu.
Morgen eens kijken of ik de zijkanten binnen aan de achterkant af kan dekken met kunststof platen.
-
OnlineLuco
De grote gaten aan de zijkant binnen dichtgemaakt, de kleinere openingen laat ik maar open denk ik
In plaats van een achteruikijkspiegel binnen heb ik gekozen voor een dashcam van 26 euro
Ben benieuwd of ze dat goedkeuren met apk, voorzover ik kon zien heb je zelfs geen binnenspiegel nodig als je links en rechts een buitenspiegel hebt.
Het wachten is nu echt op de aandrijfassen zodat ik het blok terug kan hangen, dan pas kan ik lengte bedrading pasmaken ed.
Zit er wel aan te denken om voor aan de voorkant een uitlijnbuis door de bumpersteunen te maken, die zitten precies op het hart van de voorkant, achter lukt dat niet maar als je een vast punt hebt kan je de rest uitmeten.
In plaats van een achteruikijkspiegel binnen heb ik gekozen voor een dashcam van 26 euro

Ben benieuwd of ze dat goedkeuren met apk, voorzover ik kon zien heb je zelfs geen binnenspiegel nodig als je links en rechts een buitenspiegel hebt.
Het wachten is nu echt op de aandrijfassen zodat ik het blok terug kan hangen, dan pas kan ik lengte bedrading pasmaken ed.
Zit er wel aan te denken om voor aan de voorkant een uitlijnbuis door de bumpersteunen te maken, die zitten precies op het hart van de voorkant, achter lukt dat niet maar als je een vast punt hebt kan je de rest uitmeten.
-
OnlineMartijn_bmw
Wordt wel mooi zo allemaal!
En klopt je moet of linkerspiegel en binnenspiegel hebben of 2x buitenspiegel en dan is binnen niet verplicht.
En klopt je moet of linkerspiegel en binnenspiegel hebben of 2x buitenspiegel en dan is binnen niet verplicht.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Heerlijk hoe gelikt het eruit ziet zo in het wit, goed bezig!
-
OnlineLuco
Nou, van dichtbij best al veel plekjes, snap ook niet hoe ze de auto van binnen soms zo strak houden, heb al wat stukken bijgewerkt, maar als ik klaar ben nog maar eens alles langs met het penseeltje.
Ook nog even aan het plakken geweest, nu weer ff klaar mee, volgend weekend gaat er niks gebeuren.
Ook nog even aan het plakken geweest, nu weer ff klaar mee, volgend weekend gaat er niks gebeuren.
-
OnlineLuco
De aandrijfassen zijn eindelijk binnen, volgende week eens kijken of ze passen.
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Deze hele build is wel ook echt super motorsport, wat dik zeg. Zo'n button box / paneel met allemaal mooie knopjes vind ik altijd zo dik! Mooi werk dat je daar levert.
-
OnlineLuco
Verdorie,
Ik denk ik ga vandaag even de aandrijfassen erin drukken nadat ze twee keer de verkeerde hebben gestuurd.
Lengte is nu goed, wil ik hem in het fusee drukken, jammer past niet, tellen, splines kloppen, oude as erbij.
Ja hoor oude as is bij de splines 23 mm dik en de nieuwe 25, pfffffffffffffffffffffff
Ik heb nog twee nieuwe standaardassen, je moet de koppen aan de fuseezijde toch over kunnen zetten? Maar ik weet niet hoe dat werkt.
Ik denk ik ga vandaag even de aandrijfassen erin drukken nadat ze twee keer de verkeerde hebben gestuurd.
Lengte is nu goed, wil ik hem in het fusee drukken, jammer past niet, tellen, splines kloppen, oude as erbij.
Ja hoor oude as is bij de splines 23 mm dik en de nieuwe 25, pfffffffffffffffffffffff
Ik heb nog twee nieuwe standaardassen, je moet de koppen aan de fuseezijde toch over kunnen zetten? Maar ik weet niet hoe dat werkt.
-
Kan die 2mm niet afgedraaid worden?
-
OnlineLuco
Weet ik niet is gehard staal en moeten er ook weer splines in.
-
OnlineLuco
Nou, wat een gezeik weer, zoeken naar de juiste homokineten viel ook niet mee, de standaard assen kunnen de koppen niet af, dus naar parts point met heel de zooi, fusee, nieuwe homokineten, oude homokineten.
Probleem is tegenwoordig dat ze alleen op kenteken kunnen bestellen en nergens de diameters bij staan, alleen het aantal splines.
Dus dat ging hem niet worden, dus naar Veban, nou die had gelukkig een heleboel fusees en assen liggen, de homokineet van een williams moest in mijn oude fusee passen, inderdaad die past, alleen was dan mijn as weer te dik, nou ja dan laten we die maar aanpassen.
Ook even gekeken waar de nieuwe nu inpassen, die passen in het fusee van een clio 2 2.0 182 pk en ook op nog wat andere clio's.
Dus uiteindelijk geen clio homokinten besteld, maar nieuwe fusees, nieuwe wielnaven en nieuwe lagers, dan is gelijk ook de lagering wat beter en alles fris, moet dan alleen de poot waar de veerpoot over gaat smeller frezen, maar dat moet lukken op een freesbank.
ook gelijk alles maar opgeschreven inclusief de originele renault nummers, dan hoef ik als het allemaal past de volgende keer niet meer te zoeken.
Probleem is tegenwoordig dat ze alleen op kenteken kunnen bestellen en nergens de diameters bij staan, alleen het aantal splines.
Dus dat ging hem niet worden, dus naar Veban, nou die had gelukkig een heleboel fusees en assen liggen, de homokineet van een williams moest in mijn oude fusee passen, inderdaad die past, alleen was dan mijn as weer te dik, nou ja dan laten we die maar aanpassen.
Ook even gekeken waar de nieuwe nu inpassen, die passen in het fusee van een clio 2 2.0 182 pk en ook op nog wat andere clio's.
Dus uiteindelijk geen clio homokinten besteld, maar nieuwe fusees, nieuwe wielnaven en nieuwe lagers, dan is gelijk ook de lagering wat beter en alles fris, moet dan alleen de poot waar de veerpoot over gaat smeller frezen, maar dat moet lukken op een freesbank.
ook gelijk alles maar opgeschreven inclusief de originele renault nummers, dan hoef ik als het allemaal past de volgende keer niet meer te zoeken.
-
OnlineLuco
Het blok hangt er nu hopenlijk definitief in en hoeft er niet meer uit.
Het paste net, toch goed gemeten met de airbox.
nu alle aim sensoren ed aansluiten en netjes leggen.
koelsysteem afmaken
Dan kunnen de vloeistoffen erin en kunnen verschillende aim senoren met behulp van Albi gecalibreerd worden.
Het paste net, toch goed gemeten met de airbox.
nu alle aim sensoren ed aansluiten en netjes leggen.
koelsysteem afmaken
Dan kunnen de vloeistoffen erin en kunnen verschillende aim senoren met behulp van Albi gecalibreerd worden.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat past idd mooi precies 

