Zo'n mooie stance heeft die van mij nog niet.:
Als je serieus gaat sturen zit er best wat rol in de koets.
Zou dat deels op te heffen zijn met bv Eibach veren met dikkere stabi's? Schroefset heb ik geen zin in, auto is alleen voor straat gebruik.
stabi's maken het meeste verschil op een ND (de voorste stabi vervangen is alleen wel een helse klus. Beste optie is nog op de stock stabi kapot te zagen en de accepteren dat de auto voortaan dikkere stabi's heeft)..Peter-Paul schreef: ↑31 mar 2024, 14:01Zo'n mooie stance heeft die van mij nog niet.:
Als je serieus gaat sturen zit er best wat rol in de koets.
Zou dat deels op te heffen zijn met bv Eibach veren met dikkere stabi's? Schroefset heb ik geen zin in, auto is alleen voor straat gebruik.
Ik lees inderdaad meer dat i.c.m. verlaging de Bilstein's niet voldoen en dat de volgende stap van de meeste dan toch een knappe schroefset is.
Ik heb nu pas een aantal keer in de auto gereden en moest in het begin wel erg wennen aan de rol en duik neigingen maar begin het nu steeds leuker te vinden. Ik begin langzaam te begrijpen waarom de Mazda Engineers dit zo hebben bedacht.
Het korte antwoord is: Ja. De auto blijft net zo speels met een beter onderstel, de limiterende factor zit 'm dan ook meer in je band dan het onderstel zelf. Ik had een AST 5100 schroefset en eibach (dacht ik) stabi's erop. Wereld van verschil!Peter-Paul schreef: ↑02 apr 2024, 12:57 Het doel van deze auto is de meeste smiles per miles op straat te ervaren.
Gaat dat beter worden als je de auto een stuk competenter maakt doormiddel van een knap onderstel met of zonder stabi's?
Sjit, had net aan mezelf verkocht dat het std onderstel afdoende isPhilipoo schreef: ↑02 apr 2024, 13:24Het korte antwoord is: Ja.Peter-Paul schreef: ↑02 apr 2024, 12:57 Gaat dat beter worden als je de auto een stuk competenter maakt doormiddel van een knap onderstel met of zonder stabi's?
Er zitten geen Recaro's in maar wel Bilstein's onder de auto.
Hey die stuurde ik van de week naar Philip mooi dingPeter-Paul schreef: ↑31 mar 2024, 14:01Zo'n mooie stance heeft die van mij nog niet.:
Als je serieus gaat sturen zit er best wat rol in de koets.
Zou dat deels op te heffen zijn met bv Eibach veren met dikkere stabi's? Schroefset heb ik geen zin in, auto is alleen voor straat gebruik.
Thx!
Ik snap het wel, zeker in NL met een overdosis aan drempels is het eigenlijk wel ideaal. Absoluut praktischer om het standaard te houden.Peter-Paul schreef: ↑10 apr 2024, 15:50 Onderstel laat ik voorlopig wat het is. Driekwart van de tijd als ik met deze auto onderweg ben zit vrouwlief of een van de kinderen op de bijrijdersstoel, dan voldoen de standaard Bilstein dempers met Allroad/Cross Country veren prima.
zal wel een MX5 dingetje zijn dan, Philip zijn oprit is alsof je het amazonewoud binnenkomt
Als je de keuze tussen onkruid plukken of MX-5 rijden hebt, is de keuze toch simpel......Sabberjoch schreef: ↑10 apr 2024, 16:10zal wel een MX5 dingetje zijn dan, Philip zijn oprit is alsof je het amazonewoud binnenkomt
Zou toch denken dat een MX5 rijder wel bekend is met wat kappersgereedschap voor de tuinSabberjoch schreef: ↑10 apr 2024, 16:10zal wel een MX5 dingetje zijn dan, Philip zijn oprit is alsof je het amazonewoud binnenkomt
Dit is inderdaad wel hoe een ND er uit moet zien.
Ik kreeg een autofactuur op naam van Peter-Paul's Hairstyling dus dat kan wel kloppen
Zijn dit 17 of 16" velgen?DFJEF schreef: ↑10 apr 2024, 16:09Ik snap het wel, zeker in NL met een overdosis aan drempels is het eigenlijk wel ideaal. Absoluut praktischer om het standaard te houden.Peter-Paul schreef: ↑10 apr 2024, 15:50 Onderstel laat ik voorlopig wat het is. Driekwart van de tijd als ik met deze auto onderweg ben zit vrouwlief of een van de kinderen op de bijrijdersstoel, dan voldoen de standaard Bilstein dempers met Allroad/Cross Country veren prima.
Maar met de Eibach's eronder smoelt het gewoon beter. Dit was mijn vorige ND:
Dat zijn 17". Dat is echt de max. 18" is te groot en uit verhouding.Kadett schreef: ↑10 apr 2024, 16:49Zijn dit 17 of 16" velgen?DFJEF schreef: ↑10 apr 2024, 16:09Ik snap het wel, zeker in NL met een overdosis aan drempels is het eigenlijk wel ideaal. Absoluut praktischer om het standaard te houden.Peter-Paul schreef: ↑10 apr 2024, 15:50 Onderstel laat ik voorlopig wat het is. Driekwart van de tijd als ik met deze auto onderweg ben zit vrouwlief of een van de kinderen op de bijrijdersstoel, dan voldoen de standaard Bilstein dempers met Allroad/Cross Country veren prima.
Maar met de Eibach's eronder smoelt het gewoon beter. Dit was mijn vorige ND:
Peter-Paul schreef: ↑10 apr 2024, 16:35
Ik kreeg een autofactuur op naam van Peter-Paul's Hairstyling dus dat kan wel kloppen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast