Alles over de 1 serie (part I)
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
En de X6 en de CS Concept zal ook niet veel gewijzigd worden.Brava schreef:E60 M5.Rico v Velzen schreef:Tom BMW deinst er niet voor terug om conceptcars in praktisch ongewijzigde vorm in productie te brengen,zoals bv de e46 M3 en e92 M3.
Anyway, ding ziet er echt leuk uit .. ding ademt sportiviteit.
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Als dat zo in productie gaat zijn ze goed bezig!
Maar dit is dus een pakket/uitvoering van de 1 coupe... dus verder met de normale motoren? Ik lees niks over de motoren namelijk.
Van mij mogen ze em best nog lichter maken en de motor uit de 320Si erin stoppen, ik vind dat al een erg gave kar ondanks dat de meeste er weinig aanvinden. Die motor zou in deze auto best op z'n plek zijn denk ik. Een hoogtoerige atmo 6-in-lijn hebben ze nu niet meer eigenlijk?
Maar dit is dus een pakket/uitvoering van de 1 coupe... dus verder met de normale motoren? Ik lees niks over de motoren namelijk.
Van mij mogen ze em best nog lichter maken en de motor uit de 320Si erin stoppen, ik vind dat al een erg gave kar ondanks dat de meeste er weinig aanvinden. Die motor zou in deze auto best op z'n plek zijn denk ik. Een hoogtoerige atmo 6-in-lijn hebben ze nu niet meer eigenlijk?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De grote vraag is wat zit er onder de kap ?
Heb er even over zitten na te denken. Een 6 cylinder TT zou de gewichtsbalans verstoren, Dan lijken al de gewichtsbesparingen een beetje onlogisch. Een 4 cylinder twin turbo die zeker 50 tot 75 kilo lichter kan wezen lijkt waarschijnlijker.
tii verwijst ook naar de 2002tii, wat ook een 4 cylinder turbo is/was.
geschat vermogen tussen de 280 en 300pk.
Een M motor/variant gaat er niet komen, dan was een 6 in lijn atmo verplicht. Een te dure motor om te ontwikkelen. Door een 4 cylinder te pakken met een twin turbo techniek omzeilt BMW de verplichting om een M variant uit te brengen. Darnaast zal deze motor goed aan de Co2 eissen voldoen. ERG belangrijk vandaag de dag.
De 135i is de comfort variant en de Tii word de sportvariant. De prijs zal denk ik naar schatting tot max 5000 euro boven de 135i gaan zitten.
AlS BMW dit HOPELIJK gaat doorzetten dan zetten ze een unieke wagen straks neer in zijn klasse.
Heb er even over zitten na te denken. Een 6 cylinder TT zou de gewichtsbalans verstoren, Dan lijken al de gewichtsbesparingen een beetje onlogisch. Een 4 cylinder twin turbo die zeker 50 tot 75 kilo lichter kan wezen lijkt waarschijnlijker.
tii verwijst ook naar de 2002tii, wat ook een 4 cylinder turbo is/was.
geschat vermogen tussen de 280 en 300pk.
Een M motor/variant gaat er niet komen, dan was een 6 in lijn atmo verplicht. Een te dure motor om te ontwikkelen. Door een 4 cylinder te pakken met een twin turbo techniek omzeilt BMW de verplichting om een M variant uit te brengen. Darnaast zal deze motor goed aan de Co2 eissen voldoen. ERG belangrijk vandaag de dag.
De 135i is de comfort variant en de Tii word de sportvariant. De prijs zal denk ik naar schatting tot max 5000 euro boven de 135i gaan zitten.
AlS BMW dit HOPELIJK gaat doorzetten dan zetten ze een unieke wagen straks neer in zijn klasse.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Welcome to "1ntensified Performance Orientation"
The Concept is appropriate for Tokyo because the meaning is like a Suduko or Karakuru puzzle . A real brainteaser what do you think of when you see this car? What letter do you have in your head when you see this car ? what is the missing letter?
The 135i tii is just the beginning of two more performance 1er Coupe models.
that will cater for all tastes.
