EV auto's (elektrische)
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Re: EV auto's (elektrische)
Tesla 3. Leuk. Totdat je instapt. Klinischer dan gemiddelde orthodontist.
-
Tsja. Smaken verschillen.
- JP
https://www.auto55.be/nieuws/35057-volk ... ngsmotorenVolkswagen bedenkt zich, investeert 60 miljard in nieuwe verbrandingsmotoren
- JP
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Der Plaid braucht ein normales Lenkrad! Vind ik. Verder koopje van de Eeuw in EV land.
Die Taycan GT voorste remklauwen...woah, maar zonder achterbank, totaal zinloos en nutteloos probeerseltje.
Die Taycan GT voorste remklauwen...woah, maar zonder achterbank, totaal zinloos en nutteloos probeerseltje.
- JP
€108k kaal vind ik nog beste duur voor een relatief koopje. Die 1020pk doen het alleen goed op verjaardagen. Dacht dat dat Yoke-stuur standaard is, maar kost ook nog €1000......wat een joke !
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Twee weken Corsa EV gereden.
Voor woon-werk verkeer en wat ritjes supermarkt e.d. echt prima moet ik zeggen. En dat als EV 'hater'. Niet hele grote accu, maar voor mijn afstand kon ik af met 1x laden p/week af.
Toch bijzonder hoe snel een andere auto went. Toen ik gisteren weer in de E36 stapte dacht ik in eerste instantie dat me banden lek waren, zo zwaar dat het stuurde. En hoe klein en compact die auto is. Corsa was vroeger een koekblikje. Dat alles groter is geworden is duidelijk.
Voor woon-werk verkeer en wat ritjes supermarkt e.d. echt prima moet ik zeggen. En dat als EV 'hater'. Niet hele grote accu, maar voor mijn afstand kon ik af met 1x laden p/week af.
Toch bijzonder hoe snel een andere auto went. Toen ik gisteren weer in de E36 stapte dacht ik in eerste instantie dat me banden lek waren, zo zwaar dat het stuurde. En hoe klein en compact die auto is. Corsa was vroeger een koekblikje. Dat alles groter is geworden is duidelijk.
- JP
Tijdelijk een auto huren/lenen is makkelijk, je gaat naar de pomp en vult 'm bij in 5 minuten.
Hoe doe je dat bij een ev ?
Je kunt niet droog bij elke paal terecht toch ?
Heb je pasje nodig ?
Zit daar een abonnement aan vast ?
Een lidmaatschap ?
Moet je je eigen kabel meenemen ?
Krijg je zegeltjes ?
Is dit gecombineerd met de normale parkeerkosten of komen die er nog bij ?
Zo veel vragen
Heb je pasje nodig ?
Een lidmaatschap ?
Krijg je zegeltjes ?
Zo veel vragen

- Martijn_bmw
Bij een huurauto wordt een laadtag geregeld door je werkgever, daarmee kan je vervolgens bij elke laadpaal laden.JP schreef: 02 jul 2024, 14:39 Tijdelijk een auto huren/lenen is makkelijk, je gaat naar de pomp en vult 'm bij in 5 minuten.
Heb je pasje nodig ?
Een lidmaatschap ?
Krijg je zegeltjes ?
Zo veel vragen![]()
Langzaam laden gaat met je eigen kabel die in de auto ligt, snelladen gaat met vaste kabels die net als een benzine slang vast zitten aan de snellaad console.
Mocht je geen laadtag krijgen is ook een optie om een gratis laadpas aan te vragen zoals Shel recharge.
Daarmee kan je laadtransacties doen bij elke laadpaal, krijg je een factuur die wordt geïncasseerd van de gekoppelde bankrekening.
Als je oplaad in een betaald parkeren zone moet je over het algemeen gewoon parkeerkosten betalen net als elke andere auto. de tijd als lokkertje dat je dan gratis mag parkeren is wel voorbij.
zoveel vragen zoveel antwoorden zover je serieus was

@Mpara; juist in de gewone B/C-segment auto's vind ik EV een enorme verbetering. Die auto's worden over het algemeen voor kortere afstanden ingezet dus range geen issue en die 0.9TCE buitenadem motoren waren nou ook "niet echt DF" dan is zo'n stille koppel volle EV motor veel beter

- JP
Ik ben altijd serieus Martijn, en vooral nieuwsgierig en graag voorbereid
Huren of vervangauto is niet altijd door de werkgever geregeld denk ik dan. Al weet ik niet of een garage je een ev meegeeft als je benzine hete-hatch daar voor onderhoud achterlaat. Een diesel (en zelfs als busje) hebben ze me wel al eens aangesmeerd. Dan heb ik nog liever een ev......