-
OnlineLuco
Spullen voor het aanpassen van de fusees zijn binnen, voorlopig nog ff in de doos tot mijn maat tijd heeft om de fusearm die in de veerpoot komt smaller te frezen.
Dus nu eerst alle siliconenzooi maar eens gemonteerd, waterzijdig en catchtank.
Dan nog wat voor het luchtfilter maken, achter de koplamp.
Als dat klaar is eens kijken waar ik de slangen moet ondersteunen/beugelen.
Morgen kijken of ik dan iets kan verzinnen als tijdelijke tank om het blok tot leven te wekken.
Mag nog geen benzine in de tank omdat die nog gekalibreerd moet worden met de aim.
Dus nu eerst alle siliconenzooi maar eens gemonteerd, waterzijdig en catchtank.
Dan nog wat voor het luchtfilter maken, achter de koplamp.
Als dat klaar is eens kijken waar ik de slangen moet ondersteunen/beugelen.
Morgen kijken of ik dan iets kan verzinnen als tijdelijke tank om het blok tot leven te wekken.
Mag nog geen benzine in de tank omdat die nog gekalibreerd moet worden met de aim.
-
OnlineLuco
Luchtfilter ook klaar, vloeistoffen erin.
Nog wat bekabeling in de motorruimte netjes leggen.
karttankje besteld om volgende week te kijken of die wil starten.
Dan kan ik de ontstekingsonderbreking testen hoe die nu precies aangesloten moet worden.
Nog wat bekabeling in de motorruimte netjes leggen.
karttankje besteld om volgende week te kijken of die wil starten.
Dan kan ik de ontstekingsonderbreking testen hoe die nu precies aangesloten moet worden.
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Erg mooi gedaan met dat luchtfilter en die catch tank, dat ziet er behoorlijk strak uit.
- Ignition62
- Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Super projectje zo, en ook super werk wordt hier geleverd
Allemaal lekker functioneel en netjes afgewerkt !

Allemaal lekker functioneel en netjes afgewerkt !
-
OnlineLuco
Dankjewel allemaal, maar als ik naar een aantal anderen kijk die hun auto (s) aan het opbouwen zijn dan heb ik nog een hoop te leren hoe het nog veel netter en strakker kan.
- Martijn M
Mooi werk weer Luco! Ziet er super uit. Erg benieuwd naar je eerste ervaringen op de baan weer straks.
-
De weg naar kennis en kunde is 1 lange roadtrip. Echt bizar hoe prachtige sommige oplossingen zijn van mensen op DF en daarbuiten.Luco schreef: 24 okt 2024, 07:43 Dankjewel allemaal, maar als ik naar een aantal anderen kijk die hun auto (s) aan het opbouwen zijn dan heb ik nog een hoop te leren hoe het nog veel netter en strakker kan.
We zijn allemaal goed bezig.