BMW 535i E34, voor ieder wat wils

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2007, 09:43

Zo, de 5 is eindelijk gekeurd. Ivm met het werk van Marijke kan dat maar op een beperkt aantal dagen. Vorige week had ik hem naar een ander apk station gebracht. Het zou 135 euro gaan kosten, maar toen ik vannochtend de auto ophaalde was het slechts 60, incl apk, en reparatie aan fusee(hoes) + gordelhouder. Ze konden het makkelijk repareren ipv vervangen. Vind ik uitermate eerlijke benadering! En niet duur.

Hier ga ik zeker terugkomen: www.apkdenhaag.nl

Komend weekend ga ik de 535 als 'proef' te koop zetten. Mijn vriendin redt het simpelweg niet met haar 70 euro reisvergoeding in de week. Ik zit nog te dubben over een vraagprijs. Afgelopen tijd heb ik de 535's (allemaal automaat) in de gaten gehouden en de echt mooie exemplaren, daar wordt boven de 4k voor gevraagd.

Of het betaald wordt is een tweede natuurlijk, daarom begin ik met een vraagprijs van 3750 euro incl kleine onderhoudsbeurt olie + filter.

Lijkt mij zeer redelijk gezien de staat van de auto, gereviseerd blok, de handbak, sper, leer, etc.

Enige wat er gedaan moet worden is: Airco compressor monteren als je de airco werkend wilt hebben (275 euro max).

Mocht je iemand weten, geef me een pb. Tipgever krijgt een mooie fles wijn. :)

Zaterdag gaat 'ie op marktplaats en diverse forums.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2007, 09:56

Dacht dat je zo enorm tevreden was over de 535, wat wil je er voor terug dan, een van A naar B el cheapo km vreter? Comfort, stijl, en power mogen toch wel wat kosten.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2007, 11:09

@Michel: Zoals op de vorige pagina's al verteld: Als het aan mij ligt gaat die auto niet meer weg. Maar Marijke rijdt er dagelijks in (ik woon naast kantoor en rijd in de Lada of Daf). Ze verdient nu nog niet veel als docente (1e baan, wel supermooie job verder). En ze rijdt alleen maar stad/file, dus dan is een 3.5 liter niet in zijn nopjes: 12,5 liter/100k gemiddeld als ze heeeel rustig doet). Als wij in Deventer hadden gewoond dan had je dat probleem niet. :)

Ze wil nu een gewoon een zuinigere auto. En dat is logisch. We hebben gelukkig goede ervaringen met Saab's, zowel met als zonder turbo. Die rijden gemiddeld zo'n 8l/100km. Scheelt nogal een slok op een borrel.
Voor een goede mooie Saab 900 Classic mag de BMW van mij weg. Niet zonder pijn in 't hart.

Eerst maar eens te koop zetten en kijken of er serieuze gegadigden zijn. Heeft geen haast, ik tank die 5 nu weleens vol. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2007, 11:41

OK wel jammer, ga je als het doorgaat denk ik later spijt van krijgen.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2007, 11:44

OK wel jammer, ga je als het doorgaat denk ik later spijt van krijgen.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2007, 11:49

Ik denk dat ik meer spijt krijg als mijn vriendin iedere maand chagrijning wordt omdat ze geen leuke kleren kan kopen van haar zuur verdiende centen. :)

Een auto is leuk, maar niet bijzonder belangrijk voor mij. Enige emotionele eis die ik stel, is dat de auto iets van karakter moet hebben, + wat nuttige/praktische eisen. Een Mazda 121 zal er nooit komen. :)

allen

Bericht door allen » 25 okt 2007, 11:52

Aygo met rentepunten dan. Jacco's zegen zul je er wel mee hebben. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2007, 13:25

Dennis Cavallino schreef:Ik denk dat ik meer spijt krijg als mijn vriendin iedere maand chagrijning wordt omdat ze geen leuke kleren kan kopen van haar zuur verdiende centen. :)

