EV auto's (elektrische)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: EV auto's (elektrische)
Wanneer komt die binnen Flip?
- Philipoo
Heb je dan al de nieuwe iX3 samengesteld btw? (is die al leverbaar?) vertrekkende model doet het echt slecht qua range van wat ik lees..Martijn_bmw schreef: 07 jul 2024, 19:16Vergelijkbaar samengesteld als iX3 komt de Q4 op 56kLuco schreef: 07 jul 2024, 19:02ow ok, dat wist ik niet, is die q4 zo goedkoop geworden dan?Martijn_bmw schreef: 07 jul 2024, 18:45
Nee die is opzich net zo groot als q4 maar 200eur per maand netto duurder én belangrijker waarom die van de shortlist is gegaan bij mij niemand kan mij zekerheid geven wat de Chinese importheffing voor impact gaat hebben op de fiscale waarde van de iX3 tussen bestelling en levering eind december. (Geld namelijk voor alle auto’s gebouwd in China en de iX3 wordt daar ook gebouwd) en wordt daarom dus mogelijk nog flink duurder
Dan heb je Quattro met 286pk en S line binnen /buiten met 20” wielen en nog wat comfort opties. iX3 zit met vergelijkbare samenstelling op 72k dat maakt al 150eur per maand netto bijtelling verschil en die andere 50eur zit in lagere leaseprijs Q4 vs iX3
- Philipoo
Ik geloof september..
- Martijn_bmw
Nee die 72k is de oude iX3, nieuwe X3 komt niet als EV maar in 2025 komt er een aparte EV-only iX3 vervanger.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Als jullie eens in de glazen bol kijken, waar denk je dan dat een Tesla Model 3 met ~150000km voor weggaat eind dit jaar? Zullen ze onder de 15 duiken?
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
De goedkoopste SR met <150k km's is nu 19k.
Ik denk dat de SR wel het snelst gaat zakken omdat daarvan ook het meeste aanbod is.
15K Zou weleens realistisch kunnen zijn inderdaad.
Ik denk dat de SR wel het snelst gaat zakken omdat daarvan ook het meeste aanbod is.
15K Zou weleens realistisch kunnen zijn inderdaad.
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Haha, die omschrijving van de Tesla snap ik volkomen. Ik vind het qua design ook niet echt wat. Alleen voor de kilometers naar kantoor kan ik mij er wel overheen zetten. Speakers zijn behoorlijk, collega heeft zo'n aftermarket dashboard voor een paar euro wat ook iets meer body aan het interieur geeft etc. Indien de aankoopprijzen richting het einde van het jaar nog verder zakken is het financieel wel heel interessant. Die euro's kunnen in het platte kever fonds.Martijn_bmw schreef: 07 jul 2024, 18:41Ik heb hetzelfde, EV is prima daily vervoer maar heel enthousiast zoals ik dat vroeger wel van mijn daily 440i GC of andere auto’s daarvoor werd heb ik bij geen enkele EV…Woppa schreef: 07 jul 2024, 18:25 Herkenbare overwegingen. Ik neig nu zelf eigenlijk meer naar het scenario om einde jaar een model 3 long range op te pikken en er een boxster bij te kopen. Ik heb inmiddels best een aantal proefritten achter de rug en ik merk zelf dat ik nergens echt heel erg enthousiast van werd.
Maar een Tesla 3 of Y vind ik persoonlijk echt te lelijk en vooral kaal van binnen dat ik daarvoor die extra 100eur per mnd nog wel over heb voor een dik aangeklede Q4 te rijden die ik dan wel flink mooier vind dan zo’n Tesla. (Al blijft smaak natuurlijk een persoonlijk ding)
- Martijn_bmw
^^ snap de overweging, je kan de euro’s maar 1x uitgegeven 

- JP
Toch ergens gemist dat Fisker (alweer) failliet is. Zag op MP dit koopje staan, met zijn 690km range voor €39.9k 

