Jeroen schreef:Cav, met jouw netwerk, opgebouwd door de jaren heen, zou je toch inmiddels een goed adres voor onderhoud moeten hebben, en waar je kind aan huis bent? Mijn auto gaat ook maar naar 1 garage waar ik het vertrouwen in heb, slechts bij uitzondering naar iets anders. Een goed onderhoudsadres is een gedeelte van het plezier in je auto.
Zou jammer zijn als de 535i wegmoet, echte karakterbak, maar aan het verbruik doe je weinig.
Goede garage heb ik, maar is aan de andere kant van het land. De goede garage die ik hier had, heeft vorig jaar het blok in de soep laten lopen.
Het apk station is normaal gesproken altijd goedkeuren en wegwezen, nu is er een nieuwe monteur die dus zelf wat bij probeerde te schnabbelen....
Maar onderhoud is het probleem niet.
Stéphane:
NOG een auto erbij is geen optie en al helemaal geen 205 Diesel. Kom op zeg!

We hebben nu al 4 auto's voor de deur. Maar het merk waar we morgen naar gaan kijken heb je al wel geraden. Als alternatief voor de Saab 900 (T16) die we ook al op het oog hebben.
Wat Niels zegt: Als ik een goed bod krijg voor de 5, gaat ie weg. T'is maar een auto... Dat verbruik, daar kan ik niets aan veranderen. Ik koop ook geen andere auto voor de 535 is verkocht. En over bezig blijven (?) je hoeft niet in extremen te denken hoor, we hoeven niet van een 3,5 liter die 1 op een emmer rijdt naar een oude gare kleine klotediesel.
Heel simpel:
Ik denk dat Marijke <10k per jaar woon-werk verkeer rijdt. Dat is in de BMW zo'n 1850 euro aan brandstof. Als je 1000 euro bruto verdient en 70 euro reiskosten krijgt, is dat niet echt 'haalbaar'. Lang leve het onderwijs. Met de auto die we op het oog hebben wordt het zo'n 1250 euro, daarvan krijgt ze dus 840 euro reiskosten. Die 400 euro kan ze ook nog wel ophoesten, maar een maandsalaris om brandstof te betalen om op je werk te komen is natuurlijk onzin.
Tot voorkort declareerde ik alle km's van de 535 uiteraard, maar dat is voor haar geen optie. Volgend jaar maakt ze meer uren en krijgt ze meer salaris.
OV is trouwens duurder dan rijden in de 535. En niet haalbaar als je met zoveel spullen op pad moet. Tegen de tijd dat rekeningrijden wordt ingevoerd gaan we gewoon staken bij het ministerie van onderwijs.
Ik vind het jammer van de 535, maar zal er ook geen nacht wakker van liggen hoor.