Een auto is leuk, maar niet bijzonder belangrijk voor mij. Enige emotionele eis die ik stel, is dat de auto iets van karakter moet hebben, + wat nuttige/praktische eisen. Een Mazda 121 zal er nooit komen. :)
Dat ik de chagrijn truuks trapt......... dat heet ongesteld :lol: :lol: :lol: Reep chocolade doet wonderen :lol: :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2007, 13:27

Zaterdag ochtend hebben we een afspraak met iemand die een hele leuke auto (hot hatch) te koop aanbiedt.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2007, 13:58

Dennis Cavallino schreef:Zaterdag ochtend hebben we een afspraak met iemand die een hele leuke auto (hot hatch) te koop aanbiedt.
En dan de E34 inruilen? tipje van de sluier.....

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 25 okt 2007, 15:01

Zoooo jammer... :cry: :cry:

Hopen dat de E34 bij een liefhebber komt... :cry:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2007, 16:29

@Michel: Inruilen is altijd huilen. Voor mij geen optie, voor die garage denk ik wel, maar dan voor 2k minder dan ik wil hebben schat ik. Ik ga het niet eens vragen.

allen

Bericht door allen » 25 okt 2007, 16:45

Ghehe, gisteren na bijna een week een bod gehad van de garage voor een 520 lifestyle edition. Volledig dealer onderhouden en volgens de verkoper, die toch z'n best had gedaan vond ik, uiteindelijk een bod van 10k. ESS supercharger en oprijden is het eerste wat in mij opkwam. :lol:

Denk dat de garage gewoon geen goed bod kan doen. Ze zijn ook weer afhankelijk van de handelaren. En die bieden nu eenmaal geen goud voor wiens auto dan ook. Heb de verkoper in kwestie dan ook niets kwalijk genomen voor het uberhaupt uitspreken van de woorden 10 en een beetje. :wink:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 okt 2007, 22:35

Cav, met jouw netwerk, opgebouwd door de jaren heen, zou je toch inmiddels een goed adres voor onderhoud moeten hebben, en waar je kind aan huis bent? Mijn auto gaat ook maar naar 1 garage waar ik het vertrouwen in heb, slechts bij uitzondering naar iets anders. Een goed onderhoudsadres is een gedeelte van het plezier in je auto.

Zou jammer zijn als de 535i wegmoet, echte karakterbak, maar aan het verbruik doe je weinig.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 okt 2007, 22:42

Koop gewoon een 205 diesel voor weinig en zet die 535i ergens waar je hem kwijt moet kunnen. Desnoods schors je hem tijdelijk tot je wat meer geld beschikbaar hebt om hem echt te gebruiken.

Anders blijf je bezig.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 okt 2007, 00:25

Stéphane schreef:Koop gewoon een 205 diesel voor weinig en zet die 535i ergens waar je hem kwijt moet kunnen. Desnoods schors je hem tijdelijk tot je wat meer geld beschikbaar hebt om hem echt te gebruiken.
Mijn auto staat voor 200 euro/jaar droog binnen net voorbij de Heinenoord. Wellicht is dat een optie?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 okt 2007, 04:47

Allemaal BMW fappers man :P Als je gezond geld krijgt voor de 535i.....verkopen die handel! Er is niets ergers dan een auto niet kunnen gebruiken waarvoor ie gemaakt is maar wel elke keer de rekening gepresenteerd krijgen :!: Gewoon een mooie Saab 900 Classis kopen en het liefst met een 16T blok. Geweldige auto met lekker koppel en vermogen. RWD heb je al evenals een zes cilinder :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2007, 12:57

Jeroen schreef:Cav, met jouw netwerk, opgebouwd door de jaren heen, zou je toch inmiddels een goed adres voor onderhoud moeten hebben, en waar je kind aan huis bent? Mijn auto gaat ook maar naar 1 garage waar ik het vertrouwen in heb, slechts bij uitzondering naar iets anders. Een goed onderhoudsadres is een gedeelte van het plezier in je auto.