We will be having a pre Tokyo show event with the standard 1er Coupe models , This concept and the 1er cabrio tonight. although the Cabrio will remain hidden until the NAIS in January.
The Concept is appropriate for Tokyo because the meaning is like a Suduko or Karakuru puzzle . A real brainteaser what do you think of when you see this car? What letter do you have in your head when you see this car ? what is the missing letter?
The 135i tii is just the beginning of two more performance 1er Coupe models.
that will cater for all tastes.
We will be having a pre Tokyo show event with the standard 1er Coupe models , This concept and the 1er cabrio tonight. although the Cabrio will remain hidden until the NAIS in January.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De plaatjes van Rico deden het niet dus ik heb ze zelf maar upgeload:
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/ead44b5aaa580 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,474:700:474]http://tweakers.net/ext/f/f6b7e4a952d03 ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/06a38e9212585 ... f/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/61717381f1633 ... f/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/41cad9a1c2e6c ... 4/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/b0d2f40320676 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/4ea9b6950d59c ... c/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/5d5121f2a2394 ... b/full.jpg[/img]
[img=700,463:700:463]http://tweakers.net/ext/f/70fecac909e85 ... 1/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/e988bfec1eadb ... 0/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/cc1de036ea5fa ... a/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/0b363e6d20e86 ... 6/full.jpg[/img]
[img=700,919:700:919]http://tweakers.net/ext/f/e8dcf0064cf9b ... e/full.jpg[/img]
[img=700,466:700:466]http://tweakers.net/ext/f/b71f4aa6a5cd0 ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,951:700:951]http://tweakers.net/ext/f/90de5083ad227 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/47d1d034161e0 ... 5/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/3d70f2d918a63 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,513:700:513]http://tweakers.net/ext/f/1b19a7cda420d ... 1/full.jpg[/img]
[img=700,417:700:417]http://tweakers.net/ext/f/907ab2641af76 ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,369:700:369]http://tweakers.net/ext/f/dbc1ff909a24d ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,515:700:515]http://tweakers.net/ext/f/ae6084c72a193 ... 6/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/ead44b5aaa580 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,474:700:474]http://tweakers.net/ext/f/f6b7e4a952d03 ... 3/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/06a38e9212585 ... f/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/61717381f1633 ... f/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/41cad9a1c2e6c ... 4/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/b0d2f40320676 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/4ea9b6950d59c ... c/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/5d5121f2a2394 ... b/full.jpg[/img]
[img=700,463:700:463]http://tweakers.net/ext/f/70fecac909e85 ... 1/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/e988bfec1eadb ... 0/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/cc1de036ea5fa ... a/full.jpg[/img]
[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/0b363e6d20e86 ... 6/full.jpg[/img]
[img=700,919:700:919]http://tweakers.net/ext/f/e8dcf0064cf9b ... e/full.jpg[/img]
[img=700,466:700:466]http://tweakers.net/ext/f/b71f4aa6a5cd0 ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,951:700:951]http://tweakers.net/ext/f/90de5083ad227 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/47d1d034161e0 ... 5/full.jpg[/img]
[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/3d70f2d918a63 ... e/full.jpg[/img]
[img=700,513:700:513]http://tweakers.net/ext/f/1b19a7cda420d ... 1/full.jpg[/img]
[img=700,417:700:417]http://tweakers.net/ext/f/907ab2641af76 ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,369:700:369]http://tweakers.net/ext/f/dbc1ff909a24d ... 8/full.jpg[/img]
[img=700,515:700:515]http://tweakers.net/ext/f/ae6084c72a193 ... 6/full.jpg[/img]
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Daar ga ik ook in mee. Een viercylinder is nodig om serieus gewicht te kunnen verliezen. Dat koolstofvezel staat wel leuk maar echt veel zoden zet het niet aan de dijk. Het dak van de M3 is slechts vijf kilo lichter. Aftermarket CF-motorkappen voor de E39 besparen 9 kg gewicht.Rico v Velzen schreef:De grote vraag is wat zit er onder de kap ?