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/fis ... lees-tekst

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/fis ... lees-tekst
OPGELET: DEZE AUTO WORDT UITSLUITEND VERKOCHT AAN ZAKELIJKE MARKT OF AUTOHANDELAREN !! WIJ KUNNEN GEEN ENKELE GARANTIE GEVEN OP DIT VOERTUIG I.V.M. FAILLISSEMENT VAN DE FABRIKANT !!! DUS GEEN PARTICULIERE VERKOOP !!!!
-
Een YouTuber die normaal tech/gadgets reviewed (met miljoenen volgers) test soms ook auto's: MKBHD. Hij had de Fisker getest en was behoorlijk kritisch. Daardoor zakte de aandelen met dit als gevolg.
-
Door jullie posts toch wel enthousiast geworden.. wellicht dit weekend even proefrijden. Een blauwe s edition lijkt me wel wat ter vervanging van de A3.Philipoo schreef: 08 jul 2024, 21:22Exact om die reden dezelfde keuze gemaakt. Ikzelf ben ook lang (1,97) en mdv is 1,86. Prijsverschil per maand maakt echt een hoop goed!Martijn_bmw schreef: 07 jul 2024, 12:31Inmiddels heb ik mijn logincode om iets nieuws te bestellen en gister nog een rondje dealers gedaan met kinderen en kinderstoeltjes. Zeer waarschijnlijk ga ik dezelfde keuze maken, voorkeur was eerst i5 M-sport edition maar Q4 is feitelijk net zo ruim en kost als dik aangekleede Quattro S-edition 350eur per maand minder dan de i5…Philipoo schreef: 16 jun 2024, 10:50 Gisteren voor mdv een Q4 e-tron besteld in aurora paars. Dingen hebben echt bijzonder veel binnenruimte (vooral beenruimte) wat met 2 kleintjes wel erg handig is. Wilden eerst een i5 touring nemen, maar het scheelt echt bizar veel geld per maand voor wat uiteindelijk gewoon saai vervoer is.
Achterruimte waarbij de voorstoel goed staat ingesteld voor mijzelf met 1,93m lengte:
![]()
Wij hebben dus niet S line genomen, vooral omdat die alleen met die saaie kleuren verkrijgbaar zijn. Onze spec is dus paars, met alles zwart, 20" grijze wielen en verder de meeste opties wel aangevinkt. Ben benieuwd!
- Bijlagen
-
- IMG_7622.jpeg (206.57 KiB) 1145 keer bekeken
- Martijn_bmw
Ben benieuwd Koen, die tijdelijke Quattro actie is echt wel scherp geprijsd.
Ik heb ook een S Edition gedaan maar dan zwart, vond de kleur blauw net niet zo in het echt maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb ook een S Edition gedaan maar dan zwart, vond de kleur blauw net niet zo in het echt maar dat is persoonlijk natuurlijk.
-
Ik gok 13,5k, komen er echt een hoop de markt op.Thomasss schreef: 09 jul 2024, 14:59 Als jullie eens in de glazen bol kijken, waar denk je dan dat een Tesla Model 3 met ~150000km voor weggaat eind dit jaar? Zullen ze onder de 15 duiken?
- Knot
Kooi erin en als vervanger voor de drift E36's inzetten!
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Grappig, ik had het gister met mijn schoonpa over zijn Polestar 2 en het lanekeeping systeem. Hij zei ook dat het systeem in de VW Arteon die hij eerder had beter werkt.JoostSchouten schreef: 03 apr 2024, 21:36 Ja, hier Model Y rijder, ik blijf ook enorm tevreden. Ook makkelijk half uur zonder handen/voeten te gebruiken op de linkerbaan snelweg. Werkt fantastisch de autopilot.
Pas een Polestar 2 als leenauto, mooi ding, daar kun je niets van zeggen! Maar zo benauwd/krap van binnen.
Onlogisch infotainment systeem. Veel torque steer waardoor een beetje doorpakken op binnendoorweggetjes ook niet prettig is. Dan liever de Tesla RWD.
Automatisch binnen de lijnen houden alsof je aan het racen bent met een toetsenbord, elke keer van die klein schokjes naar links of rechts. Is er dan echt geen programmeur daar in huis die dat soepeler kan maken?
Kan het binnenkort zelf gaan uitproberen trouwens, ze gaan op vakantie naar Polen dus niet zo praktisch met een elektrische. Dus zij met de 330d op pad, ik twee weekjes een Polestar met Performance pakket. 470pk ofzo?

-
OnlineFabian
Vanavond een Lucid Air bij, dat is het ook niet. 120k voor dit is echt teveel.
Motoren “janken” echt als een oude BTCC-racer, nooit eerder een EV ervaren die dat deed. Snel is ie wel, erg snel. 100-230 was echt knipperen met je ogen. Comfortabel op de snelweg, dat ook. Maar alles mbt bediening etc is gewoon niet op “niveau”. Kofferbak is ook echt een ontoegankelijke pijpenla.
Dus nee, ik zie de waarde niet. De helft misschien gaat meer in de richting. Maar ik snap niet wie dit zal kopen
Motoren “janken” echt als een oude BTCC-racer, nooit eerder een EV ervaren die dat deed. Snel is ie wel, erg snel. 100-230 was echt knipperen met je ogen. Comfortabel op de snelweg, dat ook. Maar alles mbt bediening etc is gewoon niet op “niveau”. Kofferbak is ook echt een ontoegankelijke pijpenla.
Dus nee, ik zie de waarde niet. De helft misschien gaat meer in de richting. Maar ik snap niet wie dit zal kopen
- Martijn_bmw
Niemand denk ik, zie ze nooit en wij hebben ze ook nooit als order 