Huren of vervangauto is niet altijd door de werkgever geregeld denk ik dan. Al weet ik niet of een garage je een ev meegeeft als je benzine hete-hatch daar voor onderhoud achterlaat. Een diesel (en zelfs als busje) hebben ze me wel al eens aangesmeerd. Dan heb ik nog liever een ev......

- Martijn_bmw
Ik schreef het idd meer vanuit lange termijn verhuur, vervangende auto voor een paar dagen onderhoud/schade zal voorlopig wel 99% benzine zijn. Anderzijds voor 1/2dgn vervangende auto kan je met een volle accu wel vooruit zonder laden.
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
-
OnlineRS-Ron
Ik gebruik de Giulia nu een paar maanden als daily voor woon/werk, hij start zowaar altijd, toch zit ik met een schuin oog weer naar een jong gebruikte EV te kijken. Het is een leuk apparaat de Giulia, maar de 300PK heb je hier in de Randstad in de spits vrij weinig aan. De oude dame uit 1968 is wbt driving fun voor mij echt genieten, dan mag het voor woon/werk gewoon zo goedkoop en onderhoudsvrij mogelijk. Het eigen laadpunt en zonnepanelen heb ik al dus daar hoef ik niet meer in te investeren. Als ik een beetje aanvaardbare afschrijving op de Giulia zou hebben zou ik het serieus overwegen als daily weer EV te gaan rijden.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Jammer dat je zo weinig fiducie met de Guilia hebt dan 

Driving-Fun schreef:RS-Ron heeft de groep verlaten...

- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineRS-Ron
- Martijn_bmw
Inmiddels heb ik mijn logincode om iets nieuws te bestellen en gister nog een rondje dealers gedaan met kinderen en kinderstoeltjes. Zeer waarschijnlijk ga ik dezelfde keuze maken, voorkeur was eerst i5 M-sport edition maar Q4 is feitelijk net zo ruim en kost als dik aangekleede Quattro S-edition 350eur per maand minder dan de i5…Philipoo schreef: 16 jun 2024, 10:50 Gisteren voor mdv een Q4 e-tron besteld in aurora paars. Dingen hebben echt bijzonder veel binnenruimte (vooral beenruimte) wat met 2 kleintjes wel erg handig is. Wilden eerst een i5 touring nemen, maar het scheelt echt bizar veel geld per maand voor wat uiteindelijk gewoon saai vervoer is.
Achterruimte waarbij de voorstoel goed staat ingesteld voor mijzelf met 1,93m lengte:

- Arthur
Aardige ruimte zo. Neem je ook die paarse kleur 

- Martijn_bmw
- Arthur
-
Ook eindelijk aan de Audi Martijn? 

-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Hoe verhoud zo'n Q4 zich qua afwerking tot je huidige EQE? Toevallig ook nog naar een Q6 gekeken? Vond hem vrij snel duur worden.
- Martijn_bmw
Redelijk vergelijkbaar vind ik zo’n EQE is ook niet meer wat het geweest is bij MB gelijk aan de andere “premium” merken besparen ze allemaal op materiaal gebruik om de kosten zoveel mogelijk te drukken.
Q6 zou idd gelijk worden aan i5 qua maandelijkse lasten. Dan had ik liever de i5 genomen (Ben geen enorme SUV fan alleen bij EV ontkom je er nauwelijks aan) maar vind de 350eur per maand netto verschil met q4 te groot
Q6 zou idd gelijk worden aan i5 qua maandelijkse lasten. Dan had ik liever de i5 genomen (Ben geen enorme SUV fan alleen bij EV ontkom je er nauwelijks aan) maar vind de 350eur per maand netto verschil met q4 te groot
-
- Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE
Herkenbare overwegingen. Ik neig nu zelf eigenlijk meer naar het scenario om einde jaar een model 3 long range op te pikken en er een boxster bij te kopen. Ik heb inmiddels best een aantal proefritten achter de rug en ik merk zelf dat ik nergens echt heel erg enthousiast van werd.