Heb er even over zitten na te denken. Een 6 cylinder TT zou de gewichtsbalans verstoren, Dan lijken al de gewichtsbesparingen een beetje onlogisch. Een 4 cylinder twin turbo die zeker 50 tot 75 kilo lichter kan wezen lijkt waarschijnlijker.
tii verwijst ook naar de 2002tii, wat ook een 4 cylinder turbo is/was.
De Recaro Sportster CS-stoelen in de tii zorgen voor circa 30kg winst.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En toch..........................het blijft een 1 er.................................kijk nog even naar de foto die recht van achteren genomen is, waarbij duidelijk zichtbaar de lijn van de zijkant doorloopt naar de kont. Geen porum IMO, over "boot" idee gesproken, apparte schuit.
Maak van dat lijntje zo`n dik touw ( die jongens uit Fryslan weten wel hoe dat heet
) en hij kan zo in Yachtvision ................................
Maak van dat lijntje zo`n dik touw ( die jongens uit Fryslan weten wel hoe dat heet
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Idd, dan zou nimble in de juiste kontekst komen te staan, zeker als men het vermogen uit de 4 cylinder richting de 225pk zou tillen.Tom schreef: Van mij mogen ze em best nog lichter maken en de motor uit de 320Si erin stoppen, ik vind dat al een erg gave kar ondanks dat de meeste er weinig aanvinden. Die motor zou in deze auto best op z'n plek zijn denk ik. Een hoogtoerige atmo 6-in-lijn hebben ze nu niet meer eigenlijk?
Michel
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
OH MIJN GOD!!!!
Dit willen we dus zien BMW!!! Zo hoort de dikke versie van de 1-coupé er uit te zien. Super dat ze ook de naam weer terug gehaald hebben van de 2002 tii. Ik hoop echt dat ze hem zo gaan maken.
Motorkap ook wit met zwarte strepen, en ik zou het wel weten. Jemig wat een gave kar zeg. Ben erg benieuwd hoe dit gemotoriseed is. Zou idd erg goed kunnen dat er een 4-cilinder turbo in ligt. Past bij de tii en past ook zeer zeker bij het karakter van de auto. Ik wacht het vol spanning af. Maar ik zie hier op DF al wat hartjes extra snel kloppen
....(André, Rico??)
Dit willen we dus zien BMW!!! Zo hoort de dikke versie van de 1-coupé er uit te zien. Super dat ze ook de naam weer terug gehaald hebben van de 2002 tii. Ik hoop echt dat ze hem zo gaan maken.
Motorkap ook wit met zwarte strepen, en ik zou het wel weten. Jemig wat een gave kar zeg. Ben erg benieuwd hoe dit gemotoriseed is. Zou idd erg goed kunnen dat er een 4-cilinder turbo in ligt. Past bij de tii en past ook zeer zeker bij het karakter van de auto. Ik wacht het vol spanning af. Maar ik zie hier op DF al wat hartjes extra snel kloppen
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Redline ook weer'maar'tot 7000 en een oiltemp gauge die ik ook erop heb duidt zowieso op een (bi)turbo, maar wat voor 1? Voor 5 mille meer wil ik niet alleen minder gewicht, gewoon 350pk hoppa en dat nieuwe sperdiffje ofzo. Of alleen een sperdiffje dan en 306pk. Is ruim voldoende.
Wat zo'n 4 pitter biturbo doet , dunno. Zal bij BMW wel goedkomen, waren tenslotte de turbobenzine pioniers in 't verleden.
Die strepenboel hoef ik dan weer net niet btw. Gewoon zwart ofzo.
Wat zo'n 4 pitter biturbo doet , dunno. Zal bij BMW wel goedkomen, waren tenslotte de turbobenzine pioniers in 't verleden.
Die strepenboel hoef ik dan weer net niet btw. Gewoon zwart ofzo.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Wat een gave BMW is dat zeg. Interieur helemaal super, schreeuwerige uitstraling....helemaal geweldig.