Zou jammer zijn als de 535i wegmoet, echte karakterbak, maar aan het verbruik doe je weinig.
Goede garage heb ik, maar is aan de andere kant van het land. De goede garage die ik hier had, heeft vorig jaar het blok in de soep laten lopen. :)
Het apk station is normaal gesproken altijd goedkeuren en wegwezen, nu is er een nieuwe monteur die dus zelf wat bij probeerde te schnabbelen....

Maar onderhoud is het probleem niet.

Stéphane:
NOG een auto erbij is geen optie en al helemaal geen 205 Diesel. Kom op zeg! :) We hebben nu al 4 auto's voor de deur. Maar het merk waar we morgen naar gaan kijken heb je al wel geraden. Als alternatief voor de Saab 900 (T16) die we ook al op het oog hebben.

Wat Niels zegt: Als ik een goed bod krijg voor de 5, gaat ie weg. T'is maar een auto... Dat verbruik, daar kan ik niets aan veranderen. Ik koop ook geen andere auto voor de 535 is verkocht. En over bezig blijven (?) je hoeft niet in extremen te denken hoor, we hoeven niet van een 3,5 liter die 1 op een emmer rijdt naar een oude gare kleine klotediesel. :)

Heel simpel:
Ik denk dat Marijke <10k per jaar woon-werk verkeer rijdt. Dat is in de BMW zo'n 1850 euro aan brandstof. Als je 1000 euro bruto verdient en 70 euro reiskosten krijgt, is dat niet echt 'haalbaar'. Lang leve het onderwijs. Met de auto die we op het oog hebben wordt het zo'n 1250 euro, daarvan krijgt ze dus 840 euro reiskosten. Die 400 euro kan ze ook nog wel ophoesten, maar een maandsalaris om brandstof te betalen om op je werk te komen is natuurlijk onzin.

Tot voorkort declareerde ik alle km's van de 535 uiteraard, maar dat is voor haar geen optie. Volgend jaar maakt ze meer uren en krijgt ze meer salaris.

OV is trouwens duurder dan rijden in de 535. En niet haalbaar als je met zoveel spullen op pad moet. Tegen de tijd dat rekeningrijden wordt ingevoerd gaan we gewoon staken bij het ministerie van onderwijs. :)

Ik vind het jammer van de 535, maar zal er ook geen nacht wakker van liggen hoor.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 okt 2007, 13:48

Die 535i lijkt me een gaaf exemplaar. Waarom rijdt de vrouw niet in de Lada/Daf, dat is een heel stuk goedkoper. Een 5 zoals deze kun je dan weer heel goed als 'visitekaartje' gebruiken :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2007, 10:48

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 27 okt 2007, 20:59

Succes met de verkoop ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 dec 2007, 13:55

De 535 is verkocht aan een echte liefhebber, wellicht zal hij zich ook nog melden hier op het forum. Hij heeft dit draadje in ieder geval gelezen. Met pijn in mijn hart ging de auto vanochtend zonder mij verder. Ik zal deze auto echt enorm missen. De motor, het M5 stuurhuis, de wegligging, het sper, de uitgebreide boardcomputer en allerlei andere comfort en luxe verhogende gadgets. We hebben in ieder geval goed genoten van deze auto en als ik in de gelegenheid ben om hem ooit terug te kopen doe ik dat zeker, mits Martijn, de nieuwe eigenaar, dat wil natuurlijk. :)

@Roderic: bedankt voor je hulp, met die airco komt het wel goed. Tnx!

Michel P

Bericht door Michel P » 21 dec 2007, 14:18

Gefeliciteerd Dennis!

Michel

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 21 dec 2007, 15:02

beetje gemengde gevoelens hiero Dennis :lol:

is toch wel een hele goeie auto die je daar verkocht hebt. Maar dat de nieuwe eigenaar ook een liefhebber is maakt natuurlijk ook al wat goed. Goeie e34's zijn schaars aan het worden!
Laat de nieuwe eigenaar zich hier maar snel aanmelden, dan blijft ie toch nog een beetje in de familie :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 dec 2007, 17:05

Goed om te horen Dennis, gefeliciteerd!

Plaats reactie