-
Er zijn veel (nieuwe) bedrijven die EV's op de markt hebben gebracht of nog proberen te brengen maar die geen lang leven beschoren zijn. Lucid, Polestar(?), Rivian, Fisker etc. zullen het niet redden t.o.v. de grote Chinese merken (met staatssteun). En hoe de grote, legacy autofabrikanten in de EU het vol gaan houden op EV gebied is ook nog maar de vraag.
-
Polestar is gewoon Volvo en dus Chinees.SlowCo schreef: 16 jul 2024, 21:42 Er zijn veel (nieuwe) bedrijven die EV's op de markt hebben gebracht of nog proberen te brengen maar die geen lang leven beschoren zijn. Lucid, Polestar(?), Rivian, Fisker etc. zullen het niet redden t.o.v. de grote Chinese merken (met staatssteun). En hoe de grote, legacy autofabrikanten in de EU het vol gaan houden op EV gebied is ook nog maar de vraag.
Ze gaan vanaf vandaag of morgen minimaal onderstaand extra kosten.
BYD at a 17.4% duty,
Geely at 19.9%,
SAIC at 37.6%.
Other BEV producers that cooperated in the investigation but were not sampled will be subject to a 20.8% duty,
Other non-cooperating companies will be subject to a 37.6% duty.
Dat betekent dat de Europese merken het ineens een stuk minder moeilijk krijgen.
- Martijn_bmw
Das een aanname, er komt import belasting op maar als de Chinese overheid die belasting vergoed aan de merken blijft de eindprijs hetzelfde.Gijzert schreef: 17 jul 2024, 14:28Polestar is gewoon Volvo en dus Chinees.SlowCo schreef: 16 jul 2024, 21:42 Er zijn veel (nieuwe) bedrijven die EV's op de markt hebben gebracht of nog proberen te brengen maar die geen lang leven beschoren zijn. Lucid, Polestar(?), Rivian, Fisker etc. zullen het niet redden t.o.v. de grote Chinese merken (met staatssteun). En hoe de grote, legacy autofabrikanten in de EU het vol gaan houden op EV gebied is ook nog maar de vraag.
BYD at a 17.4% duty,
Geely at 19.9%,
SAIC at 37.6%.
Other BEV producers that cooperated in the investigation but were not sampled will be subject to a 20.8% duty,
Dat betekent dat de Europese merken het ineens een stuk minder moeilijk krijgen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat zou idd zo maar kunnen Martijn. En da's natuurlijk een totaal oneerlijke 'marktwerking' in een 'vrije' markt, maar dat zagen we al bij de subsidies van EV's hier in NL. Notabene China een nog steeds commie politiestaat die hier de markt wil en kán bepalen....
-
Zou kunnen. Echter zal de EU er snel genoeg bij zijn om de antidumping gewoon te verhogen. Want opnieuw staatssteun.Martijn_bmw schreef: 17 jul 2024, 14:56Das een aanname, er komt import belasting op maar als de Chinese overheid die belasting vergoed aan de merken blijft de eindprijs hetzelfde.Gijzert schreef: 17 jul 2024, 14:28Polestar is gewoon Volvo en dus Chinees.SlowCo schreef: 16 jul 2024, 21:42 Er zijn veel (nieuwe) bedrijven die EV's op de markt hebben gebracht of nog proberen te brengen maar die geen lang leven beschoren zijn. Lucid, Polestar(?), Rivian, Fisker etc. zullen het niet redden t.o.v. de grote Chinese merken (met staatssteun). En hoe de grote, legacy autofabrikanten in de EU het vol gaan houden op EV gebied is ook nog maar de vraag.
BYD at a 17.4% duty,
Geely at 19.9%,
SAIC at 37.6%.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Graag, laat die EU nu maar eens zien wat ze dan waard zijn, want we zijn 'n tandeloze tijger met onze globalistische inslag die nu niet meer werkt.
-
OnlineFabian
Eurpoese merken gaan er heel veel last van krijgen, want China zal ook daar een extra importbelasting op zetten. Laat ze nou net het grootste deel van de afzet in China maken tegenwoordig. Dat gaat auw doen. Daarom is er zoveel weerstand van de Europese merken, met name de grote duitse merken. Is een sneeuwbal effect...
-
Het is ook hypocriet om enerzijds je EU-burgers min of meer richting een EV te dwingen en aan de andere kant door heffingen ervoor zorgen dat EV's veel duurder zijn dan nodig.