Gewoon jaren '70 aanpak, mix tussen een 2002 Turbo en de 1800 Ti/SA
[img:599:451]http://www.bilhistorie.dk/Billeder/BMW/2002Turbo2.jpg[/img]
1800 Ti/SA
[img:800:536]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... vr_TCE.jpg[/img]
Gewoon jaren '70 aanpak, mix tussen een 2002 Turbo en de 1800 Ti/SA
2002 Turbo1965 wurde neben den Standardtypen das Sondermodell BMW 1800 Ti/SA (SA=Sonderausführung) in 200 Einheiten als Homologationswagen für den Motorsport gefertigt. Das Fahrzeug wurde ausschließlich an lizenzierte Renn- und Sportfahrer in Europa und den USA ausgeliefert. Technisch zeichnet sich der 1800 Ti/SA durch folgende Änderungen aus: Umfangreiche Modifikationen am Motor (größere Ventile, 300° Nockenwelle, zwei Weber-Doppelvergaser 45 DCOE, Verdichtung 10,5:1, Kurbelwelle mit 8 Gegengewichten, damit "mindestens" 130 PS bei 6.100 U/min), Höchstgeschwindigkeit von 180 km/h (Testwert A.M.S. 24/64: 192 km/h), Federbeine vorn mit vergrößerten Lagern und Naben sowie vergrößerten Bremsscheiben, stärkere Stabilisatoren vorn und hinten, Fünfgang-Getriebe, direktere Lenkübersetzung. Optisch gleicht der1800 Ti/SA weitgehend dem 1800 TI, so ziert ihn auch nur das Typenschild des 1800 TI. Im Innenraum ist der Ti/SA an speziellen Schalensitzen des Typs Restall-Masterfit, einem großen vorstehenden Drehzahlmesser und einem speziellen Holzlenkrad zu erkennen.
Mit dem BMW 1800Ti/SA feierten BMW Fahrer zahlreiche Siege. Unter anderem gewann Hubert Hahne mit diesem Fahrzeug die Deutsche Rundstreckenmeisterschaft und das 24h-Rennen von Spa-Francorchamps. Hubert Hahne war es auch, der mit dem BMW 2000 ti 1966 als erster Tourenwagenfahrer die Nürburgring-Nordschleife unter 10 Minuten fuhr. Bekannte Fahrer auf BMW TiSA waren Hubert Hahne, Dieter Glemser, Josef Schnitzer (Schnitzer Motorsport), Rauno Aaltonen, Willy Mairesse, Jacky Ickx, Pascal Ickx, Gérard Langlois van Ophem, Dieter Quester, Heinz Eppelein, Freddy Kottulinsky, Hans-Peter Koepchen, Gijs van Lennep, David van Lennep, Helmut Kelleners, Dieter Basche, Jürgen Grähser, Nicolas Koob, Clemens Schickentanz, Ferfried Prinz von Hohenzollern, Wim Loos, Hans Koster, Klaus Miersch u.a.
[img:599:451]http://www.bilhistorie.dk/Billeder/BMW/2002Turbo2.jpg[/img]
1800 Ti/SA
[img:800:536]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... vr_TCE.jpg[/img]
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Hier nog een foto van een 2000 Tii
[img:800:540]http://www.bmw-02-club.de/wagen/2000tii_weiss_v_g.jpg[/img]
[img:800:540]http://www.bmw-02-club.de/wagen/2000tii_weiss_v_g.jpg[/img]
Motor mit mechanischer Kugelfischer-Benzineinspritzung, Leistung 130PS. Ersetzt den tilux und ist der erste Serien-BMW mit Einspritzung (zu den FAQ tii). Komplett umlaufende Chromleiste, Grill schwarz, Schriftzug: hinten 2000tii, vorn tii, heizbare Heckscheibe Serie, Stabi v+h, Drehzahlmesser, Holzlenkrad, Kofferraummatte, nicht als Automatik lieferbar.
Auf dem Typenschild im Motorraum sowie in den Wagenpapieren steht "2000ti", an der Fahrgestellnummer kann man den tii dann von den tilux dieser Zeit unterscheiden. Im Bild links sind die 6" Felgen des TI/SA montiert, serienmäßig sind 5,5" mit Radkappe wie beim tilux.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
